Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

bar programı için prosesör tavsiyesi.


Black-ice

Öne çıkan mesajlar

barda programa başlayacağız büyük ihtimalle yakında.

cort g254üm var. ucuz olmasına rağmen iyi gitar idare ediyo ama efekt aletim yok -digitech rp100'ümü aletten bile saymıyorum o da bozuk zaten- . herneyse

güzel bir orta halli 500-600 milyon civarları iyi bir prosessör almak istiyorum.

2 gitarız grupta ben ritm ağırlıklı çalıyorum.

mesela şuna baktım:
Boss ME-70 Guitar Multi-Effects Pedal
http://www.mydukkan.com/urunler_detay.asp?id=7976&gid=191

Line 6 Floor POD Plus
http://www.mydukkan.com/urunler_detay.asp?id=7705&gid=370

bunlar çok uygun fiyat olarak da.

ne dersiniz ne önerirsiniz?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

prosesör tavsiyesi: prosesör kullanma!

özellikle de distortion'a ihtiyaç duyan bir grupsanız, mutlaka ve mutlaka analog bi set hazırla derim, zamanında prosesörlerden çok çektim. bi kere farklı yerde farklı ses verirler, evde yaptığın presetle sahneye çıkamazsın. parametrelerini düzgün ayarlayamazsın. sen 500-600'e şimdilik bi kompresör, bi distortion bi de delay alsan mis gibi idare eder. zamanla bi iki efekt pedalı daha alırsın sound'unu kendi kafana göre kurarsın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet git analog diz

bi overdrive pedalı al alternatif çalacaksınız anladıım kadarıyla, yani öle çok ağır bi distortiona ihtiyacın olmaz, şöle ds2 tadında bişey al bossun temiz güzel distortion

al bi tane delay pedalı digitech in digidelay pedalı iidir boss dd6 yakın kalitede ama çok daha ucuz. Bi compressor pedalı al şöle tonlarına güzel bi ayar vermek için, boss cs3 olabilir ama illa almak zorunda da deilslin, bunn dışında wah kullanacaksan wah da alabilrsin volume veya expression pedalı da.

bu delay pedalı ve distortion pedalı sana - ikinci el alırsan ki en mantıklısı odur turkrock da falan satılır hep bunlar rahat bulursun temiz o iki pedal - 200 tl ye gelir maksimum. 150 ye vah alabilirsin. 535q var ben de çok da güzeldir, onun dışında modulasyon efekti alabilirsin işte sevdiklerinden chorus mu flanger mı phaser mı hangisini seviosan . onlardan da kaparsın tanesini şöle 100-120 ye alacka şekilde 3-4 tane pedal yeter bi bar programı için Gidip de 10larca pedalla deneysel rock yapmıcaksan. Ha bi de barlarda genellikle amfi olmayabilir direk mixere gireceksen bi preamp alman gerekio normalde Sansamp al derim gt2 ama o pahalıdır mesela fakat behringerin aynısı var GDI21

Şundan




aktif olarak kullandığın bi pedal olmıcak zaten clean tonunu bunla ayarlıcaksın hangisi uygunsa ordan amfi modellemeni ıvır zıvırını seçip, üstüne distortion pedalını açıp kapatarak clean/dist geçişlerini yapıcan rahat rahat. O kenarda duracak. Plastik kutulu oluo behringerler tek şikayet genellikle o yönde oluo hani sağlam olmayabilir die fakat bu preamp olduğu için basıp kapama tuşu olsa bile kullanmaya gerek yok aktif olarak. Orda duracak kenarda.


Neden özellikle Analog diorum, ben de zamanında Boss GT-8 Kullandım ki o zaman en gelişmiş effekt prossesoruydu. Evde cidden ço kgüzel tonlar alabiliodum itşe direk pc ye bağliodum güzel clean tonları leadler aliodum ama Distortionın da hep dijitallik oluodu. Onu geçiosun o sorun değil, evde preset yapiosun ayarliosun bir sürü ton. Sonra geliosun stüdyoya provaya. Direk Amfiye giriosun ki çok derttir , arkadan returnden girmek daha mantıklıdır. Ama amfinin karakteri de girio işin içine, Evdeki hesap çarşıya uymuo bakiosun tonların çok tiz bişey, on saat ayar vermen gerekio. Veya dielim bi tonla mı çaliosun orda bi delay açmak istiosun. Çat die bi tuşa basarak delay açamiosun. Oturup eğilip onu ayarlayıp save etmen gerekio. Kısacası sahnede ve de stüdyoda bişeyler deneyemiosun , analog pedalın güzelli orda her an her şeyi açıp kapatabiliosun rahat. Tonlar da tabi analog.

Ben bu sorunlardan dolayı gt8imi satıp o parayla da direk analog set yaptım ki set dediim 4-5 pedal. Flangerım var mesela onu satıp başka bi efekt almayı düşünüom. Hani öle değitşirebiliosun da. Ki o kadar efetk inan bana kullanmiosun gt8 de onlarca efekt var, Ulan düzgün delayli tonum bi cleanim bi distortionım olsun yeter diosun.

Kısacası:

1)Preamp- Behringer GDI21 veya Sansamp
2)Distortion - BOSS DS1 olru 2 olru başka markalardan olur istediin gibi. DS2 yi tavsiye ederim. Ben de SD2 var Dual overdrive o da iidir ama üretilmio artık 2 channelı var.
3)Delay - Digitech Digidelay fiyat ve performans bakımından çok iidir
4)WAH - wah kullaniosan 535Q çok iidir , onun dışnda volume pedalları daha ucuzdur ayağımla kontro lediim diosan sesi
5)Modulasyon - Chorus, Phaser, Flanger, bunlardan birini al, bar programı ise, Flanger en az ihtimalli kullanacağın pedal, chorus ve phaser arasında bi karar verirsin , almak zorunda da deilsin tabi bunları =)

Bunları hep ikinci el bulabilirsin. 0 ları türkiyede dükkanlar çok pahalıya satio.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

geçersin 1 saniye geç ver chorusu bişey olmaz ki veya geçmeden önce son saniye chorusu aç öle drive a geç

onlar halloluo ben çok öle geçişler yapioırum dün konserim vardı mesela, flnager delay açık leadden temiz cleane falan geçmek zorunda kaldım ayarliosun bi şekilde şarkıya göre. Onlar dert değil


preset olayı ama çok kısıtlayıcı bi olay dediim gibi önceden SET etmen gerekio ama üsütne oynama yapamiosun acil bi şekilde
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vallaha analog hep kafamdaydı ama bilmiyorum ki
ritm ağırlıklı çaldığımdan pek de girişmek istemiyorum bu kadar ince detaya açıkçası o yüzden bi dijital pedalla istediğim sonucu alırım diye düşünmüştüm.

biraz daha kafa yorayım sonra bu topiğe döneyim ben herkese yorumlar için teşekkürler.

artık analogda karar kılarsam da bu analog sistem nasıl kuruluyor diye topic açarım herhalde çünkü yıllardır gitar çalarım o analog sistemin ne olduğunu hala çözebilmiş değilim. :D

ne nereye bağlanıyor, ne nerden çıkıo? neyi kaparken neyi açıyoruz? bunlar nerde birleşiyo gitara nerden geliyor falan ehueh.

ek olaraktan:
alternatif çalmayacağız biri yazmış yukarıda, daha ağırlıklı ünlü rock şarkılar çalıyoruz deep purple olsun, aerosmith olsun. arada metal olsun iron maiden metallica piyasa şarkılar falan olur belki. alternatife de kaçtığı olacaktır henüz repertuar tam oturmuş değil.

mortis de çok iyi yazmış kafaya yatmadı değil iyice bir düşüneyim ben bunu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gitar tonu deniz derya resmen.

Klavyeyi alınca tonalitesi belli, efektleri de kendine uygun hazır geliyor genelde. Sadece klavyeyi değiştirmek genelde yetiyor.

Sentezleyiciler için (synth) filtre karakteri ve osilatörler farkediyor ama genelde gitar kadar üstüne düşülmüyor. Programlama itibariyle özgünlük tek alette de yakalanabiliyor çünkü. Ama gitarın kendisiydi, pedalıydı, amfisiydi, manyetiğiydi derken bir sürü kombinasyon giriyor devreye.

Kolay gelsin gitaristlere valla.

Vox Tonelab fikri güzel aslında, eğer pedallarla uğraşılmak istenmiyorsa, düşünülebilir. Lambası sıcaklık katıyor onun. Tabi analog un yerini tutmaz. (Aynı durum sentezleyiciler için de geçerli)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hala processor alman konusunda ısrarcıyım ben. Pek detaylı yazamadım ilk dediğimde. Şimdi biraz yazıcam çünkü bu analog olayı konusunda çok yanlış bilgiler olabiliyor insanların kafasında.

Fiyat aralığın dar. O fiyat aralığında stompbox'lar ile kuracağın setup seni bir Vox Tonelab LE/SE kadar "tatmin edemez". Çünkü, amfi de yok ise, distortion lazım, preamp lazım, gerekli modulation efektleri lazım, mixer'e giriş için en kötü ihtimalle bir behringer ultra-g cab sim/di box gerekli. Ve seçeneklerin kısıtlı. Elinde 5 pedal var ise bunlara bağlısın sadece. Bu cihazları 2.el bile alsan 600ytl'nin üstüne çıkacak. Dersen ki preampi behringer alırım, delayi bilmemneyi düşük kalite ürünlerden tercih ederim, senin bileceğin iş. Ama gerçekten hiç gerek yok öyle bir maceraya atılmaya.

"Analoğa geç, tonlar süper oluyor" diye birşey yok.

Şurda test yapsak 10 kişiden 9u full analog bir sistem ile güzel ayarlanmış bir processor'ün farkını söyleyemez. Ben de söyleyemem. Söyleyecek adamı da alkışlarım o kadar hassas bir kulağı olduğu için.

Processör'ün kötü yanı tonları değil, çalış dinamiğine olan etkisidir. Çoğu zaman bir lambalı amfinin dinamik tepkisini veremez. Pod'lar ile de Boss'lar ile de gayet güzel tonlar alınabiliyor. Ama dinamik tepki iki markanın ürünlerinde de iyi değil. Özellikle de Boss'larda. Efektler çok iyi ama amfi simülasyonu kısmında dinamik tepki kötü.(POD x3 ve Boss GT10 hariç iki markanın nerdeyse tüm ürünlerini denedim/kullandım) Ama bu vox ürünlerinde ciddi bir ilerleme var. Alet üzerindeki lamba göstermelik değil. O yüzden ısrarla tavsiye ediyorum. Ayrıca burda analog diye sayılan pedalların bazısı da analog değil. Boss dd6 bilmemne. Hepsi dijital aletler. Stompbox formatında olması sizi kandırmasın.

Ayrıca bu fiyat aralığında yan yana koyacağın 5-6 tane pedalın, buffer kaliteleri iyi olmayacaktır. Kötü buffer'lar tonu suni yapar. Bunların 5-6 tanesi aynı anda yan yana olunca alıcağın tondan çok birşey bekleme. Ama processor alırsan böyle bir derdin olmayacak. Ayrıca 5-6 pedaldan çok çok daha fazla seçeneğin olacak.

Analog ekipman nedir? Mesela bir adet OCD, bir tane Mesa v-twin ve Fender blues jr. Bu güzel bir analog sistem. Ama marshall avt50 amfiye bağlayacağınız, bir adet boss distortion, iki tane orta halli modülasyon pedalı, sadece stompbox formatında göründüğü için ilk örnekte verdiğim analog sistemin yerini "tutamaz".

Ne tarz tonlar peşinde olduğunuzu bilmiyorum ama Transistörlü orta halli amfileri, stompbox'lar ile adam etmeye çalışmak çok doğru bir haraket değil. Transistörlü amfiler kötüdür demiyorum. Adam etmeye çalışmak kelimesinin altını çiziyim tekrar.

Son olarak iki noktaya daha değineceğim:
Birincisi, stompbox dizilimi konusunda kafanda soru işaretleri olmasından efektlerin genel olarak nasıl ve nerde kullanıldığı konusunda bilginin eksik olduğunu hissettim. Bir processor sahibi olman, bir sürü efekt çeşidi sağlaması ve farklı routing opsiyonları sayesinde bu konuda kısa sürede tecrübe kazanmanı sağlayacaktır. Ayrıca canlı çalarken farklı farklı grupları ve tarzları çalacağından bahsetmişsin. Bu durumda yine bir processor sahibi olman sana çok ciddi avantaj sağlayacaktır. Aldığın processor ile geçirdiğin belli bir zamandan sonra aslında neye ihtiyacın olup olmadığını çok daha rahat idrak edebilirsin. İlerde tek kanallı bir amfi alıp herşeyi gitarının tone ve volume potanslarından hallediceksin belki. Ama şuan stompbox'lar ile becelleşmen senin için hem zaman bazında hem de maddi anlamda kayba sebep olabilir. O yüzden aklındaki ton, ihtiyaçlar, vs tamamen oturmadan o tarafa yönelmene gerek yok derim.

İlle stompbox temelli bir ekipman kuracaksan şunu tavsiye edebilirim:
Sansamp GT2-> Boss Delay Pedalı (DD3,DD6 ne bulursan)-> Ultra-G

Sansamp GT2 tek kanallıdır. Bir tondan diğerine geçemezsin. Ama önüne başka bir distortion pedalı koyarak ve GT2'yi clean tutarak kendine 2 kanal yaratabilirsin.

Bu ekipmanın benzerini de kullandım. Gayet güzel tonlar alabilirsin. Ama dediğim gibi seçeneklerin kısıtlı olacak.

O yüzden ihtiyaçlarını iyi düşünmeni ve ona göre karar vermeni tavsiye ediyorum. Eğer ihtiyaçlarını tam olarak belirleyemiyorsan, processor alman senin için en doğrusu olacak. Son olarak tekrar yazıyım, "analog al süper tonun olacak" diye birşey yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

analog distortion'la prosesör distortion'ını biçok gitarist çok rahat ayırt eder gibime geliyo nedense =)
her şarkı için ayrı ayrı prosesör setting'i ayarlayacağıma, kendi seçeceğim pedallarla kendime has bi sound yaratmayı ve sahnede ufak değişikliklerle devam etmeyi yeğlerim. tabi bu benim görüşüm, prosesörle de rahat eden yok mu var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Denemek serbest. İyi ayarlanmış kaliteli bir processor ile, fiyat aralığını çok geçmemek kaydıyla, analog pedallarla desteklenmiş bir amfiyi mikrofonlayarak alınacak ton karşılaştırılabilir.

Önemli olan kısım ikisinin de çalınmış ve kaydedilmiş olarak aynı formatta olması. Gitar tonu speaker'dan sonra bile karakteristik kazanan birşey olduğundan böyle olması gerekiyor. Çünkü gerçek bir amfiyle çalarken yaşanan fiziksel hissiyat yanıltıcı olur.

Hatta madem processor kayıtları diye genelledik, o zaman bir adet Axe FX ile istediğiniz herhangi bir amfiyi de karşılaştırabiliriz. (Bogner, Soldano, Mesa, vs...) Önemli olan fiyat aralığını iyi belirlemek.

Ayırt etmek çok zor. Özellikle fiyatı ve kategoriyi yükseltince, farkı anlamak imkansız gibi birşey.

Dediğimi tekrar yineliyim de yanlış anlaşılmasın. Ton konusunda ayırt etmenin çok zor olduğunu iddia ediyorum. İşin hissiyat ve dinamik kısmı tamamen ayrı. Sahnede bir processor'ü PA sistemine girmek ile arkanızda havayı sırtınıza sırtınıza iten bir 4x12 olması tabi ki aynı şey değil. Ama yukarda Vox tavsiyesini verirken dinamik kısımını da göz önüne alarak söyledim. Bunu da belirtiyim ki yanlış anlaşılmasın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

çok az analog kullandığım için analog - processor karşılaştırması yapamam da pod floor plus sahibiyim, inanılmaz memnunum aletten.
hani belki analog dizmek çok daha iyidir bundan da, beni gram rahatsız eden bir özelliği yok aletin, modellemeleri bana çok başarılı geliyor. tek kusuru efekt sayısı az işte, gerçi bol efekli şeyler çalmadığımdan benim için bir noksanlık değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yaw hep merak etmişimdir gitarla ilgilenirim ama hiç bulunduğum şehirden dolayı bar olaylarına girişmedim . Nasıl işler bu işler ? Bildiğim yer olduğundan dolayı dorock u ele alalım mesela . Nedir buraya gereken aletler . Amfi mi taşınır oraya yoksa oranın amfileri mi kullanılır . Kaçlık amfiler kullanılır eğer kendimiz götürüceksek . Biraz bilgilendirirmisiniz beni
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...