Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Opel hedef büyüttü; inşallah olur :)


paramecium

Öne çıkan mesajlar

Selam,

said:
Opel'in General Motors tarafından Magna liderliğindeki konsorsiyuma satışı için Avrupa kurullarından beklenen onay henüz çıkmadı. Ancak Alman şirketinde bütün hazırlıklar yeni 'patron'a göre yapılmaya başlandı bile.

Frankfurt'ta görüştüğümüz Opel Başkan Yardımcısı Mark Adams, konsorsiyumla görüşmelerin devam ettiğini ve kısa süre içinde sonuca ulaşılacağını söyledi. Magna yöneticileriyle bizzat görüştüğünü belirten Adams, "Görüşme çok olumlu geçti. Özellikle araç geliştirme ve tasarım aşamasında mevcut durumun devam edeceğini, buna ek olarak her türlü desteği vereceklerini söylediler. Bu da Opel'in geleceği açısından çok önemli. Magna'nın desteğini alıp çok daha iyi noktalara geliriz." dedi.

Magna'nın desteğiyle Opel markasının daha da parlak hale geleceğini söyleyen Adams, bugün üretim kalitesi konusunda Volkswagen çıtasına ulaşıldığını ve bir sonraki hedefin Audi olduğunu dile getirdi. D sınıfında yeni bir araç üzerinde çalıştıklarını hatırlatan Adams, "Belli bir aşamaya geldik. Ama biz bu sınıfta bir araç yaparsak özellikle Fransız rakiplerimiz gibi yapmak istemiyoruz. Daha premium bir araç geliştirip markanın gücünü artırmak istiyoruz. Tam destek alırsak, Audi ayarında bir model yaparız. Bunun da sinyallerini veriyoruz. Yani Opel'in bundan sonraki hedefi premium lige çıkmak." diye konuştu.

Adams, Opel'in Magna konsorsiyumuna geçmesiyle birlikte aralarında Türkiye'nin de bulunduğu, bizzat GM'nin yönettiği 8 ülkede şirketleri yeniden yapılandırmaya tabi tutacaklarını sözlerine ekledi. Bilindiği gibi Türkiye'de Opel, Chevrolet ve Saab markaları General Motors Türkiye çatısı altında yer alıyordu. GM Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, Opel'de patronun Magna olması halinde kendisinin Opel'de kalacağını ve GM'de kalan Chevrolet'nin başına genel müdür olarak Murat Aydın'ın (şimdiki satış ve pazarlama müdürü) atanacağını söyledi. Keklik, Saab'ı alan İsveçli Koenigsegg şirketinin de Türkiye için farklı bir planı olabileceğini dile getirdi.

Türkiye'de üç markanın tek çatı altında olduğu son yılda Chevrolet'yi yüzde 1,2'lik pazar payı artışıyla yeniden en çok satılan 10 marka ligine dahil ettiklerini belirten Keklik, Opel'de ise yarım puan pazar kaybettiklerini dile getirdi. ÖTV indirimi döneminde diğer Alman markaları gibi ürün yetiştirme sıkıntısı çektiklerini hatırlatan Keklik, "Almanya'da da teşvik olması bizi zora soktu. Özellikle İnsignia'da ürün alabilsek iki katı satardık. Talep vardı. Bir de tabii 1.6 litrelik motorumuzda otomatik şanzıman yok. Bunlar dezavantaj oldu." dedi. Keklik, Opel olarak yılı 23-25 binlik bir satışla kapatacaklarını vurguladı.


Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Opel niye daha yukarıya çıkmayı hedeflesin ki? Zaten Astra ile en yakın rakibi Golf'ü 2'ye katlamış durumda. Daha kaliteli arabalar üretmeye başladı bunu Insignia ile görebiliyoruz ama fiyatı VW fiyatlarına çekmeye yeltenirse pazar payında küçülme yaşar.

Sanırım buradaki maksat VW'nin yaptığı Passat CC gibi aynı marka içerisinde daha premium olan modeller üretmek olabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

İtiraz ediyorum! (Kayıtlara şöyle geçsin lütfen; hunharca öne atılıp çirkefçe itiraz etti)

"Kaynak 1" said:
According to data released by industry trackers JATO Dynamics, the VW Golf finished ahead of the Ford Fiesta in sales during September, but the Fiesta is steadily decreasing the gap on the leader.

In total, the VW Golf sold 59,552 models during the month, with the Fiesta selling 51,291 units. The gap to third place is much larger – that position is occupied by the Opel/Vauxhall Corsa with 38,947 units sold. Indeed all of the models that proved to be the month’s biggest hits benefited from national scrappage schemes – the rest of the top 10 was made up of the Ford Focus, the Peugeot 207, the Opel/Vauxhall Astra, the Renault Clio, the Fiat Punto, the Fiat Panda and the Renault Megane.


"Kaynak 2" said:

Europe’s top selling vehicle still is Volkswagen’s new sixth-generation Golf. In September, 59,552 units were sold, a 56% increase compared to the figure for the same period last year. Of course, making a large contribution to this sales increase are the pan-European scrappage schemes and the introduction of a new model the past year. Coming in second is the Ford Fiesta, which sold 51,291 units.

Third place goes to the Vauxhall/Opel Corsa, which sold 38,947 units. The analysts at JATO Dynamics, who released these numbers, warn that the sharp rise in sales seen in the past few months is likely to be unsustainable when scrappage schemes are removed. David Di Girolamo, head of JATO Consult, said that the market continues to be driven by small cars and new models, which were the popular choices in national scrappage schemes. The government incentive programs are said to have unnaturally affected the markets and this has many sectors anxious.. The analysts vow that from now on, they will more closely monitor the market to see if the recovery is sustainable.






Eylül 2009 markalar bazında satış
http://editordosya.otomobilal.com/2009/10/06/128992938333548750.pdf

Ocak-Eylül 2009 markalar bazında satış
http://editordosya.otomobilal.com/2009/10/06/128992938756986250.pdf

TR pazarını referans almak yerine Avrupa pazarını referans almayı tercih ediyorum.

Deliler gibi yeni Astra'yı merak ediyorum. DSG, 1.6TDI ve 1.2TSI'a alternatif neler yaptılar görmek istiyorum. Açıkcası güzel bir ikili(diesel+otomatik şanzıman) oluştururlarsa, kendilerini tercih listesine alabilirim :) Evet, Audi'mi satabileceğimi hayal ediyorum :P

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2008'e bakalım;

http://www.odd.org.tr/web_2837_1/entitialfocus.aspx?primary_id=39&type=17&target=categorial1&detail=double&sp_table=&sp_primary=&sp_table_extra=&openfrom=sortial#

Model bazında kırılımlara ulaşamadım ama 2007 yılı için şöyle oluşmuş;

KOMPAKT HATCHBACK
Model Satış adeti
Opel Astra 8.468
Volkswagen Golf 4.738
Citroen C 4.047
Ford Focus 3.070
Audi A3 2.223

Zaten iddia edecek bişey de yok sokağa çıkıp bakmak yeterli hangisinden daha çok olduğuna.

Opel'in daha fazla satma sebebi makul fiyatlı olması ve piyasaya arzında bi sıkıntı olmayıp istendiği zaman bulunabilmesi. Dediğim gibi Türkiye pazarı için Opel'in -en azından compact ve altı için- üst sınıfa oynamasının bi mantığı yok zaten marka'nın ülkedeki rolü kaliteli aracı rakibinden uygun fiyata satması. Aynı fiyata satarsa yine insanlar VW'yi tercih eder. D segmentiyle birlikte Insignia modelinde belirgin bir yükselme var.

Ticari araca yönelmek daha mantıklı bi strateji olur. Bunun dışında GM'in Opel, Vauxhall, Chevrolet, Saturn falan gibi 40 tane markayla aynı arabayı satması marka değeri oluşmasını engelliyor zaten. VW bu konuda tabiki çok daha üstte.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

O zaman o zaman daha geriye gidip bakalım... hadi hadi...

:P

Opel mümkün mertebe kalitede(artık herkes ne anlıyorsa bu kelimeden) VW çıtasını yakalamalı veya geçmelidir. Opel asla fiyat olarak da VW'e yaklaşmaz. Çünkü VW ismini kullanıyorsa, Opel de fiyatı kullanır. Paramın karşılığını en çok hangi araç ile alırsam onu seçerim. Misâl 1.6D veya 1.7D gibi bir aracı olsaydı Astra'da ve güzel bir de otomatiği, ben Opel derdim. Ama bu biraz da Türkiye dist.lerinden kaynaklanıyor. Bildiğim kadarıyla daha yüksek hacimli diesel seçenekleri mevcut Astra için ama getirmiyorlar. Hoş 1.6 Golf'ü nasıl saatbildiler hâlâ şaşıyorum :)

Ben Opel'in yeni Astra ile Golf'ü daha fazla sıkıştırır hale gelmesini istiyorum ;)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi ben golf fanatikliğini anlayamıyorum pek.
son golf ile şu anki astrayı karşılaştırmak yersiz zira biri 2004 diğeri 2009 model.

bir öncekiyle karşılaştırıyorum, arada çok ciddi bir fiyat farkı da yok (giriş seviyeleri 4 milyar falandı sanırım fark) ve golfte buna değecek çok ciddi bir özellik falan hatırlamıyorum yani.

hani ezdi falan denecek bir şey yok golfte haksız mıyım?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bende golf var 2005,2006 astrası olan bir arkadaşa verdim kullansın diye adam hayattan soğudu.Donanımdan bahsetmiyorum zaten yol tutuşu,yolu hissetmesi,ses yalıtımı,konsol (bu donanıma giriyor gerçi.),malzeme kalitesi.. astranın tek artısı dış görünüşünün daha spor olması ve dizel seçeneğinin olması ki sade ve oturaklı görünüşü tercih eden biri olarak golfün dış görünüşünü de daha çok beğeniyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben alırken Dizel Astra 36, FSI Golf 42 bin idi.. Ciddi bi fark var.

Golf V'in yol tutuşu Astra'dan üstün değil. Bu sınıfta Focus'un ardından Astra geldiği söylenir. O bahsettiğin lastik aşınma farkıdır, lakin aldığım güne göre benim arabada belirgin bi tutuş kaybı var 40.000 km olunca..

Belirgin bi kalite farkı yok evet ama örneğin Golf'te cam açma butonunda 2 kademe var bu herkesin ilk bakışta farketmeyeceği ince bi ayrıntı. Aslında gereksiz çünkü tek kademe ile de Opel'de aynı iş yapılıyor yazılımla.. Sadece parçası daha pahalı. Koltukları daha güzel, konsol kalitesi belki biraz daha iyi, yalıtımı da muhakkak iyidir benim arabanın yalıtımından memnun değilim ben fakat dizel ile benzinliyi de kıyaslamamalı. Birde Astra daha sert bi araba yolu daha çok hissettiriyor bunun da iç mekandaki ses ile ilgisi var.

Neyse, sözün özü;
Opel ile VW fiyatları denk olursa çoğunluk VW tercih eder. Fiyatı sabit tutup aracı daha premium yapacaklarsa mantıklı olabilir, eğer fiyatta yükselip araç Premium'a doğru yol alacaksa Opel açısından çok mantıklı bi karar değil bana göre.

* Bir konuyu daha trolleyip arazi olurum * :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Golf vs Astra kıyaslamasında Astrayı görmezden gelmek imkânsız. Benim bile aklımı çelen fiyat farkı söz konusu. O fark ile ne bileyim Cosmo alınarak donanım daha zengin yapılabilir. Zaten ihtiyacım olan temel özellikleri sağladıktan sonra benim için yağmur sensörüymüş yok karanlık sensörüymüş önemli değil. Yol tutuş aşamasında da ESP olduktan sonra erken girmiş, geç girmiş devreye önemli değil. Çünkü zaten aracımı limitlerde kullanmayacağım :)

Yeni Golf'Ün tipi Astra'dan daha güzel geliyor ama Astra'Nın da o badem gözleri beni eskisi kadar rahatsız etmiyor; neredeyse seviyorum bile diyebileceğim :P

Yeni Astra ile malzeme ve işçilik kalitesinin oldukça yükselmesini bekliyorum.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Açıkcası iki almanı kıyaslamak gerçekten biraz zor. Bu konuda haklısın. Ancak şuda bir gerçek ki, OPEL alınası marka. Yaklaşık 10 yıldır OPEL ciyim öyle de ölürüm herhalde. Ayrıca Astra'nın mükemmel yakıt ekonomisi de cabası. 93 yılından beri geliştirdiği kapı içi ÇEKLİK BAR da beni benden almıyor değil. Ha VW de güvenlidir ama Astra kadar beni benden alabilceğini sanmıyorum...
Özellikle ENJOY modelinin o far içleri siyah olması HMMPPPS OH YEAH BABY.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...