Mayhem Mesaj tarihi: Ekim 23, 2009 Mesaj tarihi: Ekim 23, 2009 Selam, biraz wot olacak ama okursanız sevinirim. Daha önceden de buraya gelip Dell XPS laptopumun 3 defa yenisiyle değiştirildiğini yazmıştım. Belki hatırlayanınız olacaktır. Şimdi soruna gelecek olursam yine aynı laptoptan problemler yaşıyorum. Yaklaşık bir yıl önce yenisiyle değiştirilen laptop geldiği günün 4 gün sonrasında harddiski arızalanıp disk değişimi yapıldı. Ardından yaklaşık 2 ay önce 4 tane farklı parça değişimi sağlandı. Bugünde yeni bir arıza kaydı oluşturdum ve 3 farklı parça değişimi kararı alındı. Hafta içerisinde bir mühendis gelip parça değişimini evde yapmak üzere gelecek (Bu evde onarım servisini Dell veriyor). Herneyse, sonuçta 1 yıl içerisinde toplam 8 parça değişimi yapıldı. Bende bu sürede laptoptan iyice soğuduğum için iade veya iadenin imkanı yoksa yenisiyle değişim yaptırmak istiyorum. Tüketici haklarını okuduğum kadarıyla; said: * Garanti kapsamındaki bir cihaz, aynı arızayı üç kez ya da farklı arızaları dört kez peş peşe tekrarlarsa, üretici firma o ürünü ücretsiz degiştirmek zorunda. Bu madde ile karşılaştım (bazı yerlerde beş kez peş peşe diye geçiyor ama benim için farketmiyor). Şimdi ben bu maddeyi kullanıp, Dell Türkiye ithalatçısı olan Koyuncuya bana değişim sonrası verilen servis formlarını götürüp yenisini talep etsem durum ne olacak diye merak ediyorum? Tam da sorun burada başlıyor çünkü ilk yenisiyle değişim yapıldığında bu konuda bana baya sorun yaşattırdılar. Çünkü; eve gelen ve servis formunu kesen firma Koç Sistem. İthalatçı firma ise Koyuncu, ikiside birbirinden habersiz çalışan firma. Örneğin ilk değişimim 30 iş günü içerisinde arızanın giderilmemesinden dolayı karar alınmıştı (ki buda benim zorlamalarımla). Servis formunu açıpda parça getiremeyip ve değiştirmeyen firma Koç Sistemdi, değişim için Dell ve Koç Sistem firmalarını aradığımda ise bana Koyuncu ile iletişime geçmemi değişimide Koyuncu firmasının yapacağını söyleyip duruyorlardı. Koyuncu ise 30 iş gününü aşmasının sebebi Koç Sistem biz ilgilenmiyoruz diyip başlarından savıyorlardı fakat zorla değişim sağlamıştım. Şimdiki asıl soru ise yine Koç Sistemden kesilen 2 ayrı servis formunda toplam değiştirilen 8 parçanın akıbetinde Koyuncuya gidip 8 parça değişti, ahanda değişim istiyorum dersem bana ne derler? Olumsuz bir yanıt verdiklerinde nasıl bir yol izlemeliyim. Help me! Sağolun :)
rahatsiz Mesaj tarihi: Ekim 23, 2009 Mesaj tarihi: Ekim 23, 2009 aslında sana bedava kazandıkların yerine say, soğuk su iç demek lazım :) koç sistem yetkili servis. ister koyuncu ister koç olsun farketmez kanuna göre bu kadar bozulan aletin yerine yenisi vermeleri lazım. önce onlarla konuş böyler bir hakkım var de kabul ederler. etmezlerse mahkemye gitmen lazım, büyük bir ihtimal hakem heyetinin sınırını aşıyordur. ama bir dilekçeye bakıyor. ekinede servis raporlarını filan ekle. bir süre sonra firmanın kendi arar zaten. değişimi yapar.
Mayhem Mesaj tarihi: Ekim 23, 2009 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ekim 23, 2009 Bedava kazandıklarıma sayarım tamam hehe :) Birşey sorucam, o dilekçeyi nereye yazdırıyorum?
HocaEfendi Mesaj tarihi: Ekim 23, 2009 Mesaj tarihi: Ekim 23, 2009 arzuhalciye yazdırıyorsun 20 lira verip.. arzuhalci nerde diye bir soru gelecektir muhtemelen.. adliyenın cevresinde önünde bilimum yakınlarında bi masa ve üstüne daktilo atmış algida şemsiyeli amcalar.. derdini anlatacaksın ikiniz bi dilekçe yazacaksınız.. (kendindr yazabilirsin aslında)
Mayhem Mesaj tarihi: Ekim 23, 2009 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ekim 23, 2009 Yok kanka yamulmuyorsam başka biryere yazdırılıyor. Mühürlü falan ihtar gibi. Adamlarda onu görüp tırsıyor :)
HocaEfendi Mesaj tarihi: Ekim 23, 2009 Mesaj tarihi: Ekim 23, 2009 dilekceyi verirken mühürlüyorlar diye biliyorum..
rahatsiz Mesaj tarihi: Ekim 23, 2009 Mesaj tarihi: Ekim 23, 2009 yanlış anlama olmasın önce hakem heyetine başvuruyorsun. sonra mahkeme. dilekçe kolay. yaz beyaz bir kağıda anlat derdini işte. adamlara gidecek süslü yazılarla dolu şeyleri hakem heyetleri / mahkemeler yazıyor zaten.
knox Mesaj tarihi: Ekim 24, 2009 Mesaj tarihi: Ekim 24, 2009 Ben de geçen başvurdum,hakem heyetine. BAŞVURUNUZU NASIL YAPACAKSINIZ? Şikayet konusunu içeren dilekçe ve ekinde konuya ait belgelerle (fatura, satış fişi, garanti belgesi, sözleşme vb.) bizzat veya posta yolu ile başvurabilirsiniz. Yazılı dilekçenizde, • Satın aldığınız mal ya da hizmetin ne olduğunu, özelliklerini, • Malın ne zaman teslim edildiğini ya da hizmetin ne zaman ve nerede verildiğini, • Ne kadar para ödediğinizi, • Sorunun ne olduğunu, • Satıcı ya da sağlayıcıya durumu ilettiğinizde neler olduğunu, • Ne yapılmasını istediğinizi anlatın. yukardakileri kapsayan bir dilekçe hazırladım,verdim.
Mayhem Mesaj tarihi: Ekim 24, 2009 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ekim 24, 2009 Ne kadar da cevap veriyorlar? Çünkü benim garantinin bitmesine çok az kaldı.
HocaEfendi Mesaj tarihi: Ekim 24, 2009 Mesaj tarihi: Ekim 24, 2009 garantinin değil.. evrakın işleme sokulan tarihi önemlidir bence..
knox Mesaj tarihi: Ekim 24, 2009 Mesaj tarihi: Ekim 24, 2009 Benim öğrendiğim hafta da bir heyetin toplanıp dilekçeleri incelemesi.
Öne çıkan mesajlar