Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Spor Araba Onerisi


Penthesilea

Öne çıkan mesajlar

problemden ziyade şey sanırsam yüksek yerlerde yokuş çıkarken basınç düştüğünde arabanın çekim gücüde düşüyor gibisinden birşeyler demişti. dizel olmasına rağmen atmosferik olduğu için torku düşük kalıyormuş dağa falan giderken. çok fazla teknik bilgim de yok açıkçası, anlatabildim mi bilmem =)

p.s: bana söyleyen kişiyi arattın sordurdun para, cevab veremedim resmen dfsfs.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Söylediğin şeyden 2 farklı nokta çıkar:

a. Atmosfer basıncının düşmesiyle havanın yoğunluğu azalır ve bundan dolayı havanın birim hacminin enerjisi düşer. Motor etiket değerinin altında güç üretir ki bu değer Ağrı Dağına çıksan bile küçük bir seviyede kalır. 100Hp bir motor için bu değeri 95-98HP olarak tanımlayabiliriz. Tüm ölçümlerde esas alınan basınç deniz seviyesindeki basınçtır. Ayrıca bu etki sıcak havalarda da görülür. Yine sıcaktan dolayı hava iyice genleşir ve birim hacimdeki enerji azalır. Bundan dolayı test kriterlerinde basınç ve ortam sıcaklığı ile nem değeri belirtilmiştir.

b. Yokuş çıkarken aracın çekişten düşmemesi için torkun elde edildiği devir aralığında kalınması gerekir. Atmosferik motorlarda torkun yüksek devirlerde elde edildiğinden dolayı yokuş çıkarken motor devrinin mümkün mertebe yüksek tutulması zaruriyeti ortaya çıkar. BU da daha düşük vites ve neticesinde yüksek devir, yüksek tüketim ve yüksek gürültü demektir. Belki şehir içindeki yokuşlarda pek sorun olmayabilir ama Bolu Dağı tırmanışı gibi noktalarda bu daha fark daha çok göze batmaya başlıyor. Aşırı beslemeli motorların tasarımdan gelen avantajları düşük devirde elde ettikleri yüksek tork gücüdür. Tabi vites küçültmeden gidip de turbo devri altında bir devir de tutturursanız araç baygınlık geçirecektir ;)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sintisyzer said:

dizel atmosferik motor dedigin sey en asa 15 senelik falan olmalı.
artik turbosuz dizel yok, turbolu dizellerde de ayni hacimde ayni beygirde bi benzinliye gore cok daha fazla cekis vardir


ya 325, 335 falan hepsi turbocharged diğerleri atmosferik diye aklımda kalmış benim. o yüzden 320d atmosferik diye biliyorum valla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dua eden falan olduysa cok tesekkurler, banka vizemi kabul etti, is cikisi aliyorum arabami :)

bu arada avukatima mail atmistim COK ACIL!111bir diye
adamdan cevap geldi:

ilke, tamam sana bi yazi yazicam vizeyle ilgili, sirkete de onaylaticam
fakat bir daha lutfen ailende biri olmediyse veya an itibariyle olmuyorsa cok acil diye mesaj atma, sadece normal bir baslik yaz

asdfasfdasfds
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

trix said:

Sintisyzer said:

dizel atmosferik motor dedigin sey en asa 15 senelik falan olmalı.
artik turbosuz dizel yok, turbolu dizellerde de ayni hacimde ayni beygirde bi benzinliye gore cok daha fazla cekis vardir


ya 325, 335 falan hepsi turbocharged diğerleri atmosferik diye aklımda kalmış benim. o yüzden 320d atmosferik diye biliyorum valla.

koda kanmicaksın artık ne mercedeste ne bmwde. z4 23i; 2.5 litre atmosferik, z4 35i; 3 litre twin turbo falan mesela
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aldim geldim :)

bayaaa bi hafifledim yalniz maddi olarak euhe, ama oturdum icine ve degdi dedim direk, ki cidden iyi veriyorum ya. cok ugrastim bugun git gel, bmw isi kisaydi da sigortasiydi ehliyetiydi (sinava bugun girdim ahah) avukatiydi falan bezdirdi, bi yandan da is var tabi.

arabanin telefonla eslesmesi acaip hosuma gitti, arabaya oturunca kontaklar zart zurt direk onunde, aramalari aktariyor falan harika yapmislar. sonra yeni navigation mukemmel olmus, milimi milimine dogru ve sesli zart zurt. ses olayi cok guzel, benim aksanli ingilizceyle verdigim adresi anladi direk. her sey ses komutuyla falan, gayet memnunum yani icinden disindan su anda. allah kaza bela vermesin valla korkuyorum bisey olcak diye simdi de, cok guzel gorunuyor su an zira, biri gelir cizerse falan valla kafasini koparirim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cok tesekkurler :) teteneligim geciyor yavastan, alistim arabanin kalkmasina durmasina, kontrole aliyorum yavastan.

kurani kerim gibi kullanici klavuzu oldugundan daha bakamadim, bu aksam su arka sensorlere bakicam, sanki calismiyorlar su anda, tusa falan mi basmak gerekiyor acaba aktive etmek icin, yoksa ben dokundurmayayim korkusuna o kadar mi uzakta kaliyorum arkaya :P

bir de sey, tiptronic (bmw adi steptronic sanirim) vites hic kullanmadim hayatimda, kullanan/detayini bilen birileri biraz anlatabilir mi? kullanmasindan ziyade nedir ne degildirini soruyorum :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hayirli olsun valla gule gule kullan.
Sensorlerin en az 1 metrede hafften otmeye baslamasi lazim genelde on konsolda koltuk isitmalarin falan yaninda oluyo tusu vardir 1-2 saniye basili tutunca acilan.

Tiptronik de toggienin dedigi gibi iste d deyken saga itince vites en son hangi vitesteye onda kaliyo -ye + ya itersen vites atiyo iste suruse engel olucak bisey yapmana izin vermiyo ama abartip 6. viteste arabayi kaldiramiyosun yani.

Bide D nin altinda S var sport anlaminda automatic vitesin yuksek devirde vites atani normalde 3000 de atiyosa 4500 de atiyo vitesi ekonomik yakmiyo o zaman tabi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...