Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

[hukuki yardım] UPS kargo sorunu


Yenerk85

Öne çıkan mesajlar

Merhabalar,

ilk önce durumumu açıklayım,

gold bilgisayardan 29.09.09 tarihinde internetten online bir CPU aldım. belirtilen tarihte UPS kargo üsküdar şubesine verdiler. Ben 01.10.09 tarihinde ups formula hub şubesinden paketimi teslim almaya gittiğimde ise kargoyu bulamadıklarını söylediler, beraber 3 saat zarf zarf aramamıza rağmen bulunamadı, ama bana biraz daha arayacaklarını ve kayıp tutanağı tutmayacaklarını söylediler. Üzerinden 4 gün geçti ve hala kayıp tutanağı tutmamakta ısrarlılar,
kayıp tutanağı tutulduğu anda gold bilgisayardan yeni ürün alacağım, ama bu adamlar beni oyaladıkça oyalıyor paket yaklaşık 7 gündür onlarda, kayıtlarına şubeye girişi var fakat içerde yok çıkışı da yok.

şimdi benim kendi araştırmalarıma göre türk ticaret kanununun 779 ve sonraki bir kaç maddesine göre, belirtilen taşıma süresiyle ilgili hükümler yer alıyor fakat genelde standart taşıma süresi baz alınmış, UPS kargoda ise websitesinde 400kme kadar 24 saat içinde ulaşım yazıyor, ama taşıma sözleşmelerinde böyle bir madde yok, sadece reklam olarak yazıyorlar.

Ben UPS kargoya dava açmaya kalksam, bu 24 saat süre baz alınabilir mi? Ya da açsam türk ticaret kanunundaki ilgili maddelere göre haklı mıyım?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Reklam olarak belirtmeleri yeterli hukuki açıdan, aksi takdirde "kamuoyunu yanlış bilgilendirmeye ve haksız rekabete yönelik reklam yapmaktan" dolayı suçlu bulunurlar zaten. Söyledikleri söz onları bağlar yani.

Ama işi dava açmaya götürmek hem zaman hem de para kaybı, o CPU kullanımdan kalkar kazanana kadar. Gidip bir diş göster, avukat tanıdığın olduğunu bildir, vs, bir şekilde dişli ol dendiği gibi istediğini alır. Çok kalitesiz bir halk olduğumuz için herkes tuttuğu yerden birbirini şapmaya çalışıyor, diş göstermek lazım bol bol.

Ayrıca bu durumu kamuoyuna duyuracağını bildirirsen ve genel UPS müdürlüğü ya da artık merkezi midir nedir oraya taşıyacağını söylersen faydası olabilir. Bu tür uluslararası ve ismi çok duyulmuş firmalar reklama ve isimlerine çok önem verirler, buna gelecek en ufak karalamaya karşı diken üstünde dururlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

peki diş göstermek derken, ihtarname falan mı çektirmem gerekiyor, çünkü yaklaşık 10 saat görüştük müşteri hizmetleriyle (ki başka telefon numarasına ulaşamıyorum) ve bir sonuca bağlanmadı beklemem gerektiği söyleniyor.
İhtarname nasıl olacak o konuda da pek bi bilgim yok.

bu arada işlemciden geçtim, sadece çok sinir oldum adamlara bir şekilde ödetmem geekiyor zaten müşteri hizmetlerindeki müdürlerine de dava açacağımı belirttim o da hay hay dedi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yenerk85 said:

peki diş göstermek derken, ihtarname falan mı çektirmem gerekiyor, çünkü yaklaşık 10 saat görüştük müşteri hizmetleriyle (ki başka telefon numarasına ulaşamıyorum) ve bir sonuca bağlanmadı beklemem gerektiği söyleniyor.
İhtarname nasıl olacak o konuda da pek bi bilgim yok.


Telefonla değil, bölge müdürlükleri gibi bişiler oluyo onların sanırım, onlara gitmen gerekiyor, orada direkt yüzyüze görüş, açık ve net şekilde bu işin peşini bırakmayacağını, gerekirse hukuki yollarla hakkını arayacağını, bu arada elindeki kanıtla beraber internet yoluyla da bu durumu bildirerek firmaya karşı insanları uyaracağını vs bildir, ciddi olduğunu görsünler, muhtemelen zaten bunları yapınca otomatik olarak geri adım atarlar.

Yenerk85 said:

kamuoyuna nasıl bildirecem ki, gazeteye falan mı ilan vereyim :)


şikayetvar.com muydu neydi böyle siteler oluyor, bunun dışında çeşitli büyük forum ve platformlarda da (donanımhaber vs gibi kargonun çok kullanıldığı yerler) durumu bildireceğini söylemek yeterli. Artık bir firmadan hizmet ya da ürün almadan önce bu web sitelerini geziyor insanlar fikir almak için o kadar oturdu yani sistem. Ayrıca çeşitli gazetelerin de tüketici hakkı köşeleri falan oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

butür durumlarda şube ile görüşmeyeceksin adamların merkezi ara gayet yüksek ses tonu kullanarak derdini anllat,olmadı amerikaya mail at,şaka yapmıyorum bu tarz şirketlerde dinsizin hakkından imansız gelir taktiği işe yarıyor

bende bir vw araç vardı bir arıza dolayısıyla doğuş oto beni 15 gün salladı kafayı bozdum almanyaya doğuş otonun lisans sözleşmesini yerine getirecek yeterlilikte olmadığına dair bir mail attım 2 saat sonra aradılar ertesi gün aracı teslim ettiler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Unsped Paket Servisi Ve Ticaret A.S.
Authorised Service Contractor for United Parcel Service
Ambarlar Cad., No. 6A Blok
34786 Zeytinburnu
Istanbul
Turkey
Tel.: 212 413 22 22

Bunu denedinmi, bence Amerika' daki merkezlerini de ara/email at gerekirse. Amerika'da boyle olaylarda fazlasiyla aliyosun zararinin karsiligini, denemekten zarar gelmez cekerler belki Turkiye'dekilerin kulaklarini, adamlar prestije cok onem veriyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şimdi hikaye vardır ya, kız kışın havuz kenarında yürürkene suya düşmüş. olayı uzaktan görüp, gelen kadın kızı sudan çıkartmak yerine azarlamış "ne işin var kışın havuzun kenarında!" diye..


kadının yaptığı ayrı bi mallık tabi..

ama yine de nasıl alıyorsunuz online bilgisayar parçası anlayamıyorum. hani ben pahalı pc parçasında hiç güvenemem bak kendim gidip teslim almadığım sürece.

:(

ne diyim allah kolaylık versin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yenerk85 said:
ama bana biraz daha arayacaklarını ve kayıp tutanağı tutmayacaklarını söylediler. Üzerinden 4 gün geçti ve hala kayıp tutanağı tutmamakta ısrarlılar,
kayıp tutanağı tutulduğu anda gold bilgisayardan yeni ürün alacağım,


bu durumda muhattabın kargo firması değil, gold pc'dir. kargoya ürünü verdiklerine dair kabul kağıdını göstermelerini isteyeceksin. veremiyorlarsa, yenisini vermekle mükelleflerle yok kargonun kabul lağıdı varsa da kargo ürün bedelini takdim etmekle mükellef.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...