Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Kriz, eski modelleri tekrar vitrine çıkardı


paramecium

Öne çıkan mesajlar

Selam,

said:
Kriz, eski modelleri tekrar vitrine çıkardı
Bir yılı geride bırakan global kriz, otomotiv sektöründe taşları yerinden oynattı. 100 yıllık markalar iflasla karşı karşıya kalınca şirketler ayakta kalabilmek için her türlü tasarrufu gündeme getiriyor. Yerine yenisi üretilen modellerin pazarda var olmaya devam etmesi de bu çözümlerden biri olarak görülüyor.

Türkiye'de ilk kez Opel'in başlattığı bu uygulama, bu hafta yapılan iki yeni tanıtımla birlikte 5 markaya ulaştı. Peugeot, 206 modelini, Fiat ise Grande Punto'yu bu şekilde showroomda tutacak. Bu modellerin, markaların satış rakamlarında ciddi pay sahibi olması hedefleniyor.

Krizle birlikte GM'den kopup Kanadalı Magna bünyesine geçen Opel, 1998 yılında üretilmeye başlayan Astra modelini 2004 yılında yenisi çıkmasına rağmen sonuna Classic ifadesi ekleyerek Polonya'da üretmeye devam etti. Geçen yıl Türkiye'de satılan Astra'ların üçte birini bu eski model oluşturdu. Bundan cesaret alan Opel, aralık ayında satışa sunulacak yeni Astra'ya rağmen önceki iki modeli de satmaya devam edecek. Çek markası Skoda'nın önceki Octavia modeli de yeni modelle birlikte Octavia Tour adıyla bayilerde yer alıyor.

Önceki modellerin satışının devam etmesinden dolayı yüzde 10-15 düşük fiyatla aynı modeli satarak pazar payı arttırma hedefi etkili oluyor. Ömrü dolan modelin tüm yatırım maliyetleri karşılandığı için de aslında markalar için oldukça avantajlı ve kârlı bir operasyon oluyor. Bu yıl otomobil satışlarında lider olan Hyundai, B sınıfındaki yeni modeli i20'yi satışa sunarken bir önceki temsilcisi Getz için de aynı kararı aldı. Şirket, halen yeni i20'den daha çok Getz satıyor.

PEUGEOT, EFSANE MODELDEN UMUTLU

1998 yılında üretime alınan 206 modeli, şimdi benzer bir stratejiyle yoluna devam ediyor. Peugeot'nun büyümesinde önemli rolü olan ve 6,5 milyondan fazla satılan 206, yaklaşık iki yıl önce yerini 207 modeline bıraktı. Ancak Fransız şirket kriz ortamında birkaç ay önce bu modeli 206 Plus adıyla üretmeye devam edeceğini açıkladı. Türkiye'de geçen haftadan itibaren 24 bin TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunulan 206 Plus, böylece marka içinde 107 ile 207 modelleri arasına konumlandırıldı. Peugeot Türkiye Genel Müdürü Jean-Pierre Vieux, 206 modelinin efsane haline gelen marka değerinden yararlanıldığını belirterek, "Özellikle ilk otomobilini alacaklara hitap eden küçük sınıfa bir model daha eklemiş olduk. Bu yıl bin 500, gelecek yıl ise 5 bin adetlik satış hedefimiz var. Bu rakam bizim küçük sınıfta liderliğe oynamamızda önemli role sahip olacak." dedi. Modele dünyadan beklenenden fazla talep geldiğini belirten Vieux, bu yüzden Fransa'daki fabrikada 465 adet olan günlük üretim hedefinin 700'e çıkarıldığını söyledi.

FİAT'TA İKİ PUNTO BİR ARADA OLACAK

Fiat'ın zor günler yaşadığı 2005 yılında pazara sunarak rahat nefes aldığı Grande Punto modeli, tamamen yenilendi. Artık Fiat Grubu CEO'su Sergio Marchionne'nin kendisinin bizzat koyduğu Punto Evo adıyla pazarlanacak yeni model, İtalyan üretici için yeni bir stratejiyi de gündeme getirdi. Yeni nesil motor ve teknolojilerle dikkat çeken modelle birlikte mevcut model Grande Punto da satışta olacak. Fiat Marka Direktörü Okan Baş, 3 yılda 28 binden fazla Grande Punto satarak önemli bir başarı yakaladıklarını belirterek, "Ocak ayından itibaren satışa sunacağımız Punto Evo bu başarımızı artırmamızı sağlayacak. Bir yandan da Grande Punto'yu biraz donanımını azaltıp yüzde 5 fiyat düşürerek satmaya devam edeceğiz." dedi.


Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

puntonun makyajlı halini hiç beğenmedim. çok iğrenç olmuş. daha dorusu, bi haltı değiştirmemişler. ön tarafa 500 deki gibi salak bi italyan bıyığı koymuşlar. ona da 22 milyon euroluk yatırım yapmışlar. allah belanızı dedim. iğrenç olmuş.

kaldıki 2008 yılında bir araba dergisinde, fiat için çalışan bir türk tasarımcısının harika tasarımlar yaptığı ile ilgili bi yazı vardı. orda adamın bi grande punto yeni kasa eskiz çizimini basmışalrdı. ciddiyim golf falan ezik duruyodu. böle golf - A3 karışımı çok karizma bi kasaydı. ama bu iğrenç punto evo ile alakası yoktu yani.. buna kesseler binmem şahsen..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mesela dikkat ederseniz Mercedes CLC serisi de önceki kasa C Sportscoupe ile hemen hemen aynı. Arabanın profil görünümü aynı olduğu gibi iç mekan'da eski modelden alınmış. Dış tasarımda far ve stop grubu, iç mekanda ise direksiyon falan değiştirilerek yeni kasa gibi çakmışlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dragonmax said:

puntonun makyajlı halini hiç beğenmedim. çok iğrenç olmuş. daha dorusu, bi haltı değiştirmemişler. ön tarafa 500 deki gibi salak bi italyan bıyığı koymuşlar. ona da 22 milyon euroluk yatırım yapmışlar. allah belanızı dedim. iğrenç olmuş.

kaldıki 2008 yılında bir araba dergisinde, fiat için çalışan bir türk tasarımcısının harika tasarımlar yaptığı ile ilgili bi yazı vardı. orda adamın bi grande punto yeni kasa eskiz çizimini basmışalrdı. ciddiyim golf falan ezik duruyodu. böle golf - A3 karışımı çok karizma bi kasaydı. ama bu iğrenç punto evo ile alakası yoktu yani.. buna kesseler binmem şahsen..


O yatırım multiair dedikleri yani motor serisidir muhtemelen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hakkaten astra classic 2 ne tuttu şu ülkede ya. bizde de var, 2006 model bi astra classic te anlamıyorum yani bu arabadaki aşırı cazibeyi. hadi ucuz olsa ok diyeceğim, en dolusu 31 bin lira falandı en son. herhalde orta direk gösterişsiz türk ailesi için en uygun araba falan anlayamıyorum yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...