Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İngilizler yapınca yanlı , Türkler yapınca haklı


Horizon

Öne çıkan mesajlar

  • Admin
Öğretmenler böyle böyle diyip bıdı bıdı etmeyin. Milletçe aynıyız. Gazetelerde ingilterede skandal!, ingilterede gençler içip dağıttı vb bir sürü haber çıkıyor her gün. Envai çeşit insan da bu ingilizler çok reziller, ahlaksızlar, uslanmazlar, batının medeniyeti budur işte.. diye yorum getiriyor.

aynı şey bizde olunca ya haber yapılmaz yapılırsa da asla Türkler böyle böyleyiz demeyiz. En fazla ne yazarlar, "akp geldi böyle oldu", "allah akıl fikir versin" vb..

başkası yapınca milletçe suçlamak çok kolay. bilmediğin kültürler bilmediğin milletler hakkında düşmanca tavır takınmak acizliğin daniskası.

internetten youtube videolarında yorum okuyup yunanlılarla küfür dalaşına giren kitle var. gidin bakın ege bölgesine, yunan adalarına, nasıl kardeşçe yaşıyor halk.

daha neler neler var... cahillik büyük tehlike.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dünyadaki tüm dillerin Türkçeden geldiği, Türklerin aslında MU kıtasındaki bir çöken uygarlıktan geldiklerini vs sunan,Türkleri üstün ırklar kategorisinin en üstüne yerleştiren güneş-dil teorisi bizzat Atatürk tarafından desteklenmiş bir dönem. sonradan desteğini çeksede durum değişmiyor.
Atatürk ne olacak bu durumda?

Ki o metinlerde yazılanlar 18-19.yy'ye kadar doğruydu. 600.000 kişilik haçlı ordusunu Anadoludan geçinceye kadar 100.000e düşüren Kılıçarslandı.

10.bin TÜrkün 100.000Haçlıyı yendiği Sırpsındığı Savaşındandır ayrıca, saçmalık değil.

TAbii bunun sebebide, Avrupa hala savaş zamanında çiftliklerden köylüleri toplayıp savaşa sokarken, ve ordunun sadece %10-15i profesyonelken, TÜrk ordusunun %80-90ı profesyonel olduğu için mantıklı bir olay.


İSterseniz biraz Avrupalı Seyyahların Türkiye ziyaretlerini anlatan anı kitaplarını okuyun biraz.
Avrupa kentlerine göre Türk kentlerinin temizliği, düzeni, Türklerin diğer milletlere göre çok daha ahlaklı, dürüst, adaletli, vs gibi niteliklere sahip olduklarını onlar söylemiştir.

Avusturyada 18.yy hala "Türk gibi Cesur" "Türk gibi Mert" gibi tanımlama deyimleri vardı.

Hafif abartılmış olabilir, ancak asla tamamen abartılmış değildir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cahillik aldı yürüdü orası kesin. Ki %65 değil %80 i aptal milletimizin bana sorarsanız. Ama görüşlerim milletimizin akli durumundan bağımsız "objektif" görüşler olduğu için herkes böyleyken biz keriz miyiz de ezik yetiştiricez çocukları diyorum. Çözüm burada değil, tarih dersindeki pohpohlanma veya ezilme hissinin yaratacağı fark, uluslarası ortamda biz iyiyiz diye dik durabilme veya ezik ezik boyun bükme arasında başka fark yaratmaz insanda. Çözüm başka şeylerin değişmesinde. Gelip hemen işinize gelen konu bulunca ucundan tutup bu değişse böyle olmaz diye atıp tutmayın siz de.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Admin
Tarih dersleri çok farklıdır zaten. Fizik, biyoloji, kimya gibisi var mı ?

Tarih dersi zaten anlatım şekli olarak mecburi yalanlar içeren bir ders. Gençlere bizim millet göbeği üstünde döner yerdi, sabah akşam nargile çeker tavla oynardı dersen ilgi çekmez. Diceksin ki Malkoçoğlu gibiydik, surlardan falan atlardık, bir cengaver 20 şövalyeye bedeldi. Savaşlara 1000 kişi ile gider 1 milyon luk orduları yenerdik. Tabiki çizgi roman tadında ilgi çekici gelcek okuyacaklar.

Ondan sonra bunları okuyup kafası hala o sekilde çalışanlar da aşırı milliyetçi kalıcak. Biraz olsun yontulmaya müsait olanlar da aa neler varmış dünyada diyip diğer milletleri tanıyacak ve onların kültürlerini öğrenecek. Ondan sonra insalığa saygı duyacaklar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"Pen Duick" said:

Cahillik aldı yürüdü orası kesin. Ki %65 değil %80 i aptal milletimizin bana sorarsanız. Ama görüşlerim milletimizin akli durumundan bağımsız "objektif" görüşler olduğu için herkes böyleyken biz keriz miyiz de ezik yetiştiricez çocukları diyorum. Çözüm burada değil, tarih dersindeki pohpohlanma veya ezilme hissinin yaratacağı fark, uluslarası ortamda biz iyiyiz diye dik durabilme veya ezik ezik boyun bükme arasında başka fark yaratmaz insanda. Çözüm başka şeylerin değişmesinde. Gelip hemen işinize gelen konu bulunca ucundan tutup bu değişse böyle olmaz diye atıp tutmayın siz de.


abi tarih dersinden cıkıpta uluslar arası arenada türklüğü emsil eden kimse yok.

tarih dersidnen aldığın bilgilerle gidip uluslar arası bir ortamda atıp tutarsan anca rezil edersin kendine, o özgüven 5 dakka bile dayanmaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bizde iki hastalık var bu konuda

birincisi "biz çok iyiyiz, biz muhteşemiz, süperiz, harikayız" şeklindeki fazla abartma,

ikincisi de en az birincisi kadar çok, bu da "biz avrupanın yanında neyiz ki, hiçiz resmen, biz çok basitiz, sadece kendimizi beğeniyoruz, bak elin avrupalısı böyle mi"

ikisi de mantıksız, ikisi de saçma düşünce
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bizim tarih derslerimizdeki en büyük sorun bu değil de, dünya tarihinin zerre anlatılmaması. böyle olunca haliyle "e herhalde diğerleri anlatmaya değer birşey yapmamış" gibi bir fikir doğuyor. 1-2 yıl da avrupa ve dünya tarihi detaylı anlatılsa, zaten "HEPSİNİ DÖVDÜK" fikri kök salmaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"Dünya tarihi dediğiniz şeyin dörtte birinde biz varız zaten" diyecem, milliyetçi ırkçı vs diyeceksiniz.

1- savaş,
2- fethet,
3- yönet,
4- kaybet,
5- durum kötü değilse 1'e dön kötüyse 6'ya geç
6- son bi gayretle yeni bi devlet kur, devlet Türkiye cumhuriyetiyse yerinde say, değilse 1'e dön

algoritmasından ibaret tarihin nasıl anlatılmasını bekliyordunuz ki?

istemez miydik bi rönesansımız olsun, bi reformumuz olsun, bi sanayi devrimimiz olsun, hatta coğrafi keşfimiz olsun.

varsa yoksa padişahım çok yaşa,
e onun da anlatılması böyle oluyor işte.


gerçi kabahat biraz da cüneyt arkın'da.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

"Pen Duick" said:

Cahillik aldı yürüdü orası kesin. Ki %65 değil %80 i aptal milletimizin bana sorarsanız. Ama görüşlerim milletimizin akli durumundan bağımsız "objektif" görüşler olduğu için herkes böyleyken biz keriz miyiz de ezik yetiştiricez çocukları diyorum. Çözüm burada değil, tarih dersindeki pohpohlanma veya ezilme hissinin yaratacağı fark, uluslarası ortamda biz iyiyiz diye dik durabilme veya ezik ezik boyun bükme arasında başka fark yaratmaz insanda. Çözüm başka şeylerin değişmesinde. Gelip hemen işinize gelen konu bulunca ucundan tutup bu değişse böyle olmaz diye atıp tutmayın siz de.


abi tarih dersinden cıkıpta uluslar arası arenada türklüğü emsil eden kimse yok.

tarih dersidnen aldığın bilgilerle gidip uluslar arası bir ortamda atıp tutarsan anca rezil edersin kendine, o özgüven 5 dakka bile dayanmaz.


Alakası yok. Tarih dersini adam gibi araştırıp alman gereken bilgileri objektif şekilde alıp neyin ne olduğunu bilmekten bahsediyorum. Kimse tutup da biz en iyiyiz tartışmaya gerek yok demicek gidip yurtdışında. Tarihi bizden daha başarılı daha onurlu kaç millet var tartışılır, tartışılmaz değil ;)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o değilde, hiç bir cinfikirli de kalkıp

said:

- “İngilizler tarihin tanıdığı en cesur insanlardır. Ulusumuz bu cesareti sayesinde tarihte önemli yere sahip büyük devletler kurmuş ve birçok milleti uzun yıllar egemenliği altına almıştır. İngilizler bağımsızlığına düşkün insanlardır. Bağımsızlığı tehlikeye düştüğü zaman kimseden korkmaz.”


kısmını gördükten sonra "hocam hata var ingilizler sadece bir ülke kurdu" dememiş

acaba sömürge bölgelerindeki yönetimler sıfırdan kurduklarını mı sanıyorlar?

hangisi daha kötü bilemedim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

araba devrildikten sonra yol gösteren çok olur misali de, demeden edemedim.

"İngilizler bağımsızlığına düşkün insanlardır. Bağımsızlığı tehlikeye düştüğü zaman kimseden korkmaz.”

şu kısımdan bariz bir biçimde çakmaları gerekiyordu işi. zira sürekli tarih derslerinde türkler bağımsızlığına düşkündür diye bağırılır bas bas. ne bileyim, en azından ben anlardım diye düşünüyorum, sdfs.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

bizim tarih derslerimizdeki en büyük sorun bu değil de, dünya tarihinin zerre anlatılmaması. böyle olunca haliyle "e herhalde diğerleri anlatmaya değer birşey yapmamış" gibi bir fikir doğuyor. 1-2 yıl da avrupa ve dünya tarihi detaylı anlatılsa, zaten "HEPSİNİ DÖVDÜK" fikri kök salmaz.


ya ilk defa sam e katiliyorum sanirim AHAHAHAHA

ama bu dogru
avrupa tarihi yok, koskoca yuzyil savaslari 5 satirdi ronesans reform da 4 sayfadan ibaretti lol

roma tarihi mutlaka okutulmali bence okullarda, hem eglencleidir hemde tarihin en carpici ve eski cumhuriyetten diktaya hikayesidir
sezarin nasil binbir turlu entrikayla kendini imparator yapmasini anlatmadan demokrasi kulturu olusturmak zor

ki adamlarin topraklarinda yasiyoruz direk roma tarihi kokuyor bati anadolu

gene osmanlinin yukselisi hatim ettirilirken cokuse goturen hatalar ve dagilma donemi hic analtilmaz oysa osmanli tarihinden asil ogrenmemis gereken neyi basardiklari degil ayni hatalari yapmamak icin neyi basaramadiklaridir

balkan savasi askerin siyasete mudehalesi sonucu kaybedilmis bu mustafa kemali basta cok etkilediginden inatla bu fikri savunmus, cagdasi olan liderler sivilden gelip askeri uniformalari giyerken o 30 agustos sonrasi uniformasini birdaha giymemek uzere cikarmis

ama bugun ataturkcuyum diye gezen adamlar sozlukte askerin siyaset yapmasi iyidir diye entry filan aciyor lol
gecmisten ders almamak bu olsa gerek
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yoksa..yoksa ben de viktorla aynı fikirde miyim? aman tanrım :P

dünya tarihinin yanısıra yakın tarihin de anlatılmaması, özellikle de bütün bu savaşların, antlaşmaların arkasındaki ekonomi-politiğin anlatılmaması da acaip büyük eksiklik. sonra ha bire "üzerimizde oynanan oyunlar"a dönüyo iş, "biz hiçbişeyi yanlış yapmadık, bütün dünya bize karşı evil plot kurdu" gibi ideolojik bi kabullenme enjekte ediliyo genç bünyelere. ve tabii bu görüş acaip konforlu, bu görüşten türeyen siyaseti yeniden üretmek de acaip kolay.

marx okutulmuyo, burjuvazinin, kapitalizmin temelleri okutulmuyo, modernite, protestanlığın doğuşu, fransız devrimi okutulmuyo, ideoloji nedir, devrim nedir falan hak getire.. belki de komünizme şiddetli alerjimiz olduğu zamanlardan kalma bu güdük tarih anlayışı.

inglorious basterds'a "gerçek hikaye mi" diye soran var yahu ülkede.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ikinci dunya savasında ne oldu neden cıktı savaş, ikinci dunya savaşıdann once hangı topraklar kimlerindi, sovyetler nedir, soğuk savaş nedir. Bunlari bilmeyen insanlara tabiki anlatamazsın hiç bişeyi, ne desen cevap komplo teorisi, biz türk olalım herşeyi hallederiz olur.

türkiyenın siyasetteki en büyük başarılarından biri, ikinci dunya savaşı işte, basarı isteniyorsa buyrun basarının alaaası. Tabi istenen gencelrin başarıdan feyz alması değil, anti militarist bir yaklaşım kazanmaması, "olm bizde yunanistana girsek dağıtırmışız aslında ama acımış" diyip türkiyenın ikinci dunya savasında biletini kesmesi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...