doubtful Mesaj tarihi: Eylül 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 18, 2009 Merhabalar. Bilgisayarla karşılıklı oynamak için, starcraft'ın kendi ai'si yerine özel ai'ler kullanılabildiğini hemen herkes biliyordur. Genelde pro ve extreme serisi yetenekli ai'ler .exe olarak geliyorlar ve sadece melee modda çalışıyorlar. StarEdit veya ScmDraft2 gibi harita düzenleyiciler ile bu ai'leri kullanmak normalde mümkün değildir. Biraz araştırma ve bi' kaç özel yazılım sayesinde bu custom ai'lerden harita düzenleyiciler ile oynanabilecek şekilde yararlanmanın mümkün olduğunu gördüm. (starcraft içerisinden "use map settings" seçerek oynamak mümkün oluyor böylece) Peki bize ne kazandırıyor bu durum? Güçlü ai'lere karşı oynarken 2 oyuncunun genelde haritada birbirine yakın olması gerekiyor. Örneğin haritanın üst tarafında siz, alt tarafında bilgisayar olsun istiyorsanız, sabit-önceden belirlenmiş yerlerde oyuna başlamak sadece ums (use map settings) ile mümkün. Nasıl mümkün oluyor? İşin biraz teknik tarafından bahsedelim. Normal şartlarda bir harita düzenleyici ile bir haritaya bilg. oyuncuları yerleştirdiğinizde, bilg.ın oynayacağı zorluğu 5 seviyede belirlemek mümkündür. Kolaydan zora sıralarsak: 1- Area Town 2- Easy 3- Medium 4- Difficult 5- Insane Bunun dışında bir de "Custom" seviye var. Bu "Custom" seviyesinin durumu biraz özel :) . Normal şartlarda ums kullanmaz ve bir haritada melee türü oyun açarsanız starcraft otomatik olarak bilg. oyuncusunu Custom seviyede oynatır. Bilmem farkediyor musunuz ama Starcraft'a yaptığınız hemen her güncelleme/yama ile bilg. biraz daha iyi oynamaktadır. Bu durum Starcraft dizinindeki Patch_rt.mpq dosyası sayesinde oluyor. Bu mpq dosyası Custom seviyenin oynama sistemini içerisinde barındırıyor. İşte biz bu mpq dosyasını istediğimiz ai'den "söktüğümüz" mpq ile değiştirdiğimizde, harita düzenleyicide custom seviye olarak özellik verdiğimiz bilg. ırkı istediğimiz şekilde oynamış oluyor. Harita Düzenleyicide bu işlem nasıl yapılıyor? 1- İstediğiniz haritaya istediğiniz sayıda bilg. oyuncusu yerleştirin. 2- Bilg.'ın başlayacağı ve gelişeceği bölgeye bir lokasyon alanı oluşturun. (saldıracağı değil, gelişeceği bölgeye) 3- Trigger'dan her bilg. oyuncusu için oluşturduğunuz lokasyona "Expansion Custom Level" seçeneği ile "Run AI Script At Location" komutunu verin. Örneğin: Haritada bir bölgede lokasyon alanı oluşturduğunuzu ve bu lokasyona "alan1" ismini verdiğinizi varsayalım. Bu alana yerleştirdiğiniz bilg. oyuncusu 3 numara ve Protoss ırkı olsun. Scenario menüsünden Triggers'ı seçtiğinizde New'e tıklayın ve: 1. pencerede Player 3'ü işaretleyin (Next'tıklayın) 2. pencerede New butonuna tıklayıp aşağı açılır kutucuktan "ALWAYS"ı seçin ve OK butonuna basın. (Next'e tıklayın) 3. pencerede New butonuna tıklayıp aşağı açılır kutucuktan "RUN AI SCRIPT AT LOCATION"u seçin, bu seçeneğin altındaki alanda script kelimesine tıklayıp açılan pencereden "Prostoss Expansion Custom Level"i işaretleyin ve OK'leyin. Son olarak location kelimesine tıklayıp açılan pencereden alan1 isimli lokasyonu seçin ve OK'leyin. Tekrar OK ve Finish'e tıkladıktan sonra Close ile Triggers'ı kapatabilirsiniz. Özellikle Racine'in custom ai'si normal haritalarda karşılıklı oynamak için çok iyi. Bu ai tıpkı standart starcraft'taki insane mod ai gibi kaynakları (ore-gaz) toplayarak değil ihtiyacı oldukça peşin peşin kullanıyor :) Ayrıca build order ve micro'su starcraft'ın içindeki standart ve insane mod ai'lerden daha iyi. (Racine ve başka custom ai'ler için http://tinyurl.com/nekk3v adresinin, özellikle Pro ve Extreme bölümlerini tavsiye ederim.) Denemek için Racine'nin mpq'sü: http://tinyurl.com/ozf22z Not: Önce starcraft dizinindeki Patch_rt.mpq'nün adını değiştirin, sonra bu indirdiğinizin adını Patch_rt.mpq yapıp starcraft dizinine koyun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Eylül 20, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 20, 2009 ums maplerde custom ai ile oynanabiliyor mu? misal frenzy gibi oyunlarda? yoksa sadece normal haritalarda mı? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
doubtful Mesaj tarihi: Eylül 20, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 20, 2009 Frenzy'i ilk defa duydum, özelliği nedir bu haritanın? Google'a bir bakınca şöyle birşey gördüm: http://starcraft.wikia.com/wiki/Frenzy Bu linkte normal bir harita gibi göründü bana. Ayrıca aramalarda sürekli WC3 için frenzy haritalardan bahsedildiğini gördüm. SC için Frenzy harita linki verebilir misin inceleyeyim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Eylül 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 21, 2009 frenzy değil de madness diycektim. http://renaka.com/pages/starcraft burda bazı ums haritalar varmış. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gaap Mesaj tarihi: Eylül 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 21, 2009 Biri Fahişe Madness i -eger varsa- rapide upload edebilcekmi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
doubtful Mesaj tarihi: Eylül 28, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 28, 2009 Bone said: ums maplerde custom ai ile oynanabiliyor mu? misal frenzy gibi oyunlarda? yoksa sadece normal haritalarda mı? Bahsettiğin haritaları inceledim, bu haritalarda genel amaç bu değil ama şöyle söylersek tüm haritalar için geçerli kural nedir ortaya çıkmış olur: Eğer harita üzerinde bilg. ai'si "Run Ai Script" veya "Run Ai Script At Location" trigger komutları ile yönetiliyorsa bu haritalarda ai'nin daha iyi oynaması için custom ai ile değiştirmek mantıklı olur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar