Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

3.2.2 Patch Notes


Masquerade

Öne çıkan mesajlar

Regalya said:

Ya arkadaşlar yanlış anlamayın direk buradaki kitle için söylemiyorum yerlilerdede yabancılarda aşırı fazla kişi Cthun kesdim KZ farmladım diyor nedense inandırıclığını yitirmeye başladı bu sözler.

Evet oyun daha kolaylaşti neden ve ne şekilde?
*Artık herkez oyunu ve mekaniklerini öğrendi
*Encounter zorluklarında bi değişme yok hatta Wotlk zorluk açısından bence daha geniş yelpaze sunuyor.
*Skill/talent sistemi çok daha iyi yere geldi
*lvl+item daha kolay
vs vs


Çoğu doğru değil abi bunların. Bugün patchwerk eski mekaniğini yalayıp yutmuş adamlardan bir takım kur eski zorluğa karşı, yine wipe yerler.

TBC zamanında kimsenin çıkıp çok kolay hacı dediğini hatırlamıyorum, bilakis bosslar nerf üstüne nerf yedi.

Bugün de yok mu zor boss? Olmaz olur mu, var tabi. Saçma sapan hard modelar koyarak, yok onu 1.5dkda kes, yok onda mana regen olma, yok addleri kesme olayını yerleştirdiler.

O günler oyuncuların yaptığı hataları oyun gerçekten affetmiyordu. Majordomo'da ölen ve addi sheepten çıkan mage, combat henüz yeni başladıysa wipea sebep oluyordu. Keza Broodlord'da alınan bir aggro veya Netherspite'da her hangi birinin yanlış zamanda portala girmesi veya çıkması işleri çok zor hale getiriyordu.

Demek değil ki bugün bunlar yok mu? Var ancak geçmişte de oyun kolay değildi.

Bilgimiz arttıkça oyun da zorlaşmaya başladı ama kanımca WotLK sonrası inişe geçti.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yeni patchwerk eskisinden zor

tanklar o zaman %50 avoidance la gezmiyorlardi

full t3 giyen bir warriorin gearindan aldigi dodge %1.40 filandi defden gelenle birlestirince avoidance %30 u gecmiyordu

gemler filan olmadigindan gene kendine gore sekillendiremiyordun setini, enchantlarin bile cogu tirtti

hotlar stacklemiyordu +spell damage heal itemlari raid disinda asiri nadirdi, mana regen kabustu

40 kisi raidlerin kontrol edilmesi bir kere feci zordu, deep breath de 20 adam kaybedip onyxiayi gene kestigimizi bilirim ki cok iyi bir guildde degildim garanti adam kaybediyorduk deep breath de

adam gearlamak zordu, 40 kisilik raid icin 50-60 kisilik bir kadro kurmak gerekliydi, bunlari gearlamak iskenceydi cunki 40 kisiye random 2 tier dusuyordu, 8. ye dusen paladin akfasi DE edilirken roguelar birtane bile kafalik gormemis olabiliyordu

insan kaynaklari sorunu vardi, server ilk acildiginda oynamaya baslamadiysan hiyerarsi oturduktan sonra girdiysen raidinge baslama kanserdi
dungeon seti dizicen 1/8 sansa dusen itemlarla
MC yapan bir guild bulucan
DKP bekliycen
1/8 sansa dusen tier1 kasican bir sekil
guildu satican BWL yapan guild bulucan

MC yapan guild surekli MC yapmak zorudna kalabilirdi bu yuzden cunki yeni tank alip giydirip BWL ciye kaptirmak var
BWL cide giydirdigi tanki AQ40 yapan guilde kaptiriyor cunki onlarda tanklarini naxx yapan guilde kaptirmis, naxx yapan guildunde tanki full t3 dizip oyunda yapicak bisey kalmadigindan ara vermis

cok oluyordu benzer olaylar

sonra classlarin cogu yarim birakilmisti, 1.9 a kadar misal paladinler revamp bekledi classlarina, acin sam in whine topicleri okuyun 1.9 konusunda asdfasdf

beta gibiydi oyun, olgunlasmamisti
encounterin zorlugu degil oyunun olmamisligi zorluyordu insanlari

2.0 patchi ile oturdu oyun gercek anlamiyla, 3.0 ise birkac eksiklik disinda harbiden oyunu cilaladi

elmalarla armutlari karistirmayin yani
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Olivies said:

MC'yi çok uzun süre farmlayan bi guilddeydim şöyle bikaç bişi ekleyeyim.
MC aslında şuanki contentlere göre ciddi kolay. Ama oyunun o zaman bir öncesi yoktu, yani şuan en kötü oyuncu bile aşağı yukarı nerde ne yapacağını kestirebilen oyuncudur. O zamanlarda click to move ile charı 60layıp raide gelenlerden tut neler görmedik ki. O zamanın seviyesiyle karşılaştırırsak evet çok zordu, çünkü benim diyen adamlar dahi oyunu çok iyi bilmiyolardı.
Yalnız şimdi iyi oyuncu adında 25 kişi girse mimiron hmode yapamazlar. Uğraşırlar vs. MC de 25 kişinin 10-15 i oyunu orta halli oynayarak contenti tamamlatabiliyordu.

This.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Victor o kadar yazmışsın da benim dediklerimi yanlış anlamışsın.

Tankın dodge veya avoidanceının az olması farklı şey, mekaniklerin bozuk olması apayrı. Colessiumdan düşen itemlarda 80-90 block value var, eskiden rüyanda göreceğin değerler.

Keza hotların stacklanmaması veya sp itemların olmaması oyunun ilk zamanlarına ait bir hatadan ziyade MC'ye giriş için zorunlu şeylerdi. Zaten 15-20sp veriyor bir item, 5 sp veren item mı alacaksın dışarıdan?

Bir adamı alıp tank haline getirmek zordu evet, çünkü kıymeti vardı oyunun. MC gearı olmayan adam BWL'ye giremiyordu, adam gibi sıralama vardı. Bugün yarısı mavi eşyalarla donanmış tank gelsin, hp sorun olmadıktan sonra healerlar da sağlamsa yine tanklar bossları, geçmişteki uçurum kalmadı.

AQ seviyesine gelmiş bir guilde girmek yeni başlamış bir oyuncu için zordu evet ama olması gereken de buydu, ki expansionlar daima bu aralığı kapatmak için yapıldı zaten.

40 kişilik raidlerin zor olması da tamamen göreceli. 25 kişi, hatta 10 kişi olmasına rağmen bir halt yiyemeyen onlarca guild var. Kış zamanı 40 kişilik dönemlerde de oyuncu akını oluyordu, 25 zamanında da. Yaz geldi 20 kişi bile bulunmuyor.

DKP mevzusu bugün de geçerli, fark yok.

Classların yarım yamalak olması da saçma bir cümle olmuş. Druidin bugünkü haline (3.0 sonrası) bakınca eski halinin ne kadar saçma ve yetersiz olduğunu görüyorsun. 4.0 gelince de bugünkü haline bakıp güleceğiz. Gelişmenin sınırı yok.

Oyunu eğlenceli yapmak başka, kolay yapmak başka.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Tankın dodge veya avoidanceının az olması farklı şey, mekaniklerin bozuk olması apayrı. Colessiumdan düşen itemlarda 80-90 block value var, eskiden rüyanda göreceğin değerler.


omrunde tank oynamadin heralde, avoidance dedigin bossun vurmamasidir ki bir raid boss heleki crushing blowlar varken 3-4 kez tanki tepelese healer onu ayakta tutamazdi, wipelarin cogu tank olumlerinden tank olumleride onceden kestirilemeyen spike damage dan olurdu, block value yu gec bir kere rating e bakican, vanillada rating filan yoktu

senin dedigin olay ratinglerle geldi, lvl 60 da item %1 crit veriyorsa %1 crit veriyordu %2 ise %2

combat ratinglerle atiyorum lvl 60 da 18 critten %1 alirken 70 de 32 gerekiyordu haliyle itemlardaki ratingler artiyordu bunun konumuzla pek alakasi yok

said:
Keza hotların stacklanmaması veya sp itemların olmaması oyunun ilk zamanlarına ait bir hatadan ziyade MC'ye giriş için zorunlu şeylerdi. Zaten 15-20sp veriyor bir item, 5 sp veren item mı alacaksın dışarıdan?


MC sonrasi eklenen 5 kisiliklerde neden degisti oyleyse?
priest dungeon setinde SP yok ama sunken temple dan dusen cloth bacaklikta SP var, daha trajikomigi o donem ilevel kavramini blizzardin bile kavriyamamis olmasi. MC de ilevel 60-70 arasi item kayniyor ayni bossdan 63 de dusuyor 70 de ki shardstrike filan var daha
spiritli paladin tierleri ustunde shadow fire nature res olan tierler filan korkunc tier yerine baska item giysen daha iyi oluyordu bonusu saymassak, palyaco gibi geziyordu millet

said:
Bir adamı alıp tank haline getirmek zordu evet, çünkü kıymeti vardı oyunun. MC gearı olmayan adam BWL'ye giremiyordu, adam gibi sıralama vardı. Bugün yarısı mavi eşyalarla donanmış tank gelsin, hp sorun olmadıktan sonra healerlar da sağlamsa yine tanklar bossları, geçmişteki uçurum kalmadı.


allah askina mavi item giyen tankin HP sorunu olmadikca nasil bir cumledir? gokten HP mi yagiyor, getir bakalim 25k HP li avoidance i dusuk tanki vezax a tanklasin bakalim kac saniye healerlar ayakta tutabiliyor, full naxx gear giyen adamaa 30-35k vuran vezaxi mavi gearli tank nasil tanklasin, harbi ya ulduar yapmadin yada dusunmeden salliyorsun BENCE OLUR diye

said:
AQ seviyesine gelmiş bir guilde girmek yeni başlamış bir oyuncu için zordu evet ama olması gereken de buydu, ki expansionlar daima bu aralığı kapatmak için yapıldı zaten.


expansionlar oyunu genisletmek icin yapildi, raid dedigin end game dir level bazli bir oyun wow yani asil amaci level kasmak ama oyun kendine bagladigindan ve oyniyanlar asiri zaman harcadigindan level kasma kismi teferruat oldu kisa surede, son levela ulasan adami bir sekilde oyunda tutmak gerektiginden cikti raidler

yeni raid yapmak istiyen adam AQ40 guildune anca torpille girerdi, millet isi gucu birakir MC boostlardi bu adama veya parali run yapilirdi ama cogu zaman guildler cok yakin tanidik degilse tercih etmezdi bu yontemi, yapicagin sey kotu guildden baslayip guild guild ziplamakti, arayi kapatmanin imkani yoktu

TBC de badge itemlar bunu engellemek icin kondu ama yetersiz kalinca ZA ile cozdu blizzard bu isi, daha sonra sunwell epicleri sayesinde vanillada olsa TK farmlamak disinda bir secenegi olmiyan adamlar heroic kasarak BT seviyesine geldiler birkac BT ile sunwell e basliyabildiler

su anda son conquest olayiyla suyu cikti bunun tabiki ben TBC progress mantigini daha cok severim misal


said:
40 kişilik raidlerin zor olması da tamamen göreceli. 25 kişi, hatta 10 kişi olmasına rağmen bir halt yiyemeyen onlarca guild var. Kış zamanı 40 kişilik dönemlerde de oyuncu akını oluyordu, 25 zamanında da. Yaz geldi 20 kişi bile bulunmuyor.


omrunde guild veya raid yonettinmi? 40 kisi toplamak yonetmek bildigin iskence idi sorun organizasyondu, gene cok fazla esnek olamiyordun cunki onyxia nin zorlugu hap kadar mekana 40 kisi tikmasiydi, gene thaddius da bu yuzden zordu
40 kisi idare etmek cok ama cok zordu mevsimle alakasi yok, 40 kisiyi bir araya getirmeklede bitmiyor

said:
DKP mevzusu bugün de geçerli, fark yok.


anlamamissin, bugun kalici oldugun guildle DKP kasmak ayri BWL guildune gitmek icin girdigin MC guildunde DKP kasmak ayri
aylar suruyordu neredeyse bu gecisler herhangi bri tanidik ayarlamassan


said:
Classların yarım yamalak olması da saçma bir cümle olmuş. Druidin bugünkü haline (3.0 sonrası) bakınca eski halinin ne kadar saçma ve yetersiz olduğunu görüyorsun. 4.0 gelince de bugünkü haline bakıp güleceğiz. Gelişmenin sınırı yok.


druidin bugunki haliyle dunki halinin alakasi 1.0 druidi ile 2.0 arasindaki ucurum gibi degil cunki, 1.0 pesinden revamp pesinden 2.0 la classlar tam anlamiyla yerlerine oturdu, lich king hybrid penaltisini kaldirdi sadece ve zaten yapili olan birseyi cilaladi, bir sonraki expansion bu kadar koklu degisiklik olmaz zaten

1.0 druid her halti yapsin hicbir halti tam yapamasin mantigiyla yapilmisti ama oyun mekanigi gercek anlamda hybride izin vermiyordu talentlar yuzunden, resto or not dogdu bunun pesinden

paladinler sadece buff atar heala yardim ederdi 2 tusla ama instance healliyamazlardi filan

revampler oncesi classlar cok cok daha allak bullakti

http://wowvault.ign.com/View.php?view=Talents.View.Beta&category_select_id=12

aha 1.0 talentlari bakinda gulun, 2.0 - 3.0 a gecisle kiyalsmayin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

burdaki herkes aynı şeyi söylüyor bence ama hala badge sistemini insanların savunmasını hayretle karşılıyorum sen aylardır uğraş didin tier 8.5 u al adam lvl 80 olduğu gibi 24 saat heroic farm yaparak senle aynı ayara gelsin tmm belbike o benim aldığım zevki alamaz ama insanın tüm şevkini kırıyor bu olay
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Vanilia wow superdi yahu tek frostboltla adam kesiyodum naxx oncesi :P

Bu arada Bwlye mageler warloklar felan mavi itemlarla giriyordu MC itemlarinda fazla spell poweryoktu o zamanlar full stat ve resistance vardi mavi itemlarla 1200 vuruyordun T1 ile 900 felan eheh anca T2 ler ile duzeldi hatta T1i degistirdiler o yuzden bi ara :P

Ah ah luciferonda addonsuz decurse etmeyi ozledim DBM olmadan raid yapmayi ozledim be :) 5 manler 15 manler superdi yahu item yapip 5 dakkada bitiremiyordun instancelari bugunki gibi... UBRS keyi karizmasi vardi.... simdi oyun cook casual oldu ama item yapmak icin yine cok ugrasmak gerekiyor...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Regalya said:

1200 vuran ne yahu mavi item? ile alacağın max değer 100-150 sd idi oda 550 max frostbolt atardın Mc çıktığında decursive addonu zaten aşırı yaygındı dövüyorlardı onsuz mcye gireni.


iste biz bu adamla raid yapiyoduk anla :D dsjakdja

hakeren vardi bi de. yesil frost dmg itemlari takardi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

herşey bir yana, bak herrrr şey bir yana, yılalrca oynana wow, sabahalr kadar denenen psiko raidler, realm birincilikleri, first killer, göz yaşları, sevinçler vvsvs...

hacı o düşük lvllardayken bir tane mavi item görünce WOOHAAAAAAAAA diyebildiğimiz, lvl 60 charımızla gidip 5man sololayabildiğimiz, 5manden kendi emeğimizle düşürdüğümüz bir itemı end game raid instanceda öyle ya da böyle en azından bir boss fightta yeri gelip de kullanabildiğimiz, otomatik bos mod vs gibi addonlar olmadan sadece saniyeleri ve zamanları hissederek oynayabildiğimiz wow çok geride kaldı ve ben o wowu gerçekten çok özledim..

bu gün deselerki, TBC ve WOTLK yok olcak, wow sıfırdan kurulucak.. sırf yeniden, sanki ilk defa giriyormuş gibi BRD ye girip 6,5 saat - 8 saat 5man emperor run yapmak için nelerimi vermezdim..

onyxia questinin başlangıcını kaybettim diye gerisin geri lakeshire a dönüp quest aramak nasıl güzel olurdu anlatamam..

şimdi ise oyun tamamen mekanik. rol play adına hiç bişe yok. thottbot, armory, bi kaç fan sitesi, sağlam bi kaç addon ve gear değerleri için bir hesap makinesi al. gogogo.. robot gibi. koş şuraya quest. buraya teslime t. burdan al. şunu kes. bunu bırak. buraya uç. şu şu şu gearlar must. bunları burdan al şu kadar puanı topla git şunu al tak..

nedir ki bu?! ne yani.. sçarım böle oyuna.. keşfetme heyecanı enrde? farklılığın getirdiği ayrıcalık nerde? bilen/bilmeyen, seven/sevmeyen, zaman ayıran/ayırmayan, tüm bunların ayrımı nerde ? yok. bitti.. bitirdiler. herşey sabit. aç siteyi bak ordan ne yapıp hangi itemı alcaana. ona göre uygula.. niye. çünkü robotlaştırdılar bizi.. ve mekanikleştirdiler oyunu..

wow öldü. allah rahmet eylesin..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valla son donemde bir gaz geldi bana, sabah 4.5ta yattim. HC`den cikmiyorum. Bir de druidleyim tank deniyorum, guzel geliyo su ara. Itemlar cogaldi, yapilacak sey cogaldi, bos bos achivement kasmaktan oteye gitti oyun. Son patchte bi dolu sey koydular. Oyun tekrar oyun oldu bence. Sifirdan JC kasicam o derece oynuyorum su ara :D.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...