Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

dandik tasarım


Hagii

Öne çıkan mesajlar

Chemical said:

En tehlikeli soruyu soruyorum hadi bakalım.

Benim öldürdüğüm bir insan hiç bir kötülük yapmamışsa cennete gitmez mi?
Bir insanın kötülük yapabilmesi ve sorumlu tutulabilmesi için en azından bir 12 yaşına gelmesi gerekmiyor mu? Ondan öncesi çocuk, bebek, anlamaz.
Ben, bir müslüman, hristiyan veya yahudi olsam ve Allah'ın varlığına inanıyorsam ve başka insanların da bu doğru güzel yolu seçmesini sağlamak istemem mi?
Ama fark ediyorum ki, insanlar inatla günah işliyor, inanmıyor, sonunda cehenneme gidiyor acı çekiyor, halbuki Allah'a inansa, böyle bişey olmayacak.
Peki ben niye herkezi doğduğu an öldürüp cennete yollamıyorum?
Biliyorum, sonsuza kadar cehennemde yanıcam, ama ben sonsuza kadar yansam da, ailem, arkadaşlarım ve ülkem, sonsuza kadar cennette yaşasa.


Sonuçta bir düzene karşı çıkma durumu oluyor. Yani öldürdüklerin, eğer varsa tabiki, cennete gidecektir ancak sen düzeni bozduğundan dolayı cehennemlik olacaksın eheh .

Şu sakaryalı da milleti müslümanlıktan soğutmak için çıkartılmış adam gibi duruyor yahu. Şöyle sorgulamadan dümdüz inanan insanlara uyuz oluyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sakaryali said:

ALLAH(C.C) insanı yarattı ölümünden sonra ona ebedi hayat bahşetti sor bakalım kendine kaç yıl yşamak istersen 100000 sene yetermi veya 100 milyar sene ama bunu sonu ölüm olucak istermisin böyle bir hayat yaşarken bilrsinki bu sneler bir gün bitecek ve öleceğim böyle bir hayat çok uzun olmakla beraber insana üzüntü vermeye devam eder çünkü bir gün bu zaman bitecek ve ölecektir. yoksa ebedi bir hayatmı istersin yok olmak çok kötü bir düşünce değilmi nefsin cehennemde olsa ebedi hayat isterim diyor sana için aslında cehennem büyük bir azap olmakla beraber kafirlere bu cihetten bakılırsa rahmet sayılabilir.
ALLAH(C.C) insanın bu ebedi yaşama arzusunu bildigi için ona ebedi hayatı vaad etmiştir onu memnun etmiştir teşekkür etmemiz lazım değilmi.


Mantık sakat, ebedi hayatı isterim tabiki de ancak bu onun var olsuğu anlamına gelmez.Arabamın Ferrari olmasını sevgilimin dünya güzeli olmasını da istiyorum ama olmuyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sakaryali said:

en basit bir heykel kendi kendine olmazken insanmı kendi kendine oldu buna bir cevap verin bakalım


huhahahaha ulan adam cevap vermeye bile tenezzül edilmeyecek ilkokul argümanlarıyla geliyor biz de konuşmaya çalışıyoruz.Liselerde adam gibi biyoloji eğitimi verilmez ise olacağı bu. Adam ne yapsın bu kadar biyoloji bilgisiyle mantıklı geliyor söyledikleri
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Siz sunu demek istiyorsunuz haşa anladığım kadari ile her şeyi ALLAH yarattı haşa ALLAH'ı kim yarattı bunu demek istiyorsunuz herhalde
İlk önce soru baştan mantıksız aynı kişi hem yaratan hem yaratılan olamaz ya yaratandır ya yaratılandır bunu şu örnekle inceleyelim.

Şimdi hayalen bir trene bakalım şimdi son vagondan dogru bakalım, son vagonu kim çekiyor? onun önündeki vagon, peki onu kim çekiyor, onun önündeki peki onu nihayet lokomatife geliriz peki lokomatifi kim çekiyor diyemeyiz çünkü onun hareketi kendindendir onu çeken bir şey yoktur o tüm vagonları çekiyor fakat onu çeken bir şey yok.
Başka bir örnek düşünün iki bacaklı bir sandalye kendini bir diger iki bacaklı sandalyeye yastlamış duruyor, o sandalyede onun arkasındaki iki bacaklı bir sandalyeye yaslamış ayakta duruyor, sonra nihayet en son sandalyeye kadar gidiyoruz görüyoruz ki bir dört bacaklı sandalye var ama hiç bir yere yastlanmadan kendi kendine ayakta duruyor şimdi diyebilirmiyizki o sandalyenin ayakta durmak için diğer sandalyelere ihtiyacı var diyemeyiz çünkü o sandalye tek başına ayakta durma gücüne sahip ve diger iki bacaklı sandalyeler onun sayesinde ayakta duruyor.
Aynen öylede bütün varlıkları ALLAH(C.C) yarattı haşa ALLAH(C.C)kim diyemeyiz eger bunu haşa söylersek onu yaratanında yaratanı kim diye sorarız, bu sonsuza kadar giden mantıksız bir zincir olur aynen yukarıdaki örnekler gibi düşünürseniz anlarsınız ne demek istediğimi.
ALLAH ın varlığı kendindedir Zatı Ezeli ve Ebedidir sizin sorduğunuz soruda söylediğiniz gibi sonradan olmuş değildir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sakaryalı said:

Şimdi hayalen bir trene bakalım şimdi son vagondan dogru bakalım, son vagonu kim çekiyor? onun önündeki vagon, peki onu kim çekiyor, onun önündeki peki onu nihayet lokomatife geliriz peki lokomatifi kim çekiyor diyemeyiz çünkü onun hareketi kendindendir onu çeken bir şey yoktur o tüm vagonları çekiyor fakat onu çeken bir şey yok.


said nursinin sözler kitabından di mi bu? kaçıncı söz
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sakaryali said:

Şimdi hayalen bir trene bakalım şimdi son vagondan dogru bakalım, son vagonu kim çekiyor? onun önündeki vagon, peki onu kim çekiyor, onun önündeki peki onu nihayet lokomatife geliriz peki lokomatifi kim çekiyor diyemeyiz çünkü onun hareketi kendindendir onu çeken bir şey yoktur o tüm vagonları çekiyor fakat onu çeken bir şey yok.


dostum trenler elektrikle çalışıyor artık, o da barajlardan falan elde ediliyor. barajları da biz yapıyoruz. bizi de babamız yaptı.

said:

Başka bir örnek düşünün iki bacaklı bir sandalye kendini bir diger iki bacaklı sandalyeye yastlamış duruyor, o sandalyede onun arkasındaki iki bacaklı bir sandalyeye yaslamış ayakta duruyor, sonra nihayet en son sandalyeye kadar gidiyoruz görüyoruz ki bir dört bacaklı sandalye var ama hiç bir yere yastlanmadan kendi kendine ayakta duruyor şimdi diyebilirmiyizki o sandalyenin ayakta durmak için diğer sandalyelere ihtiyacı var diyemeyiz çünkü o sandalye tek başına ayakta durma gücüne sahip ve diger iki bacaklı sandalyeler onun sayesinde ayakta duruyor.


iki bacaklı sandalye olmaz, minimum 3 bacaklı yapılır yaklaşık 3000 yıldır. senin yaptığın sandalyeye bir takım iki kollu tahtalar yaslamak. tripod diye bir şey var üstelik, arkadaşlarım bana tripod derler mesela. ben de ayakta durabiliyorum onun sayesinde.

bu açıklamalar o kadar saçmaydı ki ben ve 2 dostum daha allaha inanmaz olduk. fistandan +1 in bizden -3 ün var. yani -2 desin şu an hayırlara vesile oldun inş mükafatını alırsın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sakaryalı said:

Şimdi hayalen bir trene bakalım şimdi son vagondan dogru bakalım, son vagonu kim çekiyor? onun önündeki vagon, peki onu kim çekiyor, onun önündeki peki onu nihayet lokomatife geliriz peki lokomatifi kim çekiyor diyemeyiz çünkü onun hareketi kendindendir onu çeken bir şey yoktur o tüm vagonları çekiyor fakat onu çeken bir şey yok.


nası yok, lokomatifin altındaki tekerler dönüyo ve ileri doğru itiyo işte.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arkadaş alem var denge olduğuna göre dengeyi koyan ALLAH(C.C)'da var anladığım kadarı ile ALLAH(C.C)'ın varlığını anlamış olduk, ondan önce bir yaratıcı olmadığınıda anlamış olduk siz bana şimdi ALLAH(C.C) Zatı hakkında sorular soruyorsunuz bu mesleye güc yetiremezsiniz siz sadece var olduğunu bilin, inanın yeter bu konu aklımızın sınırlarını aşar, ALLAH(C.C)'ta bu tip noksan sıfatlar yoktur, Onun var olması ve varlığının devamı için başka bir şeye ihtiyacı yoktur. O Vacibu'l Vücud dur bunu böyle kabul etmemiz gerekir şimdiye kadar deliller ALLAH(C.C)'ın varlığını gösteriyorken Onun mukaddes ZATINI ANLIYAMIYORUZ DİYE ONU İNKAR ETMEMELİYİZ zaten inkar edilse bile ONUN MUKADDES ZATI var ve Ona yokluk hiç bir ZAMAN ulaşamayacak O bizim zaman ölçülerimizin içinde değil, zaman Onun üzerinde işlemez varlığı sabiT olan değişmeden durandır ALLAH(C.C).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yooo, lokomotif büyülü bir şekilde kendi kendine ileri itilmiyo, arkasındakilericekmiyo.

bir sebebi var, kazanında odun yakılıyo, üstündeki buharı ısıto, buhar basıncı pistonları donduruyor, pistonlarda tekerleri.

Lokomotifte bitmiyor, tekerdede basınctada buhardada odundada bitmediği gibi.

herşeyin bir sebebi var.

Bir noktada sebeplerin bittiğini, sebepsizliğin Tanrı olduğunu kabul etmek, sebep aramaktan farksız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"ZATINI ANLIYAMIYORUZ DİYE ONU İNKAR ETMEMELİYİZ"
Sakaryalı Allah'ı dünyevi aklımızla anlıyamayacağımızı söylüyorsun, aynı anda da Allah'ın var olduğunu anlatan örneklerin son derece dünyevi.
Ben de sorumu yeniliyorum.
Eğer dünyevi mantığımız ile Allah'a inanmayı başaramıyorsak, ve Allah'a inanmak için dünyevi mantığımızı ve sorgulamamızı bir kenara bırakmamız gerekiyorsa, bizden daha zeki ve güçlü bir insanın Allah'ımız olmasını nasıl engelliyeceğiz?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sakaryali said:

Arkadaş alem var denge olduğuna göre dengeyi koyan ALLAH(C.C)'da var anladığım kadarı ile ALLAH(C.C)'ın varlığını anlamış olduk, ondan önce bir yaratıcı olmadığınıda anlamış olduk siz bana şimdi ALLAH(C.C) Zatı hakkında sorular soruyorsunuz bu mesleye güc yetiremezsiniz siz sadece var olduğunu bilin, inanın yeter bu konu aklımızın sınırlarını aşar


hangı noktada kanıtladın ilahi bir yaratıcının varlığını hala anlamadım ben.

hiç bir somut kanıt sunmadın, sunman sacma olur zaten tanrı konseptinin yanında. Sunduğun tek şey "tanrıyı anlıyamazsınız dolayısıyla vardır" oldu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lokomotiften örnek veriyorum kömür ,odun ,tekerlek gibi şeyler onlar lokomotifin zatı ile alakalı olanlar bunları bilebiliyoruz bu sadece çekme eylemini lokomatifin yaptığını onu başka bir şeyin yapmadığını anlatan basit bir örnekti biz lokomotifin yapısından değil vagonlarla arasındaki çekme ilişkisinden bahsediyorduk sanırım

Aynen öylede ALLAH(C.C) ile yarattıkları arasındaki yaratma eyleminden ALLAH(C.C)'ın onları nasıl yarattığından bahsediyorduk sanırım konu ALLAH'ın zatı değildi varlığı apacık ortada iken ONUN ZATINI anlayamıyoruz diye Onu İNKAR ETMEMİZ ONUN VARLIĞINA BİR ZARAR GETİRMEZ güneş varken gözünü kapayıp, güneş yoktur diyen ancak kendine gece yapar güneşin varlığına bir zarar veremez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

anologii isabetliği olduğu sıraca anlamlıdır. Verdiğin ornek yanlıştı. Lokomotifiide hareket ettiren şeyler var.

Bunun yanında Tanrını varlığını red etmek, tanrı'ya verebilceğin en buyuk zarardır, keza tanrıya ınanmadığım an tanrı yoktur. Ben senın tanrına inanmıyorum dolayısıyla benım için senın tanrın yok.

Bunun güneşle ilgisi yok, cunku güneş gözlerimi kapattığımda girtmiyoruz cunku varlığı benım inanclarım ve kabullerim ötesinde hayatımı etkiliyor.

Tanrı ise inancın dolayısıyla kendi hayatını kendi rızanla değiştirmen farklı bir hayat sürmen dısında bit etkisi yok. Senın rızan dısında bir etkisi yok. Dolayısıyla tanrıyı inkar ettiğin an tanrı yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...