Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

vertical sync / anti-aliasing / texture filtering


KillJoy

Öne çıkan mesajlar

Arkadaşlar yeni oyunlarda grafik ayarlamalarında bu seçenekler oluyor.

*v-sync kapatıldığı zaman fps artışı oluyor fakat açık olmasınun yararı nedir?

*anti-aliasing kapalı | 2x | 4x
şeklinde ayarlanabiliyor bu nedir nasıl olmalıdır?

*texture filtering ise bilinear, trilinear ve anistropic
seçenekleri sunuyor. bu nasıl ayarlanmalı?

ekran kartım: palit8600gts ddr3
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vsync ekran kartinin frame sayisini monitorunkini gecmeyecek sekilde sabitler ve ani dusus ve artislarda tearing olusmasini onler bi nebze.

aa en basit sekliyle keskin koseler ve yuksek contrastli renkler arasinda ara renkler atarak goruntuyu yumusatir ve daha gercekci ve dogal bi goruntu olusmasini saglar. 2x...16x falan aa algoritmasinin ne derece yogun calisacagini belirliyor.

TF ise kaplamalar oturdulduktan sonra cevre pixeller kendi aralarinda karsilastirilip tutarli bi kaplama olmasi acisindan yapilan bi filter islemi.
tri, bli, ve af bunun teknikleri. af uzak texturelarda bozulmalari onledigi ve aa ya yardimci bi karakter cizdigi icin daha tercih edilebilir durumda ama islemi daha zordur haliyle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vsync, senin horizontal ve vertical yani yatay ve dikey görüntülerinin eşitlenerek gönderilmesidir.

Örneğin vsync açmazsan mouse ile hızlıca sağ sol yaparsan ekranda yatay bir çizgi görebilirsin.

Anti alising sanırım biliyorsundur, yumuşatma. Kare kare olan köşeleri yumuşatır. Ben her zaman aa yerine yüksek çözünürlüğü tercih ederim, yüksek çözünürlükte de karelenme azalır. Onun ayarı oyundan oyuna ve bilgisayarın performansına göre değişir. Deneyerek bulacaksın her oyunda :)

Texture filteringde ise kesin bir bilgim yok fakat anistropic daha iyi diye biliyorum ve sanırım bu derinlikteki görüntüler ile ilgili bir ayar olması lazım. Yani ekranındaki ilerideki görüntülerle ilgili. Ama emin değilim. Çok da birşey farkettirmiyor gibi geliyor bana, ne yapsam ayarı gözümle birşey farkedemiyorum :)


Edit: Kharonun dediklerine daha çok güven :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

estafurullah bri.

gerci yanlis olmus , bu bilgilere herhangi bi sekilde ulasilabilir, soru daha ziyade ekran kartina gore ayarlar nasil olmaliydi sanirim. (edit: ben yazana kadar sorusuda gelmis ztn =P)

vsync calisma mantigina gore yatayda frame degisirken monitor daha bi onceki frame i ciziyorsa sonraki gelen frame tekrar aktarilmaya baslar. bu acidan monitor gelen sinyale gore yavas kaldigindan frame iki(duruma gore daha fazla) kere tekrar taranicaktir, buda yirtilmalara sebep olur. vsync iste monitor hepsini cizmeden yeni gelen frame i bekletme mantiginda oluyor.
buda haliyle gecikmeye sebep oluyor, direkt olarak ekran kartinin memory hiziyla alakali. Fps oynaniyorsa bu gecikme hos karsilanmayacagindan oyun motoru araciligiyla frame sayisi limitlenip vsync kapali birakilmali. bunun disindakilerde ise acik kalmasi goruntu kalitesine yardimci olur.

aa da bence olmayinca goze cok batiyor fakat yuksek cekirdek hizi olmayan kartlara baya bi iskence oldugu icin fps lerde yine onerilmez. burda onerim nvidia control panelden normalde (masaustu , film , vs) acik olmasi, fakat oyunlarda oyunlarin kendi ayarlari kullanilcak sekilde ayarlanmasi. AA nin goruntu kalitesine katkisi inkar edilmez, performans gerekmiyorsa daimi acik kullanmali.

af de aynen bi onceki gibi. burda oyun veya uygulamanin tipi degisiyor. mesela devamli kapali mekanlarda gecen bi oyunda af kullanmak tril filter kullanmaya gore farketmeye bilir, fakat gta veya grid gibi gorus alani genis ve uzak yerlerde texture kalitesi bariz farklidir. Ben default filtre olarak herzaman acik tutarim cok sevdigim icin. cogu ekran karti testide 2fps ye kadar bile dusus yasamamistim, cost/performance olarak en super filtre sanirim. 8600gts de ne olur ama bi fikrim yok acikcasi. kendin test edip onayla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yaptım dediklerini bide aa için 4x 8x 8xQ 16x 16xQ seçenekleri vardı. Q ne oluor.

ayrıca ekran kartı özellikleri:
256MB DDR3 BELLEK
BELLEK ARAYÜZÜ 128BIT
2 ADET DUAL-LINK DVI, HDTV
ÇEKİRDEK HIZI : 675MHZ
BELLEK HIZI : 2000MHZ
SLI DESTEĞI VAR
DIRECTX10 (SHADER MODEL 4.0) DESTEKLI

Attached files
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Özetle 16xQ normal 16x'e göre biraz daha güçlü ve dolayısıyla ekran kartı için daha zorlu bir AA metodu.

Vsync için detaylı bilgi isteyenler için http://www.tweakguides.com/Graphics_9.html mükemmel bir adres. Vsync dışındaki terimler için de harika açıklamalar var. (tripple buffering, AA, AF...)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...