Asteroth Mesaj tarihi: Haziran 16, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 16, 2009 Penthesilea said: bu arada sutcu imam gayet guzel bi uni joscelin'in kalbini kirmaya hakkin yok =( Vay allahsız pezevenk, arada laf sokuşturmuş. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Haziran 16, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 16, 2009 peki sen o lafı nasıl buldun arama moturundan kimler benle ilgili bişey demiş diye merak edip asteroth ve joscelini arattın di mi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Schwarzkopf Mesaj tarihi: Haziran 16, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 16, 2009 bu sistemin devlet okullarında da yaygınlaştırılması gerekiyor bence, bi çok ögrenci bölüme başlayınca hayal kırıklıgına ugrayabiliyor. 18-19 yaşlarında bi gencin gelecegini etkileyecek bi konu hakkında verecegi karar ne derece saglıklı olabilir ki zaten.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mum_Chamber Mesaj tarihi: Haziran 16, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 16, 2009 18-19 yasinda karar veremiyorsa bir ogrenci 20-21'de de veremez. dunyanin her yerinde ogrenciler 17 yaslarinda tercihlerini yaparlar. sabancinin bir ayricaliligi olmamali bence. egitimi guzel, super bir universite, okumayi da cok isterdim ama yaptigi mantiksiz. dunyada millet universite egitimini 3 yil uzmanlasmaya cevirirken, sabanci 2+2'de diretirse olur mu? bence olmaz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
xaty Mesaj tarihi: Haziran 16, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 16, 2009 Mum_Chamber said: 18-19 yasinda karar veremiyorsa bir ogrenci 20-21'de de veremez. dunyanin her yerinde ogrenciler 17 yaslarinda tercihlerini yaparlar. sabancinin bir ayricaliligi olmamali bence. egitimi guzel, super bir universite, okumayi da cok isterdim ama yaptigi mantiksiz. dunyada millet universite egitimini 3 yil uzmanlasmaya cevirirken, sabanci 2+2'de diretirse olur mu? bence olmaz. 2+2'ye diretmiyor ki, 1 sene ortak ders görüyorsunuz. 2. sene adınız belli olmuş olmuyor ve yol değiştirme şansınız hala bulunuyor ancak gideceğiniz yönde dersler alıyorsunuz. aslında yollar 2. sene ayrılmış oluyor ama adı konmamış oluyor. 18-19'unda liseden mezun olan, çevresinin, ailesinin ve duyduklarının etkisindeki öğrenci; 20-21 yaşında üniversiteyi görüp tanımışsa, neyin ne olduğunu birebir görmüşse ve işin içinde en az 2 sene geçirmişse çok daha farklı bir karar verebilir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Haziran 16, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 16, 2009 dünyanın her yerine nası 17 yaşında tercih yapıyorlar yahu. O tercih türkiye gibi bir tercih değil ki. yani burda bir bölüme girdin mi tekrar bölüm değiştirmek için hayatını alt üst etmen gerekebilir yerine göre. yurt dışında nispeten daha kolay en azından kanadada falan bölümler arası rahat geçiş yapan arkadaşlar biliyorum. ayrıca sabancı yurt dışına bir sürü öğrenci gönderiyor, eğer yurt dışının programları ile uyumlu olmasa kendi programları yurt dışından üniversitelerin o kadar kabul edeceğini sanmam. sonuçta biz burda konuşuyoruz ama orda da baya zeki insanlar bu konu üzerine uzuncana düşünüp öyle karar veriyor, dünya eğitimine integrasyon konusundan bir sorun olsa sabancının siteminde bence görürlerdi demek istiyorum. sonuçta yök değil bu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
asinanyavuz Mesaj tarihi: Haziran 16, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 16, 2009 Mum_Chamber said: 18-19 yasinda karar veremiyorsa bir ogrenci 20-21'de de veremez. pardon da, bir insan bilmediği şeyi yapmak istediğine nasıl karar veriyor ya da veremiyor? sabancının mantıksız olan kısmı öğrencisinin karar verirken bilerek karar vermesini sağlamak mı anlamadım ben. hayatımda biyoinformatik diye bişeyden haberdar değildim, biyolojiyi seviyordum ama sadece seviyordum, sıradan bir bilgisayar mühendisi olmak istemediğime össye hazırlanırken karar vermiştim, ama elimdeki tek şey bilgisayar mühendisliğiydi. 2. tercihim itü bilgisayardı. istemiyordum, gelmesin diye sonuçların açıklandığı gün yalvarıyordum, sabancıya geldim. biyoinformatiğin ne olduğunu öğrendim. denedim, içine girdim, gördüm. şu anda o alanda ilerliyorum. kararımı iyi ki 17 yaşındayken vermemişim diyorum. çünkü tek başına bilgisayar bilimi uğraşmak istediğim bişey değil benim. hayır ilerleyen bir günde de, tam olarak bilgisayar mühendisliğiyle alakalı hiç bir şeyde devam etmek istemediğime karar verirsem (ki sanmıyorum) gayet rahatlıkla diploma programım olan biyolojide moleküler ağırlıklı çalışabileceğim aldığım derslerle. bunun nesi mantıksız? ayrıcalık olduğuna katılırım, ona lafım yok. ama diğer üniversiteler uygulamıyor diye fark yaratana tepki gösterilmesini de anlayamam. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Haziran 16, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 16, 2009 sinan haklı bir bölüme girerken bölüm hakkındaki görüşlerin ile mezun olurken ki görüşlerin arasında dağlar kadar fark var. eğer bu öğretim hayatı sırasında biraz kendi kariyerini rafine etme şansı verirlerse sana o zaman çok daha başarılı ve mutlu bir insan olarak ayrılıyorsun. o açıdan sabancı ve boğaziçi çok iyi (boğaziçinde de temel bilimlere büyük bir ders serbestliği var). Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mum_Chamber Mesaj tarihi: Haziran 16, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 16, 2009 sizin soylediginiz tercih universiteye girdikten sonra degil, girmeden once yapilir. "lisedeyken niye ogrencileri bilinclendirmiyorsunuz" derseniz "he haklisiniz" derim. ama "ya universiteye gelsin cocuklar, iki sene takilsinlar, sonra karar verirer" derseniz "oldu olacak hic bolum secmesinler, masterda zaten uzmanlasiyorlar" diye ti'ye alirim. @ardeth, yurtdisinda insanlarin bolum secmede daha rahat olmasinin sebebi sistemsel degil, kulturel. bizde hayat bir yaris olarak goruldugu icin, sen tekrar universiteye girmeyi ne kadar kolaylastirirsan kolaylastir, gecisler ne kadar rahat olursa olsun, insanlar "bir sene mi kaybedicem yaaa" der, ona yonelmez. ornek 31 yasina gelmis yeni mezun olan arkadasim var. bir bolumde 1-2 sene okumus, begenmemis, birakmis. baska bir 2 yillik bolumde okumus, bir sure calismis, sonra tekrar universiteye girmis, 3 sene daha okumus, yeni mezun oluyor cocuk. cunku (1) okurken cok rahat sekilde part time calisip kendine bakabiliyor. (2) "hadi mezun ol, kendine bir hayat kur" diye baski yapan yok. cocuk zaten kurmus hayatini. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Haziran 17, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 17, 2009 iyi de tercih üniversiteye girmeden önce yapılır sonra değil mantığını doğrulayan adam gibi bir referans yok ki? şuan ki sistemi söylüyorsun sadece. o sistemde bu kadar çok insan üniversiteye akın akın girmek istiyorken insanlarına aklına daha iyisi gelmediği için uygulanan bir sistem. sabancı ya da boğaziçinin sistemi buna bir yama gibi en fazla. ben sabancıda okuyan ve sabancıdan mezun olan bilimci mühendis vs gördüm. bunlar eğer konularını biliyor işlerini iyi yapabiliyorlarsa demek ki sabancı onları eğitebiliyor. sonuçta adamlar bir sistem kurmuş bunu sonuçlarına bakmadan iyidir kötüdür diye tartışmanın çok da manası yok ama sonuçları da iyi onu söyleyebilirim. senin iki sene takılmak dediğin şey zaten senin bölümde kullanacağın temel dersleri almak. mühendis olacak adama oturup 24/7 sanat dersi vermiyorlar elbet, calculus'tu, diferansiyel denklemlerdi, lineer cebirdi bunları da veriyorlar. sabancının sistemini gerçekten biliyor musun? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
riglous Mesaj tarihi: Haziran 17, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 17, 2009 Ben de sabancinin sistemini (daha dogrusu liberal arts sistemini) kullanan bir okuldan mezunum. Ben giderken ne okuyacagimi biliyordum, cok fazla derdim olmadi. Amma velakin, 2 sene alanini secmemek aslinda tahmin ettiginiz kadar "zararli" degil. Hatta yararli. Benim bolumumle ilgili dersleri almazken cok kufur ederdim ama sonralari farkettim ki, o dersler aslinda sana daha fazla vizyon kazandiriyor. Bunun disinda, zaten onceden ne okuyacagin belli olan universitelerde, bolumunle ilgili olmadan aldigin derslerle, sabancida alinan dersler ayni. Sadece ne mezunu olacaginin adi yok. Kisacasi egitim olarak ayni kapiya cikiyor neredeyse. Ha insanlar daha bilincli tercih yapiyorlar tabi. TR'nin mevcut durumunda, insanlar universitede bolum okurken o bolumun ne getirip goturecegini lisede dusunemezler, salaklar biraz, aileden kalitsal bir durum biraz da... Ama universiteye bir defa girince, neyin ne oldugunu dusunme vaktinin geldigine inandiklarindan aslinda bu tercihin yapilmasi icin en uygun zaman oluyor. En basit ornek, matematik. Lisede okuyan adama, senin su ana kadar gordugun matematigin, universitedeki matematikle alakasi yok, dersen, adam bunu algilayamaz bile. Algilarsa da bu OSS sacmaligi nedir ya, der. Bu adamin universiteye gidip, matematik dersi almasi, prof'larla konusmasi lazim. Bunu lisede yapamaz, yapsa bile anlamaz.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
asinanyavuz Mesaj tarihi: Haziran 17, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 17, 2009 Mum_Chamber said: sizin soylediginiz tercih universiteye girdikten sonra degil, girmeden once yapilir. "lisedeyken niye ogrencileri bilinclendirmiyorsunuz" derseniz "he haklisiniz" derim. ama "ya universiteye gelsin cocuklar, iki sene takilsinlar, sonra karar verirer" derseniz "oldu olacak hic bolum secmesinler, masterda zaten uzmanlasiyorlar" diye ti'ye alirim. @ardeth, yurtdisinda insanlarin bolum secmede daha rahat olmasinin sebebi sistemsel degil, kulturel. bizde hayat bir yaris olarak goruldugu icin, sen tekrar universiteye girmeyi ne kadar kolaylastirirsan kolaylastir, gecisler ne kadar rahat olursa olsun, insanlar "bir sene mi kaybedicem yaaa" der, ona yonelmez. İtalik kısımla ilgili, lisede bir mesleği ne kadar tanıtabilirsin diye sorarım ben de sana. Tamam daha fazla bilinçlendirilmeli kısmına "he haklısınız" ben de derim. Ama hiç bir zaman yeterli olmaz. Seçimin yeri lise değil üniversite olmalı bence. Şu andaki sistem kökünden yanlış anlayacağın üzere benim görüşümde. Boldlu kısımla ilgili, yok böyle bir olay. Sabancı'da 1. sınıfta üniversite dersleri alırsın ki bunların bir kısmı zaten Türkiye'deki tüm üniversitelerde zorunlu dersler, (ör. Türk Dili ve Edebiyatı, T.C. İnkılap Tarihi, Calculus, vs.). İkinci sınıfta da Fakülte Dersleri adı verilen derslerden gidiyorsun genelde. Onlar da alanınla ilgili dersler. Örneğin geçen dönemki arkadaşımdan örnek veriyorum, Malzeme ya da Üretim arasında karar veremiyordu. Malzeme Bilimi I, Termodinamik, Introduction to Manufacturing Systems, Organik Kimya gibi dersler aldı. Ondan sonra Üretim'e daha yakın hissettiğini düşündü, ikinci dönem malzeme dersi almadı hiç. Ama aldığı derslerle üretim sistemlerine giriş yapmış oldu. Yani 2 sene havaya takılmadı. 2. sene gayet mesleği olacak olan şeyle ilgili dersler aldı. Daha karar vermiş biriydim ben, kendimden örnek vericem yine. Birinci dönem Discovering Life adı verilen kapsamlı bir Introductory Biology dersi aldım, Termodinamik aldım, Bilgisayar Bilimi'ne Giriş aldım, Modern Sanat'ta Büyük Eserler aldım, Organik Kimya aldım. İkinci dönem de General Biotechnology, Analytical Techniques, Computational Biology, Discrete Mathematics, Data Structures derslerini aldım. Gayet temel mesleki derslerim bunlar. Şimdi iki yıl takılmış mı oldum? Hayır. Uzmanlaşmaya gelince de, emin ol biz mesleki ders aldığımız 3 yıl içerisinde bile uzmanlaşıyoruz zaten. Bir BIO'cu Moleküler, Bitki, Bioinformatik gibi alanlardan en az birinde mezun olana kadar uzmanlaşıyor zaten seçtiği derslerle. Altıçizili yere gelince, bu argümana da hayır. BIO bölümünde 1 yıldan fazla kaybetme pahasına Elektronikten ya da Üretim'den gelen arkadaşlarımız var. 3. sınıfı bitirmişken, gelip 2.sınıfa yeniden başlamak, sevdiğin meslek için başlamak çok daha doğru bence. Bugün normal bir mühendisin okulu sadece mühendislik derslerinden ibaret ağırlıkta görmesindense, ilgi alanlarının tümünde kültürel birikime sahip olabileceği bir ortam olarak görmesi çok daha kıymetli benim gözümde. Bir sonraki dönem Cell Biology ya da Genetics ya da Algorithms derslerimi alırken yanında bana Major Works of Opera ve açılırsa Latin I verebilecek Türkiye'de başka bir okul tanımıyorum, kusuruma bakmayın. Sabancı sistemi zannettiğiniz kadar basit ve sığ değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Scheriff Mesaj tarihi: Haziran 17, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 17, 2009 Mum_Chamber said: 18-19 yasinda karar veremiyorsa bir ogrenci 20-21'de de veremez. dunyanin her yerinde ogrenciler 17 yaslarinda tercihlerini yaparlar. sabancinin bir ayricaliligi olmamali bence. egitimi guzel, super bir universite, okumayi da cok isterdim ama yaptigi mantiksiz. dunyada millet universite egitimini 3 yil uzmanlasmaya cevirirken, sabanci 2+2'de diretirse olur mu? bence olmaz. 7 sayfa anlatmışız sistemi biraz okuyup yazsaydın keşke... bi de insanlar açıklamaya çalışıyor hala sana ki okuduğunu da sanmıyorum yoksa "2 yıl takılsınlar 2 yıl da mühendis olsunlar olmaz böle şey" tadında cümleler kurmazdın muhtemelen ve şu dünyanın her yerinde 17 yaşında tercih yapan sistemler hangi dünyada çok merak ettim. sabancı bu sistemi ne kendi üretti ne de uzaydan getirdi..amerika'da 3-5 yere baktı kırptı biçti koydu önümüze Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Penthesilea Mesaj tarihi: Haziran 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 18, 2009 Sabanci'da bolumunu sectigin derslerle seciyorsun. Ilk 2 sene ipimle kusagim, bilmemneyimle bilmemneyim diye gezmiyosun yani. 2. sinifta bolumunu belirlemis, hadi belirlemediysen de yakin 1-2 bolumle arada kalmis ve derslerini beraber goturur halde oluyorsun. 2. sinif 2. donemden itibaren boyle bi gecis zaten okulunu uzatiyor veya ekstra ders yuku bindiriyor sana. Aldigin ders, uzmanlik bakimindan bir eksigin olmuyor baska unilerden yani, bir kismini bolum secmemisken aliyorsun sadece. Hatta soyle bir artisi oluyor, sistem sayesinde uzmanliginla alakali bolum disi dersler alabiliyorsun: Ornegin graphics yapan birisi sanat bolumunden 3d modelleme zart zurt alabiliyor. Veya iste computer hardware ile ugrasacak bi insan elektronik okuyup alakali CS derslerini alabiliyor. Bu bence en mukemmel ozelligi SU'nun sisteminin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mum_Chamber Mesaj tarihi: Haziran 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 18, 2009 ehehe, kendi okudugu universiteyi hakli cikarmak icin saldiriya bile gecenler olmus. negzel.. "bre deyyus! nasil olur da sabancinin sisteminin hatali olabilecegini dusunursun!?!?" cok ozur dilerim beyler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
asinanyavuz Mesaj tarihi: Haziran 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 18, 2009 ehey, yazılanları bu şekilde anladıysan, senin yazdıklarını da "bre deyyuslar nasıl olurda iki yıl salak saçma gezer sonra aynı diplomaları alırsınız yetolar?!?!" şeklinde mi anlamamız gerekiyordu? bu kadar alıngan ve ofansif olmanın anlamı yok, yazılanlar gayet güzelce anlatmaya çalışmış sadece. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
cokiyi Mesaj tarihi: Haziran 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 18, 2009 Sabancispor taraftari olurdum ama yeri cok kotu be. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
riglous Mesaj tarihi: Haziran 19, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2009 Scheriff said: 7 sayfa anlatmışız sistemi biraz okuyup yazsaydın keşke... bi de insanlar açıklamaya çalışıyor hala sana ki okuduğunu da sanmıyorum yoksa "2 yıl takılsınlar 2 yıl da mühendis olsunlar olmaz böle şey" tadında cümleler kurmazdın muhtemelen ve şu dünyanın her yerinde 17 yaşında tercih yapan sistemler hangi dünyada çok merak ettim. sabancı bu sistemi ne kendi üretti ne de uzaydan getirdi..amerika'da 3-5 yere baktı kırptı biçti koydu önümüze Bence abartiyosun. ABD'de bu sistemi uygulayan okul sayisi azaldi. Ama bunun baslica sebebi insanlarin okula girmeden once karar verebiliyor; istedigi noktada da degistirebiliyor olusu. Ancak bunun da gerceklesebilmesi icin herkesin bilinclenmesi gerekli. Bu noktaya varabilmek icin de pasa pasa sabanci'ninki gibi sistemler lazim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Scheriff Mesaj tarihi: Haziran 19, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2009 abartı var orda evet ama amaç da o zaten ne sabancının sistemi heryerde ne de diğer sistem heryerde. herkes farklı, kendine göre doğru olan sistemi uyguluyor ve bizim de dediğimiz bu. rahat bırakılsın isteyen istediği gibi uygulasın. @mum karşı çıktığımız veya senin tabirinle saldırıya geçtiğimiz nokta bilmeden eleştiriyor olman. sistemi anla ondan sonra sonuna kadar eleştir oturur tartışırız eğrisini doğrusunu dediğim dedik değil hiç kimse Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cantona Mesaj tarihi: Haziran 19, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2009 Sabancı'nın sisteminin güzel olduğuna katılmakla beraber, said: rahat bırakılsın isteyen istediği gibi uygulasın. buna katılamıyorum. belli bir standart olmalı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
asinanyavuz Mesaj tarihi: Haziran 19, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2009 Neden? İnsanlar standart değil. Meslekler standart değil. Neden standart olsun ki? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rukh Mesaj tarihi: Haziran 19, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2009 Üniversiteye kadar çoğu kişinin hayatı kısa vadeli hedeflerle geçiyor ki bunların en büyüğü öss. Ben bu yıl össye gidim ve bugüne kadar lise sonrası yaşantımla ilgili çok ayrıntılı düşünmededim. Çünkü zaten akedemik birşeyler beklemiyorum, onun dışında meslekleri sadece okuduğum, duyduğum kadarıyla biliyorum. Şuana kadar gözlemlediğim eğitim işlerinde kulaktan dolma bilgilerin, insanları söylediklerinin geçersiz olduğu. Daha önce ODTÜ, Sabancı ve İTÜ'yü gezme imkanım oldu ve bu geziler fikrimi oldukça değiştirdi. Çünkü her üniversitenin her bölümü eşsiz, tıpkı insanlar gibi. Bir insan küçüklüğünden beri bir mesleği arzulayabilir, başka birşey isteyebilir vs. Ama bu değişebilir. ÇÜnkü kararlarımız sahip olduğumuz bilgiler doğrultusunda var. Bir kişi mesleğini hiç üniversite görmeden doldursa, daha sonra zamanı geri alsak; üniversiteleri gezdirip doldurtsak, bu kişiye üniversitede 2 yıl verip mesleğini seçtirsek, seçimi aynı olur mu? Büyük ihtimalle olmayacaktır. Bu nedenle Sabancı'daki sistem bence harika. Ortada başarısı ölçülebilir ve apaçık ortada bir sistem varken normal bir insan bunu her üniversitenin uygulamasına çalışmaya, çoğaltmaya çalışırdı. Ama onun yerine sırf standartlar için o da olmasın deniyor. İyi birşeyin gördüğünde örnek mi gösterirsin yoksa ortama uysun diye ortadan kaldırır mısın? Benim düşüncelerim bunlar, dediğim gibi liseden yeni mezun oldum. Sadece üniversiteleri gezerken edindiğim bilgilerle bu yazıyı yazdım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cantona Mesaj tarihi: Haziran 19, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2009 asinanyavuz said: Neden? İnsanlar standart değil. Meslekler standart değil. Neden standart olsun ki?Sen de haklısın aslında. Neden yılda bilmem kaç bin dolar veren adamla eşit olsun ki devlet üniversitelerinin mühendislik bölümünden mezun olan adamlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
asinanyavuz Mesaj tarihi: Haziran 19, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2009 Olayı şu ajitasyon boyutuna getirince çözülüyor değil mi? Sonra saldırdık çemkirdiniz oluyor. Standartlaşma kötü yönüne olmak zorunda mı? İlla standart olması gerekiyorsa Liberal Arts sistemi standart olsun (ki bence olması gerekmiyor hiç bir şeyin standart, her öğrenim kurumu kendi tarzını benimseyebilmeli). Ha beceremeyiz diyorlarsa da var olana ses çıkartmayın. Bu argümanınızı desteklemek için de maddi sebepleri kullanmayın bence. Herkes yapmalı diyecek kadar küstah ve ahlaksız değilim ama, ne koşullarda okuyan Sabancılı öğrenciler var. Ucuz malzemeniz haline getirmeyin onları. Okulunun burs çeşitliliği fazla, mümkün olduğu kadar da desteklemeye çalışıyor okul. Burslu kontenjanını geçen yıl düşüren de sabancı değil yök. Ben bu standartlaşmayı alır şuraya kadar da çekerim hiç utanmadan ve alakasız olmasına rağmen, "MIT taş gibi okul. hocaları çok iyi, neden tüm öğrenciler erişemiyor kabul edilmiyor oraya, ya da neden 40-50.000$, sadece ödeyenler mi hakediyor bunu?" Buna da çıkıp orası Amerika demeyin, burası da Türkiye o zaman. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Haziran 19, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2009 En nihayetinde önemli olan sonuç, sonuca bakcaksın Penthesilea said: CS1410 - Artificial Intelligence: A CS1460 - Computational Linguistics: A CS2955 - Design of Bidding Agents in Sponsored Search Auctions: A CS2950 - Intelligent Agents Research: A o/ bakın adam browna gitti orda master derslerini dövüyo sdf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar