Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Garanti ve 30 iş günü


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
dizüstü pcmi servise verdim garanti kapsamı dahilinde 30 iş günü doldu, aradım hala parça bekliyoruz dediler. 30 iş günü dolunca yenisini yada fatura bedelini ödemeleri gerekmiyormu?
Mesaj tarihi:
Yenisini göndermek zorundalar.Benim mp3 player öyle olmuştu yenisini göndermişlerdi.
30 iş gününde hinlik yapabiliyorlar yalnız.Mesela servise geç geldi gidin bayii ile konuşun ya da biz gönderdik size ulaşmamış falan filan.
Mesaj tarihi:
Hayır.Elinde servise verildiğine dair belgeyle üzerinde tarih olucak tabi gideceksin ilgili yere.

Açıkcası tam bilmiyorum ama bana direk gönderildi yenisi.Firmanın göndermesi gerek.Anakartımda öyle olmuştu pcgold dan almıştım 30iş gününü geçince yenisini vermişlerdi.
Mesaj tarihi:
garantiye bağlı servis süresi 45 günü geçmeyecek şekilde 30 iş günüdür. Süre dolduğu takdirde firma size cihazı teslim etmek, tamir edemediyse yenisini vermek, aynısından yoksa bir üst modelini vermekle yükümlüdür. Genelde elinizde belgeyle teknik servise gidip tüketici mahkemesine veriyorum dediğiniz takdirde anında oturma organları tutuşup size yeni cihazı teslim ederler.

unutmadan ekleyeyim 800 ytlye kadar olan zararları tüketici hakem heyeti, üstündeki meblağları da tüketici mahkemeleri çözüyorlar. laptopun default olarak 800 ytlden pahalı olduğunu varsayıyorum. eğer cihazın üst modelini veya yenisini değil de para iadesi talep ediyorsan bunu önceden belirtmek zorundasın vesselam.
Mesaj tarihi:
Zaten garantiye verirken form doldurmuş olman gerek. Formda "ürünümün 30 iş günü içinde yapılmış olmasını rica ederim. Değişim/iade talebim onaylanmadığı takdirde mağazanızdan x gün içinde yenisini alırım" gibi birşeyler vardır mutlaka.

Doldurduğun formunda para iadesi gibi birşey yoksa alamazsın sanırım. Ki genelde iade etmezler yeni ürün verirler.
Mesaj tarihi:
doldurulan form ile pek alakası yok. neticede bu kanuni bir yükümlülük. ama teknik servis elemanlarıyla görüştüğün zaman isteğini net olarak belirtmen gerekir. tam olarak emin değilim faturadaki meblağı mı ödüyorlar yoksa ürünün o anda piyasadaki fiyatını mı. fakat 30 işgünü sonunda tamir edip iletilmemişse ürün senin istediğini yapmak durumundalar. en çetrefilli firmalar bile tüketici mahkemesinin adını duyunca yusufluyorlar. beni aylarca bekletmiş kvk tüketici mahkemesini duyunca tamir edememelerine rağmen aldıkları servis parasını iade edip ürünün bir üst modelini vermişlerdi.
  • 1 ay sonra ...
Mesaj tarihi:
baya uzun sürdü ama sonunda bilgisayarım elimde, 30 gün içinde tamir olmadı aynısı verceklerdi oda ellerinde yoktu teknosada kullanmak üzere eski laptopun fatura bedeli kadar hediye çeki gibi bişi verdiler(onu vermeleride 30 iş gününden sonra 5 hafta sürdü) onla yeni laptop aldım bu kadar beklemeyi anca o telafi etti, özellikleri eskisine göre 6-7 kat daha iyi. toplamda garantiden bilgisayar değiştirme süresi 2-2,5 ay gibi bi süre, ilgilenenlerin haberi olsun.
×
×
  • Yeni Oluştur...