Laurelin Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 yanniz su olay cok guzel hollandada oldugu icin kimse hasiralti edemiycek dusme nedenini veya olmus pilotlara butun sorumlulugu kagit ustunde yukleyip sucundan siyrilamiycak teknik birsey cikarsa yabanci forumlara bakiyorumda zihniyet farkinida goruyorum dutchie ler ucaktan once havaalaninin ne kadar guvenli oldugunu ve gereken ekipmanin olup olmadigini sorguluyorlar schipolun dunyadaki en iyi ve en modern havaalanlarindan biri olmasina ragmen Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
rahatsiz Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 eh oyle yapmalari dogal. hollanda da o havalimanini kullanmayan adam yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Breedan Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 aha! hata havaalanında olabilirmiş.. http://www.hurriyet.com.tr/gundem/11100960.asp?gid=229 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Ne yazık ki bütün olay biz demiştik diyebilmeye döndü. Sanki yarış var. Bekleyin görün işte açıklanacak sebebi. Rezil bir medyamız var. Karşılıklı saldırılardan evvel beklemek lazım yani pilot kahramandı uçak hatasızdı diye delicesine savunup karşı tarafa ithamlar atıp SONRA kaza sebebei bi anda hakkaten pilotaj veya motor aksamı falan çıkarsa hoş olmaz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 bi' yolcu uçağının motorlarını öyle 2 düğmeye basıp kapatmak mümkün müdür ki? o kadar bilgisayar ne işe yarıyor o uçakta? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
harrykewell Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Merhumlara Allah'tan rahmet,kederli ailelerine baş sağlığı diliyorum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Motoru tam kapatmasına gerek yok gücü bir anda sıfıra getirse de olablir belki. Yani arabanın gazından ayağını çekmek gibi birşey bir anda herhalde. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Giovanni Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Hayır abi bir sürü açıklamalar yaptılar dinlemediniz mi ? Önden inen uçağın yarattığı türbülans. Yani wake turbulence. Hollandalılar kendilerini kurtarmak için motorlar durmuş diyorlar. Çünkü 2 uçak arasındaki zamanlama aralığını az tuttukları için kaza oldu. Önden inen uçağın etkisi içine girdi. THY uçağı. Pilot 5.000 saat F - 16 uçurmuş tek pilot Vietnam savaşından sonra. Pilotu tartışmayalım yani. Ayrıca uçağın motorlarını kapatsan bile pat diye düşmez. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Horizon Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Giovanninin dediği ihtimal çok daha mantıklı geldi bana. Motor durmuş tam inerken 10 sn için motor dursa ne olur ki 10 saniye bile değil. Uçak zaten belli bir hızda iniyor süzülüyor. Motor durunca havada el freni çekmiş gibi aniden mhz 0 olup pat diye gülle gibi yere dimdik çakılacak değilki. Yani olabilirlikleri konuşurken bi kafada canlandırmak lazım , en azından biraz fizik biliyor heralde herkes. Yolcu yorumlarınıda dinlerseniz normal inişe geçerken bir anda oldu diyorlar ve daha aaa ne oluyor diyemeden oldu bitti diyorlar. 5-10 saniyeden bahsediliyor. Yani motor stop etse bile o inişi esnasında pat diye uçak çakılmaz. Bu yüzden tekrar giovanninin dediğini baya bir akla yatar buldum şahsen. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mohi Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 giovanni'nin dediği mantıklı evet ama iniş esnasında burun havadayken güç pat diye kesilirse bir takat kaybı yaşanacağı da ortada. yani zaten uçak o anda zor bir manevra yapıyor istenilen yükseklikte yavaş yavaş alçalırken, o anda motorlardaki güç aniden azalırsa... bunları uçak simulasyonu oynamış arkadaşlar bile bilir ama ben kaptan pilottan bunu beklemiyorum, denildiği gibi belki genç 3. pilotun ve diğer teknik etkenlerin bir birleşimi çıkacağını düşünüyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 schipol gibi hariketli uluslararasi atlantik ustunden gelen buyuk ucaklarin devamli inip kalktigi bir havaalaninin bu kadar acemice bir hata yapicagina inanmiyorum turkiyede hava trafik cok acemi olmasina ve ataturk havalimanin da gayet hariketli olmasina ragmen simdiye kadar boyle bir acemiligi bizimkiler yapmadi birde cok buyuk ucak inmis diye abartiyorlar, izimkinden once inen boeing o kadar buyuk bir ucak degil schipol e ondan cok daha daha buyuk en az 6-7 ucak iniyor hergun adi ve samimiyesiz avrupalilar dusurdu ucagimizi ve yalan soylediler olucak gene Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Black_Lupin Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 vorteks dediğimiz bir hadise olsa dahi o vorteksi kule kontrol bir önceki uçağın boyutu+hızı+havadaki rüzgar hızı gibi çok önemli faktörlere göre hesaplayıp bir sonraki uçağı bilgilendirir.şu çok yanlış kara kutu açılmadı elektronik bir arıza olup olmadığı bilinmiyor buna rağmen ya şu olduysa ya bu olduysa.uluslar arası bir platform orası delil karartma durumu söz konusu olursa al aşağı ederler.beklemenizi tavsiye ederim Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 hava trafik acemiliği diye bir şey yoktur, acemi hava trafik kontorolörü vardır. uluslararası kurallara göre eğitilirler, sınava girerler, sağlık kontrolünden geçerler, en ufak bir hatalarında tek başına kontrol yapma yetkilerini kaybederler ilk yıllarında başlarında bir uzman birlikte çalışırlar atatürk havalimanında nasıl yeni göreve başlamış biri varsa aynısı hollanda'da da olabilir veya son derece tecrübeli birisi de vardır ama ekranı izlerken ufak bir hata yapar telefi edilemez sonuçlar doğar türk, dutch ırkçılık yapma Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 hollanda hukumetinin katolik misyoner okullarindan mezun terzi kalfasini bizdendir diye hava kontrole aldigini sanmiyorum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 eskişehirde 4 yıllık okulu var her sene 20 mezun veriyor o şekilde olabiliyorsun veya min. kpss 85 ve 70 üstü kpds(ing) ile stajyer olarak kazanıp ankara'da kursuna katılıyorsun, başarılı olursan ataman yapılıyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 yeterli torpilin varsa tabi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Giovanni Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 imam mı yani pilot ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
asinanyavuz Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Anlamıyorum düzgün gitmeyen bir şeyler var evet, ama bu oradaki herkesi zan altında bırakma hakkını vermiyor sana Viktor. Bu zihniyetle yaklaşacak olursam, Hollanda vatandaşı olsan bik bik milleti konuşacağına susup beklemeyi tercih ederdin bence. Çünkü böyle bi acemiliği anca "bizimkiler" yapar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Viktor said: yeterli torpilin varsa tabi ne söyleyeyim daha, sende böyle mutlu oluyorsun Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Disappear Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Giovanni said: Hayır abi bir sürü açıklamalar yaptılar dinlemediniz mi ? Önden inen uçağın yarattığı türbülans. Yani wake turbulence. Hollandalılar kendilerini kurtarmak için motorlar durmuş diyorlar. Çünkü 2 uçak arasındaki zamanlama aralığını az tuttukları için kaza oldu. Önden inen uçağın etkisi içine girdi. THY uçağı. Pilot 5.000 saat F - 16 uçurmuş tek pilot Vietnam savaşından sonra. Pilotu tartışmayalım yani. Ayrıca uçağın motorlarını kapatsan bile pat diye düşmez. duser. approach taysan gayet duser arkadasim. havada giderken 300 knotla gidiyosun, motordan gucu ceksen bile ucagin hizi yavas yavas duser. motorun calismasa bile irtifadan feda edip hiz kazanabilirsin. ama approach dedigin seyde ucagin flapleri 30 veya 45 derece acilir bu asiri derecede hiz keser, zaten approach hizi 140 knot civari, yani motorlari sifirladigin an bir kac saniye icinde ucak hiz kaybeder. ucak suzuluyo inerken evet ama vertical speed denilen bir etken var. yani dedigim gibi approachta hiz kaybi havadan cok daha kritiktir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Disappear Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 forgiver said: hava trafik acemiliği diye bir şey yoktur, acemi hava trafik kontorolörü vardır. uluslararası kurallara göre eğitilirler, sınava girerler, sağlık kontrolünden geçerler, en ufak bir hatalarında tek başına kontrol yapma yetkilerini kaybederler ilk yıllarında başlarında bir uzman birlikte çalışırlar atatürk havalimanında nasıl yeni göreve başlamış biri varsa aynısı hollanda'da da olabilir veya son derece tecrübeli birisi de vardır ama ekranı izlerken ufak bir hata yapar telefi edilemez sonuçlar doğar türk, dutch ırkçılık yapma bunada ayri cevap vericem. hollandada schiphol hava limanina gidip elinde kamera ve mikrofonla hava kontrol odasina girip "EHEHEH UCAGA BEN YAPABILIRMIYIM KONUSMAYI" diyemezsin. ama turkiyede bunu yapabilirsin. bakiniz saba tumermidir nedir gayet guzel yapmistir ve kadin hava kontrol odasina girip hava kontrolorlerinin kafasini sitip, ucaga direktif vermistir kendisi. kendi programinda yayinlanan bisidir bu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 hava trafik kontrol odasına kamera sadece türkiye de girmiyor youtubeda bile yüzlerce çekim var, adamlar işini yaparken de çekilen ayrıca kadın herhalde uğur dündar gibi merdiven altı depolara baskın yapar gibi girmiyor içeriye önceden ne yapacağı ne yapamayacağı söyleniyordur Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Disappear Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 yo gayet guzel gırıyo hava kontrolorune soruyo ben anons yapabilirmiyim diye. adam uzgunum bunu yaptiramam diyo ama kadin israrla yaptirtiyo. ayrica kamerayla kayida almak ayri bisi orda hava kontrolorunun dikkatini dagitip, naz yapmak "Ya nolur lutfen" tarzi konusmak apayri bisi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Daha karakutu açılmadan böyle suçlayıcı ithamlar çok yanlış ve düşmanca. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Disappear Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 yanlis anlasilmasin. bne defalarca yazdim kimseyi suclamiyorum. simdiden kesin sonuc belli olmus gibi konusan arkadaslara karsi yaziyorum ben. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar