Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Hollanda'da THY Uçağı Düştü


ZaugnaKhaldun

Öne çıkan mesajlar

yanniz su olay cok guzel

hollandada oldugu icin kimse hasiralti edemiycek dusme nedenini veya olmus pilotlara butun sorumlulugu kagit ustunde yukleyip sucundan siyrilamiycak teknik birsey cikarsa

yabanci forumlara bakiyorumda zihniyet farkinida goruyorum

dutchie ler ucaktan once havaalaninin ne kadar guvenli oldugunu ve gereken ekipmanin olup olmadigini sorguluyorlar schipolun dunyadaki en iyi ve en modern havaalanlarindan biri olmasina ragmen
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ne yazık ki bütün olay biz demiştik diyebilmeye döndü. Sanki yarış var. Bekleyin görün işte açıklanacak sebebi. Rezil bir medyamız var.
Karşılıklı saldırılardan evvel beklemek lazım yani pilot kahramandı uçak hatasızdı diye delicesine savunup karşı tarafa ithamlar atıp SONRA kaza sebebei bi anda hakkaten pilotaj veya motor aksamı falan çıkarsa hoş olmaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hayır abi bir sürü açıklamalar yaptılar dinlemediniz mi ? Önden inen uçağın yarattığı türbülans. Yani wake turbulence.



Hollandalılar kendilerini kurtarmak için motorlar durmuş diyorlar. Çünkü 2 uçak arasındaki zamanlama aralığını az tuttukları için kaza oldu. Önden inen uçağın etkisi içine girdi. THY uçağı. Pilot 5.000 saat F - 16 uçurmuş tek pilot Vietnam savaşından sonra. Pilotu tartışmayalım yani.

Ayrıca uçağın motorlarını kapatsan bile pat diye düşmez.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Giovanninin dediği ihtimal çok daha mantıklı geldi bana. Motor durmuş tam inerken 10 sn için motor dursa ne olur ki 10 saniye bile değil. Uçak zaten belli bir hızda iniyor süzülüyor. Motor durunca havada el freni çekmiş gibi aniden mhz 0 olup pat diye gülle gibi yere dimdik çakılacak değilki.

Yani olabilirlikleri konuşurken bi kafada canlandırmak lazım , en azından biraz fizik biliyor heralde herkes.

Yolcu yorumlarınıda dinlerseniz normal inişe geçerken bir anda oldu diyorlar ve daha aaa ne oluyor diyemeden oldu bitti diyorlar. 5-10 saniyeden bahsediliyor. Yani motor stop etse bile o inişi esnasında pat diye uçak çakılmaz.

Bu yüzden tekrar giovanninin dediğini baya bir akla yatar buldum şahsen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

giovanni'nin dediği mantıklı evet ama iniş esnasında burun havadayken güç pat diye kesilirse bir takat kaybı yaşanacağı da ortada. yani zaten uçak o anda zor bir manevra yapıyor istenilen yükseklikte yavaş yavaş alçalırken, o anda motorlardaki güç aniden azalırsa... bunları uçak simulasyonu oynamış arkadaşlar bile bilir
ama ben kaptan pilottan bunu beklemiyorum, denildiği gibi belki genç 3. pilotun ve diğer teknik etkenlerin bir birleşimi çıkacağını düşünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

schipol gibi hariketli uluslararasi atlantik ustunden gelen buyuk ucaklarin devamli inip kalktigi bir havaalaninin bu kadar acemice bir hata yapicagina inanmiyorum

turkiyede hava trafik cok acemi olmasina ve ataturk havalimanin da gayet hariketli olmasina ragmen simdiye kadar boyle bir acemiligi bizimkiler yapmadi

birde cok buyuk ucak inmis diye abartiyorlar, izimkinden once inen boeing o kadar buyuk bir ucak degil schipol e ondan cok daha daha buyuk en az 6-7 ucak iniyor hergun

adi ve samimiyesiz avrupalilar dusurdu ucagimizi ve yalan soylediler olucak gene
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vorteks dediğimiz bir hadise olsa dahi o vorteksi kule kontrol bir önceki uçağın boyutu+hızı+havadaki rüzgar hızı gibi çok önemli faktörlere göre hesaplayıp bir sonraki uçağı bilgilendirir.şu çok yanlış kara kutu açılmadı elektronik bir arıza olup olmadığı bilinmiyor buna rağmen ya şu olduysa ya bu olduysa.uluslar arası bir platform orası delil karartma durumu söz konusu olursa al aşağı ederler.beklemenizi tavsiye ederim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hava trafik acemiliği diye bir şey yoktur, acemi hava trafik kontorolörü vardır.
uluslararası kurallara göre eğitilirler, sınava girerler, sağlık kontrolünden geçerler, en ufak bir hatalarında tek başına kontrol yapma yetkilerini kaybederler
ilk yıllarında başlarında bir uzman birlikte çalışırlar

atatürk havalimanında nasıl yeni göreve başlamış biri varsa aynısı hollanda'da da olabilir veya son derece tecrübeli birisi de vardır ama ekranı izlerken ufak bir hata yapar telefi edilemez sonuçlar doğar

türk, dutch ırkçılık yapma
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Giovanni said:
Hayır abi bir sürü açıklamalar yaptılar dinlemediniz mi ? Önden inen uçağın yarattığı türbülans. Yani wake turbulence.



Hollandalılar kendilerini kurtarmak için motorlar durmuş diyorlar. Çünkü 2 uçak arasındaki zamanlama aralığını az tuttukları için kaza oldu. Önden inen uçağın etkisi içine girdi. THY uçağı. Pilot 5.000 saat F - 16 uçurmuş tek pilot Vietnam savaşından sonra. Pilotu tartışmayalım yani.

Ayrıca uçağın motorlarını kapatsan bile pat diye düşmez.

duser. approach taysan gayet duser arkadasim. havada giderken 300 knotla gidiyosun, motordan gucu ceksen bile ucagin hizi yavas yavas duser. motorun calismasa bile irtifadan feda edip hiz kazanabilirsin. ama approach dedigin seyde ucagin flapleri 30 veya 45 derece acilir bu asiri derecede hiz keser, zaten approach hizi 140 knot civari, yani motorlari sifirladigin an bir kac saniye icinde ucak hiz kaybeder. ucak suzuluyo inerken evet ama vertical speed denilen bir etken var. yani dedigim gibi approachta hiz kaybi havadan cok daha kritiktir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

forgiver said:
hava trafik acemiliği diye bir şey yoktur, acemi hava trafik kontorolörü vardır.
uluslararası kurallara göre eğitilirler, sınava girerler, sağlık kontrolünden geçerler, en ufak bir hatalarında tek başına kontrol yapma yetkilerini kaybederler
ilk yıllarında başlarında bir uzman birlikte çalışırlar

atatürk havalimanında nasıl yeni göreve başlamış biri varsa aynısı hollanda'da da olabilir veya son derece tecrübeli birisi de vardır ama ekranı izlerken ufak bir hata yapar telefi edilemez sonuçlar doğar

türk, dutch ırkçılık yapma

bunada ayri cevap vericem. hollandada schiphol hava limanina gidip elinde kamera ve mikrofonla hava kontrol odasina girip "EHEHEH UCAGA BEN YAPABILIRMIYIM KONUSMAYI" diyemezsin. ama turkiyede bunu yapabilirsin. bakiniz saba tumermidir nedir gayet guzel yapmistir ve kadin hava kontrol odasina girip hava kontrolorlerinin kafasini sitip, ucaga direktif vermistir kendisi. kendi programinda yayinlanan bisidir bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...