Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Hollanda'da THY Uçağı Düştü


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
BBC'de teknik anlamda bilgi sahibi birçok kişiyle yaptıkları değerlendirmelerden sonra kabul ettikleri senaryo gereği pilotların böyle bir inişe mecbur kaldıklarının aşikar olduğunu ve en az kayıpla kazanın atlatılmasında onların büyük payı olduğuna dikkat çekip kahraman ilan edilmesi gerektiklerine değindiler. Yaşanan hiçbirşeyin tesadüf olmadığı inişin yapıldığı alan ve iniş stili ile en az kaybın amaçlandığına en ufak bir değişkenin kazanın farklı bir neticeye bürünmesine yeteceğinin altını çizdiler. Aynı saatlerde bizdeyse teknik analiz yapmaktan uzak kişiler, uçuş tecrübesi olmayan vasıfsız bilgisiz saçma sapan insanlar içi boş yorumlar yapmaktaydı.. Bakalım ilerleyen zaman içinde kazanın oluş sebebini ve yaşananları daha net öğreneceğiz.

Cnn International'ın verileri daha sağlıklı görünüyor.

9 Ölü 6sı çok ciddi 55 yaralı güncel bilgiler.
Mesaj tarihi:
Times da stall oldugu ve ucagin bir anda dustugu, yumusak ve islak zeminin darbeyi azalttigini soyluyo ona bakarsan. bunlar normal raporlar incelenip kesinlik kazanilana kadar herkes birsey der. nasil pilotaj hatasi demek icin erkense, pilotlari kahraman etmek icinde erken.

ilgili link
Mesaj tarihi:
said:
Türk basını bilgisiz ve niteliksiz isimlere söz hakkı verdi durdu çok lüzumsuzcaydı. Tvlerin tek derdi ilk ben haber vereyim başka birşey değil. Hollandalı bir gazeteci canlı yayında neden isimlerin açıklanmadığı sorusunu çok iyi birşekilde cevapladı. Bunun bilerek yapıldığını, konunun ciddi olduğunu, insanların yakınlarının ölüm haberlerini ulusal televizyonlarından öğrenmesinin doğru birşey olmadığını belirtti. Bu yüzden açıklamanın gerekli kurumların hayatını kaybedenlerin ailelerine uygun şekilde ilettikten sonra yapılmasının insani anlamda doğru olacağını söyledi. Bu yüzdendir ki 3 pilotun ölümünü pilot olarak değil mürettebat olarak ifade ettiler saatlerce.


Hollanda basini ile Turk basini arasindaki farklari bulunuz.
Mesaj tarihi:
said:

Faciayı o önledi

Amsterdam'da yaptığı başarılı inişle onlarca insanın hayatını kurtaran kaptan pilot Hasan Tahsin Arısan, iniş takımlarının kokpitte yarattığı sıkışma nedeni ile arkadaşları ile birlikte hayatını kaybetti. Arısan, Hava Kuvvetleri ve THY’nin en değerli isimlerindendi.

Hava Kuvvetleri’nin en çok F-4E Phantom uçağı ile uçan, Kurmay Yarbay rütbesi ile 1996’da Filo Komutanı olarak askerlik mesleğinden ayrılarak THY’ye geçen Arısan, o tarihe dek Ege Denizi’nde it dalaşlarında Yunan pilotlarının yakından tanıdığı ve korktuğu isimlerin başında geliyordu.

Hollanda Ulaştırma Bakanı Camiel Eurlings’in de dediği gibi, ’uçağı kanatları yere sürtmeden mükemmel şekilde indirerek büyük bir faciayı önleyen’ Arısan 1976 yılında Hava harp Okulundan mezun oldu. Hep F-4 uçağı ile uçtu.

En çok istenen pilot oldu

Arısan, gerek askeri, gerekse THY’deki öğretmen pilotluk kariyeri boyunca öğrencilerinin en çok uçmak istediği pilotların başında yer aldı. Yıllarca uçtuğu pilotlardan birinin sözleriyle eğitim verirken en temel prensipleri, prosedürler, bilgi ve soğukkanlılık oldu.

Korkmayın, uçağı korkutmayın

’Uçtuğunuz uçağı çocuğunuz gibi sevin, bu uçak söz dinler, yeter ki onu iyi tanıyın. Hiç korkutmayın, panik yapmayıp, hiç korkmayın. Siz korkarsanız, hissederse, o sizden daha çok korkar’ sözleri hala THY’deki öğrencilerinin kulaklarında çınlayan Arısan Kaptan’ın en önem verdiği nokta ise havacılıkta emercensi (emergency) denilen acil durumlarda bırakılmaması gereken soğukkanlılıktı. Dün de bu prensibi büyük bir faciayı önledi.

13 yıldır onlarca kaptanı THY’ye kazandıran Arısan için bir üst düzey THY yetkilisi, şu ifadeleri kullandı:

"Arkadaşları ve kendi hayatına mal oldu, ama onlarca belki de yüzlerce insanı kurtardı. Yaklaşık 200 kilometre süratle bu inişi, bu kadar iyi eğitimle dünyada bu zemine böyle yapabilecek pilot çok azdır. Bu THY tarihine geçecek bir olaydır."

Kanatları yere vurdurmadı

İlk olarak, bu uçak düşmemiş, düşmek üzere iken pilotun becerisi sayesinde indirilmiş.

Uçağın inişinde açılması gereken flap ve slatlar açık. Bu da, Öğretmen Kaptan Hasan Tahsin Arısan’ın iniş yapmaya çalıştığını gösteriyor.

Uçak kumandalarının milimetrik bir hassasiyetle kullanılması sonucu uçak kanatlarını çarpmadan inmiş. Kanatlardan birinin önce yere vurması bile uçağın taklalar atmasına neden olabilirdi.

Uçağın bu kadar piste yakın düşmesi takat kaybının bir sonucu. Yani çok büyük bir ihtimalle motorlarla ilgili bir sorun yaşanmış. Bu, kuş çarpması, buz parçası etkisi, hava şartları veya teknik sebep nedeni ile olabilir. Benzer olay, British Airways’in geçen yılki kazası veya New York’taki son nehre inen uçakta da yaşandı. Orada da pilot becerileri rol oynadı.


hürriyet

Adama az "üflemişler" , o yüzden bir faciayı engellemiş.
Mesaj tarihi:
Hala direk yorum yerine karakutuyu bekleyelim diyorum. 2-3 ay sürermiş onunda açıklık kazanması.

Kanalların kim daha önce ölü sayısı ve isimleri verecek yarışını burdan bir daha kınamak istiyorum ayrıca. Bizim yetkililerin açıklamalarını ise haklı buluyorum çünkü onlara gelen bilgiler teyitlenmeden açıklama yapamazlar o yüzden siz netten 5 ölü diye duyarken onlar kesin bir rakam diyemediler. Bu konudaki tek hataları çok erken ölü yokmuş yorumları oldu.

Ölenlerin mekanı cennet olsun. Geride kalanlara Allah sabır versin. Yaralıların ise en acil zamanda iyileşmelerini diliyorum.
Mesaj tarihi:
"az üflemişler", "imam hatipli kadrolaşma" gibi igrenç laflarla bu kazayı içindeki din düşmanlıgıyla gösterenler, bu kahraman pilotun başarısını görünce vicdanlarını nasıl temizliyorlar ? "zem zem suyuyla" heralde.
Mesaj tarihi:
İyide kadrolaşma ile pilotun kahramanlığı arasındaki bağlantı nedir?
Kaldı ki dünden beri bir sürü yetkili henüz birini kahraman veya suçlu ilan etmek için erken, karakutuyu bekleyin diyorlar.
Kaldı ki birini din düşmanı veya dinsiz diye yargılamak sana kalmaz ona Allah karar verir, sana düşmez.
Mesaj tarihi:
Nedir absolut? çamur at, kinini dök izi kalsındır.
başlarına meteor düşse , "akpnin işidir,dincinin işidir,imam hatiptir" gibisinden laflar eden kişinin din düşmanlıgı bulundurdugunu söyleyebilirim.kimseyi yargılamıyorum , kişisel fikirdir bu.


Olay tamamen açıklıga kavuşur, hatta yetersiz kadrodan dolayı uçak düşmüsse, o zaman her türlü eleştiri yapılır, ama daha baştan bu olayı AKP,kadrolaşma,Din,İmam hatip gibi kelimelere baglayanların, "düşmanlıgı" ve fanatikligi görülüyor
Mesaj tarihi:
ne olduğu belli olmadan suçlu da demek hatalı, kahraman da..

daha çok erken.

tv'de uçak böle düştü diye simulator gösteriyor. yahu daha FDR dataları alınmamış, nasıl düştü nereden, nasıl bileceksiniz?

eldeki bilgiler çok az. uçağın sürüklenmesi yok tarla üzerinde. ne olmuş belli değil. nerden biliyorlar suçlu mu kahraman mı?

diğer yandan kadrolaşmanın getirdiği hata; bilinçsiz yönetimin hemen çıkıp yaptığı açıklamadaydı. saçmaydı, gereksiz bi hamleydi ve markaya sağlam zarar ettirdi. bilmeden konuşmasalardı keşke. ya da bu işi daha iişn ehli olan kişilere bıraksalardı..
Mesaj tarihi:
MErak ettiğim mesela Discoveryde uçak kazaları hakkındaki bölümlerde bütün parçalar tek tek toplanıyor uzman bir kadro inceliyor bunları aa bu parça eskimiş ondan kopmuş motora kaçmış falan diye sonuca varıyorlar. Bu ekip havayolu firmasının mı yoksa uçağı yapan firmanın ekibi mi oluyor. Eğer havayolu firmasının ekibi ise bizde böyle bir ekip var mı? Veya bu ekip hali hazırdaki teknik ekipten mi oluşturuluyor? Veya benzer bir inceleme yapılacak mı desem en başta daha doğru olur. Mantıken Boing firmasının gelip yapması daha doğru geliyor ve belki de öyledir normal prosedürü bilmiyorum. Ama bununla ilgili bir haber gören okuyan oldu mu?
Mesaj tarihi:
Kadrolasma mevzusu her "THY" ile ilgili konu tartisildiginda su yuzune cikan bir konu. Gercek cunku ama konuyla ilgisi olacagini sanmiyorum.

Konu populer oldugu icin o "iste boyle dustu" haberleri yapiliyor. Rating tamamiyle. 3 ay sonra hersey belli olunca o haberi yapamaz o adam cunku. Aci gercek iste, 3 ay sonra unutulacak.
Mesaj tarihi:
Absolut said:
MErak ettiğim mesela Discoveryde uçak kazaları hakkındaki bölümlerde bütün parçalar tek tek toplanıyor uzman bir kadro inceliyor bunları aa bu parça eskimiş ondan kopmuş motora kaçmış falan diye sonuca varıyorlar. Bu ekip havayolu firmasının mı yoksa uçağı yapan firmanın ekibi mi oluyor. Eğer havayolu firmasının ekibi ise bizde böyle bir ekip var mı? Veya bu ekip hali hazırdaki teknik ekipten mi oluşturuluyor? Veya benzer bir inceleme yapılacak mı desem en başta daha doğru olur. Mantıken Boing firmasının gelip yapması daha doğru geliyor ve belki de öyledir normal prosedürü bilmiyorum. Ama bununla ilgili bir haber gören okuyan oldu mu?

bu isleri genelde dusen ucagin ureticisi, FAA ve NTSB yurutuyo. amerika disinda olanlarada gidiyolar yardim etme amacli. ama ucak hangi ulkede dustuyse bas sorumlu o ulkenin ulastirma bakanligi oluyo. mesela dunku ucak kazasina FAA ve boeing adam yolladi.
Mesaj tarihi:
hangi ulkede duserse o yapiyor

dutchie lerin ucak dustukten itibarenki kriz yonetimi ile gecen sene ispartada dusen ucagi ardarda gosterdiler

birinde pilotlarin cesetlerine bile dokunulmuyor uzun bir sure delil yokolmasin diye

digerinde kazadan bikac saat sonra kimligi bilinmiyen bir adam elini kolunu usallayip ucaktan birsey alip cikiyor

birinde rapor en gec 1 haftaya hazir deniyor

digerinde rapor 1 senede zar zor hazirlanip ulastirma bakanliginda bekletilip bazi bolumleri yayinlaniyor


kriz yonetimini gectim o kadar amator duruyorki bizimkiler hollandalilarin yaninda

ama yok hizli tren faciyasinin muhtesem bakanina laf edilemez, kaza bunlar olabiliyor takdiri ilahi filan


bu arada son dakiak gecti hollandali mufettis yuzde yuz kesin olmasada buyuk ihtimal bir motor arizasi yuzunden dustugunu aciklamis
Mesaj tarihi:
Disappear said:
Absolut said:
MErak ettiğim mesela Discoveryde uçak kazaları hakkındaki bölümlerde bütün parçalar tek tek toplanıyor uzman bir kadro inceliyor bunları aa bu parça eskimiş ondan kopmuş motora kaçmış falan diye sonuca varıyorlar. Bu ekip havayolu firmasının mı yoksa uçağı yapan firmanın ekibi mi oluyor. Eğer havayolu firmasının ekibi ise bizde böyle bir ekip var mı? Veya bu ekip hali hazırdaki teknik ekipten mi oluşturuluyor? Veya benzer bir inceleme yapılacak mı desem en başta daha doğru olur. Mantıken Boing firmasının gelip yapması daha doğru geliyor ve belki de öyledir normal prosedürü bilmiyorum. Ama bununla ilgili bir haber gören okuyan oldu mu?

bu isleri genelde dusen ucagin ureticisi, FAA ve NTSB yurutuyo. amerika disinda olanlarada gidiyolar yardim etme amacli. ama ucak hangi ulkede dustuyse bas sorumlu o ulkenin ulastirma bakanligi oluyo. mesela dunku ucak kazasina FAA ve boeing adam yolladi.


o zaman hollanda ulaştırma bakanlığı (veya dengi bakanlık neyse) yapacaksa araştırmayı daha sağlıklı sonuçlar çıkar en azından.
Mesaj tarihi:
çok bi tahmin de ben yapıcam şimdi..

faa ve natinoal security amerkan hedeleri olduğu için avrupa kazalarında jaa/ecac ile european aviaton security agency(easa) olaya girer sanırım. bu arada elbette boeing ekibi de gelmiştir.. bi ihtimal önceden farkedilmemiş yapısal bi kusur çıkarsa hızlıca bulup sorunu gidermek bayağı önemli şirketler için.

bunun dışında acro gibi kuruluşlar dataları toplarlar istatistikleri tutarlar. AAIB ise nstb'nin ingiliz versiyonu gibi. bunun dışında ülkelerin ulaştırmaya bağlı araştırma dalları var

cevap özetle şu olması lazım, önce kazanın olduğu ulaştırma bakanlığına bağlı birimler. bunun yanında avrupa birliğine bağlı birimler noolmuş diye bi bakarlar ve amerikan şirketi diye ntsb ve faa de olaya dahil olur. fdr'ı kim işleyecek onu merak ediyorum. fransaya gidecek demişler gerçi..
Mesaj tarihi:
yok yaw pilot gençte olsa öyle bir hata yapmaz, dün atvde bile uçağın bakımlarında sorunlar olduğuna dair haberler cıktı. sanırım teknik bişi cıkacak altından, pilotaj hatası olduğunu sanmam
×
×
  • Yeni Oluştur...