Disappear Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 50-60 arasi yarali, her haber sitesinde farkli rakam
Nessarien Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 BBC'de teknik anlamda bilgi sahibi birçok kişiyle yaptıkları değerlendirmelerden sonra kabul ettikleri senaryo gereği pilotların böyle bir inişe mecbur kaldıklarının aşikar olduğunu ve en az kayıpla kazanın atlatılmasında onların büyük payı olduğuna dikkat çekip kahraman ilan edilmesi gerektiklerine değindiler. Yaşanan hiçbirşeyin tesadüf olmadığı inişin yapıldığı alan ve iniş stili ile en az kaybın amaçlandığına en ufak bir değişkenin kazanın farklı bir neticeye bürünmesine yeteceğinin altını çizdiler. Aynı saatlerde bizdeyse teknik analiz yapmaktan uzak kişiler, uçuş tecrübesi olmayan vasıfsız bilgisiz saçma sapan insanlar içi boş yorumlar yapmaktaydı.. Bakalım ilerleyen zaman içinde kazanın oluş sebebini ve yaşananları daha net öğreneceğiz. Cnn International'ın verileri daha sağlıklı görünüyor. 9 Ölü 6sı çok ciddi 55 yaralı güncel bilgiler.
Disappear Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Times da stall oldugu ve ucagin bir anda dustugu, yumusak ve islak zeminin darbeyi azalttigini soyluyo ona bakarsan. bunlar normal raporlar incelenip kesinlik kazanilana kadar herkes birsey der. nasil pilotaj hatasi demek icin erkense, pilotlari kahraman etmek icinde erken. ilgili link
fede Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 ölenlere allahtan rahmet, yakınlarına baş sağlığı yaralılara acil şifalar kurtulanlara da vay ballılar diyorum
loserz Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 bu vahim kazayı bile akpye yamamaya çalışanlar var, acınacak haldesiniz.
Prawler Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 said: Türk basını bilgisiz ve niteliksiz isimlere söz hakkı verdi durdu çok lüzumsuzcaydı. Tvlerin tek derdi ilk ben haber vereyim başka birşey değil. Hollandalı bir gazeteci canlı yayında neden isimlerin açıklanmadığı sorusunu çok iyi birşekilde cevapladı. Bunun bilerek yapıldığını, konunun ciddi olduğunu, insanların yakınlarının ölüm haberlerini ulusal televizyonlarından öğrenmesinin doğru birşey olmadığını belirtti. Bu yüzden açıklamanın gerekli kurumların hayatını kaybedenlerin ailelerine uygun şekilde ilettikten sonra yapılmasının insani anlamda doğru olacağını söyledi. Bu yüzdendir ki 3 pilotun ölümünü pilot olarak değil mürettebat olarak ifade ettiler saatlerce. Hollanda basini ile Turk basini arasindaki farklari bulunuz.
Horizon Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 said: Faciayı o önledi Amsterdam'da yaptığı başarılı inişle onlarca insanın hayatını kurtaran kaptan pilot Hasan Tahsin Arısan, iniş takımlarının kokpitte yarattığı sıkışma nedeni ile arkadaşları ile birlikte hayatını kaybetti. Arısan, Hava Kuvvetleri ve THY’nin en değerli isimlerindendi. Hava Kuvvetleri’nin en çok F-4E Phantom uçağı ile uçan, Kurmay Yarbay rütbesi ile 1996’da Filo Komutanı olarak askerlik mesleğinden ayrılarak THY’ye geçen Arısan, o tarihe dek Ege Denizi’nde it dalaşlarında Yunan pilotlarının yakından tanıdığı ve korktuğu isimlerin başında geliyordu. Hollanda Ulaştırma Bakanı Camiel Eurlings’in de dediği gibi, ’uçağı kanatları yere sürtmeden mükemmel şekilde indirerek büyük bir faciayı önleyen’ Arısan 1976 yılında Hava harp Okulundan mezun oldu. Hep F-4 uçağı ile uçtu. En çok istenen pilot oldu Arısan, gerek askeri, gerekse THY’deki öğretmen pilotluk kariyeri boyunca öğrencilerinin en çok uçmak istediği pilotların başında yer aldı. Yıllarca uçtuğu pilotlardan birinin sözleriyle eğitim verirken en temel prensipleri, prosedürler, bilgi ve soğukkanlılık oldu. Korkmayın, uçağı korkutmayın ’Uçtuğunuz uçağı çocuğunuz gibi sevin, bu uçak söz dinler, yeter ki onu iyi tanıyın. Hiç korkutmayın, panik yapmayıp, hiç korkmayın. Siz korkarsanız, hissederse, o sizden daha çok korkar’ sözleri hala THY’deki öğrencilerinin kulaklarında çınlayan Arısan Kaptan’ın en önem verdiği nokta ise havacılıkta emercensi (emergency) denilen acil durumlarda bırakılmaması gereken soğukkanlılıktı. Dün de bu prensibi büyük bir faciayı önledi. 13 yıldır onlarca kaptanı THY’ye kazandıran Arısan için bir üst düzey THY yetkilisi, şu ifadeleri kullandı: "Arkadaşları ve kendi hayatına mal oldu, ama onlarca belki de yüzlerce insanı kurtardı. Yaklaşık 200 kilometre süratle bu inişi, bu kadar iyi eğitimle dünyada bu zemine böyle yapabilecek pilot çok azdır. Bu THY tarihine geçecek bir olaydır." Kanatları yere vurdurmadı İlk olarak, bu uçak düşmemiş, düşmek üzere iken pilotun becerisi sayesinde indirilmiş. Uçağın inişinde açılması gereken flap ve slatlar açık. Bu da, Öğretmen Kaptan Hasan Tahsin Arısan’ın iniş yapmaya çalıştığını gösteriyor. Uçak kumandalarının milimetrik bir hassasiyetle kullanılması sonucu uçak kanatlarını çarpmadan inmiş. Kanatlardan birinin önce yere vurması bile uçağın taklalar atmasına neden olabilirdi. Uçağın bu kadar piste yakın düşmesi takat kaybının bir sonucu. Yani çok büyük bir ihtimalle motorlarla ilgili bir sorun yaşanmış. Bu, kuş çarpması, buz parçası etkisi, hava şartları veya teknik sebep nedeni ile olabilir. Benzer olay, British Airways’in geçen yılki kazası veya New York’taki son nehre inen uçakta da yaşandı. Orada da pilot becerileri rol oynadı. hürriyet Adama az "üflemişler" , o yüzden bir faciayı engellemiş.
Absolut Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Hala direk yorum yerine karakutuyu bekleyelim diyorum. 2-3 ay sürermiş onunda açıklık kazanması. Kanalların kim daha önce ölü sayısı ve isimleri verecek yarışını burdan bir daha kınamak istiyorum ayrıca. Bizim yetkililerin açıklamalarını ise haklı buluyorum çünkü onlara gelen bilgiler teyitlenmeden açıklama yapamazlar o yüzden siz netten 5 ölü diye duyarken onlar kesin bir rakam diyemediler. Bu konudaki tek hataları çok erken ölü yokmuş yorumları oldu. Ölenlerin mekanı cennet olsun. Geride kalanlara Allah sabır versin. Yaralıların ise en acil zamanda iyileşmelerini diliyorum.
loserz Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 "az üflemişler", "imam hatipli kadrolaşma" gibi igrenç laflarla bu kazayı içindeki din düşmanlıgıyla gösterenler, bu kahraman pilotun başarısını görünce vicdanlarını nasıl temizliyorlar ? "zem zem suyuyla" heralde.
Absolut Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 İyide kadrolaşma ile pilotun kahramanlığı arasındaki bağlantı nedir? Kaldı ki dünden beri bir sürü yetkili henüz birini kahraman veya suçlu ilan etmek için erken, karakutuyu bekleyin diyorlar. Kaldı ki birini din düşmanı veya dinsiz diye yargılamak sana kalmaz ona Allah karar verir, sana düşmez.
loserz Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Nedir absolut? çamur at, kinini dök izi kalsındır. başlarına meteor düşse , "akpnin işidir,dincinin işidir,imam hatiptir" gibisinden laflar eden kişinin din düşmanlıgı bulundurdugunu söyleyebilirim.kimseyi yargılamıyorum , kişisel fikirdir bu. Olay tamamen açıklıga kavuşur, hatta yetersiz kadrodan dolayı uçak düşmüsse, o zaman her türlü eleştiri yapılır, ama daha baştan bu olayı AKP,kadrolaşma,Din,İmam hatip gibi kelimelere baglayanların, "düşmanlıgı" ve fanatikligi görülüyor
dasaaa Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 ne olduğu belli olmadan suçlu da demek hatalı, kahraman da.. daha çok erken. tv'de uçak böle düştü diye simulator gösteriyor. yahu daha FDR dataları alınmamış, nasıl düştü nereden, nasıl bileceksiniz? eldeki bilgiler çok az. uçağın sürüklenmesi yok tarla üzerinde. ne olmuş belli değil. nerden biliyorlar suçlu mu kahraman mı? diğer yandan kadrolaşmanın getirdiği hata; bilinçsiz yönetimin hemen çıkıp yaptığı açıklamadaydı. saçmaydı, gereksiz bi hamleydi ve markaya sağlam zarar ettirdi. bilmeden konuşmasalardı keşke. ya da bu işi daha iişn ehli olan kişilere bıraksalardı..
Absolut Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 MErak ettiğim mesela Discoveryde uçak kazaları hakkındaki bölümlerde bütün parçalar tek tek toplanıyor uzman bir kadro inceliyor bunları aa bu parça eskimiş ondan kopmuş motora kaçmış falan diye sonuca varıyorlar. Bu ekip havayolu firmasının mı yoksa uçağı yapan firmanın ekibi mi oluyor. Eğer havayolu firmasının ekibi ise bizde böyle bir ekip var mı? Veya bu ekip hali hazırdaki teknik ekipten mi oluşturuluyor? Veya benzer bir inceleme yapılacak mı desem en başta daha doğru olur. Mantıken Boing firmasının gelip yapması daha doğru geliyor ve belki de öyledir normal prosedürü bilmiyorum. Ama bununla ilgili bir haber gören okuyan oldu mu?
Law Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Bildiğim kadarıyla bağımsız bir kuruluş inceliyor bunu.
Absolut Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 İyi de kim ödeyecek o kuruluşun masraflarını.
LathspeLL Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Kadrolasma mevzusu her "THY" ile ilgili konu tartisildiginda su yuzune cikan bir konu. Gercek cunku ama konuyla ilgisi olacagini sanmiyorum. Konu populer oldugu icin o "iste boyle dustu" haberleri yapiliyor. Rating tamamiyle. 3 ay sonra hersey belli olunca o haberi yapamaz o adam cunku. Aci gercek iste, 3 ay sonra unutulacak.
Disappear Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Absolut said: MErak ettiğim mesela Discoveryde uçak kazaları hakkındaki bölümlerde bütün parçalar tek tek toplanıyor uzman bir kadro inceliyor bunları aa bu parça eskimiş ondan kopmuş motora kaçmış falan diye sonuca varıyorlar. Bu ekip havayolu firmasının mı yoksa uçağı yapan firmanın ekibi mi oluyor. Eğer havayolu firmasının ekibi ise bizde böyle bir ekip var mı? Veya bu ekip hali hazırdaki teknik ekipten mi oluşturuluyor? Veya benzer bir inceleme yapılacak mı desem en başta daha doğru olur. Mantıken Boing firmasının gelip yapması daha doğru geliyor ve belki de öyledir normal prosedürü bilmiyorum. Ama bununla ilgili bir haber gören okuyan oldu mu? bu isleri genelde dusen ucagin ureticisi, FAA ve NTSB yurutuyo. amerika disinda olanlarada gidiyolar yardim etme amacli. ama ucak hangi ulkede dustuyse bas sorumlu o ulkenin ulastirma bakanligi oluyo. mesela dunku ucak kazasina FAA ve boeing adam yolladi.
Laurelin Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 hangi ulkede duserse o yapiyor dutchie lerin ucak dustukten itibarenki kriz yonetimi ile gecen sene ispartada dusen ucagi ardarda gosterdiler birinde pilotlarin cesetlerine bile dokunulmuyor uzun bir sure delil yokolmasin diye digerinde kazadan bikac saat sonra kimligi bilinmiyen bir adam elini kolunu usallayip ucaktan birsey alip cikiyor birinde rapor en gec 1 haftaya hazir deniyor digerinde rapor 1 senede zar zor hazirlanip ulastirma bakanliginda bekletilip bazi bolumleri yayinlaniyor kriz yonetimini gectim o kadar amator duruyorki bizimkiler hollandalilarin yaninda ama yok hizli tren faciyasinin muhtesem bakanina laf edilemez, kaza bunlar olabiliyor takdiri ilahi filan bu arada son dakiak gecti hollandali mufettis yuzde yuz kesin olmasada buyuk ihtimal bir motor arizasi yuzunden dustugunu aciklamis
Law Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Disappear said: Absolut said: MErak ettiğim mesela Discoveryde uçak kazaları hakkındaki bölümlerde bütün parçalar tek tek toplanıyor uzman bir kadro inceliyor bunları aa bu parça eskimiş ondan kopmuş motora kaçmış falan diye sonuca varıyorlar. Bu ekip havayolu firmasının mı yoksa uçağı yapan firmanın ekibi mi oluyor. Eğer havayolu firmasının ekibi ise bizde böyle bir ekip var mı? Veya bu ekip hali hazırdaki teknik ekipten mi oluşturuluyor? Veya benzer bir inceleme yapılacak mı desem en başta daha doğru olur. Mantıken Boing firmasının gelip yapması daha doğru geliyor ve belki de öyledir normal prosedürü bilmiyorum. Ama bununla ilgili bir haber gören okuyan oldu mu? bu isleri genelde dusen ucagin ureticisi, FAA ve NTSB yurutuyo. amerika disinda olanlarada gidiyolar yardim etme amacli. ama ucak hangi ulkede dustuyse bas sorumlu o ulkenin ulastirma bakanligi oluyo. mesela dunku ucak kazasina FAA ve boeing adam yolladi. o zaman hollanda ulaştırma bakanlığı (veya dengi bakanlık neyse) yapacaksa araştırmayı daha sağlıklı sonuçlar çıkar en azından.
dasaaa Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2009 çok bi tahmin de ben yapıcam şimdi.. faa ve natinoal security amerkan hedeleri olduğu için avrupa kazalarında jaa/ecac ile european aviaton security agency(easa) olaya girer sanırım. bu arada elbette boeing ekibi de gelmiştir.. bi ihtimal önceden farkedilmemiş yapısal bi kusur çıkarsa hızlıca bulup sorunu gidermek bayağı önemli şirketler için. bunun dışında acro gibi kuruluşlar dataları toplarlar istatistikleri tutarlar. AAIB ise nstb'nin ingiliz versiyonu gibi. bunun dışında ülkelerin ulaştırmaya bağlı araştırma dalları var cevap özetle şu olması lazım, önce kazanın olduğu ulaştırma bakanlığına bağlı birimler. bunun yanında avrupa birliğine bağlı birimler noolmuş diye bi bakarlar ve amerikan şirketi diye ntsb ve faa de olaya dahil olur. fdr'ı kim işleyecek onu merak ediyorum. fransaya gidecek demişler gerçi..
Laurelin Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 hollandalilar 29 yasindaki 3. pilotun motorlari yavaslatmak yerine yanlislikla tamamen kapattigini soylemis eger dogru ise
Laorx Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 epic bile değil yani, doğruysa yazık diyorum yani.
Mohi Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 yok yaw pilot gençte olsa öyle bir hata yapmaz, dün atvde bile uçağın bakımlarında sorunlar olduğuna dair haberler cıktı. sanırım teknik bişi cıkacak altından, pilotaj hatası olduğunu sanmam
Sparkcaster Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 uçağın 2 motorununda aynı anda durması ihtimali üzerinde duruluyor, pilotun kapatması mantıksız değil düşme biçimine bakarsak
Öne çıkan mesajlar