Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Flight Simulator X


senko

Öne çıkan mesajlar

Mesela ben yüksek gerçekçilikle oynamak istiyorum. Yani koca 767 havada kartal gibi manevra yapıyorsa hiç zevki olmuyor o işin. E yüksek gerçekçilikte de bize düşen kontrol sayısı artıyor falan bildiğim kadarıyla. O yüzden bi panel tutosu falan iyi olur.


Püf noktalar fln birde eheh
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi tabi o kadar da değil de sdafg

Nasıl kaldırıp nasıl indiririm onu bileyim. Mesela ben şeyde sapıtıyorum. Rota çiziyorum uçuş planı kısmından ama bi şekilde sapıyorum ondan. Paneldeki o navigasyon şeysindeki çizgiyi de takip ediyorum gibi ama, tam da bilemedim şimdi bak.


Birde mesela çok zorluk çekiyorum piste doğru doğrultuda girme konusunda. Hep bi şekilde yamuk kalıyorum. Belli bi yere gelip heading i mi ayarlıyorduk işte tam öğrenemedim onu dün. Öyle öyle şeyler işte.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://img138.imageshack.us/img138/4782/cocpit1.jpg

1. PDF
2. Navigation
3. EICAS/ECAM
4. Landing Gear
5. Autobrake & Flap
6. Autopilot

http://img22.imageshack.us/img22/5127/27180751.png
PDF ekranındaki kahverengi ve mavi renkler yeri ve havayı temsil ediyor. Cok kolayca anlayabilecegimiz uzere bu gosterge bizim ucagımızın yer ile olan iliskisini gosterir. Burnu havaya dogru mu, yere dogru mu, ucak saga mı yatmıs sola mı gibi. Gostergenin sol tarafındaki sayı gittigimiz hızı knot cinsinden, sag taraftaki ise yuksekligimizi feet cinsinden belirtir.

http://img63.imageshack.us/img63/1754/67716707.png
Bu gostergede ise ucagın yonu belirtiliyor. Ucagınızın etrafında bir cember dusunun, bu cemberin her derecesi farklı bir yonu temsil eder. Su anda resimde 60 derecelik bir acıda oldugumuz goruluyor, bu ucagın baktıgı yon. Pembe kesikli cizgi ise HEADING (HDG) ne belirtilmisse onu gosterir. Resmin üst kısmında HDG "000" olarak ayarlandıgından ucagımızın yonu ile aynı degil, 60 derece solda gorunuyor gostergede.

http://img690.imageshack.us/img690/8758/42572531.png
EICAS "Engine Indicating and Crew Alerting System"in kısaltması, ECAM (Electronic Centralised Aircraft Monitor) ise Airbus ucaklarındakilerin aldığı isim. Resimdeki paneller Boeing 737-800 ucagından. Burada motorlar, yakıt durumu gibi bilgiler var. Aynı ekrandan baska goruntuler de elde edilebiliyor. Cok fazla bir bilgim yok acıkcası bu gosterge ile ilgili.

http://img267.imageshack.us/img267/7311/29292706.png
İniş takımlarını açmak/kapatmak için kullanıyoruz. "Down" takımlar açık, "Up" takımlar kapalı demek oluyor.

http://img28.imageshack.us/img28/2052/52314059.png
Sol taraftaki switch autobrake ayarlamak icin. İnise gectikten sonra genelde 2 yapıyorum ben, videoda öyle gördüğüm için. Dereceler neyi değiştiriyor bilmiyorum. Bir de inişten sonra durmak için Speed Brake'i ben kendim açıyorum, throttle'ı da ben reverse ediyorum. Autobrake ne iş yapar bilmiyorum :)
Sag taraftaki de flaplerin açılarını gosteriyor.

http://img35.imageshack.us/img35/1343/23455389.png
Burada autopilot acıkken kullanabilecegimiz butonlar var. En soldan baslamak gerekirse;
* Course, bunun ne oldugunu tam anlamadım, videoda anlatıyor aslında ne oldugunu ama nasıl kullanılması gerektigi konusunda pek bir fikrim yok.
* Flight Director Switch, bunu acınca PDF gostergesinde pembe cizgiler cıkıyor, bunlar o gostergede nasıl davranmamız gerektigini belirtiyor. Sagda ve soldaki glide slope interception'ını farkedebilmemiz icin acık olması gerekli. Ama autopilot icin farklı bir tutorial yazıcam burada uzun uzun anlatmiyim.
* Autothrottle, atopilot'ın hız icin olanı. Hız otomatik kontrol edilsin istiyorsanız acıyorsunuz.
* IAS/MACH, bu ekranda hızınız knot cinsinden gorunur. Altındaki dondurulebilen buton ile hızı ayarlarsınız, onun solundaki speed tusu ise aktif edildiginde ayarladıgınız degerdeki hıza gelir ucak kendiliginden.
* N1 Set, bunu bilmiyorum motorla ilgili birsey.
* NAV/GPS belirlediginiz rotalarda gitmek icin iki farklı autopilot yontemi vardır, biri NAV digeri GPS. Bunlardan hangisi acıksa o methodu uyguluyorsunuz demektir. GPS ile tam anlamadım olayı ama NAV ile becerebiliyorum, tutorial'da anlatıcam.
* Heading (HDG), ucagın yonunu belirliyor. Ayarladıgınız acıya gore navigation ekranındaki pembe cizgiler yer degistirir ve ucak o yone dogru donmeye baslar. Eger butonun tam kenar kısmı ile oynarsanız farklı birseyin degistirgini gorursunuz. Bu da default olarak 30 derece ayarlıdır. Anladıgım kadarıyla ucak donus yaparken maksimum kac derece yatacak onun ayarı. Altındaki HDG Set butonu da heading hold switch. Yani ayar cektiginiz yonde tutuyor ucagı. Bu buton aktif oldugu surece heading kaca ayarlanmıssa o yonde ucar ucak. Buton aktif haldeysek heading degerini degistirebilirsiniz, bunu yaptıgınız anda ucak donmeye baslayacak zaten.
* VDR LOC, Navigation Hold Switch, belirledigimiz rotaya uygun gitmesi icin ucagın acılması lazım. Tam bilmiyorum fonksiyonunu.
* Approach (APP), inis sırasında piste yaklasırken kullanıyoruz. Landing tutorial yazdıgımda anlatırım bunu da.
* Altitude (ALT), yerden yuksekligimiz, feet cinsinden. Altındaki buton ile set ediyoruz, onun altındaki diger anlattıklarım gibi hold butonu. Hold tusuna basarak ucagın o irtifada sabit kalmasını saglıyoruz.
* CMDA, Autopilot acma kapatma tusu. Bu kapalıyken autopilot bolumundeki butonların hicbiri bir ise yaramaz.
* Vertical Speed, ucagın dusey hızını ayarlamak icin. Mesela 3000ft'den 4000ft'e cıkarkenki dusey hız. Kullanmıyorum o yuzden bilemiyorum tam olarak.

Bir de ekranın tam ortasında 8 tane ikon var. Onları da soldan sırasıyla kısaca anlatmam gerekirse;
1. Throttle ekranını acar.
2. Overhead paneli acar.
3. Kneeboard, briefing, oyundaki gorevleri falan gosteriyor.
4. ATC, kule ile iletisim kurmak icin kullanılan pencere acılır.
5. Map
6. GPS
7. Radio paneli.
8. Diger kontroller.

Belirtmedigim kısımlar hakkında cok fazla birşey bilmiyorum, o yüzden yazmadım. Unuttugum seyler olabilir ama siz yine varsa anlamadıgınız birşey sorun.
Take Off ve Landing icin ayrı ayrı tuto yazarım daha sonra.

Tavsiye ettigim videolar:

http://www.youtube.com/watch?v=YinkPKMRiXA
http://www.youtube.com/watch?v=Rjx-_sduLVk
http://www.youtube.com/watch?v=hUI7SJYdQrs

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi mesela rota çiziyoruz ya önce. Kalkıyorum iyi güzel. O rotayı takip ediyorum falan. Ama pistin doğrultusuyla rotanın doğrultusu uyuşmuyor ve ben pisti böyle direk dik keserek pas geçmek zorunda kalıyorum. Böyle olmaması için naapıcaz yani.


Lan pilotlara allah sabır versin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SeaGle said:

Abi mesela rota çiziyoruz ya önce. Kalkıyorum iyi güzel. O rotayı takip ediyorum falan. Ama pistin doğrultusuyla rotanın doğrultusu uyuşmuyor ve ben pisti böyle direk dik keserek pas geçmek zorunda kalıyorum. Böyle olmaması için naapıcaz yani.


Lan pilotlara allah sabır versin.


piste zaten gps ile inmeyeceksin, ILS ile ineceksin. ShadowFax'e gosterdim ben, dogru ayarlarsan herseyi kusursuz bir sekilde hizaliyo kendini piste ucak.

edit: ha eger kalkistan bahsediyosan, pistten biraz uzaklasinca 180 derece donus yapacaksin.

edit2: bana guzel, kendisi compressliyecek bir capture programi soyleyin, size bir tam ucusu kaydediyim. fraps 5 dakikasini 4gb'a falan cekiyo. useniyorum virtualdub acmaya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi başarılı bi iniş yaptım ama ilk seferde pas geçtim yine sdfdgh


Ama şey yaptım, rota çizgisini havaalanına göre hizaladım. Birde yine tam hizalayamadım geç indim piste bi uçak boyu kadar çıktım sdfd


Şimdi Autopilot a alıyorum, heading i nereden okuyorduk ki ona göre ayarliim falan. Bombeader mı ney onunla uçtum ben bu sefer
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...