Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Haydi İmam Hatipliler İstediğiniz! Bölüme, Üniversiteye


eagle_dnz

Öne çıkan mesajlar

Ben meslek lisesinde okudum.Bilgisayar donanım okudum meslek lisesinde ama bilgisayar ile ilgili gidilebilen tek yer bilgisayar öğretmenliyidi onun da puanı say1 için 350 den başlıyordu ve ciddi anlamda inek olmak gerekiyordu.Sınıftaki arkadaşlar kastılar kastılar gidebildikleri yerler ısparta ve konya oldu :)

Benim bu konudaki önerim meslek yüksekokulunda bölümünü okuyan kişilerin kendi alanları çerçevesinde üniversite yaşamasına başlaması cazip hale getirebilmek.İmam hatiplilerin de hiçbir gerici düşünceye prim vermediğini varsayalım(ki bu çok zor) bu durumda onlarında ilahiyat fakültesine düzgünce gitmeleri gerekir ki gidiyorlar.Bu konuda bir problem yok.

Görüldüğü gibi problem imam hatiplilerde değil meslek liselerinde.O yüzden akp hükümeti kendi gerici düşüncelerine karşı gelen aydın üniversite öğrencilerinin sayısını azaltıp onların yerlerine kendi adamlarını yerleştirip bir nevi üniversite öğreniminde de kadrolaşmayı amaçlamıyorsa sadece problem olan yeri yani meslek liselilerin bölümleri ile ilgili alanlara girebilmesini kolaylaştırmayı sağlayacak güncellemeleri yapsın.Aksi halde "bak akp beni düşünüyor" diyen meslek liseli de salağın önde gidenidir.

Amaç burada besbelli akp ekolünün gelecek için yaptığı bir yatırımdır.Büyük bir eşikdir.Böyle gerizekalı adamlara yetki verilmesinin amacı da darbe ortamı yaratıp türkiyenin başına yeni belalar yeni acılar atıp ülkemizin geriye gitmesine sebep olmaktır.Kenan evren ülkenin başına fetoyu ve pkk ı nasıl musallat ettiyse bu batılı güçler tarafından amaçlanan darbede daha büyük pislikler getirecektir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Meslek liseliler ve imam hatipliler her fırsatta bitsin bu çile , katsayı zülmü diye ağlaya ağlaya normal olan bir durumu adaletsiz diye empoze etmeyi başardılar.Bu ülkenin ara elemana ihtiyaçı var , daha çok meslek lisesi açılmalı derken şimdi meslek lisesi ile normal liseler , anadolu liseleri arasındaki farkı kaldırmak mantıklı bir olay mı.Adı üzerinde meslek lisesi , madem üniversiteye gitmek istiyordun o zaman normal liseye gidecektin.Ayrıca meslek lisesinde okuyanlar 2 yıllık fakültelere çok rahat girebiliyor , eğer katsayı adaletsizlikse bu da adaletsiztir.
İmam hatip lisesine gelince bu da dini eğitimli normal lise olarak algılanıyor.Katsayı farkı olmazsa tam olarak dönüşeceği şey de bu olacak.Laik bir ülkede dini eğitim veren okul olamaz.İmam hatip meslek lisesidir ve uygulanan kaysayı son derece yerindedir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben mesela yüksekokulda okuyorum şu an.Türkiyede lisans programına geçebilmek için dikey geçiş sınavında 1-2 yanlış yapıp 250 kişi arasına girmem gerekiyor.Girmeklede bitmiyor iş girdikten sonra benim aldığım eğitimi adam yerine koymayıp aradaki farkı kapatmak için? 1.5 sene önüme ders koyacaklar ve bu derslerin herhangi birinden başarısız olacak olsam bile o üniden şutlanacağım böyle bir durum olsa boşa giden 1.5 senenin belki sınavada 1 senede hazırlanmışızdır bu da toplamda 2.5-3 sene eder.Sonuçta 3 senem boşa gitmiş olacak.Hadi diyelim 1.5 sene içerisinde başarısız olmadım.O zaman 3 le 4 e kayıt yapma hakkı kazanmış olacağım.

Sonuç olarak 2 yıllık bir okulda okuyan kişinin türkiyede 4 senelik lisans eğitimini tamamlaması için en iyimser tahminle 3.5 seneye ihtiyacı var.

Örnek olarak Atılım Üniversitesi Yazılım Mühendisliği Bölümünün ders programını kendi ders programım ile karşılaştırdım :

Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
Dinleme ve Not Tutma (Derse bak ahah)
C ile Programlama
Mühendislik Temelleri
Ayrık Hesaplama Yapıları
Diferansiyel Denklemler
Mühendislik Ekonomisi

Elbette ders işleme kalitesi anlamında farklılıklar vardır.Ama müfredat aynı müfredat.Sonuç olarak şu dersler için insanın 3.5 senesini vermesi ne kadar mantıklı?

Sonuç olarak türkiyede herkes masa başında oturan memur mühendis.Dalgasız denizde herkes kaptan.Bilgi anlamında yüksekokullu ile tek farkı birşey üretmeyeceği durumda(ki öyle) işine hiçbir zaman yaramayacak olan matematik.Büyük ihtimal meslek yüksekokullunun daha çok pratik bilgisi oluyor.

Hepsini geçtim ne imam hatipliyi ne meslek yüksekokulluyu kimsenin hor görmeye hakkı yok.Sonuç olarak ülkenin ebeveynleri kendi bir halt becerememiş olup bu hırsla çocuğunu at gibi koştuyor,çocuğunun bir üniversiteye girmesine seviniyor ve neticede 26 yaşında çocuğunun saçları dökülmeye başladığında bunun cevabını kendisine veremiyor.

Siz meslek liseleri ölsün gebersin 4 yıllıkda neymiş onlar kimmiş filan derseniz eğer parayı baz alıyorsanız hiç akıllıca bir iş yapmamış olursunuz.Meslek lisesinden tornacı çıkan adamın aylık 4 milyar geliri varken master yapan bir adam en iyi ihtimalle 1.5-2 den başlıyor.

Aşağılık kompleksi ve egolarla büyümemiş bir insan atom mühendiside olsa kendisini insanların içine "Bende halkıma ve insanlığa hizmet ediyorum boyacı da hizmet ediyor aradaki tek fark benim içimdeki çevherin işlenmiş olmsaıydı" diyebilmeli.

Üniversitedeki inti yüksek arkadaşlarında çok zekilerse alt tabaka olarak gördükleri şu halk ile kendilerini koydukları üst tabakayı bir birleştirsinler de görelim bakalım.

Ciddi anlamda sorgulayalım.Mesela ülkemizdeki bilgisayar eğitimi veren üniversiteler linux sürümlerini ftp lerine atmaktan başka ne halt yiyor?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Snefru,

iyi de ara elemanin, meslek lisesinin mantigi yukarida yazdiklarin zaten. yuksek okulla arasindaki fark sadece aldigi derste veya buna ne kadar hakim oldugunda bitmiyor. torna ustasi 4 milyar ile baslarken o 1.5 milyar ile basliyor ve torna ustasinin hic bir sekilde yasamasi gerekmedigi tecrubeleri yasiyor. bunun yaninda torna makinasini da belki calistirmayi bile bilmiyor. bunda gocunacak bir sey yok. asagilayacak bir durum da olusturmuyor bu. ara eleman ihtiyac, meslek liseleri de bu ihtiyaci gidermek icin var.
hem meslek lisesine gideyim hem de uniye dersen adaletsiz bir durum olusuyor. devletin seni egitmek icin harcadigi ekstra masrafi da bosa harcatmis oluyorsun (egitimin ve egitime ayrilan fazla paranin pratikte ne kadar iyi veya cok oldugu tartisilir).
imam hatipler ise meslek liselerinin problemlerinden ayrilmali bence. egitimde ikilik yaratmaktan baska bir seye yaramiyorlar ve kesinlikle kapatilmalari veya sayilarinin azaltilmasi lazim. habis bir urdan daha beterler uzun vadede turkiye icin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Bunu aşağı çekmek istiyoruz. Çünkü bu puan hesaplanırken çocuğun sınıftaki başarısı, diğer öğrencilerin başarısı, okulun başarısı gibi çocuğun başarısının dışındaki bir çok etken hesaplanıyor . Onları çıkarmak istiyoruz. Bunu yaparsak çocuğun kendi başarısı ortaya çıkacak.

Böyle bir mantık var mı ya.
Ülkenin bütün akademisyenleri öss ezberini bozmanın yollarını arasın, siz gidin iyice öss ezberciliğini yücelten bir yola gidin. Aferin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Okulun başarısı önemli bir faktördür.Fen lisesinde alınan 3 ortalama ile herhangi bir lisede alınan 3 ortalama herhalde ki aynı olarak değerlendirilmicek.Üniversite etiket alınmak için gidilecek bir yer değildir.Ülkemizde lise eğitimi de üniversite eğitimi de olması gerektiği gibi işlemiyor belki ancak bunu daha da kötü hale getirmeye gerek yok.Meslek lisesi , imam hatip lisesi bilime katkıda buluncak insan için bir önformasyon olamaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

rahatsiz emin ol burası bir almanya olsa her insan teknikerliğin dandik birşey olmadığının bilincinde olup onlarında çok iyi iş ürettiğini anlayabilse dediklerine katılıyorum.Ama arada bilgi uçurumu bu kadar yokken bu insanların lisans sahibi olma fırsatı neden benim anlattığım gibi onyxia pre questi gibi olsun ki?

Sırf bu konudan rahatsız olduğum için İngilterede Top-Up olayını araştırıyorum(bu arada bilgisi olan varsa paylaşırsa memnun olurum)

Birsürü mühendis tanıyorum adamlara bilgi doldurup durmuşlar ama 1 kere bile uygulamasını yapmamışlar.Hepsi ağlayıp duruyor.Mühendislik de de biraz pratik bilgi verilmeli neyse o ayrı konu.

Emin olun bir teknikerin "Bende lisans mezunuyum" diyebilmeye bu ülkede ihtiyacı var.Meslek lisesinde okuyan öğrenciler öss kasanlardan aptal veya bilgisiz değil aksine girecekleri bölümde onlardan daha bilgili daha yetişmiş ve donanımlı.Benim bahsettiğim ise meslek lisesinde verilen eğitimin sadece sektörde çalışmaya yönelik olmakla kalmayıp aynı zamanda öğrenci isterse ve yapabilirse ön lisansını lisansa tamamlama yolunun bu kadar zor değil mantığa uygun olması.Fakat konuya kendisinden daha yatkın bir meslek liselinin yakalamış olduğu bilgiye öss kasıp gelen öğrencinin ulaşma şansı çok daha düşük bu yüzden bu projenin ÖSS sistemine ve dolayısıyla rant sistemine zararı var ve uygulanması için çıkarlardan arınmış "ülkenin geleceği" güdümünde olan bir eğitim sistemine ihtiyacımız var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Elm meslek lisesi ile imam hatip lisesini nasıl aynı kefeye koyup da bilime katkıda bulunamaz diyebiliyorsun ?

İmam hatip olayı farklı.Öyle mutlu olurum ki gerçekten rejimi tehdit edecek davranışlarda bulunacak potansiyel olmasalar da bunun yerine islamı güncelleştirmeye çağa uydurabilmeye yönelik araştırmalar yapsalar ve islamı karalayan rantçıların elinden alsalar.

Neticede biz halk olarak o kadar salağız ki hemen insanlardan 1-2 üst seviyeye çıktığımızda kendimizi tanrı sanıp bir zamanlar kendimizinde orada olduğunu hatırlayarak insanları hor görmeye başlıyoruz.Bu ergenlik çağından çıktığını zanneden kişilerin eski arkadaşlarına selam vermemesi gibi bir olay.

İmam hatiplide meslek yüksekokulluda herkes gibi insan.İnsanlar onları ezik yerine koydukça onları çağdaş seviyeye modern yaşama bağlayamadıkça bir takım rantçılar her zaman gelip bu insanları kendi çıkarları için kullanacaktır.

Yurtdışına gidin mühendis tekniker gibi çalışıyor.Her alanda aktif ve pratik bilgisi oldukça yüksek.Buradaki gibi inekleyip hiçbir pratik bilgisi olmamasına karşın kendisini padişahın sol dhassagı sanmıyor.

Ben meslek lisesinde okudum ve başımızdan çok değişik olaylar geçti.Okul çıkışı sıradan olan bıçaklamalar.Şakalaşma niyetine 1 kişiye 15 kişinin dalması.Her öğle vakti olmazsa olmaz kavgalar.Öğretmenlerin özel odasında çiğ köfte yoğurup rakı içmesi vb.

Ama kendini bilime adamış üstün insanlar bu adamlar sizinle aynı toplumda yaşıyor gerçekten üstün insansanız bu adamları kendi seviyenize çekin onları hor görerek "sizden bi bok olmaz" diyerek onların seviyesine iniyorsunuz ve doğal olarak hiçbir halt yapamıyoruz.Herşeyi geçtim şu basit olay bile halkın birbirine sınıfsal anlamda neden kenetlenemediğini açıkça gözler önüne seriyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kimse meslek liselilere ezik demiyor ki? Nereden cikti bu simdi? Meslek lisesi ara eleman yetistirir. Ara eleman olmak kotu birsey degil ki? Eskiden ogretmen olmak icin ogretmen okuluna giderdin, ogretmen olmak kotu birsey mi?

Ara eleman olmak istiyorsan, teknik eleman olmak istiyorsan meslek lisesine gidersin, istemiyorsan duz liseye gidersin.

Ben burada bir sys adminle tanistim adam universite mezunu, diyodu ki ben sys adminlikle ayda 5 k kazaniyodum ciktim teknik okula gittim, 8 k kazaniyorum simdi ayni yorgunlukla. Bu adam simdi geriye mi gitmis oldu? Ya da ezik mi oldu?

Kompleks yapilmasina gerek yok her ulkenin ara elemana ihtiyaci vardir. Bu okullar bu amacla kurulur ve boyle korunmasi gerekir ara eleman ihtiyacini karsilayabilmek icin. Istemeyen kiside duz lise okur cok basit. Herkes universite okursa ara eleman ihtiyaci nasil karsilanacak?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yazdıklarımı dikkatli okuyun lütfen.Yazdıklarımın ana teması herkesin üniye gitmesi değil.Sadece kendi alanlarında bilgi anlamında lisans öğretimine bu kadar yakın olan ön lisans öğrencilerinin bir şekilde halk içinde prestij kazanmaları.Ben herkes mühendis olsun diyecek kadar ahmak değilim.Tekniker adam teknikerliğini yapacak ama o adamında bir lisans mezunundan prestij anlamında geri kalmaması lazım.Şu an bizim okulları 3 senelik yaptılar ve ama okullar yine ön lisans verecek bir numarası yok yani cazip hale getirmeye çalıştılar.
En basit olarak benim yüksekokulda elde edindiğim bilgiler ile herhangi bir üniden kolayca "tekniker" vasfıyla lisans diploması almamın ne sakıncası var?

Örnek verecek olursak ben okulumdan mezun olup direk askere gitsem okuma yazma bilmeyen ile aynı seviyede tutulacağım oysa benden tek farkı 6 ders olan adam askerliğini 6 ay yapıp gidecek.Sonuç olarak ezik yerine koyulmadık mı bu durumda?Adalet bunun neresinde?

Okuyup kassaydın üniye gitseydin demekle olmuyo bu işler.Burada bir adaletsizlik var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Snefru said:
Yazdıklarımı dikkatli okuyun lütfen.Yazdıklarımın ana teması herkesin üniye gitmesi değil.Sadece kendi alanlarında bilgi anlamında lisans öğretimine bu kadar yakın olan ön lisans öğrencilerinin bir şekilde halk içinde prestij kazanmaları.Ben herkes mühendis olsun diyecek kadar ahmak değilim.Tekniker adam teknikerliğini yapacak ama o adamında bir lisans mezunundan prestij anlamında geri kalmaması lazım.Şu an bizim okulları 3 senelik yaptılar ve ama okullar yine ön lisans verecek bir numarası yok yani cazip hale getirmeye çalıştılar.
En basit olarak benim yüksekokulda elde edindiğim bilgiler ile herhangi bir üniden kolayca "tekniker" vasfıyla lisans diploması almamın ne sakıncası var?

Örnek verecek olursak ben okulumdan mezun olup direk askere gitsem okuma yazma bilmeyen ile aynı seviyede tutulacağım oysa benden tek farkı 6 ders olan adam askerliğini 6 ay yapıp gidecek.Sonuç olarak ezik yerine koyulmadık mı bu durumda?Adalet bunun neresinde?

Okuyup kassaydın üniye gitseydin demekle olmuyo bu işler.Burada bir adaletsizlik var.


Prestij i ne anlamda soyluyorsun? Universite mezunu olma adina soyluyorsan bu tip seyler prestij degildir hic bir zaman. Okurken belki ise yarar ama asil olay mezun oldugundadir. Bu Dunya'da tek gecerli title paradir. Kazandigin kadar toplumda prestij sahibisindir aci, yanlis, ama boyle. Kazandigin surece kimse senin okulunu sallamaz bile. Kazanamadigin surecede bogazici mezunu ol sallamazlar. Hatta , "ben senin yerinde olsam ohooo" diye baslayan cumleler duyarsin hayatin boyunca.

Is hayatinda da en gecerli sey deneyimdir. Yeni mezun olarak universiten onem kazanir ama 5 sene gectikten sonra o universite hic bir ise yaramaz, nerede calistigin, neler yaptigin onem kazanir. Bu da her yerde gecerli genel bir kuraldir.

Eger universitede de teknikerliginde uzmanlasmak istiyorsan hukumete katsayilari kaldirin diye degil, universitelerde ilgili bolumler acin diyeceksiniz. Katsayi bu isin cozumu degil, isleri daha corbaya ceviren bir durum. Baska cozum uretilecek o zaman. Ben meslek lisesinde okumadim, benim tek karsi oldugum nokta sistemin bozulmamasi. Imam Hatip din adami yetistirir. Meslek lisesi ara eleman yetistirir. Bu dengeyi bozmayacak onerilere amenna, ama meslek liselerine insanlar ilk olarak meslek edinme amaci ile gitmeli, universiteye gitme amaci ile degil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tamamda nedanko bende senin dediklerini dedim bir sayfa önce.Farklı birşey söylemiyoruz.Elbette üniversitenin bir katkısı yok sadece bir etiket.Ama bu eleme aşamasına en basitinden yüksek okul mezunları giremiyor dahi.İş hayatında en önemli şey elbette tecrübe ama o tecrübeyi sağlamak istediğinde bir yere girebilmek için en az üni mezunu olman gerekiyor yoksa sistem tarafından dışlanıyorsun.

Yüksekokul mezunları hiçbir şekilde müdür olamazken üni mezunları olabiliyor.Ünidekiler askerliği 6 ay yaparken yüksekokuldakiler okuma yazma bilmeyen adamlarla aynı kefeye koyuluyor.Üniversite ortamında hiçbir şekilde dışlanam yok o kampüsten içeri giren herkes aynı muamele görüyor bu hoşgörülü bakış açısı işin içine çıkarlar planlar iş hayatı girdimi devletin belirlediği yolda değişiyor ne yazık ki.

Ayrıca prestij para ile alakalı olsaydı şu an herkesin hor gördüğü tesisatçılar ustalar kral gibi gezerdi ortalıklarda.Bizim toplumumuzda bazı prestijli meslekler var fakat onlar bile ara elemanlardan az para alıyor fakat toplum tarafından saygın meslek sahibi olarak kılınmışlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tamam askerlik sorununu soyleyeceksin o zaman hukumete, diger sorunlari soyleyeceksin. Katsayi ile halen alakasi yok bunun.

Tecrube saglamak icin uni ye gitmek zorunda degilsin. Turkiye de teknik insanlarin hepsi uni mezunu mu?

Ben bir kac sayfa one soylemistim universiteyi biraktigimla ilgili, ve teknik lise mezunu bile degildim, yani elimde resmi hic bir meslek yoktu. Is hayatinda bir yerlere gelebilmek icin bir sure asgari ucretin yarisina calistim sirf referans olsun diye. Fedakarlik yaptim yani, gozunu yukarilara dikmeden, prestije odaklanmadan kendini gelistirmeye odaklarsan universiteli mezun olana kadar 4 sene deneyim eklersin, yuksek okul mezunu isen 2 sene deneyim eklersin. Ben bu kadar ise basvurmustum Turkiye'de, universite mezunlugu bir kere sorun olmadi. Ingilizce defalarca sorun oldu ama, yani universiteden kat kat degerli bir ozellik. Bunu kazansan o arada, ustune deneyim yapsan, inan universite mezunlarinin %95,6 sinin (kusuratli vereyimde salladigim anlasilmasin) onune gecersin. Ben universite mezunu olmadigim icin (birak yuksek okul bile degildim) bir gun hor gorulmedim, oyle bir tepki almadim. Isin gercegi tam tersi oldu. Sen kendine bir seyler katarsan universitenin hic bir onemi kalmaz.

Ayrica mudurde olursun, ama 20 yasinda mudur olucam diye dusunulmez ki? Sen basamaklari yavas yavas tirman, cabala zaten o kendiliginden gelir. 20 yasinda mudur olucam diye hedef cok dogru degil acikcasi. Sen kendini gelistirdigin surece, ise saece para/mevki olarak bakmadigin surece calisamayacagin pozisyon yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Nedanko ben başka bölüme gitmek için gerekli katsayılar kalksın demiyorum sadece bir öğrenci elektronik okuduysa veya bilgisayar okuduysa mesela öss nin 1.bölümüne yeni fakülteler açılabilir ve bu öğrenciler o bölümlere gidebilir.Zaten böyle bir proje var gündemde 2 yıllıktayken notları iyi olan kişiler direk geçiş yapabilecekler.Benim kastettiğim böyle bir çözüm.Yoksa katsayıyı ben en son tercih edecek kişilerden biri olurum çünkü bu durumda akp imam hatiplileri kullanarak üniversite anlamında da kadrolaşacak.

Ayrıca iş sektörü anlamında söylediklerine katılmasaydım kesinlikle 2 yıllık bir yere gitmezdim çoğu arkadaşım gibi özel ünilere giderdim fakat ben herşeyin kişinin kendisinde bittiğine inananlardanım.Özellikle üni mezunuyum ama işsizim diyenlere her zaman sinir olmuşumdur.Üniversite trdeki çoğu insanın düşündüğü gibi iş sağlama kapısı değil sadece bir etiket yani işe girmek için bir avantaj.Bende arada bu kadar bilgi farkı olmamasına rağmen yüksekokullular kendi alanlarında neden bu etiketi almak için bu ızdırabı çeksinler ki?

Izdırap Şu :

1 Sene Dikey Geçiş Sınavına çalıştığımızı varsayalım.
Sınavdan iyi bir puan aldık bir üniden kabul gördük.Trde 250-300 kişi kabul görüyor bir sene içinde.(Sınavı kazanmanın zorluğundan bahsetmiyorum)
Üniye girdik önümüze 1.5 sene aradaki ders farkını kapamak için ders koydular.
1.5 Seneyi atlattık ve 3 le 4. sınıfa kayıt yapma hakkı kazandık.
Bu durumda zaten 3 le 4. sınıfa başlayana kadar kendi okuduğun yüksekokuldanda fazla süren gidiyor.
Ek olarak 3 le 4 üde bitirdin diyelim.2 Senede ordan gitti.
Sınava hazırlanılmadığını varsayalım (ki bu imkansıza yakın birşey)
En iyimser ihtimalle 3.5 yılı gitti bir adamın 2 senelik ön lisansını lisans yapabilmesi için.

İş sektöründeki başarılarını,herşeyin kişinin kendisinde bittiği gerçeğinden oluşan düşüncelerini takdir ederim fakat şu yukarıda yazdığım ızdırap değilde ne?

Ben mesela şimdi 2 yıllık okuyorum bu dönem son dönemim önümüzdeki sene ingilizce anlamında ingiltereye gitmeyi ve top-up yapmayı düşünüyorum.Hem bu sayede 2 yıllık okulumdan dersleri saydırıp 1 sene içerisinde yani 21 yaşında lisans mezunu olup hemde iyi bir ingilizceye sahip olmayı planlıyorum.

Ama maddi durumu ingilterede 1 yıl kalmasına izin vermeyen kişiler ne yapacak?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Snefru said:
Nedanko ben başka bölüme gitmek için gerekli katsayılar kalksın demiyorum sadece bir öğrenci elektronik okuduysa veya bilgisayar okuduysa mesela öss nin 1.bölümüne yeni fakülteler açılabilir ve bu öğrenciler o bölümlere gidebilir.Zaten böyle bir proje var gündemde 2 yıllıktayken notları iyi olan kişiler direk geçiş yapabilecekler.Benim kastettiğim böyle bir çözüm.Yoksa katsayıyı ben en son tercih edecek kişilerden biri olurum çünkü bu durumda akp imam hatiplileri kullanarak üniversite anlamında da kadrolaşacak.


Tamam ben yanlis anlamisim o zaman. Katsayilar durmali baska cozumler gelistirilsin amenna demistim zaten.

O sene kaybi Avustralya'da da oyle, normalde 2 sene okursun teknik yuksek okul ayarinda bir yerde, bunun 1 senesini sayarlar hep. Sistem boyle. Teknik egitimle universite egitimi arasnda fark var cunku.

Ayrica ingilizce ogrenmek icin yurtdisina gidilmesine gerek yok. Illa gitmek istiyorsan calisip okul parani gecimini saglayacagin ulkelere gidersin. Avustralya'da calismayipta okuyan tanidigim insan sayisi cok cok azdir bir elin parmaklarini gecmez. Turk'unden yabancisina herkes calisir, bazisi gecimini saglar sadece, bir cogu okul parasinin bir kismini ya da tamamini cikarir. Turkler genelde tamamini cikaranlardan.

Istersen yaparsin yani, yapilmayacak sey yok.

Bankadan kredi cekip ya da borc alip gelip, okul parasini, yasam masrafini, kredisini/borcunu odeyen insanlar bile var. Yani illa yurtdisinda ogrenicem diyen varsa bile cozumler var. Hem param yok, hem de o kadar yuku cekemem diyen varsa da artik kusra bakmasin. Loto oynasin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O dediklerini işte herkes yapacak kapasitede değil yapamayacak admalarda mağdur olacak şu durumda.Bu kadar mı sahipsiziz? mağdur olmasın meslek lisesinde okuyan o adamlar.Onlar mağdur olursa sorun yığını olarak toplumda birikiyorlar.Sonuç olarak herkes bir şekilde yolunu buluyor o ayrı konu fakat eğitim sistemi meslek lisesinde okuyan çocuklara ne verebiliyor bunu araştırmak lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

imam hatip lisesi, adı üstünde imam ve hatip. ama bizim halkımız "çoluğumuz çocuğumuz Allah sevgisiyle bir büyüsün, dinini öğrensin, imanlı olsun, müslüman olsun, vb." düşünceyle onları oraya yolluyorlar. demek ki normal liselerdeki haftada 1 saat din dersi onlara yetmiyor, yetemiyor. illa ki kur'an ı ezbere bilecek ki, illa ki imam gibi allahüekber çekecek ki, dini-imanı bir olsun. e sonra diyorlar ki benim oğlum mühendis olsun benim oğlum doktor olsun, bizim bu cahil halka gerçekten birşeyleri öğretmemiz lazım, saçma sapan işler çeviriyorlar. imam hatipten mezun olan birisi değil doktor, din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmeni bile olmamalı, o öğretmen lisesinden çıkmalı. üniversite okumasınlar, imamlığın üniversitesi mi olur? ha ilahiyat var ama ilahiyat mezunları imam olmuyorlar, bilim adamı oluyorlar. bu ülkede adam olmak için herkes üniversite okumalı, işte bozukluk burada, kalifiye eleman yok. hadi diyelim bütün meslek okullarından mezunlar mühendis olacak, bütün imamlar hukukçu olacak, o zaman ne yapacağız bu kadar mühendisi? manyak mı bu adamlar ya, ne yapmaya çalışıyorlar, belli bir mesleğin prestijine sıçmak istiyorlar galiba, her meslek liseli mühendis olsun, 10 sene sonra meslek lisesi çıkışlı mühendisleri biz yine "teknikerlik" yaparken göreceğiz. ha o zaman kişinin title'ı değişecek, mühendis olacak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Flameoffear said:
İmamlık için eğitim alan bir adam niye mühendis olmak istiyor kardeşim. Sorun burda çıkıyor.

Masquerade said:
Tekstil Meslek Lisesi okuyup, sınavsız da ön lisans alan bir arkadaş şu an 2.500 ytl'ye iyi bir firmada çalışıyor mesela. Karın doyurmak için illa mühendis, doktor, avukat olmaya gerek yok yani.

Sorunlardan biri bu.

Meslek lisesine gitmenin nedeni, o meslekte iş yapmak için.
Diyorsun ki "ben meslek lisesine gidecem" sonra birden "ama başka bir mesleğe girmek istiyorum". E ebesinin gözü. Buna da "olur" deniyorsa yuh.

Meslek liselerin önemli yanı, kalifiye işçi yetiştirmek. Üniversite mezunlarının iş bulmakta zorlandığı şu dönemde meslek liseleri çok cazip ve çok efektif. Sen imam hatiplere yaranmak için böyle bir düzenlemeye gittiğinde, meslek liselerinin ne anlamı kalıcak biri gelsin bunu söylesin.

Sorunlardan bir diğeri de şu.

Zor sisteme sahip, zor not veren öğretmenleri olan okullar var.
Okul not ortalaması 2.5 civarında oluyor. Ama öğrenci çalışıp didinip 5 alıyor.
Kolay sisteme sahip, kolay not veren öğretmenleri olan okullar da var.
Burda okul not ortalaması 5 civarında oluyor. Öğrenci çalışmadan da 5 alabiliyor.

Yeni sistemde diyorsun ki: "çalışarak 5 alan öğrenciyle, çalışmadan 5 alan öğrenci aynı olmalı. Zor okula gitmesi beni hiç ilgilendirmez kardeşim, bana ne çocuk zorlanıyorsa..."
E bu da saçma bi adaletsizlik doğuruyor.

Zor okula gidip de çalışıp 5 alan öğrenciye ödül verilmeli.
Sen ise ceza veriyorsun.

80lerde, İmam hatip'ler "farklı bir kesim insan" yetiştirmek için kullanıldı.
Düşün, adam imam olmak için okula gidiyor, sonra mühendis, doktor, hukuk alanına giriyor.
Böyle gerizekalılık dünyanın hiç bir yerinde yoktur.
Madem imam okuluna gidiyor, meslek liseli olmak istiyor, o zaman olsun.
Ama bunun yerine "diğer kolejlerden tek farkı kişiye müslümanlığı da öğreten bir yer olması" havası verilmeye çalışılıyor bu yerlere.
Ki bunda da başarılı oldular ne yazık ki.

En salak durumu da şu. Tembel bir imam hatipli öğrenci bile hali hazırda kolayca doktor olması mümkün.
Sen yeni düzenlemeyle, MF okuyan bir öğrenciden çok daha kolay doktor/mühendis felan olmasını sağlıyorsun imamın.

İşin varacağı nokta nedir?
Şudur:
İmam eğitimi almış, matematik, fizik gibi bilim dalları hakkında kafası olmayan, kafası hep dine çalışan kişilerin,
tıp, mühendislik, hukuk gibi bilimsel branşlarda ahkam kesici olmasıdır.

Bilim kıytırık imamların eline teslim edilecektir.
Sonumuz hayır olsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...