prozzak Mesaj tarihi: Ocak 28, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 28, 2009 Porsche’nin Cayenne, Mercedes ve BMW’nin ise ML ve X5 modelleriyle elde ettiği başarıyla beraber İtalyan devi Ferrari’nin de bir SUV model üzerinde çalıştığı iddiaları sürekli gündeme geliyor. Genellikle de bu iddiaları besleyen bilgisayar tasarım görüntülerine ise geçtiğimiz günlerde bir yenisi daha eklendi. Ferrari’nin sahip olduğu geleneksel İtalyan şıklığını birebir taşıyan SUV modeli son zamanlarda yaşanan gelişmelerle yavaş yavaş internet efsanesi olmaktan çıkıyor. Ferrari’nin de bağlı olduğu Fiat grubunun Amerikalı Chrysler ile ortaklık konusunda ön anlaşmaya varmasıyla beraber Ferrari’nin SUV modeliyle ilgili yeni olasılıklar gündeme geldi. Buna göre Jeep ve Alfa Romeo ile ortak plartformu paylaşması muhtemel olan Ferrari’nin ’FS 599 Fuoristrada’ kod isimli SUV modelin montajı da Mercedes ML ve BMW X5-X6 gibi Amerika’da gerçekleşecek. Aracın ağırlığını düşürmek için gövdede alüminyum ve karbon fiber kullanılacak. Araca gücünü verecek olan motor içinde Ferrari’nin California modelindeki 400 beygirlik V8 veya 599 GTB’deki 600 beygirlik V12 motorların kullanılması öngörülüyor. Ferrari’nin 2010 yılındaki Geneva Motor Show’a SUV model ile katılacağı doğrultusundaki iddialar ise dünyayı saran kriz ve firmaların içinde bulunduğu belirsizlik ortamı yüzünden herhangi bir kesinliğe sahip değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Syn Mesaj tarihi: Ocak 28, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 28, 2009 Bünyesindeki Maserati yapsın ama Ferrari asla. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 28, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 28, 2009 Selam, Hesap lütfen! Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mr_Hand Mesaj tarihi: Ocak 28, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 28, 2009 Syn said: Bünyesindeki Maserati yapsın ama Ferrari asla. luca di montezobilmemne de ferrari suv asla diyo zaten :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
matama Mesaj tarihi: Ocak 28, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 28, 2009 satar bakmam arkama bir daha :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
xunn Mesaj tarihi: Ocak 28, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 28, 2009 Ferrero'da suv diye okuyorum kaçtır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
MrMarvelous Mesaj tarihi: Ocak 28, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 28, 2009 Scaglietti den bozma photoshop fena olmamış aslında =) Ama Ferrari SUV olayına girmez. Porsche girdi çok iyi oldu gibi görünebilir. 8 sene içerisinde o sürekli batıp-çıkan, niş marka olan porsche dünya devi volkswagen i satın alacak kadar büyüdü. Porsche'nin satışlarını 2 nin kuvveti olarak katladı cayenne modelleri. Bugün üretilen 10 porsche nin 8 i cayenne. Ama Porsche bunları kazanırken çok önemli birşey kaybetti. Marka imajını. Eskiden ferrari görmüş kadar insanı heyecanlandıran porsche markası bugün audi den farksız bi konumda imaj olarak. Porsche'nin cayenne den sonra Audi A3 segmenti için de bir araba üretme planı vardı, marka imajı dip yapmasın diye ondan vazgeçtiler mesela. Ferrari bunu göre göre böyle birşey yapamaz. Zaten bence Ferrari'de SUV gündemde falan bile değildir. Ferrari dediğin firmanın temel hareket etme mantığı "Formula 1 takımımıza para sağlayacak kadar satalım yeter" dir. Ayrıca Ferrari'nin marka imajı Porsche den çok daha iyi durumda, onu bozmak istemezler. Çünkü sattıkları araba kadar da parfüm,gözlük,polo vs. ye isim hakkı satarak para kazanıyorlar. Bunu Ferrari Kaybetmek istemez. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ZaugnaKhaldun Mesaj tarihi: Ocak 28, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 28, 2009 Marvelous daha güzel açıklayamazdı. Tam olarak öyle, o yüzden de ben de sanmıyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
JsH Mesaj tarihi: Ocak 28, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 28, 2009 Açıkçası, markaların kurulumundaki öncelik firma karıdır, imaj ondan sonra gelir. Sanmıyorum ki zarar eden bir olay firmanın imajı açısından devam ettirilsin, nadir gözürülür böyle birşey. Porsche dediğiniz gibi artık ortalarda jipleri sebebiyle çok gözüküyor olabilir ancak boxster modeli eskiden beri vardı hem de şu an ki cayenne den daha ucuz fiyata. Bence jip piyasasındaki boşluğu Porsche gerçekten çok iyi gördü ve şu an bunun ekmeğini çok güzel bir şekilde yiyor, VW e talip olarak ;) Yarın öbürgün Ferrari de böyle modeller çıkarırsa gram şaşırmam. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
matama Mesaj tarihi: Ocak 28, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 28, 2009 soyle diyeyim eskiden porsche gorduk mu buyuk heyecan olusurdu hatta turbo sahibi kendini ferrari sahibiyle karsilastirirdi simdi porsche sahipleri alt bir gurup olarak gorunuyor, kimse cikipta benim turbom var demiyor millet ciddiye almiyor cunku. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 matama said: soyle diyeyim eskiden porsche gorduk mu buyuk heyecan olusurdu hatta turbo sahibi kendini ferrari sahibiyle karsilastirirdi simdi porsche sahipleri alt bir gurup olarak gorunuyor, kimse cikipta benim turbom var demiyor millet ciddiye almiyor cunku. acıkcası bu bana porsche nin imaj kaybindan cok, turkiye de son 8-9 yilda paranin uzerinden cok fazla para kazanildigini, dolayisi ile artik elinde atıl kaynak bulunan ve eskiden porsche alan adamin artik ferrari alabildigini anlatiyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Selam, İmajı iki paralık ettiler, bu doğru. Parayı da kazandılar, bu da doğru. Ben, VW altında performanslı ama stabil olmakta zorlanan ve profesyonel pilotaj gerektiren o eski delikanlı Porsche'leri özlüyorum. Hele gidip de VW'de kontrolü eline alırsa, işte o zaman gönüllerdeki yerini temelli yitirecek. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
matama Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 namessar alakasi yok bugun 1 milyar dolarda versen yilda maksimum satilan ferrari 50 yi gecmez amerikada 100 bin dolar premium oduyor insanlar, porsche dediginin hyundai den farki yok sadece daha pahali. isin icinde yasamadiginiz icin ferrarinin markaya verdigi imaji yaptiklarini goremiyorsunuz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Selam, Kuş da kondursa o şahlanmış ata benim için fark etmez. Güzel bir reklam sloganı vardı; imaj hiçbir şeydir, susuzluk herşey! Ferrari'nin bendeki imajı Porsche'nin altında mesela. Bu, diğer insanların bakışı değiştirmeyeceği gibi, Ferrari de takmaz. Ferrari kıçını da yırtsa bunu değiştiremez. Benim gibi düşününen, oldukça küçük bir azınlık da olsa, bir grup var. İşte o grubun nazarında da Ferrari ile Hyundai aynı statüde. Bu statüyü Ne Ferrari belirleyebilir, ne de otomobil duayeni tipler. Bunu seven insanlar belirler. O sebeple bu tarz şeylerin içinde/dışında olmak, bazı kavramların değişikliğe uğramasına yetmez. Bu işler zevk ve gönül işi. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Eralp Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Ferrarinin bir araba çıkarıp Jeep ve alfa romeo ile aynı platformu kullanması pek mantıklı değil bence. Böyle birşey yapacaklarını sanmıyorum. Yakışmaz hem ferrariye. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
MrMarvelous Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Namessar said: matama said: soyle diyeyim eskiden porsche gorduk mu buyuk heyecan olusurdu hatta turbo sahibi kendini ferrari sahibiyle karsilastirirdi simdi porsche sahipleri alt bir gurup olarak gorunuyor, kimse cikipta benim turbom var demiyor millet ciddiye almiyor cunku. acıkcası bu bana porsche nin imaj kaybindan cok, turkiye de son 8-9 yilda paranin uzerinden cok fazla para kazanildigini, dolayisi ile artik elinde atıl kaynak bulunan ve eskiden porsche alan adamin artik ferrari alabildigini anlatiyor. Biz marka imajı konusunu konuşurken global konuşuyorduk. Senin savın en başından olaya Türkiye diye girdiğinden yanlış. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 ne bileyim, matama 1. çoğul şahıs takısı ile konuşunca türkiye den bahsediyor zannettim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Selam, 1.çoğul şahıs takısı falan n'oluyoruz?!? Öyle cümleler kurmaya devam edeceksen seni edebi yörüngeye alalım :D Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 "biz" takısı yani yahu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Selam, Şimdi oldu :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
MrMarvelous Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Oldu olacak cümlelerdeki zamirleri de ayıkla dicektim de paramecium devreye girmiş bile :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
JsH Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 İmaj müşterinin algısına bağlıdır, firma istediği imaj için gerekli hamleleri yapar ancak sonuçta müşteri oynar. Paramecium gibi mesela bence de Porsche nin imajı Ferrari den ciddi şekilde yüksek, bu tabii tamamiyle bendeki marka imajı, başkasına göre başka şekilde oluşur. Bir turbo her zaman konuşulacak bir meseledir çünkü dünyada hiçbir model, markanın önüne geçmemiştir, turbo hariç. Bu da bir dergiden alıntı olması lazım ama ayrıntıları hatırlayamıyorum :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
MrMarvelous Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 İmaj müşterinin algısıyla alakalı birşey haklısında... Marka imajı dediğimiz olay çoğunluğun gözündeki algıyla alakalı... Yoksa Maserati'yi ferrari ve porsche den üstün gören insanlar da var. Çoğunluk önemli olan. Çoğunluğun gözünde Ferrari Porsche den daha üst bir markaysa ferrari nin marketingi porsche den daha başarılı demektir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 30, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 30, 2009 Selam, Porşe, Ferraiyi döver diyorum :) Hem de eline sopa niyetine VW'i alıp yapar :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
JsH Mesaj tarihi: Ocak 30, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 30, 2009 Eğer Ferrari Porsche den daha üst bir markaysa çoğu insana göre - ki bana değil :) - bu Ferrari nin marketingi daha iyi yaptığını değil, positioning i ni ona göre belirlediğini belirtir, bunun marketing i iyi yapmakla alakası yok ki, sonuçta Porsche daha geniş bir kitleye hitap ediyor (bknz fiyat aralığı) ancak Ferrari daha niş. Porsche döverrr :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar