Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Ferrari'de Suv yine gündemde


prozzak

Öne çıkan mesajlar

Porsche’nin Cayenne, Mercedes ve BMW’nin ise ML ve X5 modelleriyle elde ettiği başarıyla beraber İtalyan devi Ferrari’nin de bir SUV model üzerinde çalıştığı iddiaları sürekli gündeme geliyor.

Genellikle de bu iddiaları besleyen bilgisayar tasarım görüntülerine ise geçtiğimiz günlerde bir yenisi daha eklendi. Ferrari’nin sahip olduğu geleneksel İtalyan şıklığını birebir taşıyan SUV modeli son zamanlarda yaşanan gelişmelerle yavaş yavaş internet efsanesi olmaktan çıkıyor. Ferrari’nin de bağlı olduğu Fiat grubunun Amerikalı Chrysler ile ortaklık konusunda ön anlaşmaya varmasıyla beraber Ferrari’nin SUV modeliyle ilgili yeni olasılıklar gündeme geldi. Buna göre Jeep ve Alfa Romeo ile ortak plartformu paylaşması muhtemel olan Ferrari’nin ’FS 599 Fuoristrada’ kod isimli SUV modelin montajı da Mercedes ML ve BMW X5-X6 gibi Amerika’da gerçekleşecek. Aracın ağırlığını düşürmek için gövdede alüminyum ve karbon fiber kullanılacak. Araca gücünü verecek olan motor içinde Ferrari’nin California modelindeki 400 beygirlik V8 veya 599 GTB’deki 600 beygirlik V12 motorların kullanılması öngörülüyor. Ferrari’nin 2010 yılındaki Geneva Motor Show’a SUV model ile katılacağı doğrultusundaki iddialar ise dünyayı saran kriz ve firmaların içinde bulunduğu belirsizlik ortamı yüzünden herhangi bir kesinliğe sahip değil.



Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Scaglietti den bozma photoshop fena olmamış aslında =)

Ama Ferrari SUV olayına girmez.

Porsche girdi çok iyi oldu gibi görünebilir. 8 sene içerisinde o sürekli batıp-çıkan, niş marka olan porsche dünya devi volkswagen i satın alacak kadar büyüdü. Porsche'nin satışlarını 2 nin kuvveti olarak katladı cayenne modelleri. Bugün üretilen 10 porsche nin 8 i cayenne.

Ama Porsche bunları kazanırken çok önemli birşey kaybetti. Marka imajını. Eskiden ferrari görmüş kadar insanı heyecanlandıran porsche markası bugün audi den farksız bi konumda imaj olarak. Porsche'nin cayenne den sonra Audi A3 segmenti için de bir araba üretme planı vardı, marka imajı dip yapmasın diye ondan vazgeçtiler mesela.

Ferrari bunu göre göre böyle birşey yapamaz. Zaten bence Ferrari'de SUV gündemde falan bile değildir. Ferrari dediğin firmanın temel hareket etme mantığı "Formula 1 takımımıza para sağlayacak kadar satalım yeter" dir.

Ayrıca Ferrari'nin marka imajı Porsche den çok daha iyi durumda, onu bozmak istemezler. Çünkü sattıkları araba kadar da parfüm,gözlük,polo vs. ye isim hakkı satarak para kazanıyorlar.

Bunu Ferrari Kaybetmek istemez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Açıkçası, markaların kurulumundaki öncelik firma karıdır, imaj ondan sonra gelir.
Sanmıyorum ki zarar eden bir olay firmanın imajı açısından devam ettirilsin, nadir gözürülür böyle birşey.
Porsche dediğiniz gibi artık ortalarda jipleri sebebiyle çok gözüküyor olabilir ancak boxster modeli eskiden beri vardı hem de şu an ki cayenne den daha ucuz fiyata.
Bence jip piyasasındaki boşluğu Porsche gerçekten çok iyi gördü ve şu an bunun ekmeğini çok güzel bir şekilde yiyor, VW e talip olarak ;)

Yarın öbürgün Ferrari de böyle modeller çıkarırsa gram şaşırmam.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

matama said:
soyle diyeyim
eskiden porsche gorduk mu buyuk heyecan olusurdu

hatta turbo sahibi kendini ferrari sahibiyle karsilastirirdi

simdi porsche sahipleri alt bir gurup olarak gorunuyor, kimse cikipta benim turbom var demiyor millet ciddiye almiyor cunku.


acıkcası bu bana porsche nin imaj kaybindan cok, turkiye de son 8-9 yilda paranin uzerinden cok fazla para kazanildigini, dolayisi ile artik elinde atıl kaynak bulunan ve eskiden porsche alan adamin artik ferrari alabildigini anlatiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

İmajı iki paralık ettiler, bu doğru. Parayı da kazandılar, bu da doğru.

Ben, VW altında performanslı ama stabil olmakta zorlanan ve profesyonel pilotaj gerektiren o eski delikanlı Porsche'leri özlüyorum. Hele gidip de VW'de kontrolü eline alırsa, işte o zaman gönüllerdeki yerini temelli yitirecek.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

namessar alakasi yok

bugun 1 milyar dolarda versen yilda maksimum satilan ferrari 50 yi gecmez

amerikada 100 bin dolar premium oduyor insanlar, porsche dediginin hyundai den farki yok sadece daha pahali. isin icinde yasamadiginiz icin ferrarinin markaya verdigi imaji yaptiklarini goremiyorsunuz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Kuş da kondursa o şahlanmış ata benim için fark etmez.
Güzel bir reklam sloganı vardı; imaj hiçbir şeydir, susuzluk herşey!

Ferrari'nin bendeki imajı Porsche'nin altında mesela. Bu, diğer insanların bakışı değiştirmeyeceği gibi, Ferrari de takmaz. Ferrari kıçını da yırtsa bunu değiştiremez. Benim gibi düşününen, oldukça küçük bir azınlık da olsa, bir grup var. İşte o grubun nazarında da Ferrari ile Hyundai aynı statüde. Bu statüyü Ne Ferrari belirleyebilir, ne de otomobil duayeni tipler. Bunu seven insanlar belirler.

O sebeple bu tarz şeylerin içinde/dışında olmak, bazı kavramların değişikliğe uğramasına yetmez. Bu işler zevk ve gönül işi.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:
matama said:
soyle diyeyim
eskiden porsche gorduk mu buyuk heyecan olusurdu

hatta turbo sahibi kendini ferrari sahibiyle karsilastirirdi

simdi porsche sahipleri alt bir gurup olarak gorunuyor, kimse cikipta benim turbom var demiyor millet ciddiye almiyor cunku.


acıkcası bu bana porsche nin imaj kaybindan cok, turkiye de son 8-9 yilda paranin uzerinden cok fazla para kazanildigini, dolayisi ile artik elinde atıl kaynak bulunan ve eskiden porsche alan adamin artik ferrari alabildigini anlatiyor.


Biz marka imajı konusunu konuşurken global konuşuyorduk. Senin savın en başından olaya Türkiye diye girdiğinden yanlış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İmaj müşterinin algısına bağlıdır, firma istediği imaj için gerekli hamleleri yapar ancak sonuçta müşteri oynar. Paramecium gibi mesela bence de Porsche nin imajı Ferrari den ciddi şekilde yüksek, bu tabii tamamiyle bendeki marka imajı, başkasına göre başka şekilde oluşur.
Bir turbo her zaman konuşulacak bir meseledir çünkü dünyada hiçbir model, markanın önüne geçmemiştir, turbo hariç.
Bu da bir dergiden alıntı olması lazım ama ayrıntıları hatırlayamıyorum :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İmaj müşterinin algısıyla alakalı birşey haklısında...

Marka imajı dediğimiz olay çoğunluğun gözündeki algıyla alakalı...

Yoksa Maserati'yi ferrari ve porsche den üstün gören insanlar da var.

Çoğunluk önemli olan.

Çoğunluğun gözünde Ferrari Porsche den daha üst bir markaysa ferrari nin marketingi porsche den daha başarılı demektir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eğer Ferrari Porsche den daha üst bir markaysa çoğu insana göre - ki bana değil :) - bu Ferrari nin marketingi daha iyi yaptığını değil, positioning i ni ona göre belirlediğini belirtir, bunun marketing i iyi yapmakla alakası yok ki, sonuçta Porsche daha geniş bir kitleye hitap ediyor (bknz fiyat aralığı) ancak Ferrari daha niş.
Porsche döverrr :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...