Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Meslek liseleri düz liseler ayrımı ?


Arthur_HellsFire

Öne çıkan mesajlar

said:
Mumu, 13 Mayıs 2004 00:23 tarihinde demiş ki:
not: bugün bişey dikkatimi çekti haberlerde.. eurovision için bütün katılımcılara ist. tanıtmak amacıyla dvd mi ne verilmiş yada vcd herneyse işte. istanbul'u gösteriyormuş. gösterilen tek şey ise binbir tane cami. başka bişey yok istanbul'da yani sadece cami var o yüzden heralde.. allah kahretsin ya..


5-6 sene önce mirc'de tanıştığım bi Amerikalı Teyze var, o yıllar Türkiye hakkında çok şey öğrenmesine rağmen, geçen gün icq'da karşılaştığımızda o bile bana sadece deprem ve camiler üzerine sorular sormuştu :([signature][hline]Vote Mr. Bilbo For President
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
unity100, 12 Mayıs 2004 21:34 tarihinde demiş ki:
arkadaslar, 15 yasinda 'ileride ne olacagim' diye dusunmek de olmaz, karar almak da olmaz, hele hele YONLENDIRILMEK hic olmaz.

ayrica, ergenlik cagi denen 15-18 yas arasi en firtinali donemlerde toparlanacak 'orta ogretim aptalca puani' gibi bir sacmaliktan insanlarin kaderini belirlemek hic hic olmaz. lisede daha icine kapanik, sosyalligi daha yavas gelisen sahislar, toplum icerisinde daha cok aktiviteye giren, sosyallik kazanan, ileride herhangi bir idari kademede daha basarili olabilecek kisilerin onune gecer, ondan sonra bir de bakmissiniz universitelerde agzini bicak acmayan, sorunlu hocalar, asistanlar, agresif, mesafeli vs .....

Abi ağzın bal yesin...[signature][hline]İndim yarin bahçesine,
Parsellenmiş...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"hebele diyeni sklemem", "o yanlis, i roxxor", "dilekceyi basarim, alemi yerim" tavirlari seni hakli cikarmiyor, sadece israrla elestirdigin muhafazakarlari coktan solladigini gosteriyor.

ayrica, fizban'a tamamen katiliyorum, son cumlesi haric, soyle ki: "sistem boyle napalim" 'i kabul etmiyorum, sistem tartisilir, yanlissa degistirilir, dogruysa uygulanmaya devam eder. ben sahsen eksik-gedikleri olmakla beraber ozunde (diger bahsettigim sistemden) daha dogru oldugunu dusunuyorum.[signature][hline]raki asmis biseydir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
wanderer1985, 13 Mayıs 2004 19:34 tarihinde demiş ki:
"hebele diyeni sklemem", "o yanlis, i roxxor", "dilekceyi basarim, alemi yerim" tavirlari seni hakli cikarmiyor, sadece israrla elestirdigin muhafazakarlari coktan solladigini gosteriyor.


ne yapalim peki, 1.5 milyon icerisinde istisna olan 500 ornek icin komple tartisma bazini mi degistirelim.[signature][hline].~:&:* Let the sunshine in *:&:~.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bigün gelir herkes istediği okula kaydolur, başarılı olursa diplomasını alır. doğru sistem budur. bunun için gerekli altyapı da çok fazla diil. masrafı da bugünün eğitim masraflarından daha az. sınav okula girmek için diil öğrenmek için olmalı diyorum...[signature][hline]Intellectual is the person who found something more interesting than sex...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eğitim sistemi çok zayıf bence.
ilkokul 1de herkes fiş okumaya kasarken ben okumuyordum. Öğretmen benim aptal olduğumu sanmış, ama hayat bilgisi kitabı açıp okuduğmda çok şaşırmış. negatif sayılar anlatılmadan önce negatif sayıları bilen iki kişiden biriydim sınıfta.
Belki ilkokuldaki olaylar yüzünden okuldan soğudum şimdi ders çalışmayı sevmemem, o zamandan kalan bilinçaltı olabilir. Uğraşsam da ders çalışırken zevk alamıyorum.

Belki bilime öğrenmeye felan filan hevesim o ilkokul sıralarında öğretmen/okul tarafından değerlendirilseydi, bilimle fizikle uğraşan biri olurdum, belki de bilinçaltındaki dahi ortaya çıkabilirdi.
Ama onun yerine dersten ve okuldan soğumuş bir öğrenci olup çıktım..

Bir de benim gibi bir sürü insan olduğunu düşününce üzülüyorum, Dahi olabilecek, ünlü buluşları yapabilecek, çok başarılı projelere imza atabilecek kişiler neden yetiştirilemesin? Neden Türkiye'den çıkmasın?[signature][hline]Vote Mr. Bilbo For President
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Herhangi bir harekete girişmeden önce bunun sonuçlarını bir çok sefer düşünmemiz gerekir. Misal özgürlük son derece güzel bir kelimedir ve özgürlüklerin önünü açan her türlü görüş desteklenmelidir. Şimdi bu söz tek başına iken son derece güzeldir ve altına defalarca imza atılabilinir. Peki bu özgürlük neyin özgürlüğü gibi azıcık kurcalayıcı bir soru sorduğunuzda "kılık kıyafet özgürlüğü" gibi çok güzel bir cevap gelebilir. Mükemmel hala sorun yok, isteyen istediğini giysin. Peki soruyu bir kademe daha ileri götürüp iyide engellenen giysiniz ne diye birisi sorduğunda alınan cevap "çırıl çıplak gezme özgürlüğümüz" şeklinde olursa ne yapardınız.

Evet kelimeler çok hoştur güzeldir ama altları doldurulmadıkları sürece boştur. Daha da beteri sonuçları düşünülmediği sürece çok ama çok tehlikelidir. Hele hele onayladığınız bir şeyin sonucunu siz düşünmezken başkaları düşünüyorsa bu sizin için felaket anlamına gelebilir.

Evet benimde gönlüm isterki her isteyen her istediği eğitimi alsın, hatta sınav filan da olmasın. Ancak mevcut hali ile bu yasayı hangi sebeple olursa olsun desteklemek sonuçları itibariyle ülkeyi yıkıma götüreceğinden (islam devleti isteyenler hariç) son derece hatalı bir tutumdur.[signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir.

bi fransız gastesi de şey demiş:
"ırak üç parçaya ayrılıcak.
1-normal
2-süper
3-kurşunsuz"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
unity100, 13 Mayıs 2004 01:24 tarihinde demiş ki:
insanlari once INSAN gibi yetistirmemiz, karakterlerini, kendilerini bulmalarini saglamamiz lazim.

ben lisede kendimi buldum diyen arkadaslara da bir tarafimla gulerim. lisede insan kendini bulmaz. daha coook kendinizi bulacaksiniz.


+1.
20 yaşımdayım, her gün yeni şeyler öğreniyorum, her gün kişiliğim değişiyor. Oturması için daha çok zaman geçmesi gerektiğini düşünüyorum[signature][hline]Vote Mr. Bilbo For President
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bi de, avrupali tipler hic irdelememis mi sistemlerini, yani 'esitlige' aykiri oldugu bu kadar belli olan bir sistemi 'esitligin' besigi farkinda olmaksizin (veya bilincli bir sekilde insanlarini kastlara ayirmak amacli -!-) kullaniyor mu?

daha once dedigim gibi bu konu egitimciler arasinda da gorus ayriligi yaratan bir konu.

not: sahsi gorusum, bir miktar unity'ye paralellik tasiyor aslinda. turkiyedeki sistem insanlara 2. sanslar pek tanimiyor. sistem bir miktar degistirilmeli, ama boyle degil.[signature][hline]raki asmis biseydir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

wanderer olucak sistemde kapasite zengin olucak. herkes girebildiği için insanlar istedikleri bölümlere girmeyi tercih edicekler. ders bitirme metoduyla olucak bu iş. bilgisayar ile, internet üzerinden. sınavlar peyderpey olarak okulda yapılacak. bunun haricinde isteyen okula da gidebilecek, biraz para ödeyip. bu da yığılmanın önüne geçecek. hem evden okuldaki ders izlenebilindiği ve bir dereceye kadar katılım da yapılabilindiği için sıkıntı olmayacak. olmıycak bi sistem diil. üzerinde düşünülmüş bişi. afaki konuşmuyorum.

fedo abicim çok paranoyaksın sen ya. o adamlar her türlü varlar. her türlü o okullarda okuyolar. üniversiteye girince mi tehdit oluşturacaklar ülkeye? yanlışları varsa eğitin ki yanlışta ısrar etmesinler. budur yani. önlerini kapayarak nefret elde edilir başka bişi elde edilmez. olan da bu.[signature][hline]Intellectual is the person who found something more interesting than sex...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyle bir sistem gelirse hersey kokunden degisir.

tabii o zaman A okulu, B universitesi diye kavramlar da ortadan kalkar, zira herkes MIT mezunu olsa MIT mezunu demeye gerek kalmaz, MIT mezunu olmanin bir ozelligi de kalmaz.

mesleklerin populeritesi kavrami ciddi sekilde azalir, zira giris serbest oldugu icin populer olmaya baslayacak butun mesleklerin bolumlerine akin olacagindan, piyasaya tonla o meslegin erbabi cikar, bu da olusmaya baslayacak populeritenin (ve tabii hayal edilen yuksek maaslarin) basini ezer.

boylece mesleklerin "degeri", tamamen mesleklerin "zorluguna" bagli olur.

vs. vs.

0'dan bir toplum duzeninden bahsediyosun. belki de gelecegin toplum duzenidir tabii, kim bilebilir?[signature][hline]raki asmis biseydir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mesleklerin değeri her zaman için bireysel değere dayanır. zaten ona dayanması gerekir. bu da o bireysel faktörleri daha önplana çıkaran bi sistem. önplana çıkardığı yetmiyormuş gibi insanları yeteneği olduğu, becerebileceğine inandığı, sevdiği işleri seçmeye teşvik eden ve buna giden yolu kolaylaştıran bi sistem. şimdilik ütopik ama dünyanın yakın zamanda ağzına sıçmazsak bizim muhtemelen görüceemiz bi sistem.[signature][hline]Intellectual is the person who found something more interesting than sex...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Zaten bu güne kadar "bakın adamlar devleti ele geçiriyorlar" diyenler dinlenmediği için gelindi. O sebepten bu görüşleri paronayakça olarak nitelendirmeyi ya konunun vehametini araştırmadan sadece fikir sahibi olmaya yada amaçları örtmeye çalışma girişimi olarak algılıyorum.

Esas olarak bu yasanın geri çekilmesinden başka İmam Hatip Liselerinin zaman içinde düz liselere dönüştürlmesi gerekir. Ülkeye bir veya iki sadece erkeklerin alındığı İmam Hatip Lisesi yeter de artar. Evet şu an mezun olanları engellemek cidden zor ama en azından siyasala, hukuk fakültelerine girip ileride karşımıza valiydi, hakimdi gibi konumlarda çıkmalarını engellemek gerekir. Uzun vadede ise beslendikleri ana kaynaklardan birisi olan İmam Hatip Liseleri tasfiye edilmelidir.[signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir.

bi fransız gastesi de şey demiş:
"ırak üç parçaya ayrılıcak.
1-normal
2-süper
3-kurşunsuz"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

müfredatın yanında teoloji eğitimi veren (azınlık okulları gibi) okullar ister devlet okulu ister özel okul olarak açılsın, sonra imam hatip liseleri gerçekten ilahiyat fakültesinin meslek okulu gibi hareket edecek hale gelsin. benden de ok.[signature][hline]Intellectual is the person who found something more interesting than sex...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
wanderer1985, 13 Mayıs 2004 20:02 tarihinde demiş ki:
eh murat efendi, artik sen bi 10 yila kendini tanir, 5 yilda hangi meslegin sana uygun olduguna karar verir, bi 5 yildada onun okulunu okursun, 20 yila seni is hayatina bomba gibi girerken goruruz artik :P


öğrenmenin yaşı yoktur wandi :)[signature][hline]Vote Mr. Bilbo For President
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
wanderer1985, 13 Mayıs 2004 20:00 tarihinde demiş ki:
bi de, avrupali tipler hic irdelememis mi sistemlerini, yani 'esitlige' aykiri oldugu bu kadar belli olan bir sistemi 'esitligin' besigi farkinda olmaksizin (veya bilincli bir sekilde insanlarini kastlara ayirmak amacli -!-) kullaniyor mu?

daha once dedigim gibi bu konu egitimciler arasinda da gorus ayriligi yaratan bir konu.

not: sahsi gorusum, bir miktar unity'ye paralellik tasiyor aslinda. turkiyedeki sistem insanlara 2. sanslar pek tanimiyor. sistem bir miktar degistirilmeli, ama boyle degil.


avrupada insanlar biraz daha doymus.

etkili bir sosyal guvence sistemi oldugu icin, gencler norvecte 'okumayacagim' diyebiliyor.

ama ha turkiyede bunu demek, ha gasp yapmak. ozellikle 50 yas civari ana baba kusagi seni 'hayirsiz, sorumsuz, serseri' olarak degerlendirir, yasitlarin da 'basarisiz, kaybeden' seklinde algilar.

durum boyle iken, tabii ki avrupada adamlar cok onemsemez. ozellikle isvecte gelir arttikca vergi oyle yukseliyor ki, genel mudurle ustabasi asagi yukari ayni maasa denk geliyor diye biliyorum.

eeee. adam icin ne farketti, hepsi ayni hayat standardinda yasiyor.

boyle bir ortamda tabii ki o kadar onemli olmaz, cikip da lan firsat esitligi olmuyor demez. firsatlar degil, neticeler zaten esit olmus.[signature][hline].~:&:* Let the sunshine in *:&:~.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...