Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Hyundai Genesis Kuzey Amerika'da yılın otomobili seçildi


paramecium

Öne çıkan mesajlar

Selam,

said:
Genesis’in kazandığı bu ülkenin en prestijli ödülü, kapılarını 11 Ocak’ta açan Detroit Otomobil Fuarı’nda Hyundai yetkililerine teslim edildi.

Avrupa’da yapılan Yılın Otomobili’nden esinlenerek benzer formatta Kuzey Amerika’da yapılmaya başlanan Yılın Otomobili değerlendirmesi, bu yıl 16’ncı kez düzenlendi. Kuzey Amerika’nın en önde gelen 50 gazetecisi, Eylül ayından itibaren tanıtılan toplam 50’den fazla 2009 model otomobili değerlendirmeye aldı. İlk etapta üç finalist araç belirlendi. Her kategori için 10 puan üstünden değerlendirme yapan gazetecilerin verdiği toplam 500 puanın 189’unu alan Hyundai Genesis, tüm rakiplerini geride bırakarak Kuzey Amerika’da Yılın Otomobili seçildi.

Hyundai Genesis, 5005 mm’lik uzunluğa, 1863 mm’lik genişliğe, 1490 mm’lik yüksekliğe ve tam 2935 mm’lik dingil mesafesine sahip olmasına rağmen spor bir sedan otomobil olarak tasarlandı. Şu ana kadarki en gelişmiş Hyundai modeli olan Genesis’in iç tasarımında da dış hatlardaki sportif çizgiler fazlasıyla hissediliyor. Yüksek teknoloji ürünü birçok sisteme sahip olan Genesis’te her türlü ihtiyaca cevap verebilen bir adet V8 ve iki adet V6 motor seçeneği sunuluyor. Tau serisi olan 4.6 litre hacimli V8 motor, 375 HP maksimum güç üretirken ayrıca 268 HP’lik 3.3 litre ve 290 HP’lik 3.8 litrelik V6 seçenekleri arasında da isteğe bağlı olarak seçim yapılabiliyor.
Hyundai Genesis şu an sadece Amerika ve Asya pazarlarında satılıyor ancak 2009 yılında Avrupa’da da satışına başlanması planlanıyor.






Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

markacılık yapmak da iyi değil. eğer bir firma çıkıp hem 5 serisinin hem e serisinin iyi taraflarını bir arabada toplayıp çok çok daha ucuza ortaya koyabiliyorsa hakkını vereceksin.

günümüzde zaten her araba birbirinin aynı oldu, ne zaman yeni bir model çıksa yapılan tek muhabbet "abi ön taraf bunun çakması" "farları da burdan almışlar" "konsol aynı şurdan aşırılmış yaaağğ". aşmak lazım artık bunları bence. bir levi's kotun maliyeti 2 dolar, satış fiyatında üstüne konan her kuruş marka maliyeti, çoğu kişi bilmez. eğer halit uşak 1.6 gls adlı araba daha kaliteliyse onu tercih ederim arkadaş. (evet kotlarım levi's tan)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sonuna kadar haklisiniz eger daha iyisini daha ucuza yapiyorsan tabiki hakkin

ama gidipte arabanin arkasini bmwden onunu mercedesten yurutupte, reklamdada utanmadan bunu gosteriyorsan gec derim.

gerci korsan film izlemeyi, hackerligi buyuk is sanildigi, daha kotusu hak sanildigi bir ulkede bunlari konusmak yersiz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

DoruK said:
markacılık yapmak da iyi değil. eğer bir firma çıkıp hem 5 serisinin hem e serisinin iyi taraflarını bir arabada toplayıp çok çok daha ucuza ortaya koyabiliyorsa hakkını vereceksin.

günümüzde zaten her araba birbirinin aynı oldu, ne zaman yeni bir model çıksa yapılan tek muhabbet "abi ön taraf bunun çakması" "farları da burdan almışlar" "konsol aynı şurdan aşırılmış yaaağğ". aşmak lazım artık bunları bence. bir levi's kotun maliyeti 2 dolar, satış fiyatında üstüne konan her kuruş marka maliyeti, çoğu kişi bilmez. eğer halit uşak 1.6 gls adlı araba daha kaliteliyse onu tercih ederim arkadaş. (evet kotlarım levi's tan)


I'd be better DEAD than RED

commie
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bence desteklenmesi gereken işler bunlar. 10 yıl evvel audi"nin esamesi okunmazken şimdi mercedes-benz ve bmw yanında çok düşünlesi bir alternatif. Bu tarz araçların artması kaliteyi tabana yayıyor bence. 90lı yılların başını hatırlayın o zamanlar mercedes-benz ve bmw ürettikleri araçların fiyatlarını birbirlerine göre belirlerken şimdilerde rekabet daha da kızıştı, bu tüketiciye yarıyor ve lider markaları arkadan gelenlerle farkı açmaya itiyor. bence bu tarz markaların bizim aynı fiyata çok daha nitelikli araçlara binmemizde çok etkisi var...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

heroLion said:
bence desteklenmesi gereken işler bunlar. 10 yıl evvel audi"nin esamesi okunmazken şimdi mercedes-benz ve bmw yanında çok düşünlesi bir alternatif. Bu tarz araçların artması kaliteyi tabana yayıyor bence. 90lı yılların başını hatırlayın o zamanlar mercedes-benz ve bmw ürettikleri araçların fiyatlarını birbirlerine göre belirlerken şimdilerde rekabet daha da kızıştı, bu tüketiciye yarıyor ve lider markaları arkadan gelenlerle farkı açmaya itiyor. bence bu tarz markaların bizim aynı fiyata çok daha nitelikli araçlara binmemizde çok etkisi var...


Marka olayı başka, ulaşılabilir kalite olayı başka şimdi.

Kalitenin tabana yayılmasını sağlayan serbest piyasa ekonomisidir, namı diğer kapitalistik düzendir. Senin ürettiğin malın daha iyisini, daha ucuza, daha hızlı bir biçimde üretebilecek insanların da pazara girmesi seni de eli mahkum kaliteni arttırmaya, ya da batıp gitmene sebep olur.

Ama Marka olayı ayrı birşey. Marka işinde mantık aramakta yanlış ki zaten. Hayatta zaruri lüks diye birşey var mı? yok.

Bir aracın seneler içerisinde oluşmuş bir marka imajı varsa ve bu marka sayesinde satıyorsa, niye kaliteli değil bu diyemezsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Genesis çıkmadan önce de çok öttü hyundaiciler.

Hatta modelin adı belli bir amaç için Genesis seçildi. Genesis "yaratılış" demek ya, hani otomobili yeniden yaratıyoruz havalarına girdiler. Hyundai fiyatına mercedes s class kalitesinde araba gelicek falan dediler...

Sonuç olarak çıkan biraz daha büyük ve güçlü motorlu bir sonata oldu.

Arabayı kullanmadım tabi, belkide gerçekten iyidir.

Ama paramecium un dediği gibi "hyundai" isminden kaybediyor. Keşke zamanında toyota'nın Lexus la yaptığı gibi ayrı bir premium alt marka da kursalarmış bu model ve benzerleri için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

MrMarvelous said:
heroLion said:
bence desteklenmesi gereken işler bunlar. 10 yıl evvel audi"nin esamesi okunmazken şimdi mercedes-benz ve bmw yanında çok düşünlesi bir alternatif. Bu tarz araçların artması kaliteyi tabana yayıyor bence. 90lı yılların başını hatırlayın o zamanlar mercedes-benz ve bmw ürettikleri araçların fiyatlarını birbirlerine göre belirlerken şimdilerde rekabet daha da kızıştı, bu tüketiciye yarıyor ve lider markaları arkadan gelenlerle farkı açmaya itiyor. bence bu tarz markaların bizim aynı fiyata çok daha nitelikli araçlara binmemizde çok etkisi var...


Marka olayı başka, ulaşılabilir kalite olayı başka şimdi.

Kalitenin tabana yayılmasını sağlayan serbest piyasa ekonomisidir, namı diğer kapitalistik düzendir. Senin ürettiğin malın daha iyisini, daha ucuza, daha hızlı bir biçimde üretebilecek insanların da pazara girmesi seni de eli mahkum kaliteni arttırmaya, ya da batıp gitmene sebep olur.

Ama Marka olayı ayrı birşey. Marka işinde mantık aramakta yanlış ki zaten. Hayatta zaruri lüks diye birşey var mı? yok.

Bir aracın seneler içerisinde oluşmuş bir marka imajı varsa ve bu marka sayesinde satıyorsa, niye kaliteli değil bu diyemezsin.


Anlatmak istediğim marka değeri değil, marka değerinin monopol olmak için kullanılıyor oluşu, yıllardan beri süregelmiş marka değerine rağmen kalitesizliğini sorgulama diye bişey yok, sorgulamam ama muadili varsa tepkimi muadilini alarak ortaya koyarım. Spesifik olarak otomobil dünyasını ele alırsak sadece lüks değil hiç birşeyin zarureti yok ama artık bir clio ncaptan 5 yıldız almaya uğraşıyor ve başarıyor mesele bu bence kaliteden kastım mp3 çalabilen cd playerin standart donanımda oluşu değil yani.

Paramecium, sakat derken?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Çift böbreğin karakteristik olmasıyla senelerden beri gelen deneyimin ne alakası var :)

Her markanın bir tarzı var. Japonlar ufak ufak bu tarzı, karakteri yakalıyorlar. 10 yıl sonraki A markasının B modeliyle şimdiki H modelini yan yana koyduğunda bir benzerlik yakalayabileceksin. Karakteristik budur.

BMW, Mercedes gibi markaların avantajı Avrupa pazarında olmalarıdır. Avrupa merkezli üretimlerinin olmasıdır. Avrupa toplumunun müşteri pastasındaki yerinin büyük olmasıdır. Uzakdoğulu halkın düzgün bir talebi yoktu ki adamlar yapıp satabilsin. Şimdi onlar da bu büyük ve gelişmiş pazara oynamak istiyorlar. 10 belki 20 yıl sonra bu altyapı onlarda da oluşacak. Tabi premium markalar da durmayacak ama şimdiki gibi 2-3 kat olan fark 1-1,5 kat farka düşecektir. Ama bunu yaparken şuna dikkat etmek gerekiyordu; Hyundai isminin kişilerde bıraktığı iz. O sebepten ötürü Toyota'nın Lexus'a sahip olması gibi premium bir marka oluşturmaları gerekliydi. Eğer bunu şimdi yaparlarsa; 'bak bu Genesis'i satamadılar, adını değiştirip tekrar sunuyorlar' olacak. Ama yeni bir isim bulunsaydı, yeni bir sayfa açmak olarak telafuz edilecekti. Bence başlangıç hatası yaptılar. Neticesini ise zaman gösterecek.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...