Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Kış lastiği hava basınçları


Arkansis

Öne çıkan mesajlar

Merhaba

Kış lastiklerine basılan hava, aracın üzerinde yazan değerler ile aynı mı olmak durumundadır?

Araç arazi aracı , kapıda 33 diyor lastikçi gitti 38 bastı önlere. Lastik yola oturuyor gözüküyor ama direksiyon tüy gibi oldu.

Dedim kapıda 33 yazıyor , olurmu kocaman araç dedi vs vs
arkalar 42 bastı aracın arkasına 38 basın diyor.

Bir arkadaşa sordum , ben 1 bar yukarısını basıyorum , kış lastiği olduğundan hamuru yumuşak olduğundan yanak daha ser bassın diye dedi.
1 bar nerde
yukarıdaki fark nerdeee

Lastikçi saçmalıyormu ?

edit: Daha sonradan düşündüm , lastik 255/60 R18 , e kocaman yanak var, adam yumuşak hamur diye mi o kadar bastı diyecem de, yaz lastiğide aynı lastik yani ?? Bazı kış lastiklerinde farklı basınç basma olayı varmı ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gecenlerde arkadas istasyonda hava basarken taksici yanasmis,
"kardesim koskocaman araba o niye 32 basiyorsun, bas biraz 45 e kadar yolu var onun, bisiklet mi bu? korkma demis. Ardindan kendi sienasina 40-45 kusur bisey basmis.

not: bisiklete 55 ila 60 basilir.

edit: Ben mevsim lastiklerimle ayni havayi basmaya devam ediyorum, sadece cok soguk havalarda sik sik basinc dustugu icin kontrollerini daha sik yapiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Herzaman kislik lastikle mevsimlik ve yazlik lastiklerime gore islak zemin dahil daha fazla yol tutusu aldim.

Fazla basmak direksiyonu hafiflettigi gibi arac dizel oldugu icin yokuslarda ve kalkislarda fazla "tork steering" almama neden oluyor. Standart havayla(33) lastiklerimden oldukca memnunum, hatta mart-nisan dolaylarinda alacagim mevsimlik lastik icin tek kriterim su anki lastigim kadar tutmasi diyeyim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Küçükken bisikletime hava basmaya benzinciye gittiğimde taksicinin teki musallat olmuştu, ömrü yollarda geçtiği için afedersiniz bi halt bildiğini zannederek, ama dangalak herife lastiğe basılan havanın basınçla ilgili bir şey olduğunu ve bisiklet lastiğinin arabadan daha ince olması ve iki tekerlekli bir araç olması sebebiyle daha fazla hava basılması gerektiğini anlatamamıştım. Adam bana çok yardımcı olduğunu, aksi takdirde lastikleri patlatacağımı düşünerekten benzinciden ayrıldıktan sonra vermiştim bisiklet lastiklerinin layığını.

Bu hikaye geliverdi bak şimdi aklıma. Konuyla alakalı değil, pardon, ama sinir doldum, aaaa!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:
Gecenlerde arkadas istasyonda hava basarken taksici yanasmis,
"kardesim koskocaman araba o niye 32 basiyorsun, bas biraz 45 e kadar yolu var onun, bisiklet mi bu? korkma demis. Ardindan kendi sienasina 40-45 kusur bisey basmis.

not: bisiklete 55 ila 60 basilir.

edit: Ben mevsim lastiklerimle ayni havayi basmaya devam ediyorum, sadece cok soguk havalarda sik sik basinc dustugu icin kontrollerini daha sik yapiyorum.


üşenmeyip nitrojen basan bi yere gitmek lazım. Sıcak soğuk farkından değişmiyor basınç.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:
Gecenlerde arkadas istasyonda hava basarken taksici yanasmis,
"kardesim koskocaman araba o niye 32 basiyorsun, bas biraz 45 e kadar yolu var onun, bisiklet mi bu? korkma demis. Ardindan kendi sienasina 40-45 kusur bisey basmis.

not: bisiklete 55 ila 60 basilir.

edit: Ben mevsim lastiklerimle ayni havayi basmaya devam ediyorum, sadece cok soguk havalarda sik sik basinc dustugu icin kontrollerini daha sik yapiyorum.


Bisiklete 60 absılır mı yaaa.? Lastik infilak eder. 20 bassan yeter bisiklete hakiakten :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Madem bu kadar merak edilmis yazayim bari; =P

istisnasiz mtb, semi slick, slick lastik farketmeksizin asfalt ve diger sert zeminlerde yol alirken 50-60 arasi bisikletcinin insiyatifinde ne kadar pedal cevirme istegi olduguna gore degisecek bicimde bi hava basilir.
Hadise lastik ne kadar yumusaksa biseylerin girip patlatmasi o kadar kolay oluyor , birde bu lastiklerin yerle temasi genis lastiklere gore daha az oldugu icin temas noktalari bu hava miktariyla optimum seviyesine geliyor gibi bisey var. Az havayla kimse bi yere yol alamaz o surtunmeyle =]

offroad da konfor acisindan zipzipzip gezilmesindiye 45 ler kadar inilebilir.

Lastiklerin ic lastigi oldugunuda belirteyim parantez icinde, gerci tubeless lardada benzer durum soz konusu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sözde arabada lastik sensörü var. geçen çekiyordu yana, bir havaya bakayım dedim. 8 psi idi. normali 32. flatrun olduğu için lastik çok şekil değiştirmediğinden aşırı anlaşılmıyor ben herhalde 20 ye falan indi diyordum. ağzım açık kaldı. 600-700 km oyle gittim herhalde. bir de durk kalk trafik olmayınca insan cok anlamıyor da.

bana gene servis yolu gözüktü herhalde. sensöre baktırıcam. büyük ihtimal geçen hava bastıklarında sensörü manual resetlemeyi unuttular.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

matama said:
ya bu havanin lastigin buyukluguyle falan alakasi olmasi lazim degilmi

275/40/20 lastige kac basilir?


genelde aracın kapı içinde veya benzin kapağında yüke göre değerler yazıyor
onlara göre yapmak daha sağlıklı gibi , sonuçta her aracın ağırlık dağılımı farklı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Arkansis +1

Namessar, o basınç nedir öyle :P Her dakika benzinciye gidip lastik kontrol etmekten gına geldi bana. Bir tane kurşun ağırlıklı basit basınç ölçme aparatı aldım, bir de hava tabancası alıp iş yerinde basıcam artık kafama estikçe.

Direksiyon hiç mi inik lastiğin tarafına dönmedi? (tabi lastik ön ise bu sorum geçerli)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

döndü. indiğini biliyordum. ama o kadar indiğini düşünemedim. dedigim gibi dur kalk trafik gidiyorum daha cok. insan dur kalkta cok cektigini anlamıyor. bir de o kadar dustugunu anlamadım.

flat run oldugu icin acaba zarar vermis olma ihtimalim var mı lastige onu merak ediyorum daha cok. sonucta havasız gittik o kadar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Lastik yanalarının normalden daha kalın ve çelik bantlarla takviyelendiğini düşündüğümden pek zararı olmamış olsa gerek. En iyi anlama yöntemi; lastikçiye söktür ve elle kontrol yap. Eğer görsel bir deformasyon veya bombeleşmek yerine yanak bir yerden kat izi yapıyorsa lastiğin hırpalanmış demektir.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arkadaşlar kış memleketinde yaşayan biri olarak tavsiyelerim şunlar; asla normalin altında hava basmayın, lastigin diş derinleği fazla olduğu için tabanı ortadan iceriye girer ve "n" şeklini alır, soğuk havanın daralması nadaniyle tavsiye edilen basıncın %10u kadar ekstra hava basılması bence kafidir, değinen arkadaşlar olmuş aşırı havada tabanı ortadan şişirir ve "u" şeklini almasına neden olur. kış memleketi ise erzurumdur arkadaşlar :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...