Arkansis Mesaj tarihi: Ocak 13, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2009 Merhaba Kış lastiklerine basılan hava, aracın üzerinde yazan değerler ile aynı mı olmak durumundadır? Araç arazi aracı , kapıda 33 diyor lastikçi gitti 38 bastı önlere. Lastik yola oturuyor gözüküyor ama direksiyon tüy gibi oldu. Dedim kapıda 33 yazıyor , olurmu kocaman araç dedi vs vs arkalar 42 bastı aracın arkasına 38 basın diyor. Bir arkadaşa sordum , ben 1 bar yukarısını basıyorum , kış lastiği olduğundan hamuru yumuşak olduğundan yanak daha ser bassın diye dedi. 1 bar nerde yukarıdaki fark nerdeee Lastikçi saçmalıyormu ? edit: Daha sonradan düşündüm , lastik 255/60 R18 , e kocaman yanak var, adam yumuşak hamur diye mi o kadar bastı diyecem de, yaz lastiğide aynı lastik yani ?? Bazı kış lastiklerinde farklı basınç basma olayı varmı ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ocak 13, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2009 Gecenlerde arkadas istasyonda hava basarken taksici yanasmis, "kardesim koskocaman araba o niye 32 basiyorsun, bas biraz 45 e kadar yolu var onun, bisiklet mi bu? korkma demis. Ardindan kendi sienasina 40-45 kusur bisey basmis. not: bisiklete 55 ila 60 basilir. edit: Ben mevsim lastiklerimle ayni havayi basmaya devam ediyorum, sadece cok soguk havalarda sik sik basinc dustugu icin kontrollerini daha sik yapiyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Arkansis Mesaj tarihi: Ocak 13, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2009 aynı havayı basıyorsunuz peki yol tutuş etkileniyormu ? virajlarda hamur yumuşak olduğundan daha çok bükülüyor haliyle lastik o yüzden merak ediyorum az da olsa fazla basmanın yararı olabilirmi diye Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ocak 13, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2009 Herzaman kislik lastikle mevsimlik ve yazlik lastiklerime gore islak zemin dahil daha fazla yol tutusu aldim. Fazla basmak direksiyonu hafiflettigi gibi arac dizel oldugu icin yokuslarda ve kalkislarda fazla "tork steering" almama neden oluyor. Standart havayla(33) lastiklerimden oldukca memnunum, hatta mart-nisan dolaylarinda alacagim mevsimlik lastik icin tek kriterim su anki lastigim kadar tutmasi diyeyim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 14, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 14, 2009 Selam, Ben ne söyleniyorsa onu basıyorum; 32. Taksiciler lastiğin yer ile temasını azaltıp, az yakmaya çalışıyorlar bana göre. Hem direksiyon da yumuşuyor onların mantığında ;) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Ocak 14, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 14, 2009 Küçükken bisikletime hava basmaya benzinciye gittiğimde taksicinin teki musallat olmuştu, ömrü yollarda geçtiği için afedersiniz bi halt bildiğini zannederek, ama dangalak herife lastiğe basılan havanın basınçla ilgili bir şey olduğunu ve bisiklet lastiğinin arabadan daha ince olması ve iki tekerlekli bir araç olması sebebiyle daha fazla hava basılması gerektiğini anlatamamıştım. Adam bana çok yardımcı olduğunu, aksi takdirde lastikleri patlatacağımı düşünerekten benzinciden ayrıldıktan sonra vermiştim bisiklet lastiklerinin layığını. Bu hikaye geliverdi bak şimdi aklıma. Konuyla alakalı değil, pardon, ama sinir doldum, aaaa! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
MrMarvelous Mesaj tarihi: Ocak 14, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 14, 2009 KHaRoN said: Gecenlerde arkadas istasyonda hava basarken taksici yanasmis, "kardesim koskocaman araba o niye 32 basiyorsun, bas biraz 45 e kadar yolu var onun, bisiklet mi bu? korkma demis. Ardindan kendi sienasina 40-45 kusur bisey basmis. not: bisiklete 55 ila 60 basilir. edit: Ben mevsim lastiklerimle ayni havayi basmaya devam ediyorum, sadece cok soguk havalarda sik sik basinc dustugu icin kontrollerini daha sik yapiyorum. üşenmeyip nitrojen basan bi yere gitmek lazım. Sıcak soğuk farkından değişmiyor basınç. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 14, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 14, 2009 Selam, Çok para istiyorlar yaa : Hele eksildiğinde tamamlamak tam bir dert :( Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ocak 14, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 14, 2009 Luzumsuz yere 20-30 lira vermek o parayla 10L daha akaryakit alip haftada bir lastikde ne kalmis ne kalmamis kendim kontrol etmeyi tercih ederim. Hakikaten birde eksilmesiydi falan fistan eziyet. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Arkansis Mesaj tarihi: Ocak 14, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 14, 2009 Peki ben şimdi bu lastikleri verilmesi gereken değerin üzerinde kullandım lastiğe bir zararı olurmu ? balon falan yaparmı ilerde ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ocak 14, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 14, 2009 tahminimce siskin lastik ortadan kambur yapmistir o yuzden lastikler olmasi gerektigi gibi simetrik asinmamistir, ama sonucta haftalarca aylarca kullanilmadigi icin bi fark yaratacagini sanmiyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Ocak 14, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 14, 2009 KHaRoN said: Gecenlerde arkadas istasyonda hava basarken taksici yanasmis, "kardesim koskocaman araba o niye 32 basiyorsun, bas biraz 45 e kadar yolu var onun, bisiklet mi bu? korkma demis. Ardindan kendi sienasina 40-45 kusur bisey basmis. not: bisiklete 55 ila 60 basilir. edit: Ben mevsim lastiklerimle ayni havayi basmaya devam ediyorum, sadece cok soguk havalarda sik sik basinc dustugu icin kontrollerini daha sik yapiyorum. Bisiklete 60 absılır mı yaaa.? Lastik infilak eder. 20 bassan yeter bisiklete hakiakten :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 15, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 15, 2009 Selam, Belki yarış bisikleti :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ocak 15, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 15, 2009 Madem bu kadar merak edilmis yazayim bari; =P istisnasiz mtb, semi slick, slick lastik farketmeksizin asfalt ve diger sert zeminlerde yol alirken 50-60 arasi bisikletcinin insiyatifinde ne kadar pedal cevirme istegi olduguna gore degisecek bicimde bi hava basilir. Hadise lastik ne kadar yumusaksa biseylerin girip patlatmasi o kadar kolay oluyor , birde bu lastiklerin yerle temasi genis lastiklere gore daha az oldugu icin temas noktalari bu hava miktariyla optimum seviyesine geliyor gibi bisey var. Az havayla kimse bi yere yol alamaz o surtunmeyle =] offroad da konfor acisindan zipzipzip gezilmesindiye 45 ler kadar inilebilir. Lastiklerin ic lastigi oldugunuda belirteyim parantez icinde, gerci tubeless lardada benzer durum soz konusu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 15, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 15, 2009 Selam, Bak şimdi... bisikletimi özledim... Haftasonu Polenezköy'de parkurda turlayayım :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Ocak 15, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 15, 2009 sözde arabada lastik sensörü var. geçen çekiyordu yana, bir havaya bakayım dedim. 8 psi idi. normali 32. flatrun olduğu için lastik çok şekil değiştirmediğinden aşırı anlaşılmıyor ben herhalde 20 ye falan indi diyordum. ağzım açık kaldı. 600-700 km oyle gittim herhalde. bir de durk kalk trafik olmayınca insan cok anlamıyor da. bana gene servis yolu gözüktü herhalde. sensöre baktırıcam. büyük ihtimal geçen hava bastıklarında sensörü manual resetlemeyi unuttular. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
prozzak Mesaj tarihi: Ocak 15, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 15, 2009 4 mevsim lastiklerine yazın hepsine birden 30 kışın ise 32 basıyorum. Nitrojen bir ara kullandım. Kullanışlı ama 20 ytl ye değer mi bence değmez. Insan istiyor arada 1 hava basayım filan:D Kış lastiklerine de kışın aynı şekilde 32 basıyorum.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
matama Mesaj tarihi: Ocak 15, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 15, 2009 ya bu havanin lastigin buyukluguyle falan alakasi olmasi lazim degilmi 275/40/20 lastige kac basilir? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sly-One Mesaj tarihi: Ocak 15, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 15, 2009 kış lastiği değil ama normal lastiğe 30 basıyorum ben. 30 un üstüne çıkarsam sanki böyle giderken sarsılma çok artıyomuş gibime geliyo. bi de lastikler patlar diye tırsıyorum :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Arkansis Mesaj tarihi: Ocak 16, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 16, 2009 matama said: ya bu havanin lastigin buyukluguyle falan alakasi olmasi lazim degilmi 275/40/20 lastige kac basilir? genelde aracın kapı içinde veya benzin kapağında yüke göre değerler yazıyor onlara göre yapmak daha sağlıklı gibi , sonuçta her aracın ağırlık dağılımı farklı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 16, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 16, 2009 Selam, Arkansis +1 Namessar, o basınç nedir öyle :P Her dakika benzinciye gidip lastik kontrol etmekten gına geldi bana. Bir tane kurşun ağırlıklı basit basınç ölçme aparatı aldım, bir de hava tabancası alıp iş yerinde basıcam artık kafama estikçe. Direksiyon hiç mi inik lastiğin tarafına dönmedi? (tabi lastik ön ise bu sorum geçerli) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Ocak 16, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 16, 2009 döndü. indiğini biliyordum. ama o kadar indiğini düşünemedim. dedigim gibi dur kalk trafik gidiyorum daha cok. insan dur kalkta cok cektigini anlamıyor. bir de o kadar dustugunu anlamadım. flat run oldugu icin acaba zarar vermis olma ihtimalim var mı lastige onu merak ediyorum daha cok. sonucta havasız gittik o kadar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 16, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 16, 2009 Selam, Lastik yanalarının normalden daha kalın ve çelik bantlarla takviyelendiğini düşündüğümden pek zararı olmamış olsa gerek. En iyi anlama yöntemi; lastikçiye söktür ve elle kontrol yap. Eğer görsel bir deformasyon veya bombeleşmek yerine yanak bir yerden kat izi yapıyorsa lastiğin hırpalanmış demektir. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
heroLion Mesaj tarihi: Ocak 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 18, 2009 arkadaşlar kış memleketinde yaşayan biri olarak tavsiyelerim şunlar; asla normalin altında hava basmayın, lastigin diş derinleği fazla olduğu için tabanı ortadan iceriye girer ve "n" şeklini alır, soğuk havanın daralması nadaniyle tavsiye edilen basıncın %10u kadar ekstra hava basılması bence kafidir, değinen arkadaşlar olmuş aşırı havada tabanı ortadan şişirir ve "u" şeklini almasına neden olur. kış memleketi ise erzurumdur arkadaşlar :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sintisyzer Mesaj tarihi: Ocak 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 18, 2009 u seklini alması lastigin yerle temas yuzyini dusurup aynı zamanda basinc yuzeyini de dusurucegi icin birim alana uygulanacak basinc artip aracın yere daha saglam basmasını saglayabilir, karlı zeminde Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar