Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Hoşçakal klasik M Power!


paramecium

Öne çıkan mesajlar

Selam,

BMW 6 silindirli M Power motorunu emekliye ayırıyor...

Mühendisler ve otomobil meraklıları tarafınfan S54B32 olarak bilinen, E46 M3, Z4 M Roadster-Coupe ve Z3 M Roadster-Coupe de kullanılan, sıralı 6 silindirli 3.2 litre hacmindeki klasik motoru, Alman üretici artık yeni araçlarında kullanmayacak.

Atmosferik basınçlı, yani turbo veya kompresörsüz olan S54 motor, litre başına 100 beygirden fazla güç üretiyor ve yüksek devirli olmasına rağmen, geniş devir bandında sunduğu torku ile biliniyor.

Kökü 1970’lere dayanan, yüksek performanslı atmosferik, sıralı 6 silindirli BMW M Power motorların son temsilcisi, 343 beygirlik 3.2 litrelik S54B32, International Engine of the Year (Uluslararası Yılın Motoru) ödülüne 2001 yılındaki tanıtımından 2006 yılına kadar 6 kez sahip oldu.

BMW yeni M3’de 4 litre hacminde V8 motor kullanıyor. Bu motor Z4 modeline sığmadığı için M versiyonu da üretilmeyecek. Z4 modelinde S54B32 motorun yerini, çift turbolu 302 beygir gücündeki 3 litrelik motor alıyor.

Görseller






Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Atmosferik motor konusunda BMW nirvanaya ulaşmıştı...

Ama performanslı araçlarda yüksek rekabet, düşük tüketim beklentileri, çevrenin yarattığı emisyonlarda düşüş baskısı nedeniyle turboya geçmek zorundaydılar...

Yüksek devirli atmosferik bir M motoru kadar heyecan verici olmasa bile BMW nin yeni turboları da gayet başarılı. Örneğin N54 serisi çift turbolu 3 litre benzinli motorları inanılmazzz

Turbo lag yok gibi bişey. 1.200 devirden 5.500 e kadar maksimum torku veriyor alet. Ve 7.000 küsür devirlere kadar çıkabiliyor. Gerçekten müthiş
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İyi bi turbo motorda bence en az yüksek devirli bir motor kadar keyifli...

Ses ve titreşim olarak keyifli olmasa bile hızlanmada verdiği his bambaşka.

Atmosferik motorlar devir yükseldikçe maksimum güce ulaşırken turbolarda gaza dokunduğun an araç uçuşa geçiyor. Gücün düşük devirlerde veriliyor olması da çok zevkli birşey.

Mesela ben şahsen BMW nin e46 kasa M3 ü yerine e92 kasa 335d yi tercih ederim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kesinlikle piste cikmiyorsam aynen bende dizeli tercih ederdim. O kadar tork hizli gitmesen dahi dusuk devir bandinda gurleye gurleye insani dort kose ediyor.

Asil uktem 23d motorunu niye 3 serisine sunmuyorlar, diger motorlarin satislarini baltalayacagini mi dusunuyorlar acaba?
Birde motor kodunu bulamadim bunun, 4 silindirli dizellerine M47 diyorlar ama 204 beygirlik olanin versiyonunu merak ediyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valla 2008 5.20i sürdüm ama Kullandığım 5.20d nin keyfini almadım. Ayrıca benzinli modellerde turboya soktuğunuz zaman motorun sesini pek duymuyosunuz. Diesel modellerde turboya soktuğunuzda araba V8 sesi veriyor ne yalan söyliyim. Eğer maddi durumunuz yeterse bence M serisinden alın ama türkiye şartlarında BMW almak isterseniz kesinlikle Diesel modellerini tavsiye ediyorum(ayrıca yakıt tüketimi 1.3 hyundai accentten çok daha az 1 depoyla yaklaşık 500km yol alabiliyosunuz(tu)(5.20d için söylüyorum)).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BMW yeni M3’de 4 litre hacminde V8 motor kullanıyor. Bu motor Z4 modeline sığmadığı için M versiyonu da üretilmeyecek. Z4 modelinde S54B32 motorun yerini, çift turbolu 302 beygir gücündeki 3 litrelik motor alıyor.

demiş para şimdi alıntı ile uğraşamadımda, z4'ün kaputunun altına 2 tane bile koyabiliriz gibime gelio yahu?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tyrael said:
BMW yeni M3’de 4 litre hacminde V8 motor kullanıyor. Bu motor Z4 modeline sığmadığı için M versiyonu da üretilmeyecek. Z4 modelinde S54B32 motorun yerini, çift turbolu 302 beygir gücündeki 3 litrelik motor alıyor.

demiş para şimdi alıntı ile uğraşamadımda, z4'ün kaputunun altına 2 tane bile koyabiliriz gibime gelio yahu?


Bencede sığar 4000cc motor.

Önceki neslinde 3.200 cc motor gayet oluyordu, yenisinin daha büyük olduğunu ve motor kısmının uzun olduğunu düşünürsek 4.000cc lik motorda sığardı kesin...

Zaten 3.0 çift turbolu z4 M değil, z4 ün M versiyonu da gelir 1-2 seneye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Küçük motor her zaman daha düşük tüketim anlamına gelmez.

Buna en iyi örnekte VW Passat gibi araçlardır. Passat'ın 2.0lt benzinlisi şehir dışında 1.6 lt den daha az yakıyor. Ortalamaları da birbirine yakın. Bir tek şehir içi sıkışık trafikte küçük motordan daha fazla takıyor ama o da max. 1-1.5 lt.

Bunun sebebi 1.6 motorun o aracı zar zor kaldırabiliyor olması. O araçla en küçük yokuşta, sollamada, motoru maksimumunda zorlaman gerekirken 2.0lt motorda böyle bir durum yok.

Zaten Passat 1.6 bizim gibi MTV si çok yüksek 3. dünya ülkelerinden başka yerde satılmıyor. Türkiye, Muz Cumhuriyeti falan işte...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...