Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bir ders senaryosu - game theory


ZaugnaKhaldun

Öne çıkan mesajlar

Hai,



Şimdi şöyle bir hikayemiz var; olası sonuçlar üzerine fikirlerinizi almak istiyorum.


Mekan: Üniversite, bilgisayar lab ında ders.

Karakterler:
Öğrenciler - 3 Erkek, 14 Kız. 3 senedir aynı bölümdeler, aralarından bazıları yakın arkadaş

Öğretmen - 35-40 yaşlarında, bayan.

Durum: 14.30'da başlayan dersin, normal şartlar altında saat 16.45 gibi bitmesi gerekiyor. Ancak ders 17.10'a uzamış; neredeyse herkes bunalmış durumda ve birbirine bakıyor "Biri söylese de çıksak" diye. Neyse konu açılıyor ve hoca şu cümleyi kuruyor: "İsteyenler çıkabilir; ben biraz daha devam edeceğim."



Şimdi buradaki sorum şu: Yukarıdaki şartlar altında; öğrenciler sizce nasıl bir tepki verirdi? Bugün yaşanmış bir olay bu; hali hazırda öğrencilerin nasıl bir davranış sergilediğini bizzat yaşadım da; dışarıdan bu nasıl değerlendiriliyor falan merak ediyorum.

Son olarak, bunu basit bir game theory olarak kabul edebilir miyiz diye de bilenlere soruyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dersine göre değişir. İşi olan çıkar her şekilde, işi olmayana not alır mısın deyip. Diğerleri de hocam daha ne kadar devam edeceğiz, çok sürecekse bir 5 dakika ara verelim der, hocasına bağlı olarak ara verip vermemek tartışılır.

Finalden önceki haftaysa ve o ders önemliyse, kimse çıkmaz bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben çıkmam öyle bi durumda olsam. Dersin ortasında çıkmak pek hoşuma giden bi hareket diil yani ondan.
Ayrıyetten bence kimse çıkmaz. Bi kere kızların çoğu dersten çıkmak istemicektir bana kalırsa. Bi iki kız çıkmaya yeltense de vazgeçecektir çünkü 1-2 kız dersten çıkıp sınıfın geriye kalanı sınıftan çıkmazsa abes kaçar.
Erkekler de "lan kimse çıkmadı he" diye çıkmamışlardır. 14 erkek 3 kız olsa, derim ki kızlar yine kalır 3 erkek çıkar. Ama 3 tane erkek var toplamda, biri çıksa kendi yalnız kalacak; ikisi çıksa öbürü yalnız kalacak.
Kısacası herkes kalmıştır sınıfta, öyle tahmin ediyorum.

Ha tabi tamamen yanılmış da olabilirim, herkes çıkmış da olabilir. Ama ihitmal vermem gerekirse %30 herkes çıkmış, %70 herkes kalmıştır diyim. Amma uzun yazdım lan of.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

game theoric model sayilmasi icin bir engel yok. fakat pek tabii cok bilinen "zero sum game"lerden degil.

konuya gelecek olursak da, universitede ders veren biri olarak egitimi konusmaya benzetiyorum. konusmaniz ne kadar icerik dolu olursa olsun, eger duzgun konusamiyorsaniz ya da herhangi baska bir sebepten karsinizdaki soylediklerinizi anlamiyorsa yaptiginiz "hebele hubele" demekten farkli degil ve bir ise yaramiyor.

yalniz bunu insanlari eglendirmek olarak gormemek lazim. bir nevi sahne gosterisi, iletisim. amaci hedef kitlenize birseyler ogretmek, oraya cikip konusmak (sesler cikarmak) degil. ve siz anlatacaginizi bitirmeden insanlar "hadi gidelim" moduna giriyorsa birseyleri yanlis yapiyorsunuz.

burada ders saatleri cok siki olmasina ragmen, genelde dersi birakmak isteyen egitmenler olur, ogrenciler degil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ogrencilerin bu konudaki cıkarı onemli oncellikle . yani ders ne kadar onemli . ayrıca ogrencilerin uzerinde psikolojik bir baskı var. kimse ilk cıkan olmak istemiycektir ama biri cıkarsa arkası gelebilir. Eğer ögrencilerin arasında gruplar varsa toplu bir sekilde cıkmaları da olumlu yada olumsuz etkileyebilir. Insanlar birbirlerini gaza getirebilirler . Cok fazla degisken var
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mum_chamber ben de ilköğretimde ders veren bir hoca olarak (ezildim yav:D)aynen katılıyorum..
derse olan ilgi aslında merkezde biraz hocayla da alakalı.ders ne kadar sıkıı olursa olsun öğretim metodunda,iletişimde bitiyo iş.hiçbi hocanın dersine girmeyen öğrenciler her ne kadar defter kitap getirmeseler de benim dersime teşrif ediolar mesela..bakıyorum bi hafta sonra kitap getiriyo,bi hafta sonra defter getiriyo ,sonra not tutmaya başlıyo falan.
yani özet iletişim:)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi olay aslında iktisadi ve sosyolojik boyutlardan farklılık gösteriyor, game theory bazında. Öyle çok derin bir bilgim yok aslında, ama yine de 1-2 yorum getirmeye çalışayım. Tabi daha böyle bi artiz yorum olacak sanırım dfg. bu şekilde bir yorum yazarken de hayvani bir fail yeme olasılığım var, mazur görün hehe.

Şimdi eğer olaya maksimum faydadan bakarsak, olay birkaç farklı şekilde sonuçlanır. Olaya utility girdiği için iktisadi açıdan bakıyorum, eğer orada insanları rasyonel kabul edersek üç durum oluşacaktır. Ya toplu itiraz yoluyla dersten çıkılacak ve bu yönden bir fayda maksimizasyonu sağlanacak ya da toplu bir şekilde derste kalınacak ve ders yönünden bir fayda maksimizasyonu oluşacaktır. Veya bunlardan farklı olarak, yine rasyonel insan terimine bağlı kalarak, bunun dışındaki bazı durumlardan daha fazla fayda elde edebileceğini düşünen rasyonel kişi dersten çıkacaktır, veya tam tersi, en fazla faydayı derste sağlayacak olan kişi derste kalıp, bu şekillerde bir fayda maksimizasyonu olacaktır. Yani kesinlikle bir etkileşimden söz etmiyoruz, zaten bu kişilerin ayrı ayrı karar verme güçleri var.

Ama olaya bir de sosyolojik boyuttan bakarsak, bir faktör daha giriyor işin içine. Etkileşim ve buna bağlı olarak ayrı ayrı karar verme gücünün zayıflaması.
Ki bir de hocanın sözünün insanlar üzerindeki etkisi var tabi ki. Yani herkes biliyor ki, o anlatacağı konularda çok önemli şayler olabilir, kaçırısa sınavı zora girer. "başkasından notu alırım zaten dinlemesem de olur" mantığı direk işleyebilir, ancak her zaman başarılı olacağı söylenemez. Burada da iki durum oluşur. Ya herkes gider, ya herkes kalır. Ayrı ayrı kimsenin çıkacağını düşünmüyorum. İşte game theory burda devreye giriyor hafiften. Ki bir de olayın türkiyede gerçekleştiğini "varsayarsak", kesinlikle kimsenin sınıftan çıkmayacağını ve olayın da bir game theory örneği olduğunu düşünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o dersten sonra başka bir ders falan varsa zaten dersimiz var tşkler iyi günler denir çıkılır, en azından biz bunu yapınca hoca kendisi pardon ya kaptırmışım diyip bitiriyor.

işi gücü olup çıkmak zorunda olan varsa çıkar gider, not alabileceği birileri varsa düşünmez bile iki defa.

yakın arkadaşlar ortak hareket eder, o kadar saattir derste durup gitmek için sıkıntıdan başka sebebi olmayan varsa da oturur muhtemelen, bu sebeple çoğu çıkmaz bence. final haftası falansa kimse çıkmaz zaten.

erkekler kız yoğunluğu sebebiyle çıkmayabilir de 3. sınıftaki adam iplemez artık bu kriteri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi,

teşekkürler bütün yorumlar için. Ne yapıldığını, ileriki tartışmaları etkilememek için yazmayacağım.

Ama ek olarak birkaç bilgi vereyim arada; başka bilgi isterseniz onlara da cevap veririm:

"Hocanın takıp takmayacağını öğrenciler dahil kimse bilemiyor. Ve dersin o dakikasından sonra işlenecek şeyin ne sınavda ne de başka bir yerde faydası olmayacak."

edit: Başka ders yok o saatten sonra
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...