Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Cem Boyner: "Krizde insanlar seks bile yapmıyor."


Masquerade

Öne çıkan mesajlar

said:
Ekonomik kriz nedeniyle tüketicinin kabuğuna çekildiğini belirten Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, ‘İnsanlar alışveriş etmiyor, dışarı çıkmıyor. Seks bile yapmıyor. Hükümet acilen paket açıklamalı’ dedi

SATFİYE YUVA KİREÇCİ (Arşivi)

İSTANBUL - Krizde insanların hayattan çekildiğini söyleyen Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, “İnsanlar alışveriş etmiyor, kahve içmiyor, sinemaya gitmiyor, seks yapmıyor. Hatta yemek yeme korkusu yüzünden tuvalete bile gitmiyor” dedi. Hükümetin acilen paket açıklaması gerektiğini belirten Boyner, “Ankara hiçbir şey yapmadığı için piyasa savunmaya geçti. İnsanlar geri çekildi. Harcamalar kısıldı. Firmalar işçi çıkarmaya başladı” diye konuştu.
Hükümeti kastederek Ankara’nın bir an önce adım atması gerektiğini ifade eden Boyner, “Bu yapıldığı takdirde satın almalar bir anda patlamayacak ama insanlar geri gelecek” açıklamasında bulundu. Management Centre Türkiye tarafından Lüfi Kırdar Kongre Merkezi’nde düzenlenen 9. Pazarlama Zirvesi’nde konuşan Cem Boyner, Akbank Genel Müdürvekili Hakan Binbaşgil’le birlikte Fish’in başarı öyküsü anlattı.

Hediyeler kazandırıyor
80 gün gibi kısa bir sürede 200 bin kullanıcıya ulaşan Fish’in öyküsünü Boyner şöyle anlattı:
“Advantage’ı HSBC’ye sattıktan sonra Akbank’la yeni bir proje geliştirirken piyasada tüm kredi kartlarının sahip olduğu taksit, ödül ve mil dışında bir yenilik olsun istedik. Her 10 YTL’lik alışverişe bir çekilişle inanılmaz hediyeler kazanma fırsatı veren sürprizlerle dolu bir kart. Proje 185 gün gibi kısa bir sürede sokağa indi. Kredi kartları antipatiktir. Kimse eve gelen ekstreden hoşlanmaz. Biz pazar değil gönül payı alalım istedik. Sürekli çekilişle kazandıran bir kredi kartı bu. ‘Bayram değil seyran değil eniştem beni niye öptü’ gibi. Dünyanın en tatlı kartı bu. Böylesini görmedim. Biz Advantage’ı yaparken iş kolaydı. Öyle bir şey yoktu. Ama şimdi herkeste istemediği kadar kredi kartı var. Fish’in bizim grubun kartı olarak algılanmasından çok korkuyorduk. Şu anda Fish’le yapılan alışverişlerin sadece yüzde 22’si bizim grubumuzda gerçekleşiyor, kalanı diğer alanlarda ve yurtdışında yapılıyor.”
Çekilişle pek çok ödül kazandıran kredi kartı Fish’in kriz döneminin şanslı ürünü olduğunu söyleyen Boyner, “Kriz inşallah çabuk geçer ama geçmezse de Fish’in yayılması daha hızlı olur” dedi.

Umre yerine NewYork’a
Akbank Genel Müdürvekili Hakan Binbaşgil ise, pek çok kredi kartına göre Fish’in hızlı bir büyüme performansı gösterdiğini söyledi. Bu arada Cem Boyner, Fish’den ödül kazanalarla ilgili şu hikayeyi de aktardı: “Satın aldıkları futbol topu sayesinde New York seyahati kazanan çift, aslında Umre’ye gitmek için para biriktirdiklerini söyledi.”
Fish’den bir daire kazanan başka bir kişiyi ise ödül kazandığına ikna etmek güç olmuş. Boyner, Akbank’ı defalarca arayan beyefendinin, dokuz farklı şubeye giderek gerçekten ödül kazanıp kazanmadığını sorduğunu belirtti.

‘Büyümek için farklılaşın ve maliyetleri düşürün’

Pazarlama Konferansı’nda kendi yarattığı Mavi Okyanus Stratejisi hakkında bilgi veren Insead Blue Ocean Strateji Enstitüsü Kurucusu Chan Kim, “Mali krizde başarılı olmak ve büyümek için sadece müşterilerinizin sesini dinlemeyin, müşteriniz olmayan insanların da fikirlerini alın. Böylece farklılık yaratırsınız” dedi.
Sadece müşterilerinin sesini dinleyen kuruluşların kırmızı okyanus stratejisini uyguladığını belirten Kim, büyümek için risk almak gerektiğini Ford örneğiyle anlattı. 1908’de ABD’de 500 tane araba üreticisi olduğunu belirten Kim şöyle devam etti: “Buna rağmen Ford pazara girmek istedi. Yaptığı araştırmada Amerikan halkının ortalama 120 dolar kazandığını ancak bir otomobilin fiyatının 2 bin dolar olduğunu gördü. Bu yüzden halkın sadece yüzde 10’unda otomobil vardı.
O dönem çok kullanılan taşıma aracı çek çeklerin fiyatının 400 dolar civarında olduğunu fark etti. 400 dolara araba üretmek istediğinde mühendisleri ‘Mümkün değil’ diyerek kabul etmedi. Ama o daha ucuz malzeme kullanarak, siyah renkte, dikdörtgen şeklinde arabalar üretmeyi ve bunların 400 dolardan satmayı başardı. İşte farklılaşırsanız başarılı olursunuz.”
Riskin olduğu her yerde fırsatın da olduğunu ifade eden Kim, “Bu krizi de fırsata çevirecek birileri çıkacaktır” dedi. Krizi değerlendiren Kim, “Mortgage kredileri tahvillere dönüştürülürken bu sadece bir yenilik olarak ele alındı. Ne olduğu düşünülmedi. Riskler bankadan alınıp başka bir finansal kuruluşa aktarılıyordu. Bu bir Mavi Okyanus değildi, yanlış sonuçlar verdi. Şimdi bir kriz var ve insanlar daha az para harcayacak. Bir kırmızı okyanus oluşacak; işten çıkarılanlar, talep daralması. Hemen Mavi Okyanus yaratılmalı.”

Harbiden "teğet" geçiyor. lol.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

heaaa noldu cemmm ötmüyomu ? dashd

ya açıkcası ben tam tersini düşünüyorum
kriz var insanların sosyallikleri düşüyo dışarı çıkıp para harcamak istemiyolar falan, e noluyo böle olunca evde otur canın sıkkın ee hadi biraz sayı yapalım olayı o zamanda.
hatta bence para ne kadar çok olursa seks o kadar az oluyo yapcak çok şeyin varsa sekse zaman kalmıyo
mesela bakın köylerde neden çok çoçuk var adamlar sosyallikleri az(tam bu cümleyi yazarken dedim ne saçmalıyosun olm ne alakası var köyde çok çoçuk yapmanın nedeni sosyal olmamalarımı,saçma bi yazı oldu evet ama backspace tuşuna basılı tutup 3 sn kaybedeciğime direk mesajı gönder tuşuna basmayı tercih ediyorum)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...