Norak Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 small guns ım 16 falan; 2 süper mutant, 1 brute mutant, 2 brotherhood outcast ve bi robot indirdim 10mm lik ilk tabanca ile :p üstelik brute mutantta rock-it laucher vardı ve bana melee girdi sadece :D brotherhood outcast grubu siz onları kestikten 3 dk sora spawn oluyor geri, üstelik friendly ve değişik silahlarla :) edik: blackrose benim oyundaki ayarlar şöle: evt oyun arada göçüyor falan ve çalışırken video codecleri de kullanıyor arkaplanda ama umutsuz deil :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pronoit Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 15 yaşındaki çocukların abi metalika kendini bozdu demesi gibisiniz ya. fallout 1-2 de ki mekaniklerin absürdlüklerini ne çabuk unuttunuz veya cidden oynadınız mı? fallout 3 e laf denir dedim gibi eksik ama hani yok explosive kullaniyorum yokşu yok bu alooo fallout 2 de arroyo dan çikıp 5-6 dakika sonra power armor giyinilyordu? ayrıca skillerin birleşmesi de iyi olmuş. doctor'um iyi ama first aid bilmiyordum?! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Garadia Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 metalika kendini bozdu yalnız sdf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 arcane said: Skiller işe yarıyor ama sorun çalışmamaları değildi zaten, DUMBED DOWN olmaları. Bethesda çalışmayan skilleri çalışır hale getirmek yerine öbür skilllerle birleştirmiş, lol. Ha bir de dediğim gibi çatır çatır throwing weapon/explosive kullanıyorum skill olmadan yani pek işe yarar hale gelmemiş, gerçi fixlenebilir birşey. Explosive demişken motion sensorlı mayının defuse edilebilmesi nasıl bir saçmalıktır lol, yarım saniye içinde mayın defuse ediyor benim eleman ve bunu skill olmadan yapıyor vay anasını. ya doğruya doğru şimdi, kim bugüne kadar fallout oynayan throwing aldı şurada? kim science aldı? kim doctor aldı? cripple tedavisi için tactics multiplayer karakterim dışında hiçbir karakterime almamıştım heh, burada ise medicine'e yüklendim ve dialogda çıkan (medicine) sseçeneğiyle çözdüğüm quest'ler oldu. oyunun rpg kısmına bile entegre edebilmeleri bence çok önemli bir olay. neyse dünkü eleştirilere devam ediyorum: special saçmalamaları şu şekilde: eskiden belli stat'ların belli alanlarda modifier olayları vardı ki mesela PE. ranged char'lara illa gerekiyordu, burada 'gördüğüm kadarıyla' gerekmiyor. (emin olamadım hala gerçi) aşağı yukarı bütün stat'lar belli bir perk istiyorsan lazım, onun dışında sadece skill bonustan ibaret gibi. gerçi skill gibi belli alanda yüksek stat da dialoglarda yeni seçenekler açtırıyor, bu güzel. oynanışa da stat'lardan ziyade böyle skill etki edince gördüğüm kadarıyla int açık ara en önemli stat olmuş. ilk defa educated filan aldım heh. oyuna sıfırdan 10 int ile başlasam mı diye düşünüyorum doğrusu. 16 skill ile dibine girip belki tutturabilmiştir insanlar ama ben 16 big guns ile minigun'la dağlara taşlara ateş ediyorum şu anda. :P vats olmadan da sebil kurşun boşa gidiyor, herhalde skill ile alakalı ki oyunu fps gibi oynamak pek mümkün değil sanırım iyice skill yükseltmeden. ama vats da tek başına yetmiyor filan orada dengesizlik başlıyor. bir diğer eleştirim de eşya stat'larının basitleştirilmesi. zırhlar için dmg threshold kalmamış. fire mode yok, burst'ler sadece burst ama kaç mermi atıyor filan belli değil. minigun aldım kaç mermi yakacak, ne kadar dmg verecek anlayamıyorum, hesaplayamıyorum. gittim gamefaqs'dan baktım detayı nedir. combat'a eksi puan olmuş bunlar da. ve oyuna "neredeyse, fakat yetişememiş" dedirten yegane olay npc'lerin mimiklerini yeterince geliştirememiş olmaları. bloodlines'ı bu kadar sevdiren olayların başında hl2 motorundan kaynaklanan çok belirgin mimik animasyonları geliyordu. moira gibi hoş karakterler var etrafta ama mimik yetmiyor, daha uğraşmaları lazımdı. dialoglar fena değil, (black isle, troika kalitesinde değil ama zaten o kalitede oyun kalmadı artık obsidian & bioware dahil) eski fo'larda dialog yazan insanın bulunup parası neyse verilmesi lazım ama dördüncü oyuna diyorum. :/ bu eleştirilerden sonra bir övgü daha ekleyerek kapatayım: bugüne kadar gördüğüm tek izlemeye değer şirket logosu ve copyright yazıları oyunun açılışındaki slayt gösterisi, esc spam yapmadan izliyorum. :) black umarım çözebilirsin sorunu yakında, oyun açıkken ffdshow codec ikonu filan çıkıyor ama onu da yenilemişsen ati ile ilgili olabilir sorun, bilemiyorum doğrusu. :/ ha bu arada arcane, ben de ultra yaptım ama 20fps'ye düştü outdoors. (kesinlikle eski denemez grafiklere çünkü hala açık alanda oblivion'dan daha ağır olmayı becerebilen oyun çıkmadı crysis hariç) view distance olaylarını makul seviyelere kısınca (yarı yarıya filan ehe, hala dağları taşları görüyorsunuz ufka kadar zaten) 50fps ortalama çıkıyor çok güzel ve oblivion'da olduğu kadar detay eksikliği hissedilmiyor buna rağmen. oyun fallout sayılır mı sayılmaz mı? yeni bir şirkete geçmeyi bıraktım, şirketler kendi oyunlarında bile radikal değişiklikler yapıyor zaman içinde. üstüne 10 yıl geçtiğini gerçeğini de düşününce ben fallout serisinde yeni bir sayfa olarak kabul edebiliyorum, ama 'yeni bir sayfa'. eski bir sayfanın yeni konuyla tekrarı değil, eksikleri de var ama gerekli dersleri çıkarırlarsa dördüncü oyun çok daha başarılı olabilir. çünkü es serisindeki en önemli eksiği gidermişler, (kişiliksiz npc'ler) atmosferi de mükemmel bir şekilde aktarmışlar. vats kaynaklı sorunlar giderilse, mimikler ve dialog yazımı geliştirilse ben ilk oyunlardan daha bile güzel olduğunu iddia edebilirdim belki. ama şu haliyle yine de yeni bir sayfa olarak kabul ediyorum şahsen. ekleme: bu arada arcane, daha ileri skill ile yerleştirilmiş sensorlu mayına yaklaşamıyorsun exp skill düşükse gördüğüm kadarıyla. metrodaki mayınları temizleyebildim ama minefield'da tek bir tanesine bile yaklaşamadım aynı mayın olduğu halde. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mirage Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Sam said: ya doğruya doğru şimdi, kim bugüne kadar fallout oynayan throwing aldı şurada? kim science aldı? kim doctor aldı? cripple tedavisi için tactics multiplayer karakterim dışında hiçbir karakterime almamıştım heh, burada ise medicine'e yüklendim ve dialogda çıkan (medicine) sseçeneğiyle çözdüğüm quest'ler oldu. oyunun rpg kısmına bile entegre edebilmeleri bence çok önemli bir olay. Ben o saydıklarının hepsini aldım. Throwing çok zevkli valla. Karşıda tek adam olsa bile kafasına bomba atıp eğleniyodum. :D Doctor'u denemek için aldım. Hiç bir halta yaramadığını kendi gözlerimle görmek istemiştim. Gördüm de. :p Repair/Science ise (özellikle Fallout 2'de) baya işe yarıyor açıkcası. Science'ı 150 yapıp alabildiğiniz robot hiç bi işe yaramıyor ama 100-120 civarı science ile bilgisayarlarda yapabildildiğiniz şeyler çok eğlenceli. Easter egg falan da çıkıyor arada. :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 burada o dediklerinin hepsi işe yarıyor, science 2-3 geyikten başka hiçbir işe yaramıyordu. o da fo2'de zaten, birincide kim niye alır hiç bilmem heh ve eski oyunlarda tag skill olmayan skill'e yatırmak istemiyordunuz doğal olarak, tag skill'de en azından bir silah skill olduğundan sadece iki skill kullanabiliyordunuz kafanıza göre. bu da haliyle çok kısıtlıyordu seçenekleri. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Norak Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 sağdan soldan motorsiklet parçalarıydı conductor dı sensör felan tonla itemler çıkıyor bunlar bi işe yarıo mu bi yerlerde? parçalardan motor yapabiliormuyuz? :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 şema öğrenirseniz işte onlardan eşya yapıyorsunuz, mesela shishkebab (alevli kılıç bildiğin lol) yapmak için lazım motorsiklet motoru ve motorsiklet medalı filan. (:P) sensör ile mayın filan yapılıyor, (bottlecap mayın böyle haberlerde sıkça duyduğumuz parça tesirli mayın böyle heh, tünellerde filan çok işe yaradı) öyle parçaları satmak yerine evi alabilseydim evde saklayacaktım. şimdi sıfırdan 9-10 int'li char açıyorum, içime sinmedi. :) eh salla boşver, zaten 8 int vardı 2 puan için gerek yok, vazgeçtim heh. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
erucalavera Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 bu ne ya oyunun başında power armorum, minigunım, flame throwerım oldu, sürüyle super mutantla karşılaştım, bunları öldürebildim. bu kadar erken olmaması gereken şeyler bence bunlar. ama beklediğimden iyi çıktı diyebilirim. oyun kendini oynatmayı başarıyor. oblivion with guns olmuş o doğru, ama oblivion gibi çabuk sıkmadı beni, hatta bittikten sonra bir daha başlayabilirim baştan. grafikler güzel, bethesda iyi iş çıkartmış, wastelandde dolaştığınızı hissediyorsunuz. bazı müzikler oblivion vari epik temalı olsa da radyo sayesinde o eksik de kapanıyor. müthiş olmuş radyo bence. diyaloglar ise orantısız, bazen çıkan seçenekler aha işte fallout bu dedirtirken bazen çıkan seçenekler de pff, aynı oblivion dedirtiyor insana. combat sistemini ise hiç beğenmedim. vatssız oynamak feci bayık zaten, bildiğin post apocalyptic shooter oluyor oyun. vatsın da acilen patchlenmeye ihtiyacı var. çok dengesiz. adamın kafasını mermi manyağı yapıyorum 1 metre önünden, her animasyonda kan fışkırıyo kafadan ama amcamız ölmüyor. bi de bu animasyonlar var. sürekli ağır çekim izlemek bayıyor bi süreden sonra. skill sistemi ayrı bir olay. 20 big guns skiliyle minigun şov yapabiliyorsam bir sorun vardır orda. obliviondan daha iyi bir oyun yapmış bethesda, ama çoğu kişinin dediği gibi falloutun 3.sü olarak iyi değil bence oyun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pronoit Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 şunu da eklemeden geçmicem 10mm gun ile adam patlattim diyenlere alooo o da bişi mi ben baldurs gate'te short sword ile yapiyorum ok ezdim. ya slave gördüm de oyunda slavers i bulamadim neredeler ya katilmak istiyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Azmodai Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 pronoit, oyunu daha oynamadan expansionlarla player modlarla kral olur izlenimiyle yanastigin icin masaya yatirdigin sebepler cok ic acici degil. Sam de zaten oyun cikmadan aylar once ne yapip edip begeneyecegini hissettirmisti bize. yapacak bisi yok :( Eglenebilmenize ve oyunu cok sevmenize sevindim, eglenebiliyorsunuz :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fenris Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 hehe yazık dışladınız çocuğu o da tek başına takılıyor :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Azmodai said: Sam de zaten oyun cikmadan aylar once ne yapip edip begeneyecegini hissettirmisti bize. yapacak bisi yok :( Eglenebilmenize ve oyunu cok sevmenize sevindim, eglenebiliyorsunuz :) bap kaç tane paragraf eleştirmişim oyunu, beklediğim kadar beğenmedim. bazı alanlarda beklediğimden daha iyi, bethesda'nın önceden ilgilenmediği alanlar dialog gibi. ama daha iyi olduğu alanlarda sorunlar var ki başını combat çekiyor maalesef. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Sam said: ya doğruya doğru şimdi, kim bugüne kadar fallout oynayan throwing aldı şurada? kim science aldı? kim doctor aldı? cripple tedavisi için tactics multiplayer karakterim dışında hiçbir karakterime almamıştım heh, burada ise medicine'e yüklendim ve dialogda çıkan (medicine) sseçeneğiyle çözdüğüm quest'ler oldu. oyunun rpg kısmına bile entegre edebilmeleri bence çok önemli bir olay. LOL bu mu Bethesda'nın bahanesi? "Kimse almıyordu o yüzden önemsemedik" Ben alıyordum arkadaşım. Tactics'de bile aldım sen hatırlarsın. Alıntıladığın kısımla söylediğinin hiçbir alakası yok çünkü ben skiller bir işe yaramıyor demedim. Çalışma mekanikleri bozuk (throwing, explosive) ve resmen aptallaştırılmış dedim. Skilleri çalışır hale getirip oyunu genişletmek yerine onları birleştirmek olabilecek en kötü çözüm. Bu yaklaşım nedeniyle Bethesda'ya düzgün RPG yapamıyor deniliyor, bu yaklaşım nedeniyle Fallout 3 iyi bir oyun olabilir, yoruma bağlı olarak Fallout atmosferini de yaşatabilir ama asla iyi bir RPG olamaz, RPGnin milat taşı oyunun devamı olamaz. Hayır Sam, statlar tamamen skill modifier, eskisi gibi. Bu sebeple statların ilişkilendirildiği skilller var ve denedim eski oyunlardaki gibi stat artınca skill de artıyor. Güzel ve mantıklı birşey yani aslını korumuşlar. Gerçi zor bir seçim olmasa gerek :P Statlar mutlaka yeni diyalog açtırıyordur. Level 1'de aldığım diyalog açtıran perkü 3-4 kez kullandım, statlara da aynı sevgiyi göstermişlerdir. Hatta bir diyalogda stat check gördüm, int check attırdı oyun. Yalnız Speech gibi yanda yüzde yoktu ve 5 int ile tutturdum hahah. Sam said: oynanışa da stat'lardan ziyade böyle skill etki edince gördüğüm kadarıyla int açık ara en önemli stat olmuş. ilk defa educated filan aldım heh. oyuna sıfırdan 10 int ile başlasam mı diye düşünüyorum doğrusu. Onu demiştim 1-2 sayfa önce bir yerlerde. Eskiden de int'i yüksek tutardık ama burada resmen en şahane stat olmuş. Öbür statların perkle 10 kez yükseltilebilmesinin ve level başı 1 perk'ün bunda etkisi büyük. Sonuçta şu an erken alınması gereken tek stat int. Educated da neredeyse yeni Gifted olmuş :P Skill yükseldikçe FPS olarak oynamak kolaylaşıyor ancak zorlu combatta yine VATS'a dönüyorsun. Ha bir de şu var FPS olarak oynamak mermi bolken mümkün. Sam said: bir diğer eleştirim de eşya stat'larının basitleştirilmesi. zırhlar için dmg threshold kalmamış. fire mode yok, burst'ler sadece burst ama kaç mermi atıyor filan belli değil. minigun aldım kaç mermi yakacak, ne kadar dmg verecek anlayamıyorum, hesaplayamıyorum. gittim gamefaqs'dan baktım detayı nedir. combat'a eksi puan olmuş bunlar da. Zırh dışında bunları ben de dile getirmiştim. Zırh da ayrı bir fiyasko dediğin gibi. Threshold var ancak resist kalkmış. Fire mod'u öyle arıyor ki insan özellikle mermi azken. Diyorum combatı en zayıf Fallout diye işte bu sebepler birikip çığ olmuş. Cover alamasak, çatır çatır line of sight yapamasak, ufak delikten sıkamasak daha da kötü olurmuş ama neyse ki 3D bunlara ilaç olmuş. NPC mimiklerine takılmadım çünkü sektör resmen bizi alıştırmış, bunu adam gibi yapan oyun sayısı bir elin parmağı kadar. Bethesda'nın Oblivion'a mod yapar gibi FO3 yapışından belliydi o yüzden bu konuda bir beklentiye girmemiştim. Zaten onu düşünen adam NPCleri, seslendirmeleri bu şekilde yapmaz. Sam said: moira gibi hoş karakterler var NEEEE?? ahahah Moira yeni First Citizen Lynette. İyi yapılmış olarak diyorsan Amata ve wastelanddeki birkaç NPC ile aynı surata sahip. Muhtemelen seslendirme de aynıdır. Sam said: bu eleştirilerden sonra bir övgü daha ekleyerek kapatayım: bugüne kadar gördüğüm tek izlemeye değer şirket logosu ve copyright yazıları oyunun açılışındaki slayt gösterisi, esc spam yapmadan izliyorum. EA bile daha iyisini yapıyor. (:P EA en iyilerinden gerçi ehehu) Hatta 10 sene önce Interplay + Black Isle'da gayet sevilen logolardı müzikleriyle falan. Zaten ESC spam yapılamıyor galiba. Grafikler eski, dated. NPClerde ve dokularda görebilirsin. Hatta bu yorumu senden beklerdim. Ama grafikler güzel, her oyun illaki çıktığında en en en olacak diye birşey yok. Bunu Bethesda oyunundan beklerdik ama dediğim gibi mod yapar gibi yaptıkları için meeeeh ehehe. View distance kısıyor olduktan sonra şu oyunun manası yok bence. Genel olarak grafiklerden memnunum. Sam said: ekleme: bu arada arcane, daha ileri skill ile yerleştirilmiş sensorlu mayına yaklaşamıyorsun exp skill düşükse gördüğüm kadarıyla. metrodaki mayınları temizleyebildim ama minefield'da tek bir tanesine bile yaklaşamadım aynı mayın olduğu halde. Yanılıyorsun çünkü benim karakter minefielddakileri de defuse edip çantaya atmasını bilmişti. Olmamış işte Sam, kabul et ehueh bak millet 15 Big Gun ile minigun kullanıyormuş, 15 Small Guns ile katliam yapmış falan. 10 senelik oyunda o çalışmıyor bu çalışmıyor diye eleştirip durdunuz, yeni oyunda temel silah skilleri bu halde... Sam said: oyun fallout sayılır mı sayılmaz mı? yeni bir şirkete geçmeyi bıraktım, şirketler kendi oyunlarında bile radikal değişiklikler yapıyor zaman içinde. üstüne 10 yıl geçtiğini gerçeğini de düşününce ben fallout serisinde yeni bir sayfa olarak kabul edebiliyorum, ama 'yeni bir sayfa'. eski bir sayfanın yeni konuyla tekrarı değil, eksikleri de var ama gerekli dersleri çıkarırlarsa dördüncü oyun çok daha başarılı olabilir. çünkü es serisindeki en önemli eksiği gidermişler, (kişiliksiz npc'ler) atmosferi de mükemmel bir şekilde aktarmışlar. vats kaynaklı sorunlar giderilse, mimikler ve dialog yazımı geliştirilse ben ilk oyunlardan daha bile güzel olduğunu iddia edebilirdim belki. ama şu haliyle yine de yeni bir sayfa olarak kabul ediyorum şahsen. Sana kalsa sayarsın çünkü bahanen hazır. Neymiş şirketler kendi oyunlarında bile radikal değişiklikler yapıyormuş ehueh bu mudur RPG'nin RPG olmamasının bahanesi? Yeni bir sayfa olarak ancak oyunun Oblivion with guns olmasını isteyen veya en temel halinde Bethesda FO'u alınca oh çeken biri bu kadar rahat kabullenebilir. Oblivion modu olmaya bu kadar yakınken, insan söylerken utanır, gerçekten. Atmosferi gördüğüm kadarıyla iyi aktarmışlar tabii hala hepsini görmedim onu da not düşeyim. Sam said: çünkü es serisindeki en önemli eksiği gidermişler, (kişiliksiz npc'ler) Buna sadece AHAHAHAHA diyesim geliyor. Evet hakikaten çok kişilikli olmuş FO3 NPCleri. Her biri ayrı bir surat, oyuna yakışacak seslendirme, düzgün diyaloglar rofl. 5-6 tane NPC yapıp sıkılmışlar resmen. Sam'de ilerleme var ama hala gereken samimiyette değil. Ancak bir Bethesda fanı bunları görmeyip mimiklere takılabilir. Devama gelince. Bence ancak devamı veya buna gelecek köklü bir expansionı (gameplayi de değiştiren) yeni bir sayfa olmaya layık bulabiliriz. Bethesda'nın muhteşem patchlerle bana bu lafları yedirme opsiyonu vardır ve umarım öyle yaparlar ama bu satırları okumakta olan çoğu kişinin de tahmin edeceği gibi onun yerine purchasable content ile uğraşmayı tercih edeceklerdir. Nasıl olsa "şöyle güzel modu var, fan made patch var" diye onların davasını savunacak adam çok... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Silphatos Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 ultrahigh 8xaa'da çevre grafikleri çok dandik geldi bana ya, driverda falan mı sorun var acaba 4850 kart. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 throwing'e verdin de pişman etmiştim verdiğine, tövbe etmiştin diye hatırlıyorum lol. gereksiz ötesi skill varsa kaldırmak yerine birleştirmek daha makul ve oyunda her skill anlamlı şekilde kullanılıyor. 'rpg'nin milat taşı' dediğin oyun bunu yapamadı, ilkinde olur bir hata ama ikincide de öyleydi. dediğin gibi bir rpg için en önemli olay değil, öyle olsaydı fallout efsane filan değil direkt başarısız rpg olurdu. alakasız yani çok. mantıklı olan olay statların skill değil, stat olmasıydı. iki ayrı olay. dördüncü oyunda farketmiş olurlar umarım hatalarını. small guns ile demin hedef talimi yaptırdım, yüksek olaylar devamlı dialog açtırıyor. bugüne kadar alakasız addeilen skill'lerin dialogu bu kadar etkilediği başka rpg de görmedim, çok başarılı. muhtemelen oyundaki en başarılı kısım atmosferle birlikte. evet educated kesinlikle alınması lazım ama gifted denemez zira trait idi ki burada 20 perk en azından. threshold kalkmış, resist kalmış. oblivion'daki zırh sistemiyle aynı. 10 DR yazıyorsa %10 dmg düşürüyor. toughness aldım mesela +%10 geldi ondan. anlaşılması çok kolay sistem ama threshold ile birleştirilmeliydi bence. dmg aralığı, atılan mermi vs görmeliydik. maalesef tactics hala en iyi combat'a sahip fo oyunu. :/ hoş karakter dediysem sevdim diye demedim, hatırlanabilir belli bir kişiliği var. lynette de öyleydi. başarılıysa kıllık da bir erdemdir npc'ler için. :P esc spam yapılıyor ve o dediklerinin hepsine esc spam yapıyorum, bugüne kadar yapmadığım tek oyun dedim zaten heh. kaç explosives ile yaptın onu? demek ki benimkinden yüksekmiş, demek ki skill farkettiriyormuş. gg lol (:P) rpg'nin rpg olmaması? hmm. neresi rpg değil oyunun? bekliyorum bakalım neler sayabileceksin ehe bethesda almasaydı ya oyun bilumum diğer meşhur eski oyunlar gibi çürüyecekti ya da interplay'in aç sahipleri üçüncü sınıf konsol firmasına filan satacaktı isim hakkını, fallout: pos benzeri oyunlar filan çıkacaktı. eminim sizin daha çok hoşunuza giderdi o ihtimaller. seslendirme ve dialoglar fena değil, iyi=/=fena değil bu arada. daha iyi olabilirdi ama zaten görüyoruz bunlar iyi bile olsa gene burdakilerin çoğu tatmin olmayacaktı, bkz: mass effect başlığı. valla hiçbir şirketin oyununu otomatik olarak sevmedim önceki oyunlarını ne kadar beğensem bile, bkz: myth çıkaran bungie, halo çıkaran bungie. kredi veririm ama "HEBELE YAPIYORSA BİR BİLDİĞİ VARDIR, RENK PALETİNİ YAPMAMIŞLARSA DEMEK Kİ YAPILAMAZ ÇÜNKÜ EN İYİSİNİ HEP ONLAR YAPTI, PATAGONYA'DA EN ÇOK OYNANAN OYUN SİZ NE DERSENİZ DEYİN" gibi komedi savunmalar görmezsiniz benden heh. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 senden komedi savunma gormemek mümkünmü san, "oyun populer cunku taso!!!!" sevgiler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 /roll paticik forum magic 8-ball *ad hominem yapma* Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Garadia Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 sam vs. dark-dr sam vs. arcane sam vs. bütün forum ahali yıllardır bunu izliyorum :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 lol @ magic 8-ball :) Hala Fallout 1-2 yapamamıştı gibi bahanelerle geliyorsun. FO3 niye yapmadı onu soruyorum. Skillleri düzeltmek yerine komple kaldırmak ve öbür skilllerle birleştirmek mi muhteşem sistem? FO 1-2'de o çalışmıyor bunun kullanımı az diye QQ eksik etmeyen kişiler şu oyunu görünce nereye gitti bizim skilller diye veryansın etmiyorlarsa gerçekten tebrikler, böyle desteksiz savunabilmek sağlam bağlılık gerektirir. Sam said: bugüne kadar alakasız addeilen skill'lerin dialogu bu kadar etkilediği başka rpg de görmedim, çok başarılı. Sana göre en şahane diyaloglu oyun Mass Effect, en iyi RPG'de Morrowind. Diyaloğu ne kadar başarılı? O da mı en iyi Sam? Üzgünüm ama önceki oyunlarda bulunan sistemi 15 diyalogta 1 gerçekleşen hadiseyle geliştirmek sayılmıyor, özellikle diyalogların genel olarak kötü olması bedelini de hesaba katınca... DR'ı damage reduction olarak algılamıştım çünkü % yazmıyor. Resist kalmış da nasıl kalmış? Lazer, fire, plasma? Explosive? Tek resiste düşürmüşler. Hadi threshold'u geç de bu nedir yahu şaka gibi resmen. Malesef "dumbed down" sadece skilller için geçerli değil. rpg'nin rpg olmaması? hmm. neresi rpg değil oyunun? bekliyorum bakalım neler sayabileceksin ehe said: Öyle RPG değil bu diye kestirip atamam tabii ama RPG'den uzaklaştıran şeyleri saymak kolay. Bu konu ve oyun öncesi konuda birçok örneği var. Oyun genel olarak geriye götürülmüş. Skilller geri, statlar stat değil demişsin. Perklerin 80%'ini skill veriyor. Diyaloglar başarısız. NPC seslendirmeleri atmosferin içine ediyor. NPCler copy paste. Sayılmışı var buralarda, "say bakalım" dediğinde ben üşensem bile bir yere varamazsın. :) Mass Effect'de seslendirmeler de diyaloglar da şahaneydi ama iyi/nötr/kötü yapmaları tek kelimeyle katletti. Muhteşem bir çorba yaptın diyelim, adama kaşık yerine çatal veriyorsun öyle birşeydi Mass Effect. Tek sorunu da o değildi. Ha bu arada Mass Effect'in Fallout'dan daha iyi diyaloglara sahip olması gerçekten acı birşey. Kudos Bethesda... pronoit said: 15 yaşındaki çocukların abi metalika kendini bozdu demesi gibisiniz ya. fallout 1-2 de ki mekaniklerin absürdlüklerini ne çabuk unuttunuz veya cidden oynadınız mı? fallout 3 e laf denir dedim gibi eksik ama hani yok explosive kullaniyorum yokşu yok bu alooo fallout 2 de arroyo dan çikıp 5-6 dakika sonra power armor giyinilyordu? ayrıca skillerin birleşmesi de iyi olmuş. doctor'um iyi ama first aid bilmiyordum?! Yanıldığın nokta şu, o 15 yaşında çocuklar haklı. Metalika bozdu. Resmini de koymuşlar zaten ;) Fallout 1-2'de 20 skill ile el bombası atmaya çalışın veya mayın operasyonu yapın bakalım, ne oluyor :) Evet FO2'de her oyuncu her oynayışta Arroyo'dan çıkıp 5 dakikada power armorla Enclave balkonunda poz veriyordu. Amacı bunu yapmak olan birinin yapabiliyor olması oyunun genel gerçeği değildir. Benzerini Oblivion'da da yapıyorlardı, muhtelemen FO3'de de yapacaklar. İşte burada şu noktaya geliyoruz: Fallout 1-2'nin yanlış yapmış olması Fallout 3'de yanlış yapılmasını meşru göstermez. Eleştirdiğimiz kısımları Black Isle'dan çıkma Fallout 3 yanlış yapmış olsa onu da eleştirirdim. Azmodai said: pronoit, oyunu daha oynamadan expansionlarla player modlarla kral olur izlenimiyle yanastigin icin masaya yatirdigin sebepler cok ic acici degil. Sam de zaten oyun cikmadan aylar once ne yapip edip begeneyecegini hissettirmisti bize. yapacak bisi yok :( Eglenebilmenize ve oyunu cok sevmenize sevindim, eglenebiliyorsunuz :) Azmo çok iyi tespit etmiş. Yeni Metalika'yı beğenen insanlara Ride the Lightning'i anlatmakla uğraşıyoruz. Sam eski Metalikacılardansa ayvayı yedim :P Uzun uzun değindiğim ilk mesajım browser saçmalayınca silinmişti şimdi hatırladım özetliyorum: Yüzde belirtmeyince DR'ı damage reduction olarak algılamıştım. Threshold'la birlikte resist de yok çünkü bunun lazer'ı, fire'ı, plasması, explosive'i falan bunlar toptan yalan olmuş. Dumbed down diyorum inanmıyorsunuz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pronoit Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 değil işte abi bence bu fallout 3 te gayet oynanabilincek bir oyun. yani starcraft sadece türünde değil oyun olarak efsanedir ama kusra bakmada o expansioni çikmasaydi patchler gelmeseydi oyuncu kitlesi öyle değilde başka türlü olsaydi unutulur giderdi. ama siz abi oyunun adini duyduğunuz günden beri beğenmiyordunuz ki şimdi beğeneceksiniz. özellikle son dönemde zaten rpg oyunlarinda nwn hariç ciddi bir arayiş var böyle hibrid şelere alişmak lasim. ( kusra bakmayında bloodlines'ın öküz gibi refaranslari vardi sirf onlari kullansalardi ezemiyeceği oyun olmicakti ama ne olduğu ortada kullanıcıların yazdığı patchlerle oyun 'güzel oyun'a dönüştü.) bence fallout 3 te iyi potansiyel var. hala soruyorum slaver nasil olicim power armor'u kimden train ediciğim evet saygılar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fenris Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 bloodlines white wolf un troika yı sıkıştırması sonucu o kadar acele ve buglı (hatta eksik) çıkmıştı. ama o haliyle bile baya iyi notlar almıştı. ha ama kimse çıkıp "niye 5 yerine 4 verdiniz? patchlerle düzelir bu oyun." demedi. belliydi çünkü nedenler. oyun gayette güzeldi ki ilk oynadığımda oyunun çökmesi yüzünden konsoldan bişeyler yazarak bi sonraki bölüme geçmek zorunda kaldığım halde söylüyorum bunu. baya da beğenilmişti. nitekim troika battıktan sonra bile fan patchler çıkmaya devam etti. pronoit said: ( kusra bakmayında bloodlines'ın öküz gibi refaranslari vardi sirf onlari kullansalardi ezemiyeceği oyun olmicakti ama ne olduğu ortada kullanıcıların yazdığı patchlerle oyun 'güzel oyun'a dönüştü.) yoo ilk çıktığındada güzeldi, sonrada official patch le çoğu bug giderildi. kullanıcı patch i olmadanda şahane bir oyun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pronoit Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 eeet işte bug manyağıydı. hatta adamlar bug yazmişlardi oyun yerine. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fenris Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 e ama kullanıcılar patch yazmadan önce de gayet güzel oyundu. eksik not aldığında da "millet durun patch le düzeltirler" demedi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2008 garadia mümkün olsa bu chapter'ları toplayıp üçleme yayınlayacağım. (:P) arcane'e karşı yeni makale: throwing'den adam olmazdı, imkansız. railgun, minigun filan olan dünyada zaten fırlatılacak şey olsa olsa bomba olur. explosives'i de sadece mayın döşemekten ibaret bırakırsan kimse ilgilenmez. black isle çeşitlilik olsun düşüncesiyle gereksiz skill'ler düşünmüş, yapacak bişi yok. hayır, bana göre en iyi üç dialoglu oyun sırasıyla bloodlines, arcanum ve fallout. en iyi rpg ise fallout. nasıl çıkarımda bulundun cidden anlamadım. ve evet önceki oyunlarda BÜTÜN oyunda 2-3 kere gerçekleşen olayı bütün oyunda düzinelerce kere gerçekleştirmek başarı sayılıyor. ki şu ana dek sadece ilerlettiğimiz skill ve stat'ları görebildik ancak, göremediklerimiz var tonla kesin. walkthru'lar çıkınca kıyaslarız istersen. energy silahlarından emin değilim ama evet çok kötü bu sistem, benim için büyük hayalkırıklığı oldu. adam gibi aktarabilselerdi sistemi oyunu çok daha iyi hale getirebilirdi. tonla perk var stat gerektiren, bakabilirsin gamefaqs'da şimdiden vardı bir liste ve hepsini içermediği halde. skill, stat sistemi bundan daha başarısız bile olsaydı oyun gene rpg sayılırdı. bkz: bloodlines. dialog, seslendirme vs bunların başarı derecesi de oyunun rpg olup olmadığını belirlemez. oyunun iyi mi kötü mü olduğu, fallout adına yakışıp yakışmadığı tartışılabilir ama fps olacak diyenler patladı bir kere, alakası yok zerre kadar. fo3 bir rpg. metallica ile alakam yok. :P armor/dmg sistemi ve stat sistemi dumbed down evet, skill'ler değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar