Ardeth Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 fo2de ben radyasyondan ölmüştüm lan. hatta şehir şehir dolaşmıştım doktorlar bişey yapabilecek mi diye hepsi de moda girmişti baya enteresandı. ha dersen ilaç alsaydın mal aldım zaten de ilk oynayışımdı acemiydim o yüzden çok dikkat etmedim arada kaçmış ucu vaulttayken sdf. ama bir kaç ay ölmek üzere olan kanserli bir insan muamelesi gördüğümü bilirim ben o oyunda. fallout3 oynamadım o yüzden orda var mı bilmiyorum ama yüksek ihtimal yoktur heheh Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Viktor said: arcane said: ...favori oyunları Oblivion ve Fallout 3 olan... http://1d4chan.org/images/7/71/Criminal_Scum_Bathtub.jpg eheh canım benim vampir olduğumu bile bile kefaletimi ödeyip çıkınca (bir kaç sivilin kanını emdikten sonra) benle kanka takılan guardlar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 ne yapsınlar adamlar, emir büyük yerden. - lanet olasıcayı kefaletle serbest bıraktıklarına inanamıyorum! - artık ona dokunamayız biliyorsun, şef kesin konuştu. - lanet olsun! ben bunun için guardlığa yazılmadım! istifa ediyorum! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 http://www.youtube.com/watch?v=criaG5hRJbo&eurl=http%3A%2F%2Fencyclopediadramatica.com%2FMain_Page Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Sam said: ben de sorayım: paticik ne zaman nma oldu? :p sc2 cıkıyo hiç hate yok. öpcük Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 nma sendromu ile kotick bağımlılığı aynı bünyede yaşanabilen rahatsızlıklar. :( Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Falloutlarda radx almadan glow gibi bi yerde radyasyon yersen hiç bi radawayin faydası olmuyor direk ölüyorsun. Fallout3te max radyasyon seviyesine çıkıp radaway yersen "sevimli" bi mutasyon geçirip bonus alıyosun. Çok da önemli bi örnek değil ama radyasyon konusu üzerinden gidildi diye verdim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 çok önemli değil ama bu tür küçük detaylar birike birike ya fallout 3 oluyor ya da fallout 2 oluyor. sam guardlarla ilgili soylediğim şeyle dalga geçmiş ama fallout2de porno filmde oynayınca gittiğim her yerde bir kaç adam dalga geçiyordu benle naber lan pornocu diye. hepsi de farklı şekilde dalga geçiyordu. sene 2010 cok zor şeyler değil bunlar artık böyle şeylerin olmaması imkansızlıktan ötürü değil. bir yanda oblivion oynuyorsun bir soruya bütün dünya kelimesi virgülüne aynı cevabı veriyor. Bir taraf artık sponsorlardan ötürü mü şirket mentalitesinden mi oyunu oyunu yapan detaylarla uğraşmadan en kısa şekilde bitirip pazarlıyor diğer tarafta adam roman yazar gibi oyunla uğraşıyor her cümlesi her noktası ve her anı içine sinene kadar. aradaki fark bu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 nma ne demek? never mind anomaly? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 nomutantsallowed Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 diye bir site. konu ile alakası ise fallout3ü eleştiren insanların bol miktarda bulunması Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 ardeth, ciddi ciddi binlerce npc ile konuşulan oyunla yüz npc ile bile konuşmadığın oyunu dialog açısından mı kıyasladın? :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 NPClerin suratından diyaloğuna aynı olduğu oyunla NPC ayar verince kendine gelemediğin oyunu kıyasladı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Ardeth said: çok önemli değil ama bu tür küçük detaylar birike birike ya fallout 3 oluyor ya da fallout 2 oluyor. sam guardlarla ilgili soylediğim şeyle dalga geçmiş ama fallout2de porno filmde oynayınca gittiğim her yerde bir kaç adam dalga geçiyordu benle naber lan pornocu diye. hepsi de farklı şekilde dalga geçiyordu. sene 2010 cok zor şeyler değil bunlar artık böyle şeylerin olmaması imkansızlıktan ötürü değil. bir yanda oblivion oynuyorsun bir soruya bütün dünya kelimesi virgülüne aynı cevabı veriyor. Bir taraf artık sponsorlardan ötürü mü şirket mentalitesinden mi oyunu oyunu yapan detaylarla uğraşmadan en kısa şekilde bitirip pazarlıyor diğer tarafta adam roman yazar gibi oyunla uğraşıyor her cümlesi her noktası ve her anı içine sinene kadar. aradaki fark bu iste gonul ister simdide boyle olsun, ama oyunlarin mainstreame girmesi ve MW2 nin avatardan cok para kazandirmasi ile filan kaybettik artik o devri grafikte grafik, adamlar iki ekran karti satsin diye dinamitledik direk, sahane grafigi olmiyan oyunlar tutmuyor artik, sahane grafige abanincada baska bisey eklemeye para ile zaman kalmiyor seslendirmeden kisiyor diye bethesdayi yerden yere vuruyoruz, ama bilmiyoruzki seslendirme cok pahalli eski oyunalrda rahatti, engine hazir ender mekanlari koy, 3-5 yaratik tasarla sonra ver kendini diyaloga, 30000 farkli diyalog yaz oyun senin simdi senelerce gercekci mekanikler ile grafik ustune kasiyorlar, adam gibi bri oyunu yapmak 3-4 sene suruyor zaten ve hep ceplerinden oduyorlar bu surecte, genelde sallama risk almiyan bir senaryo koyuyorlar bioware gibi, sig diyaloglar yazip seslendirip paketliyorlar oyunu bu kadar basit bosuna aglamamak lazim, grafik manyakligimiz buraya getirdi bizi, bu trend devam ettikce 5 saatlik SP si olan sig shooterlar oynamaya devam edicez Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Sam said: ardeth, ciddi ciddi binlerce npc ile konuşulan oyunla yüz npc ile bile konuşmadığın oyunu dialog açısından mı kıyasladın? :p oo yine geldik "abi karaktere yon vericeğime adını koymayı tercih ederim" mevzusuna Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 evini gözü önünde soyup soğana çevirdikten sonra "iyi günler kahraman" diye seni uğurlayan npc'li oyunla tahta kaşığını bile yürütsen "hırgız vaaaaar" diye çığıran npc'li oyunu kıyaslamış, evet. :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Fallout3 haz speach http://img.photobucket.com/albums/v616/axedice/Fallout3/ScreenShot76.jpg http://img.photobucket.com/albums/v616/axedice/Fallout3/ScreenShot127.jpg Ahahahhahaha bak bu ikincisini unutmuştum ben HAHAHAHAHAHAHA Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 orda da öyle bir olay olmuyor ben fallout1de bile BoSda bir odadan power armor için motorumsu bişey çalana kadar anam ağladıydı. ama tut ki oldu. fallout kaç sene önce çıkmış oblivion ne zaman çıkmış. bir tutarsızlığı düzeltiyorsan diğerlerini niye bozuyorsun? olay burda o değil olayı viktor açıklamış zaten ki çoğu insan sanırım az çok öyle düşünüyor bu konuda. rpg diye satılan bir oyunda öyle saçma sapan npc etkileşimleri olması affedilemez. npcler arasındaki diyalogları dinledin mi ondan bile emin değilim. biri geçen gün evime hayalet girdi galiba diyor karşısındaki de havalar çok sıcak diyor bu kadar çakma yani adamların buna yaklaşımı. RPG dediğin oyunun özelliği budur arkadaşım yapımcının seni mümkün olduğunca o dünyadaymış gibi hissetirmesi gerekir. beteşta gibi bir şirket de bunu sadece grafiklerle yapabileceğini düşünüyor bence hata. öte yandan zaten viktorun dediği gibi işin grafik ve motor kısmı öyle bir canavar haline geldi ki onu çekip, çevirip adam edene kadar kaynaklar tükeniyor zaten. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Sam said: ardeth, ciddi ciddi binlerce npc ile konuşulan oyunla yüz npc ile bile konuşmadığın oyunu dialog açısından mı kıyasladın? :p sen herhalde fallout2 ile oblivionu diyalog ve npc zenginliği açısından kıyaslamadın değil mi? eğer kıyasladıysan ve oblivion daha iyiydi falan diyorsan baya bi kafa olmuşun çünkü :p oblivionda npcler bildiğin dummy variable. adamlar övüne övüne npcler de kendi arasında konuşuyor vua dedikleri şey saçma sapan uyumsuz diyaloglar çıktı. ha radiant AI diye bir şey yaptılar o çok sorunsuz çalışmasa da onu destekliyorum sonuna kadar. muhtemelen ilk defa denenen ya da ilk denemelerden biri. o sistemi kullana kullana daha iyi hale getirirler ilerde diye umdum. yani asla iyi fikirlere beceremediler diye laf etmedim. ama sene 2010 hala iki tane npc arasında uyumlu diyalog yazamıyorlarsa bu yazmak istemedikleri içindir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 değil fallout, bilimum rpg'de aynı olay vardı ve hala da var mass effect'ler, dragon age'ler dahil. dediğin power armor sırf 1-2 mekana özel scriptli bir olay. yani 1500 yıl geçse bile değişmeyebiliyor evet, trilyar satan mw2'de lean left/right kaldırılmış ki bin yıldır filan var. gene guard'ların toz şeker çaldırmama olayı yüzyıllardır var olduğu halde "baldursdan beri en şahane repege ağbey" denen oyunda hapur hupur bütün şehri lootluyorsun, kimse sallamıyor. demek ki şirkete karşı antipati olunca taşı sıkıp eleştiri çıkarıyor insanlar. konuşma olayı öyle saçmaydı deniyor da önceki oyunları insanlar unuttu herhalde. rpg'de npc dediğin tipleme sokağın belli bir noktasında tek başına ot gibi duran, ne yürüyen ne de konuşan birşeydi ki 2383629387126387912 satırlı dialogu olan adamın bile humanoid bir ağaçtan farkı yoktu. bu durumdan ileriye doğru evrilme aşamasındaki bir adımı böyle kıyasıya yargılamanın homo erectusa SEN DAHA TARIM YAPAMIYORSUN Bİ BAS GİT demekten farkı yok. son mesaja cevaben bundan sonrası da: hayır kıyaslamıyorum senin aksine, çünkü farkındayım ki 11681263891 tane npc'ye dialog ağacı yazmak imkansız random dialog generator filan geliştirilene kadar. o ayrı bir tat, öbürü ayrı bir tat benim için. sene 2010, hala npc'lerin %90'ının ağaçtan farksız olduğu aaa+ rpg'ler var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 mesela aklıma temple of elemental evil ile baldursa gate 2 geldi. baldurs gate 1-2'nin dünyası ile temple of elemental evil'in dünyasını karşılaştırın bi. toe'nin grafikleri ve moturu baya daha iyiydi (belki savaş sistemini sevmemiş olanlar olabilir gerçi) ona rağmen bg çok daha zevkliydi. hadi birinci oyunu yaptın diyelim o motorla kısıtlardan dolayı. o motoru kullanıp daha geniş dünyalı, daha rpgye benzeyen bir oyun niye napımıyorsun? onu da anlamış değilim. ona da razıyım. her motoru önce pazarlamak için kısa ve sığ bir oyun yapsınlar ondan sonra o motorla daha derin ve geniş bir oyun yapsınlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Sam said: değil fallout, bilimum rpg'de aynı olay vardı ve hala da var mass effect'ler, dragon age'ler dahil. dediğin power armor sırf 1-2 mekana özel scriptli bir olay. yani 1500 yıl geçse bile değişmeyebiliyor evet, trilyar satan mw2'de lean left/right kaldırılmış ki bin yıldır filan var. gene guard'ların toz şeker çaldırmama olayı yüzyıllardır var olduğu halde "baldursdan beri en şahane repege ağbey" denen oyunda hapur hupur bütün şehri lootluyorsun, kimse sallamıyor. demek ki şirkete karşı antipati olunca taşı sıkıp eleştiri çıkarıyor insanlar. konuşma olayı öyle saçmaydı deniyor da önceki oyunları insanlar unuttu herhalde. rpg'de npc dediğin tipleme sokağın belli bir noktasında tek başına ot gibi duran, ne yürüyen ne de konuşan birşeydi ki 2383629387126387912 satırlı dialogu olan adamın bile humanoid bir ağaçtan farkı yoktu. bu durumdan ileriye doğru evrilme aşamasındaki bir adımı böyle kıyasıya yargılamanın homo erectusa SEN DAHA TARIM YAPAMIYORSUN Bİ BAS GİT demekten farkı yok. Abi anlamıyorsun. Tekrar aynı örneği veriyorum, radiant AI denen şey komplike bir olay onu yazarken beklenmedik olaylar, hatalar olabilir oyundan oyuna gelişir. Diyalog dediğin şey senin oraya yazıp koyduğun şeydir. O diyalogdaki uyumsuzluk tamamen şundan ibaret: adamlar birbirine uyumlu 50-60 diyalog yazmak yerine 100 tane cümle yazmışlar her konuşan npc de cümle havuzundan random bir cümle seçip konuşmuş. Yani sanki bu olaydan bir teknoloji harikası veya süper karmaşık bir şeymiş gibi bahsediyorsun değil. Bu kadar basit yani Sam, adamlar 50 tane diyalog yazmak istememiş sen hala buna evrilme diyorsun komikleşme. Ayrıca fallout2de insanlar sokakta yürüyordu ve azda olsa diyaloğa girenler vardı. Ayrıca yine aynı oyunda her şehrin her odasını hapur hupur lootlamıyorsun ben o yüzden combata girdiğimi hatırlıyorum. Ama evet her zaman da olmuyordu. Ama o daha scriptsel bir zorluk ve zamanla gelişmesini beklersin. Ama 50 tane diyalog yazmak yerine 100 tane cümle yazmayı tercih etmek çok farklı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Cptn Obviouslığı göze alarak şöyle güzel bi cp yapıyorum Josh Sawyerdan : "Josh Sawyer" said: It is hard for me to penetrate the inscrutable minds of publishers, but I'll give it a shot. Many publishers are publicly traded. They are primarily interested in two categories of games, both of which generate a large return on investment (ROI): big budget/big sellers and shovelware. ROI is what matters, because ultimately they answer to a sea of faceless, uncaring investors who want their $4/share investment to turn into $100/share in two quarters. Absolutely everything else is subordinate to that. Everything. The "lovingly-crafted mid-budget niche game" doesn't fit into most publisher strategies. For the same reasons that they are considered niche games, they must be marketed in a different way, pitched to retailers in a different way, and most publishers don't want to deal with it. Garanti satışları istenilen miktarlarda olmayan ürünleri pazarlamak büyük şirketler açısından kabul edilebilir değil. Eskinin oyunlarıyla bugünün oyunları arasında en büyük fark pazarın çok büyümüş olması. Artık oyunları sadece "biz" değil çok geniş bi kitle alıyor. Varmak istediğim yer ise şu; konsolunda fps oynarken bile dialogları dinlemeyen bi kitleye oyun yapıyorsanız, komplike dialoglar ve gerçek rpg öğeleri zaman ve para kaybından başka bişey olmayacaktır. Yeterince AWSUM olan her oyun satar, dolayısıyla fazlasına gerek yok. Bu olguyu kayıtsız şartsız kabul edenlerin sevdikleri franchiseların patlaması ise baya eğlenceli ehuauhah. PATLA SAM. http://farm4.static.flickr.com/3004/3089505111_55073c755d.jpg Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 tabi sina samle ilkkez oyun tartısıyo. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 ardeth mesele süper karmaşık veya programlama harikası olması değil. ben oyuncu gözüyle bakıyorum. daha önce yapılmış mı, aradığım bir özellik mi. sonrasındaki yıllarda bakıyorum, öbür oyunlar ne kadar uyarlamış kendilerine o özellikleri. senin dediğin olayı şirket ne denli geliştirdi diye düşünerek eleştirmek tamam da halen sadece o şirket yapıyorsa o özelliği, OF NE KÖTÜ ÖYLE BÖYLE DEĞİL gibi eleştirmem. hele hele ondan cayıp başka oyuna kaçmam o yüzden, çünkü öbür oyunda o bile yok. o nedenle şiddetle eleştirdiğim empire tw'yi oynamayı bırakıp 1993'teki oyunun* (herhangi dune 2 klonu) kopyasını oynamaya gitmiyorum veya onu övmüyorum empire tw karşısında. valla öyle bir lootluyorsun ki fallout 1-2'de sağı solu, adam cekedini çıkarıp bıraksa onu bile alırsın gıkı çıkmadan. steal ile adamın donunu çalıp kendisine geri satmaktan bahsetmiyorum bile. marty'e calvin klein don bile satarsın. axedice, sawyer'ın dediği bütün endüstri için geçerli ki şu forumda en çok oynanan oyunların neredeyse herbiri için yazılabilir aynısı. olguya kendim karşı çıkmakla beraber önceki sayfadaki nma sendromundan muzdarip olmadığımdan muzun kara kısımlarını bıçakla ayırıp geri kalanı yiyebiliyorsam muzu tümden çöpe atıp aç kalana tabii hayret ederim. xcom ise geniyle oynanmış abidik meyve, organik atasını küçük çiftlik sahibinden almak için köy pazarını takip ediyorum. :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar