Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Class dağılımları


Mirage

Öne çıkan mesajlar

classını düzgün oynamayı bilmek lazım evet sonuna dek katılıyorum.

mesela senaryoda yada rvr de tank, neden 2 hand ile dolaşır? pve de yararlı birşey kabulüm, dah çok dmg veriyor, zaten moblar fazla zorlu değiller. ama rvr de hiç gereği yok. çünkü ne kadar çok ayakta kalırsan o kadar çok dps yaparsın. paşa gibi kalkanı alacaksın eline, arkana alacaksın healer, guard edeceksin ability ile healerını. dikkat ettim lvl ı daha düşük olsa bile kalkan/one hand giden tanklar dps de two hand gidenlere yakın dps gidiyor, bazen geçiyor ve daha az ölüyorlar.

dps yapmaya çalışan healerlardan hiç bahsetmiyorum, yada arkada nasıl olsa healer var diye bi de özellikle tank a dalmaya kalkan melee dpslerden :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

en az gördüğüm class magus, ben o diskten dolayı sevmedim, yoksa ben de magus açmayı düşündüm ilk.

tank konusunda luxor'a katılıyorum. hem maraüber hem de chosen oynadım. 2 h chosen'la dps yapmayı düşünenler yanılıyor, dpsleri melee dps'lere yaklaşamıyor üstüne üstlük armor'dan da çok fazla kayıpları var. yani 2 h chosenda survivaldan vazgeçeyim güzel dps'im olsun diye düşünüyosanız size önerim maraüber oynayın ;)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Luxor said:
classını düzgün oynamayı bilmek lazım evet sonuna dek katılıyorum.

mesela senaryoda yada rvr de tank, neden 2 hand ile dolaşır? pve de yararlı birşey kabulüm, dah çok dmg veriyor, zaten moblar fazla zorlu değiller. ama rvr de hiç gereği yok. çünkü ne kadar çok ayakta kalırsan o kadar çok dps yaparsın. paşa gibi kalkanı alacaksın eline, arkana alacaksın healer, guard edeceksin ability ile healerını. dikkat ettim lvl ı daha düşük olsa bile kalkan/one hand giden tanklar dps de two hand gidenlere yakın dps gidiyor, bazen geçiyor ve daha az ölüyorlar.

dps yapmaya çalışan healerlardan hiç bahsetmiyorum, yada arkada nasıl olsa healer var diye bi de özellikle tank a dalmaya kalkan melee dpslerden :)


Niye dolaşır ?
Üzerine saldırı olarak melee almıodur, sürekli büyüden damage alıyordur. Bu büyücüleri arkaya sarkıp rahatsız etmesi gerekiyordur. Rakibin melee sayısı azdır vb. tonla seçenek var.

Şu at gözlüklerini çıkarsak :) , ayrıca tank = damage alan deil tanklara saldırmıor kolay kolay kimse tank = saldırıyı snare root vb. ile durdurandır.
Defend özelliği ile iş yapandır. Kimse yakında healer varken tanka dalmaya devam etmiyor. Karşınızdaki Mob deil insan zeki :)

Edit: Ayrıca 1h damage ile kimse dönüpde healerden size bakmıyor (agro çekemiyorsunuz) üstüne koştuğunuz healer bile onun için karşıdaki rakibin dağılımına göre iyi bir tank 2h , 1h kararını verebilendir.

Bir edit daha: 1h silah bulamamıştır çok eski ve dandikdir. Dwarflar için 2h silahlar chapterlardan alınabiliyor. Buda bir örnek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

szasstam zaten senin saydığın nedenleri hariç tutarak yaptık bu yorumu. ama sen de biliyorsun whunter ve white lionların arasına great axe çekip giren chosenların sayısı hiç de az değil.

neyse şöyle bişey de var pvp'de mühim olan taktik, bu cengaver chosenlar random gruplar için geçerli. ilerde düzgün pvp'de grubunuzu buna dikkat ederek kurarsanız sorun olmaz, zaten guild varsa herkes kendi rolünü düzgün yapar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yorumda hariç yazmadağından ben açıklamak istedim :)
Bunlar hariç damage vercem diye uğraşan tank varsa bir zahmet zaten reroll dps yapsın.

Ama 40da zaten herkes görevini öyle böyle öğrenmiş olacaktır. beğenmeyenler reroll etmiş olacaklardır.

Ayrıca gene ekliyim karşımda 2h tank ve 1h tank varsa agroyu 2h tank çekiyor benim tarafımdan. Burst damage vurammıcak healerı overdamage edemiyecek bir elemandansa tehlikeli ve healera vurdumu canını daha çok yakıcak daha kolay inecek elemana dönüyorum.

Ayrıcana etrafta dps varsa tank umrumda bile olmuyor. Vuruyorum knockbacki gidiyorum dps classa :)

Taunt keşke playerlarda çalışsa hehe o zaman dediğiniz sade kalkan mevzusu az biraz mantıklı olacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2H tankların aslında çok iyi araçları var tanklık yapabilmeleri için. 2 ana tip tanklık var bu oyunda her ikisinde de silah kombinasyonlarıyla 4 genel çeşit oyun tarzı belirleyebiliyorsunuz.

2H tanklara en önemlisi masterylerden dps'in yanında knockdownlar, knockbackler geliyor. Rakibin armorunu düşüren saldırılar geliyor. Gelmese bile o skiller iyileşiyor, AP açısından dak ullanması daha mantıklı oluyor. Bunlar öyle RvRde bi kenara atılacak şeyler değil.

Ofansif tank: Melee dps ile birlikte düzenli bir biçimde düşman hattına girecek arkadaş. Arkasına mdps'i alacak hurra diye girecek. Eğer ortamda zaten bir karambol yoksa, bu arkadaş ile 2H ile girerse hem kendisi ölür hem de hold the line yapamayacağı için diğerleri. Ama karambol varsa, dikkati üzerine çekmiyorsa o zaman 1H ile girerse rakip ona saldırmaz ki, diğerlerine girer. Tamam guard vs ile 1-2 kişiyi koruyabilir ama nereye kadar? Tankların kalkan mastery treeleri genelde kendilerini korumaya yönelik.

Ön saflarda düşmanı bloke edip rakip mdps/tanklarıyla çatışmaya giren arkadaşlar da bunlar. Bu durumda kalkan daha avantajlı katılıyorum, belli durumlar hariç. Özellikle, unutmayın ki 1H'den 2H'e geçerken kaybettiğiniz en önemli iki şey block rating ve de kalkan skilleri. Bazen daha çok koruma yerine ön safhalarda daha çok damage/knockdown/debuff gerekebiliyor. Araya girip iki vurup da kaçmaya çalışan arkadaşları 1H ile indirmeye çabalamak yerine 2H ile hemen halledebiliyorsunuz.

Defansik tank: Healer ve RDPSleri koruyan bu arkadaşların genelde 1H olmasına gerek bile yok. Amaç çünkü rakip MDPSlerinin sizin healerlarınıza gelmesini engellemek. Ne kadar hızlı öldürürseniz de bu adamları o kadar iyi. İstisnalar var tabi, başka tankınız grupta yoksa ve de karşıdan gümbür gümbür dpsler geliyorsa o zaman hold the line'ım olsaydı keşke aah aah dersiniz :)

Ya, kısacası bir warband'de ikisi de olmalı ikisinin de ayrı yeri var. Ayrıca saf DPS masteryleri yerine DPS/grup buff karışık ağaçlarını tercih ediyorum ben. Genelde sağlam buff/debufflar oluyor o ağaçlarda ve de zaten DPS'imiz çok fazla değil ama AoE snare gibi özelliklerle çok daha faydalı olabiliyoruz.

Mesela, ironbreakerımda Earthshatter + Cave In + Punishing Knock gitmeyi düşünüyorum. 1 AoE 1 normal snare'im, 1 tanesi 20sn diğeri de 5sn cooldown'da iki knockdown'ım olacak r40'a gelince. 1H olursa bunlardan cave-in gidiyor, ha bi de tabi bu kadar snare/kd ettiğim adamları öldüremem herhalde hehe.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sizin taktik anlayışınız farklı ozaman ne diyeyim.

herkes savaşacak desinler istedikleri kadar. healer heal atar, ha fazladan healerın varsa yapar dpsini. healerlar dps class olsaydı herkes healer açardı, insanlardaki dps saplantısından dolayı malum.

tank zaten damage alıyor, bi de healer ı ayakta tutmaya çalışırken guard atıp ordan da bi damage paylaşımı oluyor bildiğim kadarıyla. o yüzden tankın defansif gitmesi herkesin yararına.

casterlar distrupt mı edilecek? onu yapan classlar var zaten. istisnalardan konuşuyorsunuz. ona göre dengeli bi grupla çıkılmalı zaten.

artı mob değil zeki insan diyorsunuz da. girdiğim grupların çoğunda hiç o zeka pırıltısına rastlayamadım. premade haricinde yalan bu işler, ya tesadüfen iyi bi gruba denk geleceksiniz, ya rakip inanılmaz salak olacak, yada lvl farkları uçurum olacak sizin lehinize.

hele 3 kuruş renown fazla alacam diye 5 kişi ana gruptan ayrılıp bi zibidinin peşine düşmüyor mu, hem grubun geri kalanı helak oluyor hem de kendileri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya iyi de, tankın kalkan taşıması ile guard arasında ne alaka var ki? Kalkanın verdiği iki avantaj var:

Biri block rating esas olarak ve de yanına gelirse +statlar. Daha iyi bir 2H taşıyarak oradan gelebilecel toughness wounds gibi +statları kapatabilirsin zaten. Tek +magic resistlerin daha düşük olacaktır o da hadi 5% farkeder zaten en fazla. Guard'dan gelen hiçbişeyi azaltmayacak.

İkincisi de esas kalkan ile alakalı skiller & masteryler. E iyi de bunlar da genelde tankın kendisine yarıyor. Bilmemkaç damage azalt falan. Ben oynarken üstümde 6 kişi falan yoksa ve de arkamda healer varsa zaten o kadar defansif olma ihtiyacı hissetmiyorum. Tanksın zaten, rakip sana dalmıyor ki en fazla 2-3 kişi giriyor. E dalacaksa da sana dalsın zaten o kadar armor var toughness var.

Arkadaşlar, yanlış anlamayın. 2H gidince strength abanıp da DPS gidin demiyoruz. Toughness / wounds yine tankın en önemli statları. HPnizi yüksek tutacaksınız tabii ki, guard gibi şeylerde ihtiyacınız olan şey o.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2h hücum eden tankları (en azından order tarafındakleri) bir nebze olsun anlamak mümkün. Kalkanın tank için çok büyük fark yaratan bir işlevi yok gibi. En azından düşük ranklerde böyle. Kalkana bağlı defansif skilleri kullanabilmek için kalkanla block yapmak gerekiyor. Kimse size saldırmıyorsa blok yapamaz ve ilgili skilleri kullanamazsınız. Ayrıca kalkanın sağladığı işleve çok yakın özellikler veren skilleri olması nedeniyle bir çok kişi için statlı 2 h ler tercih ediliyor ve kalkan önemsiz görülüyor olabilir.

Fakat oyun tarzı olarak ironbreaker açıp dps oynamaya çalışmak farklı bir olay.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zaten herkes savaşacak dendiği için mi artık neden bilemiyorum , heal atmayan healerlar, eline 2h alınca kendini melee dps sanan tanklar var bol bol.

ancak tankın her daim 1h/shield gitmesi gerekmiyor.

venator'un 2h için ideal olan şudur dediği çok doğru, shieldın sağladığı hiçbir fayda yok size saldırı yoksa. shieldın tek avantajı block ve shield ile kullanılan abilityler.

block guarddan gelen hasarı engellemiyor (görmedim henüz) zaten.

shield gerektiren yetenekler derseniz, örneğin ironbreaker için sadece shield sweep var size saldırı olmadan kullanabileceğiniz, o da ufak bir miktar ae hasar veriyor, hiçbir kullanışlılığı yok.

hold the line'a arka saflarda healer ve ranged dps korunuyorsa ön saflara nazaran pek gerek duyulmuyor.

pratikte de geçerli olduğunu savunuyorum dediklerimin, 2h ile çok daha iyi koruma yapabiliyorum , 1h/shield kullandığım zamanlarsa ön saflara yürüdüğüm veya bayrak vs taşıdığım zamanlar.

şahsen korumaya çalıştığım adama saldıranı 20 sn boyunca yavaşlatma cart curt ile uğraşıp fırlatmak zorunda kalacağıma 15 sn uğraşıp öldürmeyi tercih ederim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Herkesin tarzı farklı sonuçta. 2H genelde daha pratik geliyor, hele bi de cave-in'i alayım daha da güzel olacak hehe. Combat sırasında kalkanımı çıkarabilsem yapacam bazen ama olmuyor :/

Ama bu demek değil ki 1H tank kötüdür. Hayır, tam tersine ikisine de gerek var. 1H tank, arkasına healer aldıktan sonra direk rakibin arasına dalmalı rakip healarları harass etmeli dikkati üstüne toplamalı ki DPS classları rahatlasın. 2H tank da kendi DPSlerini korumak açısından daha başarılı, witch elfleri falan tutmalı. Arada sırada karambol olunca da o da katılmalı artık DPS mi yapar debuff mı atar dps arkadaşlarını mı korur o tankın seçimi.

İki takın da ama DPS yerine ağırlığı +resist/tougness/wounds'a vermesi lazım. Sonra strength initiative falan fisman.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

block ratelerin düşürülmesi lazım, yoksa 2h weapon switch yapıp knockback attıktan sonra, geri shield'e donmekten baska işe yaramaz. Öle ahım şahım bir dps katkısı yok ama kalkanın abuk miktarda defansiz bonusu var.

herşeymi blocklanır yahu..

-cuce
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...