Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

BMW 1 Serisi vs. 0 km Astra


roket adam

Öne çıkan mesajlar

Birkaç ay içerisinde yeni bir araba alma planımız var. Araştırma safhasındayız henüz. Ailecek şu anki kasa Astra ların HB lerini çok beğeniyoruz. Onu almayı düşünüyorduk fakat yeni Astra gelince fiyatların aşırı düşmesinden korkuyoruz açıkçası.

Araştırırken aklıma şöyle bir fikir geldi. 0 km Enjoy (orta seviye donanımlı) Astra almaktansa, birkaç yıl kullanılmış BMW 1 serisi bir araç bulmak daha mantıklı gibi. Ne dersiniz, sizce 35k lira civarında, donanım ve km olarak uygun bi bmw 1 serisi bulunabilir mi, tavsiye eder misiniz vs. vs.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abicim bu konuyu hiç uzatmayalım :) Ben sana direk söyleyim. 0 km Astra'mı satıp şöyle daha özel BMW 1 serisi, A3, hatta utanarak söylüyorum ama Beyaz Leon falan mı alsam diye ara sıra içimden geçiriyorum :D

Astra güzel bi araba gerçekten ekmek/köfte oranıda piyasanın en iyisi diye tahmin ediyorum. (Fakat ve Zaten) Bu sebeple de hiçbir özelliği yok. Yani demek istediğim herkeste var yahu? İçinde kendini özel hissettiğin bi araba değil kesinlikle.

Geçen hafta içerisinde bir arkadaşımla bikaç işimiz vardı Beyaz Leon'uyla bikaç yere gittik yani iç mekan olarak kesinlikle Astra'nın çok gerisinde kalite olarak fakat araba tartışmasız daha özel bi araba. Hiç değilse herkeste yok. Bizimki Cupra tampon, Logosuz ızgara falan takmış çokta güzel olmuş hırbo modifiyesine kaçmadan kibar bi görünüşü olmuş.

Böyle yani Leon'dan bahsettim ben ama sen 1 serisi sormuşsun ne alaka olmasın, BMW 1 serisi al bence hiç düşünme. Geçen hafta oto pazarında gördüm gerçi kilometresi 92.000'deydi çoktu ama 35 bin YTL'ye Paket bilmem kaç yani deri döşemesine kadar full olan bi 1 serisi gayette hoştu. Bence bu arabalara haksızlık ediliyor. Zamanında bende etmişimdir muhakkak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vodan, makyajsiz 1 serisi onermem. ic dosemesi araba ilk alinirken full paket siparisle falan halledildiyse bile motoru en azindan makyajsiz olacaktir.

105 beygir 1.16 pek cekilir bir araba degil. yakit tuketimi de yeni 1.16 dan cok daha yuksek. 1.16 olacaksa illa da makyajli olsun bari. hem 115 beygire cikiyor motor, hem torku daha iyi, hem cok daha az yakiyor makyajsiza gore. ustelik makyaj oncesi otomatik secenegi yoktu 1.16 larda.

benim tavsiyem 1.18 dir ikinci elde.

avantaji 1.16 ya gore:

-makyajli
-136 beygir ama avrupada satilan fabrika ayari olan 142 e rahatca cikarilabiliyor
-torku daha yuksek
-premium paket alinirsa ic mekan guzel
-fiyat/performansi cok daha iyi, ikinci elde ucuz cunku

1.16 ya gore dezavantaji:-vergi cok daha yuksek, 2000 cc cunku motor.
-136 beygiri 142 ye getirmek icin garantiden vazgecmek gerekiyor.
-otomatik disinda secenek yok.
- manual 1.16 nin start stop vs efficient dynamics ozellikleri otomatik tek secenek oldugu icin yok.
-1.16 lardan hic farki yok gorunus olarak.
-M paket istenirse ikinci el bulmak imkansiz gibi bir sey 1.16 nin aksine.
-ikinci elde para etmiyor.
-turkiye de artik satilmiyor. tek secenek ikinci el ya da ozel siparis.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ici neye benziyor dersen, benimkinin ici boyle. otokritike yukledigim resimler bunlar. hazir otokritikte resize edilmisken ordakini kullanayim.

aksam uzeri cep telefonu ile cekmistim, o yuzden bulanik.

[IMG=http://img141.imageshack.us/img141/5744/bmw3uw8.th.jpg]

[IMG=http://img66.imageshack.us/img66/860/bmw2dn0.th.jpg]

[IMG=http://img66.imageshack.us/img66/7902/bmw1no7.th.jpg]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi direk otokritik'ten linkleyeydin ya :)

http://www.otokritik.com/garaj/1011-1-2008-Bmw-1-Serisi-118iA-Sportshatch.html


Bide ben BMW 1 serisini her zaman 115HP ile satıldı diye biliyorum? Yanlış mıyım ki? Yani 2004 sonundaki fuarda vardı galiba o zamanlardan benim hatırladığım 115 HP idi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Forumda eskiden yerilen arabaları bir sevme furyasıdır gidiyor... Sonumuz hayrolsun.

Astra'ya kıyasla 1 serisi Elma-Armut olmuş diye düşünmekteyim. 1 serisi zaten Astra'nın 1 sınıf üstü değil mi? Fakir adam BMWsi olsa da yine BMW diye düşünülebilir, ki doğrudur. Ben bir türlü sevemedim gitti fukarayı, gördüğüm an kıllanıyorum.

Öte yandan Namessar'ın çok güzel özetlediklerinin ışığında 1.16 tercih et derim. 1.18'i kullanması daha keyifli olsa da, satarken çok ciddi baş ağrıtabilir diye düşünüyorum. 2.0 motoru duyanlar şeytan görmüş gibi kaçmakta çünkü.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar valla akşamları çok daha güzel gözüküo arabanın içi.. O konsolu ve vitesi aydınlatan yukardaki led ler fln çok güzel..

Ben de 1.16 sahibiyim makyajlı, oldukça memnunum. Yakıt tüketimi ortalama. Bir de arabayı almayı düşünürken henüz kadın sınıfında başka hiç bir arabada bulamayacağınız keyfi yaşayacaksıınz demişti 1.6 arabada keyif nereye kadar demiştim şimdi kadının yüzüne bakamam=)

Tek kötülüğü direksiyonu düşük hızlarda ve özellikle park ederken çok ağır geliyor ama alışıyorsun bir süre sonra.

Kısacası makyajsız versiyon hakkında konuşamayacağım ama en azından pişman olmazsın gibime geliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vodan in uyarisi uzerine duzeltme.

N45B16 nin 2003-2007 arasinda 1.16i lerde kullanilan versiyonu 113 beygirmis. simdiki makyajli versiyon ise 120 beygir olmus. yani artis 105 ten 115 e degil, 113 ten 120 ye olmus.

eger satici size 113-115 falan derse bilin ki bu adi bmw bu motorda da bir isler cevirmis demektir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cevaplar için teşekkür ederim arkadaşlar. Namessar ın Otokritik teki incelemesini okumuştum zaten, onu okuduktan sonra o tarz bi fikir oluştu kafamda.

Zaten muhtemelen manuel vites alacağız, otomatiğe bizimkiler hiç sıcak bakmıyor.

Makyajlı gerçekten çok daha güzel de, bahsettiğim fiyat aralığının epey üstünde.

105 bg. motor kurtarmaz diyorsunuz. hmm. Bu makyajlı seri ne zamandan beri piyasada, onun 2. eline bakalım madem.

Astra vs. Leon hakkında fikir belirtmiş vodan. Leon un dışı haricinde bir farklı yanı yok bence, özellikle iç mekan kalitesini hiç beğenmedim. Astra nın tek kötü yanı o, gerçekten çok sattı araba ve özel hissedemiyorsun kendini evet :)

70000, 90000 km civarı bmw için çok eski sayılmaz diye tahmin ediyorum. Siz ne dersiniz bu konuda? Bizdeki Astra'yı 2006 Haziran'da aldık, henüz 20000 km yapmışız, yani çok aşırı da kullanmıyoruz, temiz araba.

Ayrıca evet BMW 1 serisi Astra'dan sınıf olarak üstün, işte aracın gıcır gıcırlığından ödün verip bi üst sınıf almak daha mı mantıklıdır, servis masrafı vs. çıkarır mı diye soruyoruz bi z de :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu arada su olayin bir alakasi var midir acaba bu motor gucu olaylari ile?

sikistirma orani yukseldigi icin beygir artiyorsa ama turkiye de daha cok 95 oktan kullanildigindan ve 95 ustu olanlarda biraz yalan oldugundan kendi kendine tutusmayi engellemek icin ona gore sikistirma yazilim ile dusurulduyse ondan beygir dusuyor olabilir mi? bmw 95 oktana gore ayar cekmezsem bu arabalari bu memlekette satamam mi diyor? kalitesiz ve pahali yakitin mi kurbaniyiz?

hadi bakalim muhendis moderatorcum. yanit bekliyorum senden.

daha neden bmw nin bu motorlarin canina turkiye ye ozel okudugunu bulamadik bunca yildir.

170 kusur beygirlik 3.20 ler , 1.20 ler hep boyle geliyor. 1.16 da 120 degil 115 geliyormus tyrael in dedigine gore. niye? dizelde peki neden yapmiyorlar? olay asagida yazan sebep mi?

not: kitapcikta 98 de max performans alirsiniz diyor ornegin, ama kosifler 100, 95 ya da 97 farketmez diyor.


said:
"Motorlardan daha yüksek verim alabilmenin en önemli çözümlerinden bir tanesi, kompresyon oranını artırarak operasyon sıcaklığını yukarı taşımak ve ayni hacimli motordan daha yüksek verim elde etmektir.Ancak yukarıda da değinildiği üzere, yüksek kompresyon oranı, yüksek sıcaklık, kendi kendine tutuşma olasılığını gündeme getireceği için, yakıtın kimyasal yapısında iyileştirmeye gidilerek, kolayca tutuşum eğilimi daha az olan hidrokarbonların oranı artırılır ve bu da oktan cinsinden ifade edilir.

Özet olarak, kompresyon oranı yüksek ve verim arattırmak üzere tasarlanmış modern motorlar, yüksek oktanlı benzinlere ihtiyaç duyarlar."
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Sıkıştırmayla oynadığında güç düşüyor haliyle. Tabi buna yazılımsal desteği de katmak gerekli.

Misal benim araç 95 oktana göre, 97/98 koysam da faydası yok. Ama gidip de yazılımı buna göre uyarlatırsam faydasını görebilirim. Sıkıştırmayı biraz daha yukarı çekme şansım olur çünkü vuruntusuz/kontrolsüz yanma olmayacağını garantiler yüksek oktan. Bu da bana güç olarak döner.

Bu BMW'den çok, ithalatçının talebidir. Adam sorunla uğraşmamak için hepsini 95'e ayarlayın der biter. Maksat kullanıcı denyoluk yapmasın diye biz şimdiden önlem alalım olgusu.

Hem bana ne BMW motorundan?!? Daha 1 veya 3 serisi alacam diye ortaya düşmedim ki, hele bir zamanı gelsin bakarız :P

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de benzin seviyesi aşağılara düştükçe(menzil 50km'nin altına indiği zamanlar) motoru soğukken ilk çalıştıdığımda motor vuruntu yapıyordu, geri viteste ise bazen stop ediyordu. 10000 bakımı için ışık yandı götürdüm. Derdimden de bahsettim benzin kalitesiyle alakası var mı diye. Adam 95 kullansan olur dedi ama kitapçıkta hakikaten 98 yazıyor arkadaşım da internette bir kaç yerde 98 diye okumuş. Durumu anlattım böyle bir şey yok 95 kullansan yeterli dedi. Yine de bir kontrol edelim dedim b.sayara bağlamışlar problem yok yazmışlar. Problem mekanik olsa bilgisayar bulabiliyor mu?

Bir de Shell V-Power Racing kullanmaya başladım şu an, benzin seviyesi farketmiyor araba da vuruntu yok titreme yok kesinlikle. Bizim 98+ diye aldığımız bu benzin belki 95 kalitesindedir belki? Araba resmen rahatladı diyebilirim çünkü.

Dizeller eskiden çok kalitesizdi o yüzden Toyota dizel modelleri getirmiyordu diye biliyorum. Şimdi ise uluslararası normlara uygunluktan mecburen yükselttiler problem yok ondan motor güçlerinde bir değişiklik yok sanırım.

Şöyle temiz ve gerçekten yüksek oktanlı benzin sattığından emin olduğum bir yer bulsam ben de Avrupa'daki gibi programlatmak istiyorum motoru.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bende her zaman shellde vpower racing aliyorum

yalniz hep ayni benzinciden alinca bir sure sonra taniyorsunuz insanlari

benim araclarin deposu bayag buyuk 75-90 lt bayag uzun suruyor dolmasi bende tabancadaki hiz ayarindan son hiza(3 uncu seviye) ye getirin diyorum her zaman

gecen uyardilar abi sen hep buradan aliyorsun biraz benkle ama hizli doldurtma

hizli dolunca bayag bir hava giriyormus depoya

ben istasyonun yalancisiyim aklinizda olsun
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...