Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Craft Bilgileri ve İşlevleri


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Evet daha tam tamamlamadım ancak yaptığım kadarı ile craft bilgilerini veriyim.

1- Meslekler WOW daki gibi çifter çifter alınırsa daha iyi oluyor. (Mesela Cultivist, Apothecary gibi)

2- Ne yapacağınıza baştan karar verirseniz boş yere merchantten matları almanıza gerek kalmaz çünkü meslekleri aldıktan sonra herhangi random moblar düşürüyor.

3-Crafting sürecinde iki meslekte cultivist ve talisman making beklemek gerekebiliyor müdahale için.

4- Anladığım kadarı ile ikili meslekler söyle

Cultivist-Apothecary (Biri Matlarını hazırlıyor biri potlarını)
Scavengening-Butcher (Butcher kısmını denemedim ama matları scavenging ile toplanıyor)
Salvaging-Talisman Making (Salvage ettiğiniz itemları talismanlara koyuyorsunuz)

Genel mantık olarak söylüyorum dediğim gibi çok deneme şansım olmadı talisman making in ne işe yaradığı belli...

Apothecary potlar yapmanıza yarıyor en azından şimdilik level 7 için söylüyorum ilerleyen levellarda ne işe yarar bilemiyorum tam olarak.
Mesaj tarihi:
skilleri trainerler var yakınları geldiğin zaman hemen isimlerinin altında yazıyor ne train verdikleri onlardan öğrenebiliyorsun sanırım ilk başlangıç yerlerinde genelde yoklar ama ilk quest dalgası bitip ikinci alana çıkınca var hepsi nerdeyse
Mesaj tarihi:
2 Craft 4 Toplama Mesleği Var Her ikisindende sadece biri alınabilyor.

Craftlar
1-Apothecary = Healing,action point,str, toughnes,.... türünde oyundaki potlar,bufflar ve Talisman Making için Garekli Bazı Malzemeri yapabiliyor.

2-Talisman Making=Aynen Yazdığı gibi. Bir nevi itemlere enchant yapıyor.

Toplama

1-Cultivating= Tohum ekip kendiniz üretim yapıyorsunuz Apothecary için gerekli malzemeler üretilyor tohumlar öldürülen moblardan düşüyor.Tohum düşmesi için Cultivating e gerek yok.

2-Butchering= Öldürdüğünüz hayvanlarda kullanılıyor et,kemik,der, tarzı şeyler alınıyor mobdan tabi önce mobun lootlanması gerekiyor.Çıkan malzemeler Apothecary için gerekli malzemeler.

3-Salvaging=Bir nevi disenchant; itemlerden Talisman Making için gerekli temel malzemeleri çıkarıyor.Salvage yaptığınız item yok oluyor.

4-Scavenging=Benim Tabirimle ölü soyuculuğu human tarzı moblar ve öldürülen palyerlardan ganimet topluyor.meslekler için gerekli itemler toplanabilyor.


Ben Apothecary-Butcher öğrendim craft sistemi için tarfler falan yok o anda ne koyarsnız ona göre pot vs. çıkıyor
1 ana 3 yan malzeme kullanılıyor malzemelrde zaten yazıyor ne olduğu kendiniz istediğiniz gibi pot çıkarabiliyorsunuz.

Mesala ben dün açıklamsında

Main-Toughnes yazan lvl 1
Yan-Daha uzun süre lvl 1
Yan-Stability lvl 1
Yan-Hatırlayamadım :)

pot çıktı buff veriyor 10 toughnes 10 Dakika.

Gördüklerim bukadar.
Mesaj tarihi:
bu arada ilginctir, gathering ogretenler minimap'de trainer olarak gozukuyor, career trainer ikonu gibi... ama crafting'leri kendim buldum yani... greenskin chapter 2'de en azından...

edit: tam ters yazmısım eheh...
Mesaj tarihi:
Burgembudu said:

Main-Toughnes yazan lvl 1
Yan-Daha uzun süre lvl 1
Yan-Stability lvl 1
Yan-Hatırlayamadım :)


Hatırlayamadığım dediğin adetti herhalde..
Mesaj tarihi:
Efe Devrimden mi alıyorsun bu gazları yoksa :P

Kendisi muhattap olmadığı için senden rica etti di mi? :)

Biz bir işi yaparsak tam yaparız ama daha yeni yeni öğreniyoruz zamanla
Mesaj tarihi:
son patch not larinda, crafting icin sanki tutorial yapmislar, arsivleyelim bunu :D

Tradeskills

Apothecary
*
Players can now create dyes. To create a dye, a player will need a Pigment, Fixer, and a special container. Crafting merchants sell Fixers and Dye containers. Pigments are usually obtained as a byproduct after a very successful Cultivation attempt.

*
Players can now create Gold Essence. To make a Gold Essence, a player will need a Goldweed, Quicksilver, Gold Dust, and a special container. Goldweed is grown by Cultivators. Gold Dust can be found by Scavenging or on some humanoid monsters. Quicksilver and Gold-Essence containers can be bought from crafting stores.

*
Potions effects have been revised. Healing potions are now more potent.

*
Potion makers can now have two types of super success. The first type of success results in the next level up of that potion, which usually has a higher level requirement. The second type of success results in a more potent potion that has the same level requirement (these are very good).

*
The UI tooltips regarding the 'yellow zone' on the Unstabilityometer have been revised. Note that if the stability of a mixture is in the yellow zone, depending on the overall stability, the recipe will fail or be volatile.

*
Volatile potions can go wrong when they are used. The side effects can either knockdown a player, make them mute for a short time, or make them drop their weapons.

*
The stability of Cloudy Water has been increased.


Cultivation
*
Soil, Nutrients, and Watering Cans all now reduce the time it takes to grow a plant. These 'additives' also increase the chance of hybrids and other weird items being grown, as well as the chance that a seed will be returned as a product.

*
Players can now obtain dye Pigments when they cultivate. For example, Musty Elvish Parsley (used to make restoration potions) can be grown into a hybrid called Trenchant Elvish Parsley, which can be used to make healing potions. Sometimes when Trenchant Elvish Parlsey is grown, you will also get Honeycomb Extract as a bonus product (it rubbed off an insect). Honeycomb extract can be used by Apothecarists to create Yellow dye.

*
Stabilizing Apothecary ingredients can now appear as Cultivation bonus products.

*
Growth times have been reduced.


Butchering/Scavenging
*
Players with these skills can butcher/scavenge any corpse.

*
When a player butchers/scavenges a corpse, the loot that is obtained is dependent on the player's skill level. The higher the player skill, the better the loot. However, monsters will not give loot that is above their level.

*
When a player butchers/scavenges a corpse, the chance of a skill-up is dependent on the player's level versus the monster's level.

*
The skill-up chance becomes less the closer the player's skill is to 200.


Magical Salvaging
*
Players with this skill can break down items that are of uncommon rarity or higher into fragments and essences. Fragments are the main ingredient in Talisman Making.

*
When a player salvages an item, the rarity of the obtained fragment is one rarity lower than the salvaged item. There is a small chance that the player will get a fragment of the same rarity as the salvaged item.

*
When a player salvages an item, he or she gets to choose which stat bonus to extract from the item. The resultant fragment is of that type.

*
When a player salvages an item, that item is destroyed.

*
Players can refine essences by right clicking on stacks of those items in their backpacks. Ten Echoes will refine into one Whisper. Five Whispers will refine into one Magic Essence. Magic Essences are used in Talisman Making.

*
Tier 1 and 2 monsters can now also drop very-badly damaged equipment (Shattered, Ruined, and Sundered Equipment). These uncommon items can't be repaired, but can be salvaged. Players will be able to skill-up Salvaging using these items.

*
There are Salvaging trainers in each chapter 2 and in each city.


Talisman Making
*
Players can create Talismans by combining a fragment, a Gold Essence, a Curio, and a Magic Essence in a Talisman-Making container. Fragments and Magic Essences are obtained by Magical Salvaging. Curios can be also found on some humanoid monsters and from scavenging.

*
Gold Essence is created using the Apothecary skill. To make a Gold Essence, you need a Goldweed, Quicksilver, Gold Dust, and a special container. Goldweed is grown by Cultivators. Gold Dust can be found by Scavenging or on some humanoid monsters. Quicksilver and Gold-Essence containers can be bought from crafting stores.

*
Talisman-Making ingredients have 'power'. The higher the skill-level requirement and rarity, the higher the power. The final properties of a crafted Talisman depend on the total power of all ingredients used to make it.

*
The rarity of the Fragment used determines the rarity of the crafted Talisman. There is a small chance that whenever a Talisman is crafted it will be one rarity higher than expected.

ps sgecca, pardon caldim thread ini :D
Mesaj tarihi:
Pot yapmak için bi boş şise seed ve yanına su eklemen lazım. Su yerine baska bişilerdeo lur ama indegriantmı neyse işte ondan.

Benim merak ettiğim heal pot yapmak icin gerekenler sunlardır gibi bir site varmı? ve potion yapmak için gerekenler sadece culvationla bulunuyormu yoksa diger gatheringlerde gerekli mi?
Mesaj tarihi:
Abso, main ingredientlarda restoration icin olanlar sanirim heal potion yapiyo. onun disinda 1 su ekleyince volatile oluyo potionlar, tam verimli olmasi icin 2 su ekleyip deneyin, zaten ekledikce yazar sonucun ne olucagi.
Mesaj tarihi:
sonuc dediginizin ne oldugunu anlamadim, apo windowunda altta yaziyo ya fail oluy, ya volatile oluyo, ya da kesin yapiyo potioni. benim kisa deneyimime gore, level 1 apoyla ballistic skill veren potion yaparken, 1 su koyunca volatile 2 su koyunca saglam yapiyodu. main ingredientlarin altinda ne is yapicagi yaziyo, digerlerinde de suresini uzatir, birden fazla uretir tarzi seyler yaziyo.
×
×
  • Yeni Oluştur...