Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Hearts of Iron 3


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
şöyle bir aar tutorial var, hepsini okumadım henüz ama bayağı detaylı ve güzel anlatılmış gördüğüm kadarıyla askeri hq yapay zekasının kullanımı.

bu arada steam'den şu anda pre-order ederseniz hoi2 + eklentilerini ücretsiz veriyor yanında. hoi3 elde varken kimse dokunmaz gerçi ama söylemiş olayım. :)
Mesaj tarihi:
Çok fazla daha bakamadım, ama oyun güzel. Yani demoya göre biraz bi performans artışı var ama zamanla yavaşlıyor sanırım bu 2gb ram'in yetersiz gelmesinden de olabilir zamanla :) Gidip bi ara RAM alıp da 4gb yapsam iyi olucak galiba hehe.
Mesaj tarihi:
Optimizasyon sorunları var biraz, zamanla düzelir. EU3'de de ilk çıktığında vardı. 4gb'a upgrade ettim, performans artmadı ama yarım saate oyunun oynanamaz hale gelmesi sorunu düzeldi.

Esas çook ciddi bir bug var, barış döneminde askeri gücü kuvvetli ülkelerin cosumer goods demand'ini artıran; Almanya'da mesela çok hissetmemiştim 1939a kadar çünkü reserve division uçak vs. basmıştım hep. Ama dünyanın öteki tarafında communist china japonyayı darmadagın edince "la noluyo" dedim bi japonya ile load ettim savaş öncesinde, AI yine nerde sıçmış diye. 80% CG demand vardı (oha). Özellikle SSCB, Japonya, UK çok ağır etkiliyormuş. 1939 başında ne de güzel giden oyunu, sorunu adamlar düzeltene kadar bıraktım :/ Sonra paradox forumlarında gördüm zaten.
Mesaj tarihi:
ben zaten beta testerlar ne yapmış anlamadım, adamlar auto-slider bile istememiş. bizim demoyu açar açmaz gördüğümüz şeyi söyleyemeyen beta tester mı olur heh.

kötüymüş o bug, 1.1'de düzelmiyorsa belki hotfix çıkarırlar birkaç güne.

şimdi okuyordum da, 1.1'de yeni gelmiş o bug zaten heh. reinstall yapıp yamayı yüklemezseniz yeni yama gelene kadar, oynanır herhalde en azından.
Mesaj tarihi:
oh çok kötüymüş. geçmiş olsun. :/

gerçi durum bu kadar kötüyse hotfix'i haftasonu bile çıkarabilirler, işin bir bakıma olumlu yanı. :)
Mesaj tarihi:
Ya bi de influence çok kuvvetli. 1 yıl saglam bir influence campaign'i ile italya ve macaristan'ı axis'e kattım, romanya ve bulgaristan'ı yine cektim neutralitylerinin dusmesini bekliyorum nationalist spain de oldu gibi az kaldı.

Bunlar dışında herşey güzel.
Mesaj tarihi:

Oyunu eşşeklik edip çıktıgı vakit aldım, bir umut dedim, demodan beri belki düzelme olmuştur dedim. 2 saatte 1 yıl geçen bu oyunu 1942'de Meksika'nın Kuzey Almanya'ya çıkarma yapmasıyla en azından şimdilik bırakıyorum.

BU ARADA:







İnsan title'ı degiştirir bari lan, ayıptır.



Edit 2:

Oyundan azıcık can sıkıntısını atarak çıkmak isteyenler için uygun olur sanırım, HEX editörle oyunun ana exesini kurcalayıp şunları buldum:
(Konsolu açmak için alt+(numpad)21

instant research on (anında research)
instant construction on (anında inşa)
|-aynı işe yarıyor
instant production on (anında üretim) /
revolt #provincenumarası (showid ile bulunabilir, bölgede isyan çıkarıyor)
nukes (nükleer bomba eklemece)

materyal hileleri [hızlıca tekrarlanmak için konsola tıklarken yukarı ok - enter'a basın]

metal
rarematerials
oil
money
crudeoil
fuel

Benim uykulu halimle bulduklarım bu kadar. Beleşe kurcalamak isteyen olursa Cygnus Hex Editor Free kullandım ben, öneririm.

Sevgiler.

Mesaj tarihi:
Girip tekrar oynadım şimdi, aslında o kadar kötü bir oyun degil, hatta bayagı güzel ama bazı problemleri var, yine de patchle çözülemeyecek şeyler degil gibiler. Alışırım galiba, bir tek o hız olayı çok kötü işte :)
Mesaj tarihi:
yok auto-slider geçici çözümü çalışmamış, deneyen olmuş o başlıkta. kendiniz kontrol edin yapacaksanız da, yıllarca oynayıp pişman olma durumu yaşanabilir.

heh yavaşlık bir tek beni rahatsız etmedi sanırım, supreme commander 2020'den sonra bu yıldırım bayezid gibi geliyor. (:P) savaşa girince zaten hiç alakam olmaz 1-2 üzeriyle. hatta multide cücük kadar ülkesiyle yapacak işi olmadığından "hızlandıralım be abiiii" diyip de oyunun sync'ini bozduran arkadaşlara karşı tedbir bence eheh
Mesaj tarihi:
Hız barış zamanı için çok yavaş, bunu olmasının nedeni optimizasyon problemleri. Yani ben i7 quad, ATI 4890 8gblı adamların oyun içi bir günü 10snyede geçmelerini anlayamıyorum, paradox da eminim anlayamıyordur. Onun dışında CG bug'ının olmadığı senaryolar oynanabilir.

O meksikanın almanyayı işgal olayına çok güldüm, çatladım yani gülmekten. Forumlarda okudugum en güzeli ama finlandiyanın arnavutlugu isgal edip annex etmesi. Diplomatik influence olayı çok çılgın ondan abuk subuk adamlar factionlara girebiliyor kolay kolay bir de AI çılgın amphibious işgallere girişiyor. Savunmasu gereken AI yalnız mal gibi izliyor, bu da sorun. Bunlar düzeltildi mi pek sorunlar yok.

Onun dışında, savaş AI'ı başarılı. 38 senaryosunda japonyayı aldım, çinde bayagı zorlandım kuzey çin'i ve communist china'yı AI'a bıraktım 4 ay içerisinde mao'yu dağıttı; bunu yapmak için haliyle çin'in ortasınından kuvvetleri ortaya çekti. Çinliler de yavaş yavaş hattımı geri çekmeye başladılar. HOI2'de olsa "allah allah" diye denize kadar kovalamaya çalışıp encircle olurlardı o hatayı yapmadılar. En sonunda güney çindeki motorize ve tank birliklerim başarılı bir encirclement'dan sonra boşalınca bir encirclemant denedim, başarılı oldu ama AI hemen encirclement'ı zayıf yerinden kırmaya çalıştı. Güney çin'den getirdigim taze askerlerle ve counter-attackler ile ancak tutabildim adamları. Bu sırada AI da boş durmadı ve orta çin'deki hattı iyice yardı, 2 division'ımı shatter etti bayagı da ilerledi.

Özellikle şunu söylemem lazım, oyunun hızı savaş için güzel. Çünkü savaş HOI2'deki kadar hızlı değil, ama çok yaygın. AI'ın mutlu mesut güçlerini topladığı kuzey çin dışında, güney de ortada asker eksikliginden çok zorlandım ve hattı tutabilmek ya da flanklerden tehlikeler yaratmak için devamlı divisionları hierarşiden koparıp oynamam gerekti. Sonra işlerini tekrar yapabilsinler diye geri takıyorsunuz hierarşiye haliyle, ve bütün bu işleri gerçek zamanlı yapacaksanız zaman alıyor. Tek derdim 38 sernayosunun japonya techleri çok kötü. Bir tane bile land doctrine araştırılmamış, hepsi 1918 seviyesinde çinliler ile resmen aynı güçte kuvvetlerim.

Bir de garip bir şekilde, 38de japonyanın manpower'ı 39da almanya ile kastırdığım savaş öncesi über almanyasının manpowerının 2 katı? İlki ayda 18.9 mp alıyor ikincisi tech üstünlüğüne rağmen ayda 11.1 alıyordu. Lawlar falan aynı :/
Mesaj tarihi:
yavaşlık şikayetiyle ilgili birisi şöyle bir deney yapmış, sanırım optimizasyondan ziyade yapay zekanın gerçek zamanlı düşünmeye daha yakın işlemesiyle alakalı. umarım hızlandırma uğruna aptallaştırmazlar.

ha bu arada, johan cg bug'ını inceleyeceğini yazmış. belki hızlı bir çözüm çıkabilir.

hatta üstüne 1.2 üzerinde çalışıldığının haberini vermiş, 1-2 hafta demiş. auto-slider haberi güzel ama cg bug'ını o yamaya bırakırlarsa sıkıntılı. :/

lakin ben bunu yazarken şöyle demiş:
said:
If we discover the problem with CG, obviously a hotfix would be out.

eheh kesmeyelim umudu, güzel.
Mesaj tarihi:
39 a geldim sonunda.

ve bir gun 21-23 saniye arasi aliyor. savas baslayinca nolcak allah bilir.

ayda 2 kere trade / spy checklerinin yapilmasini soylemisler, ki olabilir.

hatta spy olayini kapama olayi olmali. yani bu kadar optimizasyon sorunu varsa, sorun yaratan seyleri kapama opsiyonu da olmali.
Mesaj tarihi:
Spylar güzel abi, onlardan olsa bile kapatmamaları lazım :/

Oyun çılgın güzel bu arada, AI başarılı. Kpattıgım encirclementlardan birini kırdı, digerini d kuzeyden gelen ordularımla kapatmaya calısırken gayet sakince guneye dogru ilerlemeye başladı AI ve şu anda kırmaya çalışıyor çok büyük bir pocket'ı. HOI2'de böyle olmazdı :)

Tabii bu arada devamlı ileri geri yaptıgımdan dolayı ve ilerleyen hatlara giden yolların inceliginden ve kotu infrastructure'dan dolayı ön saflarda supply sistemim çkömek üzereydi. Bir sürü division'ı oynatamadım, elde ettigim avantajı kaybedip sarılıyordum az kalsın ki çinlilerden ele geçirilen supply ile taşıyorum şu anda :)

1.2'de optimizasyona bakacaklarını söylemişler, bakalım neler çıkacak.
Mesaj tarihi:
fransa'yı iki ayrı ülkenin geri alması liberation olayını bozabilir diye öyle yapmışlardır gibi bir tahminim var ama ne kadar isabetli emin değilim. öte taraftan tabii ki saçma ama eski oyunlarda da ciddi sorundu müttefiğinizin hedeften toprak alması. bütün alman avrupa müttefiklerini military control ile yönetiyordum fetihlere konmasınlar diye. :/
×
×
  • Yeni Oluştur...