Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

HoI vs EU vs Vicky


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Iyi bir strateji oyunu lazim, grafikler falan onemli degil.

Bu ucunden hangisi daha iyi, Vicky hakkinda hic bilgi bulamadim bu arada oyunun isminin kisaltmasimi o?
EU2 icin EU3 den daha iyi diyorlar ama ne kadar dogru bilemem:
HoI icin baya iyi diyorlar ama EU dan iyimi bilmiyorum.
Bu oyunlar hakkinda bilgi verenlerin saglina duaci olunacaktir :)
Mesaj tarihi:
ayni oyunlar dunya farkli

eu da ortacag kurallari iste ticaret altin stogu filan onemli somurge kurucan amerikayi kesfedicen vs

victoria napolyonic era direk endusturi devrimi uretim ustune kurulu

HOI ise 2. dunya savasi ve savas ustune

victoria nin uretim olayi cok iyi
HOI nin ise savas ve teknoloji kismi cok saglam

eu2 eu3 den biraz daha karisik oldugu icin iyi diyorlar ki omrunde bir paradox oyunu oynamadiysan ilk actigindan kafayi usutuceksin heleki bayik tutorial i atlarsan

o yuzden eu3 ile basla sonra HOI ye gecersin
en zorlari ise victoria dir
Mesaj tarihi:
viktor iyi demiş, hepsi farklı tatlar. sırayla hepsini denersin zaten eu3'ü seversen.

böyle belli bir dönem hevesim çok depreşirse o dönemin paradox oyununu oynayabiliyorum, (maalesef rome istisna oldu) çok iyi geliyor. (:P)
Mesaj tarihi:
hoi bencede çok güzel EU2 çok rezil bişi 2 gün dayanabildim :)
oynanışı da rahat değil eski EU2 nin savaşlarıda bi garip saçma geliyor.
misal ben said:
hoiyi çok sevip eu-vic sevmeyen insanlarda var.
Mesaj tarihi:
hep diyorum, şöyle bir oyun yapsalar gelmiş geçmiş en iyi 'grand strategy' olur:

- hoi savaşı
- vicky ekonomisi ve nüfus, politika, kültür sistemi
- ck bilim araştırma ve karakter sistemi
- eu diplomasisi

'the game to end all games' (:P)
Mesaj tarihi:
sam onu bende istiyorum ama ck kısmı hariç :P bi ısınamadım o oyuna ya. bi kere kralın ölüyo yerine oğlu geçiyo. ama tüm prestijin falan gidiyo böle. teknoloji sistemi eu gibi diilmiydi onun bide.
Mesaj tarihi:
ooo olur mu, teknoloji sistemi mükemmeldi. bir daha oynayıp kontrol et mutlaka. keşif başkentte yapılıp etrafa yayılıyordu yavaş yavaş ki diğer teknolojilerden hangileri mevcut o bölgede, hangi binalar var, yönetim sistemi, ekonomik durum, tarih vs hepsi etkiliyordu. 'tech kasma' diye bir olay yoktu, teknolojiyi sadece politbüro kamçısıyla laboratuara tıkılmış adamlar araştırıyormuş gibi olmuyordu. gerçek gibiydi teknoloji gelişimi.

prestij silinmesi gayet makul, düşünsene şimdi elizabeth 2 ölecek, o angut çarls'a kalacak bütün prestiji lol. olur mu hiç? :P
Mesaj tarihi:
EagleEye said:
hoiyi çok sevip eu-vic sevmeyen insanlarda var. savaş ağırlıklı olsun istiyosan hoiyi öneririm. diğerleri daha bi tycoon gibi geliyo bana :P

(tu)ben
gerçi Rusya bezdirdi beni artık oynamıyorum
Mesaj tarihi:
Hmmph CK teknoloji sistemi dönemine göre güzel de sonrası için abes biraz :)

Bence Vicky'ninkisi en güzeli, eğitim falan birbirini tamamlayan şeyler. Deli gibi "tech" kasamıyorsunuz, gelişmiş ülkeyseniz normal geliyor.
Mesaj tarihi:
vicky tech muhtemelen en kötüsü, research point üretimin güdük değilse fix yılda bir tech. (national value'a göre bazı kategoriler 0.9 yıl veya, aynı şey) almanya ile 1865'e geldiğimde tech bitiyordu, öyle koca ülke bişi araştırmadan 5 yıl filan bekliyordu. tam komedi. rome ondan sonraki sırada en kötülükte. orada da lapacı koymadığın sürece olayın başına fix.

bu sistemlerde dediğim gibi hoşuma gitmeyen şey rts'lerdeki gibi gomnis ütopya şeklinde olması tech'in. sanki ülkenin beyinleri bir odada toplanmış sen ne dersen onu yapıyor, fix zamanda keşfediyorlar, ne zaman keşfedecekleri belli, keşfettikleri anda bütün ülkeye yayılıyor ama sınırın hemen ötesindeki adam fokur fokur ticaret yaptığın halde öğrenemiyor. sanki coca cola formülü herşey.

ck tech bence modifiye edilip günümüze kadar uygulanabilir. çok esnek yapısı var çünkü. istanbul'da bulunan teknoloji hemen hakkari'ye gitmiyor, muhtemelen oraya gitmeden önce new york'a filan sıçrayacaktır hatta.
Mesaj tarihi:
CK daki sistemi hatırladım, evet dönemine göre çok güzel yapmışlar ama bunu 1900lerde geçen bi oyuna koyamazsın saçma olur :)
said:
keşfettikleri anda bütün ülkeye yayılıyor ama sınırın hemen ötesindeki adam fokur fokur ticaret yaptığın halde öğrenemiyor. sanki coca cola formülü herşey

eu2de neighbour bonus var. hoi2 de zaten öğrenmemesi normal. romayı oynamadım bilmiyorum. victoria tech sistemi evet pek fazla üzerinde uğraşılmamış gibi ama onda da techlerle gelen eventlar falan güzel.
yinede bence en düzgünü hoi2 deki sistem. techin ne zaman biteceğini bilmen normal çünkü tarihsel bi oyun sonuçta hangi teknolojinin ne zaman keşfedileceği az çok belli olmak zorunda :)
eu dada geçtiği döneme göre techlerin yayılması bence mantıklı olmaz ama zort diye tüm ordunun upgrade olması saçma tabi. en azından upgrade için para falan harcaman gerekir ne bilim.
Mesaj tarihi:
hoi sistemi idare ederdi de hoi2 sistemi çok kötü çok, resmi forumlarda zılgıt atmıştım da hatta dev çıkıp dellenmişti. böyle hooop meşingan, badi armır, kamo tulum vs hepsini aynı anda araştırıyorsun, hooop infantry model 45. eyc of empayırs oynuyoruz sanki.

ya tarihi oyunda olacak belliyse fixlerler tarihi atom bombası 45'te çıkar abd için, diğerleri için hiç çıkmaz filan. ama araştırmayı bize bırakıyorsun, güya bunun süresi ülkeden ülkeye, koşuldan koşula göre değişiyor.

- openhaymır bey ne zamana olur bu big boy?
- valla sayın fe.de.re, aslan parçası ekibimiz var (ben) işte 45 güne tamamdır son testler.
- iyi iyi, bitince şemaları da yollayın çörçil'e.
Mesaj tarihi:
Vicky'de olay tech'i bulunca genelde hemen faydalı bişeyler gelmiyor. Zamanla inventionlar oluyor olay o inventionlar zaten, bütün olayı kaçırmışsın Sam :)

CK'daki araştırma olayı yalnız tamamen kafasına göre. Tamamen yani, ve kesinlikle etkileyemiyorsun. Bu da saçma yani, sonuçta ekonomisi sağlam ülkelerin iyi ar-ge yaptıkları da bir tarihi gerçek ( gayet mantıklı olarak ). Bir ülkedeki bütün insanların tek odaya toplanıp bir konuda çalışmaları gerekmiyor, ama unutma mesela WW2'de gayet de bu şekilde araştırma oluyordu. Adamları toplayıp "gençler biz bunu istiyoruz çalışın üzerinde" denilen çok fazla proje var. Ondan öncesinde de, gayet de hükümetler ilgilendiklere alanlara para akıtıp o alanların hızlı ilerlemesini de sağlamışlar (EU sistemi). EU sisteminin tek sorunu, tech enflasyonu var. Gereğinden fazla tech var resmen ve aslında bişey de keşfetmiyorsun "land tech 47" tarihsellik açısından hiçbişi ifade etmiyor mesela...
Mesaj tarihi:
evet invention olayı güzel ama gene progress var, onu sabit sürede tamamlıyorsun ve bitiyor. ck'de invention'dan ibaret sadece sistem, bir kere bizans'la başlayıp 1080'de plate armor keşfetmiştim mesela değmeyin keyfime. :P ama öte yandan 1400'lerde keşfetmek de mümkün. tech 'kasamıyorsun' yani, elinden geleni yapıyorsun ve bazen işe yarıyor, bazen yaramıyor.

işte yukarıda dediğim gibi, senin etkin BARİZ var. bunu da kendim tech dosyalarını açıp karıştırınca farkettim. okçuluk tech'inin o prov'da ilerlemesi için forestry var mı, ne bileyim efendim smuggler's ring var mı, kralın martial skill nedir, stab nedir, ilim/irfan tech'leri mevcut mu, hangi demografik kesimin power'ı ne durumda filan bunlar hep etkiliyor. akıl durduracak miktarda değişken mevcut, dediğim gibi 300 yılda da keşfetmek mümkün aynı tech'i, 30 yılda da. sen bu süreyi etkileyebiliyorsun ama ne kadar etkileyebildiğin sana kalmış.

aslanyürekli rişar longbow kastırır ama gider selahaddin eyyubi'nin şam'ından çıkar bir mucit, o yapar ilk. her defasında değişiyor sonuçlar.

valla konrad zuse'ye hitler'den emir gelmedi "z2 kas bak günde 2.5 reichmark ödeyecez sen bulana kadar" diye, (oyundaki tech'lerin ancak bir kısmı doğrudan hükümet güdümünde geliştirilmiştir işte tanktı, uçaktı vs idi) ultra saçmasapan bir sistem ama maalesef strateji oyunlarının normu bu hala. ck gibi dahiyane istisnalar işte parmakla gösteriliyor o yüzden. eu serisinde daha da saçma, "hadi beyler tireyd kasıyoruz gogogogo, 7'ye vurdurunca işi gücü bırakın lend teh kasın" nedir? (:P)
Mesaj tarihi:
Sam said:
hep diyorum, şöyle bir oyun yapsalar gelmiş geçmiş en iyi 'grand strategy' olur:

- hoi savaşı
- vicky ekonomisi ve nüfus, politika, kültür sistemi
- ck bilim araştırma ve karakter sistemi
- eu diplomasisi

'the game to end all games' (:P)



boyle bişey yaparlarsa yanlızca 3-5 psikopat oynar cunku o kadar zor olur ki herşeyle ilgilenmek bi süre sonra bi yerde bi hata baş verir bitersin :)
Mesaj tarihi:
zor değil challenging diyoruz oyuncu diliyle ona. (:P)

eh cüce civ'den bugüne geldik hala civ sistemi işte. yazık yani 40 yaşımızda da aynı olay olmasın artık.
Mesaj tarihi:
challengin olması guzel tabide, overwhelm edebilirde. yanı o kadar şeyler uğraşırken, yapabildiğin sadece oyun nerden palatsa orayı yamamak olursa, bir plan bir strateji yapıcak zamanın olmazsa, o karmaşa sana yeterınce nefes alm alanı vermezse hoş olmaz.
×
×
  • Yeni Oluştur...