Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bosch Super4 Performans Bujileri


EzerGecer

Öne çıkan mesajlar

said:


Motorunuzun yeni itici gücü Bosch Süper 4
Bosch'un bir diğer yüksek teknolojik buluşu. Bosch Super 4, bujide son teknolojik gelişme olan > prensibi ile çalışır. Gümüş kaplı sivriltilmiş bir orta elektrod ile 4 adet ince elektroddan oluşan, önemli avantajlar sağlayan bu buji kombinasyonu dünyada tektir. Buji kıvılcımı, motorun hızlanmasına ve güç sarfiyatına göre en uygun ateşlemeyi sağlamak için daima en iyi ve emin yolu seçer.
Yeni Bosch Süper 4. Teknik olarak üstün bir yenilik - Sizin aracınız için de!
Bosch Süper 4, tüm ömrü boyunca ve her sürüş koşulunda bilinen bujilerden önemli ölçüde daha verimli.

Avantajları:
Hızlanmada hissedilir iyilişme

Belirgin şekilde daha sessiz çalışma

Üstün motor performansı

Fabrikada, gereken şekilde ayarlanmış elektrod aralığı

Bosch'un Super 4 bujileri konvansiyonel bujilerden şu bakımlardan farklıdır

Dört simetrik olarak ayarlanmış negatif elektrot
Bakır özle kaplı krom nikel alaşımdan yapılmış gümüş plakalı bir merkez elektrodu
Bujinin kullanım süresimni uzatmak için öncede ayarlanmış elektrot aralığı

Super 4 bujiler, konvansiyonel bujiler üzerine şu iyileştirilmiş özellikleri gösterir

Super 4 bujilerindeki negatif elektrotların ince şeklinden dolayı konvansiyonel bujilerde kıvılcım üretimi için gereken güçten daha az güç sarfedilir. Yakıt hava karışımı herbir ateşleme için % 40 daha fazla güç teminiyle ateşlendiğindenbuji verimliliği artar


Sekiz olasılıklı buji tırnak aralığından dolayı daha büyük ateşleme güvenilirliği
Yüzey aralık teknolojisinden dolayı kendi kendini temizleme
Genişletilmiş ısı aralığı
Super 4 bujiler, daha eski taşıtlarda dahi kullanılabilir. Bu sayede taşıtlar modern buji teknolojisinin faydalarına erişmiş olur
İyileştirilmiş düşük sıcaklık davranışı ve kendi kendini temizleme özelliğinden dolayı soğuk çalıştırmalarda konvansiyonel bujileriden üç katı daha fazla etkinliğe sahiptir.


İyileştirilmiş soğuk çalışma davranışı ve hatta ısıtma fazında artan ateşleme güvenirliği yanmamış yakıt miktarını azaltır ve böylece HC emisyonlarını aşağıya çekilir. Bu durum katalitik konverterin servis ömrünü uzatıcı etkiye sahiptir.

Hava-yakıt karışımı birikintileri öncelikle zorlu ivmelenmelerde ki sürüşlerde meydana gelir. Artan ateşleme olasılığıyla Bosch'un Super 4 bujileri muhtemel ateşleme başarısızlıklarını önler ve bundan dolayı sürekli ivmelenme sağlar.

Bir denemede üçüncü yada dördüncü viteste 30 km/h'dan 120 km/h'a kadar ivmelenmede her bir aşamada 0.4 s kadar iyileştirilen bir değerle neticelendi. Sollama esnasında sürücünün ve yolcuların iyileştirilmiş güvenliğinin sağlanmasıyla ivmelenme mesafesi beş metreye kadar azaltıldı


bu linkten inceleyebilirsiniz


Bugun taktırdım gerçekten aşırı derece hissedilir bir değişim oldu tavsiye ederim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kaç kuruş ?

edit: 11 ytl miş.

Yakıt tüketimini napar bu ?


edit: peki acaba bunu Twinsparklara nasıl uyguluyoruz?

8 tane mi almam gerekiyor bundan ?

TS"lerde aynı valve ıcındeki bi buji daha mı kucuktu?..
Yoksa o eskisinde miydi?

eğer daha küçükse bunların boyutları var dimi ??

Biri bana araştırmada yardımcı olabilir mi =)

of Alfa of..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
The 16V engines have two different sizes of spark plug in each cylinder. The large spark plug is centrally located, and ignites the mixture for the power stroke. The smaller plug is set to one side of the combustion chamber, near the exhaust valves, and fires near the end of the exhaust stroke.


Alfa abi bu.. lütfen yani, bi zorluk çıkartmasa olur mu ?

yoksa ben tamamen yanlış mı anlıyorum ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
Quibble said:
said:
The 16V engines have two different sizes of spark plug in each cylinder. The large spark plug is centrally located, and ignites the mixture for the power stroke. The smaller plug is set to one side of the combustion chamber, near the exhaust valves, and fires near the end of the exhaust stroke.


Alfa abi bu.. lütfen yani, bi zorluk çıkartmasa olur mu ?

yoksa ben tamamen yanlış mı anlıyorum ?



Bildğim kadarıyla yeni motorlarda aynı anda ateşleniyo bujiler, ama bizim eskilerde biri yanam diğeri eksoz zamanında. Küçüklü büyüklü falan bi de.

Daha yeni değiştirdim 8tanesi 100lira. yani daha bile pahalı bu yeni çıkandan bizim bujiler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mino said:
Twin Spark'larda varyatör olayı halledildi mi onu söyleyin bana :D
Buji harbiden ucuzmuş bu arada. Bizim NGK lar 100.000 km gidiyor 1.7 boxer motorda.


Ömrünü uzattılar bayaa yenilerde ama kökten halletme yok :D triger değişirken o da değşiyo her türlü :D

Bu arada NGKlar için 135 demişti ustam, kalite olarak bi fark olmadığından gerek yok NGKya, Bosch iyidir. Aynı şekilde 100k da bir değişmesi tavsiye ediliyo.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eh yine iyi triger değişimine kadar uzamış olması.

Alfa'nın 8 subaplı twin sparklarında bu sorun yoktu (çünkü varyatör yoktu), bir de onlar triger kayışları yerine zincirliydi (-.-')

Gerçi artık Twin Spark üretmiyorlar, Alfa Romeo motoru bu dedirten motorların üretimi bitti iyi mi...

Önce Boxer'lar
Ardından Twin Spark'lar
Sonra kromajlı V6'lar...

Gel de üzülme. Twin Spark dışında diğer motorların başka zaafları vardı (yakıt tüketimi, emisyon) ama keşke günümüze uygun revize olsalardı diyor insan.

JTS ve JTD oldu bütün motorlar.

Bu arada bujileri değiştirirken köklü değişiklik düşünüyorsanız, buji kablolarını da unutmayın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...