EzerGecer Mesaj tarihi: Ağustos 7, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 7, 2008 said: Motorunuzun yeni itici gücü Bosch Süper 4 Bosch'un bir diğer yüksek teknolojik buluşu. Bosch Super 4, bujide son teknolojik gelişme olan > prensibi ile çalışır. Gümüş kaplı sivriltilmiş bir orta elektrod ile 4 adet ince elektroddan oluşan, önemli avantajlar sağlayan bu buji kombinasyonu dünyada tektir. Buji kıvılcımı, motorun hızlanmasına ve güç sarfiyatına göre en uygun ateşlemeyi sağlamak için daima en iyi ve emin yolu seçer. Yeni Bosch Süper 4. Teknik olarak üstün bir yenilik - Sizin aracınız için de! Bosch Süper 4, tüm ömrü boyunca ve her sürüş koşulunda bilinen bujilerden önemli ölçüde daha verimli. Avantajları: Hızlanmada hissedilir iyilişme Belirgin şekilde daha sessiz çalışma Üstün motor performansı Fabrikada, gereken şekilde ayarlanmış elektrod aralığı Bosch'un Super 4 bujileri konvansiyonel bujilerden şu bakımlardan farklıdır Dört simetrik olarak ayarlanmış negatif elektrot Bakır özle kaplı krom nikel alaşımdan yapılmış gümüş plakalı bir merkez elektrodu Bujinin kullanım süresimni uzatmak için öncede ayarlanmış elektrot aralığı Super 4 bujiler, konvansiyonel bujiler üzerine şu iyileştirilmiş özellikleri gösterir Super 4 bujilerindeki negatif elektrotların ince şeklinden dolayı konvansiyonel bujilerde kıvılcım üretimi için gereken güçten daha az güç sarfedilir. Yakıt hava karışımı herbir ateşleme için % 40 daha fazla güç teminiyle ateşlendiğindenbuji verimliliği artar Sekiz olasılıklı buji tırnak aralığından dolayı daha büyük ateşleme güvenilirliği Yüzey aralık teknolojisinden dolayı kendi kendini temizleme Genişletilmiş ısı aralığı Super 4 bujiler, daha eski taşıtlarda dahi kullanılabilir. Bu sayede taşıtlar modern buji teknolojisinin faydalarına erişmiş olur İyileştirilmiş düşük sıcaklık davranışı ve kendi kendini temizleme özelliğinden dolayı soğuk çalıştırmalarda konvansiyonel bujileriden üç katı daha fazla etkinliğe sahiptir. İyileştirilmiş soğuk çalışma davranışı ve hatta ısıtma fazında artan ateşleme güvenirliği yanmamış yakıt miktarını azaltır ve böylece HC emisyonlarını aşağıya çekilir. Bu durum katalitik konverterin servis ömrünü uzatıcı etkiye sahiptir. Hava-yakıt karışımı birikintileri öncelikle zorlu ivmelenmelerde ki sürüşlerde meydana gelir. Artan ateşleme olasılığıyla Bosch'un Super 4 bujileri muhtemel ateşleme başarısızlıklarını önler ve bundan dolayı sürekli ivmelenme sağlar. Bir denemede üçüncü yada dördüncü viteste 30 km/h'dan 120 km/h'a kadar ivmelenmede her bir aşamada 0.4 s kadar iyileştirilen bir değerle neticelendi. Sollama esnasında sürücünün ve yolcuların iyileştirilmiş güvenliğinin sağlanmasıyla ivmelenme mesafesi beş metreye kadar azaltıldı bu linkten inceleyebilirsiniz Bugun taktırdım gerçekten aşırı derece hissedilir bir değişim oldu tavsiye ederim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 7, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 7, 2008 Selam, Benim bujiler zaten 4 tırnaklı diye hatırlıyorum. İnip sökücem şimdi, merak ettim :P Yoksa 3 tırnak mıydı? Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
EzerGecer Mesaj tarihi: Ağustos 7, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 7, 2008 Baktın mı bari :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Quibble Mesaj tarihi: Ağustos 7, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 7, 2008 Kaç kuruş ? edit: 11 ytl miş. Yakıt tüketimini napar bu ? edit: peki acaba bunu Twinsparklara nasıl uyguluyoruz? 8 tane mi almam gerekiyor bundan ? TS"lerde aynı valve ıcındeki bi buji daha mı kucuktu?.. Yoksa o eskisinde miydi? eğer daha küçükse bunların boyutları var dimi ?? Biri bana araştırmada yardımcı olabilir mi =) of Alfa of.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 7, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 7, 2008 Selam, Müşteri geldi sökemedim :P Yarın artık nasip. Hem daha gidip yağ alıcam eklemek için. Kaç silindir varsa, o kadar buji alacaksın. Bujilerde ölçü standart diye biliyorum hem. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Quibble Mesaj tarihi: Ağustos 7, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 7, 2008 said: The 16V engines have two different sizes of spark plug in each cylinder. The large spark plug is centrally located, and ignites the mixture for the power stroke. The smaller plug is set to one side of the combustion chamber, near the exhaust valves, and fires near the end of the exhaust stroke. Alfa abi bu.. lütfen yani, bi zorluk çıkartmasa olur mu ? yoksa ben tamamen yanlış mı anlıyorum ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
EzerGecer Mesaj tarihi: Ağustos 7, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 7, 2008 Yazık oldu :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
kertenkele Mesaj tarihi: Eylül 22, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2008 2006 lancer'a taktım yakıtı arttırdı haliyle çok az biraz çekişte farklılık oldu ama değmez..çıkarttım orjinallerinden taktım gene tek tırnak iidir :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
MrMarvelous Mesaj tarihi: Eylül 22, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2008 Buji etkilese etkilese ne kadar etkiler ki ya? 102 beygir arabamı 103 yapsa kaç yazar? gerek yok buji takmaya 1 beygir için. genelde yan koltukta beygir gibi karılar oturuyo benim arabada, aynı şey. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sintisyzer Mesaj tarihi: Eylül 22, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2008 evet biraz gercekci verilerden soz etselermis taksan 400hp arabaya tabi guzel verir bi 20bg de, bizim gariban 1.6lara ne gerk var :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mino Mesaj tarihi: Eylül 23, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 23, 2008 Twin Spark'lar 8 buji. Bizim NGK'lar tırtlarsa alabilirim belki. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Eylül 23, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 23, 2008 zaten yakıt tuketımı tavan, daha da artmasın. gereksiz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Eylül 23, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 23, 2008 Quibble said: said: The 16V engines have two different sizes of spark plug in each cylinder. The large spark plug is centrally located, and ignites the mixture for the power stroke. The smaller plug is set to one side of the combustion chamber, near the exhaust valves, and fires near the end of the exhaust stroke. Alfa abi bu.. lütfen yani, bi zorluk çıkartmasa olur mu ? yoksa ben tamamen yanlış mı anlıyorum ? Bildğim kadarıyla yeni motorlarda aynı anda ateşleniyo bujiler, ama bizim eskilerde biri yanam diğeri eksoz zamanında. Küçüklü büyüklü falan bi de. Daha yeni değiştirdim 8tanesi 100lira. yani daha bile pahalı bu yeni çıkandan bizim bujiler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mino Mesaj tarihi: Eylül 23, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 23, 2008 Twin Spark'larda varyatör olayı halledildi mi onu söyleyin bana :D Buji harbiden ucuzmuş bu arada. Bizim NGK lar 100.000 km gidiyor 1.7 boxer motorda. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Quibble Mesaj tarihi: Eylül 24, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 24, 2008 Mino said: Twin Spark'larda varyatör olayı halledildi mi onu söyleyin bana :D bak aklıma getirdin sanayiye gidip halletmem lazım varyatör olayını.. pff. bu arada bu bujilere onay gelmedi sanırım, hiç almıyım bundan ozmn. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Eylül 25, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 25, 2008 Mino said: Twin Spark'larda varyatör olayı halledildi mi onu söyleyin bana :D Buji harbiden ucuzmuş bu arada. Bizim NGK lar 100.000 km gidiyor 1.7 boxer motorda. Ömrünü uzattılar bayaa yenilerde ama kökten halletme yok :D triger değişirken o da değşiyo her türlü :D Bu arada NGKlar için 135 demişti ustam, kalite olarak bi fark olmadığından gerek yok NGKya, Bosch iyidir. Aynı şekilde 100k da bir değişmesi tavsiye ediliyo. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mino Mesaj tarihi: Eylül 25, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 25, 2008 Eh yine iyi triger değişimine kadar uzamış olması. Alfa'nın 8 subaplı twin sparklarında bu sorun yoktu (çünkü varyatör yoktu), bir de onlar triger kayışları yerine zincirliydi (-.-') Gerçi artık Twin Spark üretmiyorlar, Alfa Romeo motoru bu dedirten motorların üretimi bitti iyi mi... Önce Boxer'lar Ardından Twin Spark'lar Sonra kromajlı V6'lar... Gel de üzülme. Twin Spark dışında diğer motorların başka zaafları vardı (yakıt tüketimi, emisyon) ama keşke günümüze uygun revize olsalardı diyor insan. JTS ve JTD oldu bütün motorlar. Bu arada bujileri değiştirirken köklü değişiklik düşünüyorsanız, buji kablolarını da unutmayın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Eylül 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 28, 2008 JTSler çift buji değil mi? Aynı anda mı ateşliyor TSlerden farklı olarak? Ayrıca common raili ilk alfa yapmış, bir nevi güncel bütün dizeller alfa motoru oluyo , alfa ruhuyla ne alakası olduğu tartışılır tabi :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mino Mesaj tarihi: Eylül 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 29, 2008 JTS ler çift buji değil. Direkt enjeksiyonlu benzinli motorlar sadece. Torkları TS lere göre daha iyi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Eylül 30, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 30, 2008 Mito ile beraber yeni motorlar gelmiş sanırım. Aryıca gelmek üzere olan 169'unda arkadan çekişli olacağı açıklanmış (zaten maserati quatroporte platformunda olcakmış) Bir de 149un fake resimleri çıkıp duruyo. Pek hacyanlı alfisti. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar