Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Diablo 3 - Genel Topic


Xo

Öne çıkan mesajlar

bombilo said:

yani burada sadece konusan biri varsa oda bariz sensin be birader.


Fake acc gelip yazma arkadaşım biladerinde değilim kırma ağız yazma bana.Öğrenmişin emületör zımbırtısını konuşuyorsun.Benim yazdığım tamamiyle işin esprisi idi ama ben öğreteyim az sana.

DRM den açılıyor bütün konu,bunun sebebide D2 oynamış herkes bilir kısacası item dupe ve offline karakter edit.Adamlar item satışı ve karakter satışını kontrol altında tutup oyuncunun privacy ayarlarına kadar kolunu sokmak istiyor.Bundan sebep server based kasıyor blizzard ama önündeki en büyük engel bağlantı.Diablo 3 beta oynayan arkadaşlarsa zırt pırt serverların down olma sebebi bu.Bunuda kendi forumlarımızda tartışıyoruz skdrw alanı değil demişin sanki tanıyorsun adamları yine boşsun.Hertürlü DRM ye karşı savaş var.Bunu deneyen tek firmada Blizzard değil lol çoktan kırılmış ve oynanmış oyun var,tek tek firma sayayımı sana yoksa havadan osurmaya devam mı edersin ?

Dediğim Single player AH olmayan ve cop op olmayan bir diablo 3 olacak buda oyun çıktıkdan max 1.5 aya çıkacak.Çıkmayacak demeniz için elinizde ATARI zamanında kalma bilgiden fazlası olsun.Protokol uzantılı dosyalar açık zaten neyin ne olduğu belli.

Hangi accountun varsa seç ve yaz buraya benden alıcağın cevap yaylalar olur zaten sami sevmesem açardım daha konuyu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sana bir özet geçeyim simdi.

Cute said:

Fake acc gelip yazma arkadaşım biladerinde değilim kırma ağız yazma bana.Öğrenmişin emületör zımbırtısını konuşuyorsun.Benim yazdığım tamamiyle işin esprisi idi ama ben öğreteyim az sana.


öncelikle fake accim değil, real accim.

Cute said:

DRM den açılıyor bütün konu,bunun sebebide D2 oynamış herkes bilir kısacası item dupe ve offline karakter edit.Adamlar item satışı ve karakter satışını kontrol altında tutup oyuncunun privacy ayarlarına kadar kolunu sokmak istiyor.Bundan sebep server based kasıyor blizzard ama önündeki en büyük engel bağlantı.Diablo 3 beta oynayan arkadaşlarsa zırt pırt serverların down olma sebebi bu.Bunuda kendi forumlarımızda tartışıyoruz skdrw alanı değil demişin sanki tanıyorsun adamları yine boşsun.Hertürlü DRM ye karşı savaş var.Bunu deneyen tek firmada Blizzard değil lol çoktan kırılmış ve oynanmış oyun var,tek tek firma sayayımı sana yoksa havadan osurmaya devam mı edersin ?


eğer burada Ubi'den bahsediyorsan, evet Ubi ve benzeri birçok firma DRM davasına oyunlarını internet gerektiren bir sisteme çevirdi. ha burada yanlız karıştırdığın bir nokta var ki Ubi ve benzeri yöntemi uygulayan firmalar bu işlemi launcherlar ve oyunun startupında koydukları check'ler ile yapmaya çalıştılar. ha noldu, skidrow'dur razor'dur çok basit server-stacklerle connection'ı localhost'a yönlendirip yanıtlayan crack'ler geliştirdiler, hatta o da yetmedi bu minnacık emulator'lerin içine birbirleriyle dalga geçtikleri MOTD eklediler.

Cute said:

Dediğim Single player AH olmayan ve cop op olmayan bir diablo 3 olacak buda oyun çıktıkdan max 1.5 aya çıkacak.Çıkmayacak demeniz için elinizde ATARI zamanında kalma bilgiden fazlası olsun.Protokol uzantılı dosyalar açık zaten neyin ne olduğu belli.


İşte tam burası, aha onlarda böyle oldu bunlardada böyle olacak mantığını ortaya koyduğun ama temelde yanıldığın kısım. Ubi ve benzeri firmaların kullandığı yöntemi Blizzard'da kullanıyor gibi bir beklenti içine girmen seni yanıltan kısım zaten.

Blizzard bu olayda bambaşka bir yöntem izledi. Gameplay & logic'i tamamen server-side'a taşıdı. Aslında şöyle diyelim, d2'de normalde server side kodu client içinde de gömülü olduğu için, single player & lan game'i herhangi bir blizz-server connection olmadan oynayabiliyorduk ama d3 ile birlikte server side logic tamamen client'tan kaldırıldı.

ha noldu sonuçta, bugun d3 client kendi başına bir hiçbir şey yapamıyor. yapması için bir sunucu bağlantısı gerekiyor ki bu durumda oldukca devasa bir emulasyon isi devreye giriyor. skidrow/razor'ın huge-emulation isine girmedigi bilinen bir gerçek olduguna göre geriye tek seçenek wow'da olduğu gibi mangos/trinity-core tarzı emulatorler secenek olarak kalıyor ki o iş öyle 1.5 ayda olacak bir iş değil.

Cute said:

Öğrenmişin emületör zımbırtısını konuşuyorsun.Benim yazdığım tamamiyle işin esprisi idi ama ben öğreteyim az sana


ha ek olarak, evet baya öğrendim emulator zımbırtısını nede olsa şu an d3 için mevcut olan tek emulator mooege'ın founderıyım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

orası bir gerçek zaten, emulator'ler uzun bir süre sonunda en azından biraz biraz içerik sunmaya başlasa bile hiçbir zaman orijinal oyun kadar up-to-date olamıyor.

neden döndü, arkadaş oyuna 1.5 ay içinde full crack çıkacak dedi de bende pek mümkünatı olmadıgını acıklayama calıstım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

akan trafik uzerınde encryption var. TLS kullanıyor blizzard, normalde win ortamında default olarak desteklenmeyen cipher'ları kullanıyor hatta (TLS_PSK_WITH_AES_256_CBC_SHA gibi). bunu openssl kullanarak astık.

aslında bu reverse engineering cok zor olmadı cunku patch 6'ya kadar protokol uzerınde hic bir encryption yoktu, yanlıs hatırlamıyorsam patch 6 ile tls'i aktif hale getirdiler.

ustune d3 client'ı cengelleyen bir programcık yazdık, trafigi client encode/decode ettikten sonra loglatıyoruz, problem kalmıyor.

ha işin daha komik yanı, oyun icin daha early beta'da (patch 3 civarı basladık calısmaya) emulator ortaya cıkmasının en onemlı nedeni yine blizzard'ın kazmalıgı. oyunun bnet2 tarafı (yani login, party ekranı, chat vs) google protocol buffers kullanıyor.

bu protocol buffers kısaca iletisim protokolu tanımlayabileceginiz ve daha sonra c++,java, python,c# gibi diller icin class file output alabileceginiz bir sistem ki arka planda mesajlasma isinin detaylarını kendı hallediyor.

isin komik yanına gelirsek blizzard protocol buffers definition dosyalarını binary olarak bnet.dll ve d3.exe icinde tutuyor. bizde bunları extract edip text-definitionlara cok kolay birsekilde convert edebiliyoruz. yani ingame-server dısında bnet tarafının paketlerinin reverse engineeringi ve emulasyonu cok basit oldu.

ingame-server tarafı ise baska bir hikaye.

pardon baya edikledim, ilgi duyanlar için bazı linkler ekledim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya acıkcası ben ve diger dev'lerin bu olay uzerınde calısmasının temelinde ki amac oyunu belese oynatmak degil, blizzard'ın server-client ve oyun mimarisini anlamak/calısmak var.

bu yuzdendir ki emulator sitesinin ve proje sayfasının heryerinde educational project oldugunu belirttiyoruz. yine bu yuzdendir ki gameplay & content isine pek onem vermiyoruz, acıkcası vermeyi de dusunmuyoruz. hani retail'de update etmeye devam edermiyiz bilemiyorum, cunku gercekten cok fazla zaman gerektiren bir islem ve malum DMCA tarafında oldukca riskli. kısacası kımse bu emulatordan kısa veya orta vadede oturmus bır gameplay beklemesın :)

mooege su an ıcın tam anlamıyla bir bnet2 framework - ek olarak d3 ingame'i de content/gameplay olarak olmasa bile functionality olarak destekliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SenariouS said:

protocol bufffersı anlamadım ama güzel geldi. Ona bakıyorum şimdi. Cidden sağlam emek var. Ama işte betadan, offical vers. geçerken bunlar hala böyle kalır umarım.


abi blizzard yine bir dangalaklık yapıp ulan bugune kadar dusunemedık, protokol buffer definitionları extract etmisler, tamamen degistirelim veya hic pbuffers kullanmayılım derse, o zaman bu oyunu bir 6 ay daha beklemek zorunda kalırsınız :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...