Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Diablo 3 - Genel Topic


Xo

Öne çıkan mesajlar

Aoc gibi uber grafik 10fps olacağına, 8-10 kişi kasmadan 40-50 fsplerde oynasın, etrafta göze biraz daha "az" hoş görünsün derim ben.
Blizzard'a baktığımızda da, adamlar her zaman bunu yaptı oyunlarında. Bir oyunu oyun yapan oynanabilirlik. Adamlar bunun bilincinde ve bu yüzden en iyi oyun firması.

Ayrıca uber denebilecek cosmos1000 kasalı flm bir sistemim var ama CS açtığımda hala 640*480 oynuyorum. Bu da biraz zevk meselesi. Herkes aşmış grafik istemez, en azından ben.

nacizane fikrim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam'e şu konuda katılıyorum, Diablo3'den daha önce çıkacak SC2; ki kendisi multiplayer için tasarlanmış yani güzel grafikten çok oynayabilirlik üzerine kurulu olan bir oyun; daha güzel grafiklere sahip :) Özellikle karakter/unite modellemelerinde daha başarılı.

Evet SC2 oynarken grafikleri pek umursamayacam illa ki, ama Diablo için olsaydı güzel olurdu. Evet, SC2 için oyun 2004ten kalma işlemcimle oynayabilmeliyim. Ama hayır lütfen, 2004teki bilgisayarımla Diablo3 oynayamayayım bilmem derdimi anlatabildim mi.Konsept farkı tamamen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

AoC örneği vermişsin :)

Age of Conan motoru aslında çok hardware kısıtlayan bir motor değil, minimum/recommended speclere bakarsan 2005/6+ makinalar o specleri geçer. Sorun oyun motorunun optimizasyonu çok çok kötü, bir sürü sorun var bug var vs vs. Pentium4 3.2GHz işlemciyle o oyunu mediumda oynayanlar da var, 3870x2 ile 15 fps alan da. Orda sorun başka.

Blizzard gibi bir firma ise özellikle iyi optimize ettiğinden grafik motorunu bu tip bir sorun olmaz ve Age of Conan kalitesinde grafiklerle, AoC'den tonlarca fazla FPS alarak oynayabilirsiniz.

Edit: Bence en azından bir High settingdeki Mass Effect/Gears of War kadar iyi olabilmeli. Güzel bilgisayara sahip olan adamlarda süper gözüksün ama low'da da dibe kadar inebilsin, kriter bu olmalı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

işte ben bunu seviyorum ya blizzard daki. adamlar bi yandan wow bi yandan sc2 bir yandan d3 biryandan warcraft filmi. inanılmaz bir firma. AoC çıktı warhammer çıkacak. adamların kendi planları var ama. yani şu çıkacak aman elimi çabuk tutayım tarzında hareket etmek yerine işlerini herkezden iyi yapıp zaten hakim oldukları piyasayı iyice ellerinde tutuyorlar. daha yeni release olmuş AoC yakında çıkacak olan Warhammer için sanırım bu diablo3 haberi ve zaten aylar öncesinden açıklanan sc2 sanırım bu 2 oyunuda şimdiden sildi.

inanılmaz bir oyun geliyor gene. zaten işlerine gösterdikleri saygıdan ve sundukları kaliteden dolayı en sevdiğim oyun firmasıydı adamlar bu haberlerden sonra yerlerini birkez daha pekiştirdiler gönlümde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"aoc gibi olmasına gerek yok" demişimdir demişsem bile (demeyi düşündüm çünkü) ama onu da dediğimi sanmıyorum, önceki mesajlara baktım zaten göremedim.

ya kaldı ki aoc'ta 3km ötesini filan görebiliyorsun kamera açısı gereği, bunda öyle birşey yok. olmasına gerek de yok. şu fix açıda ve max zoom out'da ekranda görülebilecek yaratık veya karakter sayısı belli. 40vs40 savaşta spell effect spam olacak bir oyun da değil türü gereği. azami 8 kişi diyorlardı mp için.

ya o mass effect ya da gears of war'a benzeseydi öper başımın üstüne koyardım. eleştirim oyunun çıkış tarihi TBA, e haziran 2008'deyiz. 2009'a göre düşünüyorum sonuçta.

ben kendi makinemi 2007'de almışım ve yenilemeyeceğim 2010'a kadar, bencil emellerim yok yani. (:P)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İyi grafikli ruhsuz oyunu "ben gözlerimi kapıyorum roleplayimi yapıyorum mis gibi atmosfer oluyor" diyebilen adamlar grafiklerden şikayet ediyorsa kapasınlar gözlerini farzetsinlerki D3 te ME grafikleri var.

Selametle problem solved

PS: Durumdan tamamen habersiz ev arkadaşımın benim konuyu anlatmam üstüne kelimesi kelimesine yorumudur
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:
kendi bilgisayarınız çok eski değilse yeni oyunları açıp high grafiklerde neye benziyorlar bakın. yok şayet bunu yapamıyorsanız 2008 yılında yayınlanan, grafik puanı olarak 8 üzeri almış oyunların net'ten ss'lerini bulun. bakın onlara, sonra bunlara bakın.


Gene çok kaçamak bir cevap olmuş.:)İyi grafikten kastın yüksek teknik özellikler mi? Oyun sitelerinin verdiği puanlar mı? Daha gerçekçi grafikler mi? Ölçütün bunlar mı?

Cevaplamaya çalışayım. Blizzard ın yaptığı şeye tasarım camiasında yüksek stilizasyon diyoruz. Bir çoklarının bilmeyerekten "cartoony" diye tanımladığı durum.

Söz gelimi elime bir elmayı alıp çok gerçekçi bir şekilde resmedebilirim. Ama bu sadece işçilik gerektirir. Zor olan stilizasyondur. Kendinden bir şeyler katabilmektir. Deforme edebilmektir. Esas yaratım işlemi budur.

Piyasada bir çok oyun stüdyosu daha gerçekçi grafik için uğraşır. Gerçeği taklit etmek sadece teknik bir beceridir. İşçiliktir. Zanaattır. Yaptığın işin sanat olabilmesi için kendinden daha çok katman gerekir. Kendi yorumunu oluşturman gerekir.

Kendi tarzını yaratabilmektir önemli olan. Karşına yönetmenini bilmediğin bir film getirseler o işi cohen kardeşler yapmışsa rahatça anlarsın onların elinden çıktığını yada bir tablo koysalar önüne picasso çalışması olduğunu kolayca tahmin edebilirsin.

Blizzard ın yaptığı işler bu yüzden über AoC yada imba Crysis grafiklerinden çok daha değerlidir. Kendi tarzının altını bu kadar çizebilmiş nadir oyun stüdyolarındandır.

Kısacası sadece düşük sistemler de oynanabilsin diye değil Samwise ın tasarım idealleri yüzünden stilizedir blizzard oyunlarındaki grafikler.

Piyasada herkesin über grafik peşinde koşarken bir yandan sanatsal yaratıcılığa önem verip aynı anda kitlelere ulaşabilen bir firmanın varolması bence harika birşey.

Gerçekçi ultra/über kick ass grafiklerinizden zilyon tane var bırakın deformasyon üstüne giden stilizasyon için uğraşan sürrealizmden etkilenmiş kontrast renkler arayan formları yeniden yaratmaya meraklı bir tane oyun stüdyosu kalsın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Juzzam said:

Gene çok kaçamak bir cevap olmuş.:)İyi grafikten kastın yüksek teknik özellikler mi? Oyun sitelerinin verdiği puanlar mı? Daha gerçekçi grafikler mi? Ölçütün bunlar mı?

Cevaplamaya çalışayım. Blizzard ın yaptığı şeye tasarım camiasında yüksek stilizasyon diyoruz. Bir çoklarının bilmeyerekten "cartoony" diye tanımladığı durum.

Söz gelimi elime bir elmayı alıp çok gerçekçi bir şekilde resmedebilirim. Ama bu sadece işçilik gerektirir. Zor olan stilizasyondur. Kendinden bir şeyler katabilmektir. Deforme edebilmektir. Esas yaratım işlemi budur.

Piyasada bir çok oyun stüdyosu daha gerçekçi grafik için uğraşır. Gerçeği taklit etmek sadece teknik bir beceridir. İşçiliktir. Zanaattır. Yaptığın işin sanat olabilmesi için kendinden daha çok katman gerekir. Kendi yorumunu oluşturman gerekir.

Kendi tarzını yaratabilmektir önemli olan. Karşına yönetmenini bilmediğin bir film getirseler o işi cohen kardeşler yapmışsa rahatça anlarsın onların elinden çıktığını yada bir tablo koysalar önüne picasso çalışması olduğunu kolayca tahmin edebilirsin.

Blizzard ın yaptığı işler bu yüzden über AoC yada imba Crysis grafiklerinden çok daha değerlidir. Kendi tarzının altını bu kadar çizebilmiş nadir oyun stüdyolarındandır.

Kısacası sadece düşük sistemler de oynanabilsin diye değil Samwise ın tasarım idealleri yüzünden stilizedir blizzard oyunlarındaki grafikler.

Piyasada herkesin über grafik peşinde koşarken bir yandan sanatsal yaratıcılığa önem verip aynı anda kitlelere ulaşabilen bir firmanın varolması bence harika birşey.

Gerçekçi ultra/über kick ass grafiklerinizden zilyon tane var bırakın deformasyon üstüne giden stilizasyon için uğraşan sürrealizmden etkilenmiş kontrast renkler arayan formları yeniden yaratmaya meraklı bir tane oyun stüdyosu kalsın.


W3 veya WoW oynarken bu dediklerini görmemek ve etkilenmemek mümkün değil. Basit grafiklerine rağmen max zoomlu W3 inanılmaz şirin gözükür mesela. Gençlik KIRİZİS GRAFİKS istediği için Sawmwise'ın sanatı ignorant masses arasında kaybolup gidiyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

juzzam, güzel arkadaşım, kaçamak cevap ben vermiyorum da nedense sen anlamazlıktan gelmeyi tercih ediyorsun. bak başka arkadaşlar yukarıda anlamış kastettiğimi. kaede "ulaşılabilirlik" dedi, o da bir görüş, ona da hayhay aynı fikirde olmasak da. güzel estetik anlayışı üzerine değil eleştirim, o ayrı bir konu. teknik açıdan geride olduğunu gözlemliyorum oyunun ss'lere bakınca. ki önce videoyu izledim, dikkatimi çekmedi pek düşük kaliteydi zaten dosya. sonra ss'lerde, özellikle karaktere zoom yapılınca rahat farkediliyor. elbette o zoom seviyesinde oynamayacağız ama sonuç itibariyle görülüyor fark aynı türdeki oyunları aklımıza getirince.

cartoony'likle filan alakası yok. o dediklerin sc ve wc'ye özgü bir durum. diablo'da yapmadıkları bir olay zira dark fantasy olayının canına okur direktman. cartoony filan değil grafikler buradakiler. fazla eskiler.

np kaede, oyun çıkmadan önce işi inada bindirip çıkınca oynamayan bir insan değilim. öyle olsa mass effect'i de oynamazdım. batmaz bana merak etme. (:P)

ha bu arada wc3 grafiklerine kırayzis değil de battle realms grafikleri kor ki ondan 6 ay önce çıkmış oyundur. teknik olarak da, artistik olarak da. fyi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dark fantasy şeklinde olan D1 idi. D2 de beraberinde D3 de gayet stilize oyunlar. Zaten "cartoony" lafı yanlış bir terim. Blizzardın oyunları her zaman stilize. Adamların tasarım konsepti bu. O eski dediğin durumu adamlar can atarak yapıyor.

Mesela wow da bir çok form yamuktur. Human binalarındaki sütunlar kapılar bile bariz yamuktur. Bu adamlar bunu düzgün yapmayı bilmiyor mu peki? Adam onu isteyerek ve büyük ihtimalle de zevk alarak yapıyor.

Bu arada battle realms pek değeri anlaşılamamış oyunlardandı. Arkadaşlarımla acayip zevk alarak oynamıştık. Hatta wowda bazı char isimlerimi oradan almıştım. Zymeth, Yvaine vs.

Bu arada titan questin grafikler direkt itici. D3 ün konsept ondan farklı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...