paramecium Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2008 Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2008 Selam, said: Otomobil firmaları rekabette yeni silahlar kullanıyor. 0-100 km/s hızlanmaları, turbo beslemeli motorlar, Nurburgring'de tur zamanlarından sonra şanzıman modelleri de sıkı bir rekabetin yaşanadığı alan. 2001 yılında, dünyanın ilk 6 vitesli otomatik şanzımanını BMW'nin 7 serisinde görmüştük. Sonra Mercedes-Benz 7 vitesli otomatik şanzıman ile bir adım öne geçmiştiki Lexus 8 vitesli otomatik şanzıman ile donattığı otomobilini satışa sundu. ZF tarafından üretilen 8 vitesli otomatik şanzımanı Audi, Q7 ve yeni nesil A8'de, BMW'de yeni nesil 7 serisine kullanacak. Saygılar.
Mr_Hand Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2008 Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2008 haa ne güzel 2de kalkıp direkt 4e atarız hızlanınca da 4ten 6ya 6dan da 8e atarız. markketten dönüyosak da 1 ile kalkacaz tabi... ya suyu çıktı ama.
paramecium Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2008 Selam, Yakında TIR/traktör misali olacak şanzımanlar :P Saygılar.
Mr_Hand Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2008 Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2008 anlamıyorum audinin sürekli değişken sonsuz oranlı şanzımanı bunların hepsini bertaraf etmiyo mu? Sanırım o teknolojinin tutmamasının sebebi -başka teknik bi neden yoksa- insanların vites atarak araç kullanmaya alışık olmaları. Ya da en azından motorun devirinin artıp azalarak aracın ilerlemesi. Hayır yani yoksa sürekli değişken şanzımanın bi sürü avantajı var...
BonePART Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2008 Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2008 otomatik oldktan sonra 48 vites olsun banane az daha itiklerim triptonici
paramecium Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2008 Selam, Tork sebebiyle fazla yüksek güçlü motorlarda kullanılamıyor. İnsanlar motorun devirlenme sesini duymak istiyorlar : Saygılar.
CoolRider Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2008 Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2008 Gitgide otomatiğe kaydığı için sayıyı artırıyorlarda. Bunun pürüzsüz sürüş dışında bir farkı oluyor mu onu merak ettim ben. Yoksa sırf yaptım oldu yaklaşımı mı var?
Suark Mesaj tarihi: Haziran 1, 2008 Mesaj tarihi: Haziran 1, 2008 Az yakar. Yani ben öyle düşünüyorum, Benim araba 7 ileri otomatik. 2 de kalkıyor normalde meret, sürekli 2k devirde yani kaza koklemedıkce devırı arttırmıyor ( hoş arttırsada gıdemıo kendılerı anca bagırıo =) ) e devir artmayınca az yakıyor.
Greeny Mesaj tarihi: Haziran 5, 2008 Mesaj tarihi: Haziran 5, 2008 Ya triptronic midir nedir onda rahat gözüküyorda şeyi düşününce biraz geriyor insanı. Misal trafikte öndeki lavuk ani fren yaptı sen de 8. vitestesin.Şimdi 120km hızdan 40 a düştün. Çek beri triptronici çek. Bayar adamı öyle bir durumda :)
paramecium Mesaj tarihi: Haziran 5, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Haziran 5, 2008 Selam, 'hadi 5 kademe iken 3'e düşüyorduk, şimdi 3 mü desem yoksa 5 mi desem, 4 de olabilir, olmayabilir de... ya Allah...' tarzı düşünceler dolanır kafada artık :P Saygılar.
Sintisyzer Mesaj tarihi: Haziran 5, 2008 Mesaj tarihi: Haziran 5, 2008 ben kendi 4 ileri otomatigimden sonra 6 ileri bmw falan kullaninca sasiriyorum yahu, 8 ne olur kimbilir
matama Mesaj tarihi: Haziran 5, 2008 Mesaj tarihi: Haziran 5, 2008 surus zevkinin tamamen icine eder baska birsey degil.
Sintisyzer Mesaj tarihi: Haziran 5, 2008 Mesaj tarihi: Haziran 5, 2008 eh zaten consumption dusurmek icin yapilmistir muhtemelen, veya bak biz naaptık demek icin sonucta traktor ve kamyonlarda var ileri geri 10ar 20şer vites 6 ileri manuel kafidir bnece
paramecium Mesaj tarihi: Haziran 5, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Haziran 5, 2008 Selam, WRC araçlarda da 7 ileri değil mi? Demek ki bir faydası var da profesyonel kullanım alanlarında bile 7 gibi yüksek kademe sayıları kullanılıyor. Faydası ne? Düşük vites oranları sayesinde daha rahat devirlenme neticesinde daha iyi ara hızlanma ve ayrıca yüksek devire ihtiyaç duymamadan kaynaklanan düşük yakıt tüketimi. Bence 10a kadar yolu var bunun. Saygılar.
Mr_Hand Mesaj tarihi: Haziran 5, 2008 Mesaj tarihi: Haziran 5, 2008 bu demektir ki otomatik modda 10 vitesi kullanan manuel modda 6 vites falan çalışabilen şanzımanlar gelecek yakında...
paramecium Mesaj tarihi: Haziran 5, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Haziran 5, 2008 Selam, Veya vites kolunu manyağa çevireceğiz :P Saygılar.
CoolRider Mesaj tarihi: Haziran 5, 2008 Mesaj tarihi: Haziran 5, 2008 Yada herkes tır şöförü gibi olucak :)
Sintisyzer Mesaj tarihi: Haziran 6, 2008 Mesaj tarihi: Haziran 6, 2008 unutuyorum arkadaşım! tiptronik 10 ileri olmaz
Masticore Mesaj tarihi: Haziran 6, 2008 Mesaj tarihi: Haziran 6, 2008 10'a kadar yolu varda .Düz vitesin yok ama :)
CoolRider Mesaj tarihi: Haziran 6, 2008 Mesaj tarihi: Haziran 6, 2008 Hiç kimse pozitif düşünmüyor! Bu yeni vitesler ile yandaki kızın bacağını ellemek daha kolay olucak vites atarken! Alman yapıyor ama neden yapıyor hiç düşünmüyorsunuz :)
Quibble Mesaj tarihi: Haziran 7, 2008 Mesaj tarihi: Haziran 7, 2008 komik gelmedi ama çok güldüm. çünkü ben çok vites değiştiririm yanımda kız varsa :D evet. ozaman komik oluyor. çok yaşa almanlar. beğendim. 10 a kadar yolu olsun. :P
paramecium Mesaj tarihi: Haziran 7, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Haziran 7, 2008 Selam, Bence 10 ileri ile bırak kızın bacağını, sol kapının harita gözüne kadar uzanırsın bee :P Saygılar.
Admin DynamicK Mesaj tarihi: Haziran 7, 2008 Admin Mesaj tarihi: Haziran 7, 2008 arabanın koltugunu modifiye ettir eger yanına kız oturacak ise koltugu hafif kendine yaklaştırıp oyle al arabana erkek oturucak ise kapıdan dışarı cıkıcak sekilde falan ayarla :) bu arada 8 vites olsa da otobüs şöförlüğünden bulaşan hastalıkla millet aracı 2. veya 3. viteste kaldırmaya devam eder bir kesim de fazla öttüreyim ferrari havası versin diye 1 de kökleyip motoru pavarotti(r.i.p) gibi bağırtır.
Öne çıkan mesajlar