Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Victoria yı keşfetmek ya da keşfedememek?!!


massosoit

Öne çıkan mesajlar

Beyler Victoria ya başladım denemek amaçlı,eu serisini oynadım ama bunu hiç denememiştim.eğer yardımcı olucak olan varsa, birkaç sorum olucak.
Örnek veriyorum;1 provincedeki 5/3 lük kahve tarlasını kapatıp,burdaki işçileri(labour) yine aynı province deki demir madeninde aktaramıyomuyuz.
Yapabiliyorsak nasıl yapıyoruz.

Yapamıyorsakta demir madeni tam kapasite çalışmıyo 5/1,nasıl bunu tam kapasite çalıştırıcaz.Demir ihticını gidermem lazım
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yapamazsın öyle, ancak nüfus artışını destekleyecek teknoloji, demir üretimini arttıracak teknoloji, demiryolu gelişimi ya da göç alacak bir ülke olmanı sağlayacak politika ve rejimle artış sağlayabilirsin. başlardaki demir üretimi filan iyice artacak bu dediklerimle ve çelik üretiminde verimi arttıran teknolojilerle. onyıllar süren bir süreç bu tabii.

yine de tavsiyem şu olacaktır: o ilde craftsmen filan varsa labourer'a çevirip başka ildeki adamları craftsmen yapabilirsin onların yerine. veya clerk için aynı durum.

ha bir de soldier varsa gene demobilize et. bak işte ne kadar pop varsa labourer yapabileceğin, elle yapıp o ihtiyacı aynı eyaletteki başka illerden sübvanse etmeye çalış. mesela ben almanya iken askerleri her bavyera'da filan buğday çiftçilerinden toplarım heh. özellikle sülfür gibi değerli materyalleri ancak bu şekilde kollayabiliyorsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sağolun beyler;
Sam bi sorum daha olucak...
Farmerlar çitliklerde filan çalışıyor,
Labourer lar plantationlarda(coffe,cottom,...)
Craftsmenler sanırım fabrikalarda,çünkü craftsman e çevirince o eyaletteki birimi, fabrikaya geçiş yapıyor,
Bu clerk,clergyman,officer lar nerde çalışıyor,kimin yerine geçyolar.
Ya da verimimi arttırıyolar annamadım.

Birde ben open negotiation yapıyom diğer ülkelerden,teknoloji öğreniyorum,güya karlı çıkıcam ama ben onlardan teknoloji öğrenince research puanım eksilere iniyor ve kendi araştırdım teknoloji çok geç tamamlanıyor..

Sam biraz çok oldu sorular ama idare et artık :)-D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hah bak işte en önemli olayı sordun:

fabrikalarda craftsmen çalıştırmak zorunlu, işçisi diye düşün. clerks (memur) bunların verimini yükseltiyor çok büyük ölçüde ama sadece bire bir oranda çalıştırabiliyorsun pop olarak. burada yapman gereken taktik nedir:

örnek olarak, 99999'lik bir farmer pop olsun. bu 100000'e ulaşınca ikiye bölünür 25000 ve 75000 olarak. sen 25000'i craftsmen yaparsın, 75000'i clerk yaparsın. en güzel verimi alırsın. bunun tersi yaparsan verim çok düşecektir. o nedenle fabrikalarında her zaman için çalışan clerk sayısını maksimize etmeye çalış elinden geldiğince. mesela almanya'sın diyelim, azınlıklar craftsmen olmak için çok iyidir, yahudiler, polonyalılar, danimarkalılar filan. hatta ben iyice zenginleşince ne kadar minicik pop varsa onları craftsmen'e çevirip geri kalan herşeyi clerk yaparım. clerk nüfusu ikiye bölünürse küçük olanı crafstmen yaparım filan. ayrıca bu clerk nüfus okuryazarlık oranının artışını da besliyordu yanlış hatırlamıyorsam, yani bir taşla iki kuş. oyunun en önemli pop'u clerk nüfusu.

clergyman çalışmaz işte rahipler filan, hazırdan yerler. işlevleri consciousness düşürmekti sanırım ama yetmiyor sayıları pek. millet çabuk akıllanmasın diyen ülkelere lazım ama özellikle pop çevirmiyorum. demokrasilere gereksiz. officerlar ise liderlik artışını destekliyorlar ki bu orduya komutan üretmeni sağlayan kavram. onlar da hazırdan yer.

başkasından teknoloji öğrenme olayını başlarda yapma, ne zaman yapacaksın:

okuryazarlık yükseldikçe research puanlarını kazanma hızın artacak. biriktir puanları, mesela 10 birikince başkasından öğren. 0'a düşecek ama senin araştırman etkilenmeyecek. almanya ile araştıracak şey bırakmıyordum belli noktadan sonra öğrene öğrene heh.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyun çok iyi ya hertürlü oyunu oynamışımdır,
ilk defa bi oyunu açtım ve birgece boyunca anlamaya çalıştım...
eu dan çok daha detaylı bu tek oyunmu 2. si filan varmı.
Bu arada oyun içinde ,oyun hızını arttıramıyoruz sanırım!?
Cevapların için çok sağol

Not; (:P) Bazı ticaret mallarını bir türlü alamıyorum machine parts vs..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arttırabiliyorsun, sanırım ctrl ve numpad artı/eksi ile. ikincisi çıkmadı, evet benim hayatımda öğrenmem en uzun süren oyun oldu ama bir kere öğrenince çok keyifli. acayip detay var.

machine parts sadece ingiltere üretiyor oyunun başında ve ancak kendi ihtiyacını karşılayacak kadar. satın alman çooook uzun sürecek, sanırım 20 yıl filan. ancak geliştirdiğin teknolojilerden aldıklarında yetineceksin ilk yıllarda. yine de satın alışı açık ve kotayı da yüksek tut ki satılmaya başladığında hemen alabil. ilk kimlere satacağını diplomasi mi belirliyordu birşey belirliyordu ama unuttum. 1850-60 arası satışa başlıyordu sanırım çok düşük miktarlarda. daha sonra fabrikasını kurabileceksin kendin.

başlarda zor yani, çekeceksin biraz. :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya sıkılarak soruyorum ama,bugün için son sorum olsun.

Bu vatandaşı soldier a çevirince noluyor,hatta direk öyle olanlar var.düzeni filanmı sağlıyolar tada isyan çıkmasını filanmı önlüyorlar...

Bütün cevapların için çok sağol,wiki yi filan da okudum ama bazı cevapları bulamadım,sen olmasam çok uğraşırdım,eline sağlık Sam...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

rica ederim, soldier popların olayı şu:

ordunun asker gücünü bu poplar sağlıyor. savaşa girene kadar farketmiyorsun ama kayıplar bu poplardan karşılanıyor. uzun sürene, ağır kayıplı savaşlar bu poplar buharlaşabiliyor. dolayısı ile yeni popları soldier yaparak karşılaman gereken durumlar oluşabiliyor. ilk dünya savaşı'ndaki mobilizasyon olayı gibi yani. barıştayken bunları labourer filana çevirebilirsin gereğinden fazla varsa (dediğim gibi kritik hammadde üreten yerlerde özellikle) ama askere çevirme masrafını hesaba kat gerektiğinde, malzeme filan istiyor malum.

kolay gelsin, iyi eğlenceler. :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

salla brezilya'yı, victoria'da ağır sanayileşmeye müsait ülke oynatmak lazım. almanya ve japonya favorilerim. almanya'yı birleştirmek ve japonya'yı içe kapanık feodal düzenden kurtarmak çok keyifli.

isyan olayları işte consciousness arttıkça millet dellenmeye başlıyor neden krallıkla idare ediliyoruz ya da neden istediğimiz gibi idare edilmiyoruz diye. sosyal reformlar, siyasi haklar filan vereceksin elinden geldiğince. hatta rejimi değiştirmen de gerekebilir. wiki'de daha açıklamasını bulabilirsin neyi nasıl yapmak ne faydalar sağlar.

ya da abd'yi deneyebilirsin, demokrasi olduğu için çok rahat ve deli gibi göç aldığından işgücüne doyuyorsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam bu attrition olayı ne olucak,her şehirde olmuyor(kendi şehirlerim),ama neye göre olup olmadığını anlayamadım,eu daki gibi belirten birşey varmı.Şehirlere bakıyorum ama göremedim...

Birde savaşa girince aynı eu daki gibi arm maintanence arttırıcaz dimi,sanırım defans spend i arttırmaya gerek yok!!?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya ne yalan söyleyeyim şimdi aklımda yok maintenance, bayağıdır oynamadım ama evet düşükse arttırman lazım savaşta o kesin. attrition sadece işgal altındaki bölgelerde işgalci güce oluyor. yazıyor olması gerek birim veya komutan arabiriminde ne kadar. yalnız ne kadar olacağını komutan belirliyordu, bazı komutanlar sıfırlayabiliyordu diye hatırlıyorum. tek tek seçmeyi dene attrition miktarını kontrol ederek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Her şehrin destekleyebileceği belli sayıda asker sayısı vardı EU'da, onu aşarsan barış zamanında da attrition'dan dökülürler.

Barış sırasında askerlerini yayman lazım o yüzden. Hani sırf sınırı koruyacak diye, 5k adamı destekleyebilecek şehre 50k asker yerleştirirsen, o 45k asker yavaş yavaş erir.

Tabii EU için geçerli bu, Victoria oynamadım hiç.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

soldier pop'lar işte nüfus artışıyla beraber büyüyor. tam ne demek istediğini anlamadım ama division bilgileri arasındaki yumruk ikonuna basarsan hemen takviye ediyor soldier pop'lardan adam çekerek.

ha bir de standing army dışında mobilizasyon ordusu da hazırlayabilirsin, savaş çıkınca mobilization devreye sokunca bir anda (teorik olarak) yüzlerce division çıkarman mümkün. lakin bunun götürüsü şu: başka pop'ları otomatikman soldier yapıyor bu askerleri desteklemek için. aynı milli seferberlik olayı yani. gerçi ben bu pop'ları ayrım yapmadan seçmesi ve düz division olması nedeniyle kullanmıyordum ama barış zamanında yine de hazırda tutuyordum ne olur ne olmaz.

gerçekte olduğu gibi devletlerin "oh shit!" düğmesi yani. (:P)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Göç konusunda birşey yapamazsın demişim ama aslında tam olarak doğru değil şöyle ki göçleri kontrol edemezsin ama plurality'ni arttırırsan başka ülkelerin fakir nüfusları senin ülkene göçmeye başlar, şu ana kadar hangi ülkeyle oynadıysam hepsinde bir sürü İrlandalı, İtalyan ve bilimum Doğu Avrupa'lı göçmen işçilerim oldu. Bir de iç göç var ama neye göre oluyor bilmiyorum.
Revolutions ek pakedinde yöneten parti azınlıklara hak tanımıyorsa azınlık gruplarının meslekleri değiştirilemiyor aynı zamanda tutucu partiler din adamlarının mesleklerini değiştiremiyor.
Bir de Sam fabrikadaki craftsmenlerin her zaman clerklerden fazla olması gerekmez mi? Yani bir fabrikadaki clerk sayısı craftsmeni geçemiyor diye hatırlıyorum. Bir de Japonya zevkli demişsin de Meiji restorasyonuna(1864 galiba) kadar ilkel bir ülke olarak yapabileceğin hiçbirşey yok gibi geldi bana.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

clerk sayısının eşit olması gerek ama şöyle olabilir

craftsmen pop: 1000 kişi
clerk pop: 99000 kişi

böyle yapınca fabrika daha az malzemeyle daha çok üretim yapıyor belirgin olarak. verimi katlamak mümkün.

meiji'ye kadar hızlandırıyorum oyunu ama ondan sonra yapacak çok iş var, 64'ten sonra dünyanın sanayi devlerine geriden yetişip sollamak keyifli. askeri olarak da kore, çin ve rus uzakdoğu'sunda atraksiyonlar mümkün japonya'nın gerçekte yaptığı gibi. zaten victoria'da en çok oynadığım ve keyif aldığım ülkeler:

- prusya (ülkeyi birleştirip dünyanın birinci gücü yapmak, ingiltere'yi deniz savaşlarında dretnotlarla mahvetmek)
- japonya (meiji'den sonra süpergüç yapıp batılılarla aşık atmak)
- sardinia-piedmont (ülkeyi birleştirip süpergüç olmak ve avusturya'dan toprakları geri almak)
- osmanlı (çöküşü durdurup ülkeyi ekonomik güç haline getirmek)

aksiyondan çok uzak olmasa abd de keyifli olabilirdi ama resmen herşeyden izole tarihteki gibi aynen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dostum plurality dediğin tam olarak ney,şuanda ben brazilyayla oynuyorum 1844 yılındayım ve great power olarak gözüküyorum.Brezilya ile oynamamın sebebi wiki den biraz araştırdım en iyi ve kolay brezilyada öğreniliyormuş.ilk defa onyanadığım için. demokrasiye geçtim.çok partili düzendeyim ama hala basını devletin gözetiminde tutuyorum.
tek sıkıntım şuan için machine parts bulamıyorum,onun dışında iyi gidiyor.
Paraguay la savaşıp topraklarıma kattım,herkes ally lık öneriyor ama kabul etmiyorum,abuk subuk bir savaşın içine çekilmemek için...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Plurality çoğulluk demek, miktarını ülkenin yönetim biçimi ve yöneten partinin yazdığı yerde görebilmen lazım ama 1844 çoğulluğun arttırmak için erken, daha sonraki kültürel keşiflerinin doğracağı sonuçlarla arttırabileceksin. 1844 aynı şekilde makine parçaları için de erken bir yıl, şu an o parçaları ancak sanayi alanındaki keşiflerinle arttırabilirsin, sanayi keşiflerini incele hangilerini keşfedince makina parçaları geliyor ona göre seç.
Burada benden başka revolutions ek pakedine sahip kimse varmı? Ben revolutions'u kurduğumdan beri yapay zeka sapıttı, ülkeler çılgın gibi asker basıyor, sanayileri çok kolay gelişiyor, güçlü ülkeler en tırt bölgelerine bile başkentlerinden 1 yıl sonra son model tren yollarını döşüyorlar ve ekonomi bir yerde sapıtıyor, mesela bir oyunumda yün belli bir süre boyunca aşırı değerlendi, tanesi 300 sterline satıldı yün üreten herkes zengin oldu. Bu yüzden arıtk oynamıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şu anda plurality 2.8 percent olarak gözüküyor ama neye göre arttığını anlamadım.
Birde bu gümrük vergisin,arttırma yada düşürmek ve sıfır lamak ne gibi bir etki yaratıyo ticaret üzerinde.
Şuan da etki olarak farkettim tek şey arttırınca normal olarak gelirimde artıyor...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Beyler bu vergi olayını neye gore ayarlicaz wiki de filan %48 filan olsun %50 yi geçmesin diyor ama,bende öyle yüzde filan göstermiyorki...Direk aldığını gosteriyor oda devamlı değişiyor,anlamadım.göz kararımı yapıcaz.
Birde şu gümrük vergisi ne işe yarar çözemedim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben vergiyi %33'te tutuyorum hep, yüksek vergiden hayır geldiği görülmemiş. (:P) gümrük ise dışarıdan ithal miktarını etkiliyor insanların, yüksek tutarsan consciousness çok hızlı artıyor (dolayısıyla militancy demokrasi değilsen) ve insanlar tüketim malzemelerini almaya güçleri yetmediğinden militancy'leri artıyor. onu da sıkışık değilsen düşük tut ya da hiç alma.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...