Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

artık dizel araba almak mantıklı mı (ekonomik açıdan)


ivan

Öne çıkan mesajlar

aklıma geldi de
şimdi dizel yakıtın fiyatı kurşunsuz benzine baya bi yaklaştı.
3.0d 3.2d tarzı jiplere abandı tüm galeriler dizel ucuzdu falan diye. artık bir değişme olacak mı? yani insanlar dizelden kurtulup 3.0 benzinli aracı tavsiye edecekler mi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tamamen senin kullanımın ve alış&satış sıklığına göre değişiyor dizelin ekonomisi. Eğer yıl içinde düşük km yapıyorsan veya sürekli araç değiştiren biriysen dizeli alırken verdiğin aradaki fark sana zarar olarak yansıyor. Tabiki 2. elde benzinliye göre fiyatlar daha yuksek fakat ilk alırken ödedin farkı 1-2 yılda araç değiştiriyorsan çıkaramazsın(Normal kullanımda; yıl içinde 60000-70000 km yapıyorsan o ayrı).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence gelen tepkiler sebebiyle biraz dinecek dizeldeki artış. Ayrıca çiftçi de dizel yakıt kullanıyor biliyorsunuz. Ama uzun vadede eurodiesel çaktırmadan benzine daha da yaklaşacak gibi geliyor bana.

Sebep olarak ise hiçbir neden göremiyorum. İkiside petrolden üretiliyor. Petrolde dışa bağımlıyız demek beni tatmin eden bi cevap değil. Madem öyle her ikiside eşit oranda zamlansın. Neden tüketici eğiliminin daha yoğun olduğu dizel yakıt daha fazla zamlanıyor? Burada Unakıtan açık açık halkı yoluyor. Siz ucuza yolculuk etmeyin, aldığınız 3 kuruş parayıda sizden sömürelim diyor.

Bunun dışında yılda 40 bin km yapmıyorsan dizel alma gibi yuvarlak cümleler kullanmayı doğru bulmuyorum. Bugün haberlerde de yılda 30 bin yapmıyorsanız almayın fln dedi de bu neye göre kime göre arada 500 YTL fark varsa neden almayalım?

Neyse bence en doğrusu Otokritik.com Benzinli-Dizel Karşılaştırma bölümüne başvurmak. Hem siz görmeyeli bazı popüler modeller için hazır karşılaştırmalar da ekledim. Günlük akaryakıt fiyatlarını baz alarak hesapladığından, dizel almanın hala mantıklı olup olmadığı sorusuna matematiksel olarak cevap alabilirsiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben tam 1-1.5 sene once eurodizeli 2.3ytl civarlarinda aliyorken bana su anda 3.1ytl gibi bir fiyata satilmasinin ne gibi bi aciklamasi olabilir anlamiyorum. Ben zaten 2 sene once arabami benzinin hizla artan fiyatlari yuzunden satmistim.
Su anda dizel araclarin tek avantaji ayagina sahip oldugunda benzinlilere oranla %30-40 civarinda daha az yakmasi, birde zugurt tesellisi olarak yuksek tork diyelim.

vodan; sitendeki bmw karsilastirmasinda saniyorum arac fiyatlariyla ilgili bi problem var, fonksiyon araclarin fiyat farkini 79k ytl oldugunu ve dizel alindigi takdirde zararini karsilamasinin 24 sene oldugunu iddia ediyor, diger karsilastirmalar cok yerinde olmus. Ama rakamlarla dahi olsa zamlarin aksine bariz bi dizel sempatizanligi gozden kacmiyor degil. =]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya birincisi

dizel arac ikinci elde cok daha iyi satiyor, dizelin mevzusu pahali veya ucuz olmasi degil, verimi. 5litre dizelle 100km giderken benzinli 70km gidiyor. Delinin biri 30 40bin demis bir sefer herkes pesinden kosuyor, sanki arabayi satarken tursusunu kuruyorsun, dizel almak icin odedigin o fazla parayi, ikinci el satista aynen cikartiyorsun zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@KHaRoN teşekkürler o hatayı düzelttim. Karşılaştırmalar için bi veritabanı oluşturmuştum orada fiyat bölümünü 6 karakter belirlemişim ancak 99.999 YTL'nin üzerindeki araçlarda son hane kaydedilmiyordu bu sebeple oluşan bir hataydı.

Araç fiyatlarını ve yakıt tüketimlerini direkt olarak markaların sitelerinden ve teknik bilgilerinden aldım ve o bakımdan kendi yorumumu hiç katmadım. Ancak Yorum kısmını teraziye koyarsan dizelin biraz ağır bastığı söylenebilir. Yinede o bölüm içinde benzinli'nin mantıklı olduğu karşılaştırmalarda bu bağlamda farklı bir yorum çıkıyor. Ayrıca belirli bir süreyi aşan karşılaştırmalarda da dizeli seçmenin ekonomik olarak mantıksız olduğu yorumu var :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

matama said:
ya birincisi

Delinin biri 30 40bin demis bir sefer herkes pesinden kosuyor, sanki arabayi satarken tursusunu kuruyorsun, dizel almak icin odedigin o fazla parayi, ikinci el satista aynen cikartiyorsun zaten.


Budur, tamda bunu yazıcaktım.
Dizel abi dizel, başka bişey değil dizel. Az yaksın çok çeksin biraz bırbır etsin ama cebin bırbır etmesin
ah nası pişmanım normal aldırdığıma
aaaah aah
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

30000-40000 gibi net bir rakam olduğunu zannettmiyorum sonuçta şehir iç şehir dışı kullanım arasında dağlar kadar tüketim farkı oluyor fakat ikinci elde ilk aldığın para farkı kadar bir ucret farkı alamıyorsundur benzinlilere göre tahminimce. Ama yeni çağın yakıtı TR'de dizel az yakar çok kaçar :) Turbonun faydası buyuk oldu bu araçlara. Devlette her zamanki gibi vatandaşı yolmakta gecikmedi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

matama said:
ya birincisi

dizel arac ikinci elde cok daha iyi satiyor, dizelin mevzusu pahali veya ucuz olmasi degil, verimi. 5litre dizelle 100km giderken benzinli 70km gidiyor. Delinin biri 30 40bin demis bir sefer herkes pesinden kosuyor, sanki arabayi satarken tursusunu kuruyorsun, dizel almak icin odedigin o fazla parayi, ikinci el satista aynen cikartiyorsun zaten.

30-40bin km diyen deliler 2. el priminide hesaba katan deliler =)
yanlış yorum.(td)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

matama said:
fistan

abicim dizel araba 30 milyar lik arabada 3 milyar farketmiyor mu

bak ikinci el piyasasina 3 milyar fark varmi yok mu dizel arasinda ondan sonra yanlis yorum de lutfen

e aynı aracın benzinli versiyonunu 35 milyara dizelini 40 milyara alıyorsun. ikinci elde de 3 milyar fark eder tabi.

hani ben senede 15bin km yapıyorum. cok hesapladık. arabamın sevdalısıda değilim.içi temiz olsun çizigini tamir ettirmeyeyim orjinali bozulmasıncılardan değilim.satarım gider.temizini alırım nolcak.
alırken 3 milyar fark koyup dizelini alıcam aracın.dizel ucuz diye. 15binde benzin-dizel fit etmiyor.denk gelse bile dizel aracın uzun vadede bakım masrafı benzinliye göre 2 kat fazla mı değil mi?
bilmiyorum ilerde teknoloji ne olur ama su anda eşşek gibi koşturmayacaksam aracı sıfır alırken dizel yerine düşük hacimli benzinli almak bütçeyi daha az sarsıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hayır fazla değil.
Ben kendi adıma konuşayım, 1.6 Twinport bakımı 116 YTL, 1.3 CDTI bakımı 165 YTL.

Akılsızın biri -arabam.com oluyor- çıkmış demiş yılda 30 bin yapmıyorsan dizel alma hem dizelin bakımıda 2 kat fazla daha sonra tabulaşmış.

Yılda 30 bin kilometre çok büyük bir rakam bunu yılda değilde arabayı kullanım süresince yapmıyorsan olarak düzeltelim.

Bir yanılgı daha var onuda düzeltelim; Eğer bu kadar yol yaparsanız arabayı benzinli muadili ile aynı fiyata satsanız bile zarar etmeyeceğiniz anlamına geliyor. Oysa ki siz kullanım süresi boyunca dizelden belirli bir miktar avantaj sağlıyorsunuz arabayı satarkende benzinliden daha yüksek fiyata satarak kullanım süresince yaptığınız ekonominin üzerine 2 3 bin YTL daha ekliyorsunuz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eski sahibi cimrilik edip eurodiesel kullanmadıysa veya aldığı dizel yakıtlardaki olası pislikler sebebiyle ilerleyen zamanlarda mazot pompası problemi yaşatabilir. Dizelin bir handikapı da hatayı affetmez ilk seferde bile kalitesiz yakıttan dolayı arıza çıkarmaya meyillidir. Bu gibi durumlarda istasyonun sigortası genellikle zararı karşılar ama uzun vadede ortaya çıkan problemlerde tabi eli cebe atmak gerekir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sıfır arabalara verilen paralara, biraz daha eski ama toleranslı motora sahip araçlar alabilirsiniz. Hem dizel versiyonları normal dizelle de çalışır. Böylece arabaya vereceğiniz paranın çoğu cebinizde kalır. Kalan parayı benzin masrafı olarak kullansanız sizin uzun süreler götürür.

Bir arabayı kullanmanın en ekonomik yolu, onu yürümez hale gelinceye kadar elde tutup kullanmaktır. İki üç senede araç değiştirmek, benzine para vermekten çok daha masraflı bana göre.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yüksek motorlarda dizel almak hala daha hesaplı...

Benzinle dizelin fiyatı eşit olsa bile 100km de tüketilen yakıt az olduğundan dizelde dizel daha ucuza gelir.

Mesela X5 3.0 benzinli ve 3.0 dizeli ele alalım. Dizel max. 11lt yakıyor şehir içi kullanımda dur kalk falan. Aynı koşullarda 3.0 benzinli 17-18 leri çok rahat buluyor. Ayrıca araç ağır olduğu için dizelin yüksek torku daha rahat kaldırıyor x5 i...

ama 2.0lt motor ve altında araba alacaksanız ve yılda 30-40.000 yapmıyorsanız kesinlikle benzinli almak daha mantıklı...

çünkü dizelin fiyatı elbet benzini bulacak, hatta geçecek. Avrupada euro dizel benzinden daha pahalı şu an bile...

Ama bizim ülkemizin de kaçak motorin gibi bir kozu var. Kaçak mazota erişiminiz varsa dizele devam :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

100k km yapmış bir araç alacakken diesel ise pek düşünmem ama benzinli ise düşünürüm.


olay bundan ibaret.

dizelin enjektor degi$imi, turbo revizyonu falan 5k liralari buluyor VW grubunda. ama artik 100k degil de 150k gibi, bir de kullanima bagli. Türk halki degi$ik bir genetige sahip. turbo$arjor gordugu her arabada devire abanmayi bir farz olarak kabul etmi$. Kara $im$ekten mi kaldi bu huy nedir bilmem (ki gitt turbolu degildi), ama Turbo sözcügü Türk halki icin kutsaldir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya bu zamlar benzinin fiyatı ülkede zaten acayip fahiş.

Hadi bana koymaz 3 müş 4 müş benim gelirim belli...

ama ülkenin %80 lik kesimi ne yapıyor ben onu anlamıyorum. Sadece asgari ücretle geçinenler, emekli maaşıyla kıt kanaat geçinenler, kapıcılar bilmemneler yemeyip içmeyip benzin mi alıyor ya? Litresi 3.5 ytl den benzinin olduğu fakir bi ülkede bu kadar çok otomobil nasıl dolaşıyor?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...