Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Savaş Büyücüsü (3rd edition class kit)


Ardeth

Öne çıkan mesajlar

Nasıl olsa başlamamış olan bir projeye yardımı dokunmayacağı için buraya ekliyorum, evet belki herkesin bildiği savaş Büyücüsü gibi değil belkide öyle ama benim koyduğum isim bu.

Savaş Büyücüsü


Tanıtım

Savaş büyücüleri gerçek gücü demirin ve büyünün bileşiminde bulduklarına inan kişilerdir. Ne bir baş büyücü kadar iyi büyü yapabilirler, ne usta bir savaşçı kadar iyi savaşabilirler fakat her ikisindende aldığı yetenek ve güçlerini birleştirerek çoğu zaman ölümcül rakip olabilirler, hatta bir baş büyücüyü veya usta savaşçıyı yenebilecek kadar. Tabiki bir biriyle çelişen iki değişik eğitimi almak çok büyük bir disiplin ve sabır gerektirir. Savaş Büyücülerinin ilk çıktığı yer büyücülerin yetiştiği kudretli kule ve şatolardı. Fakat Savaş Büyücülüğüne kendini adayanlar Mystra’nın sadece büyüye yoğunlaşma emirini çiğnediği için diğer büyücüler arasında kabul görülmedi ve loncalarından ve okullarından kovuldular. Kısa bir süre içinde bu grup görkemli salonlarda değilde gördüğü ve geçirdiği uzun yolculuklar boyunca kendini eğiten kendi başına buyruk kimseye bağlı olmayan fakat disiplinini kaybetmemiş maceracılara dönüştü. Tabiki sayları arttıkça Savaş Büyücüleri kendi locanları kurdular ve şehirlerde makamlar elde etselerde asla yaygın bir birlik veya tanınmış bir sınıf halini alamadılar.
Savaş Büyücüleri yeteneklerini başkalarından sakınmazlar. Genellikle öğrenebileceği herşeyi öğrendiğine inan Savaş Büyücüleri yolculuk hayatlarının son bir kaç yılında bir çırak alıp onu yetiştirirler. Bir Savaş Büyücüsü ustasına herzaman yemin ile sadık kalırlar.

Diğer grup üyeleri

Savaş büyücüleri gruptaki diğer üyelerle pek ilgilenmezler. Onların asıl amacı yolculukları boyunca kendilerini geliştirmektir bu nedenle gerektiği zaman grubundaki diğer insanlarla uyum içinde çalışabilir gerektiği zaman yeteneklerini sonuna kadar sergilemekten kaçınmazlar. Ama tabiki kendini tamamen Mystra ve onun kurallarına adamış büyücüler Savaş Büyücüsüne iyi gözle bakmazlar hatta onları ihanetle bile suçlayabilirler.

Irklar

Savaş Büyücülerinin büyük bir bölümü gezen maceracılardan oluşur ve sayıları az olmasına rağmen bir çok yerde rastalanabilirler. Bu nedenlede nerdeyse her ırkda kendini savaş büyücülüğüne adamış olanlar vardır. Hem dövüş sanatlarına hemde büyücülüğe merak salmış elflerde savaş büyücülerine en çok rastlanır.



Oyun Kuralları Hakkında

Statlar: Yetenekler: Bir savaş büyücüsü statlarını çok iyi ayarlamalıdır çünkü savaşta strength’e ihtiyacı varken büyü yaparkende intelligence’a ihtiyacı olur. Bu yüzden Savaş Büyücüsü yaratmak çok zordur ve statleri ileriyi düşünerek dengeli ayarlanmalıdır.

Alignment: Savaş büyücüleri istedikleri alignmentları alabilirler.

Hit Die: d8

Class Skilleri: Alchemy, Balance, Concentration, Craft, Diplomacy, Gather Information, Jump, Knowledge(hepsi), Listen, Profession, Ride, Scry, Search, Spellcraft, Spot, Tumble,

İlk seviyede skill puanları: (4 + int bonusu) x 4
İlk seviyeden sonraki her seviye için: 4 + int bonusu

Silahlar ve zırhlar

Savaş büyücüleri bütün simple melee, ranged ve light armorları kullanabilir. Bunun dışında seviyeleri arttıkça kendi seçimleri olan başka silahlar ve zırhlardada yetenek kazanabilirler.


Seviye.......Saldırı bonusu.......Fort save.....Ref save....Will save
1............+1........................+1................+0...............+1
2............+2........................+2................+0...............+2
3............+2........................+2..........
ihtiyac1Ġolur. Bu yüzden Sava_ĠBüyücüsü yaratmak çok zordur ve statleri ileriyi dü_Ǽnerek dengeli ayarlanmal1Ť1Ų.

Alignment: Sava_Ġbüyücüleri istedikleri alignmentlar1Ġalabilirler.

Hit Die: d8

Class Skilleri: Alchemy, Balance, Concentration, Craft, Diplomacy, Gather Information, Jump, Knowledge(hepsi), Listen, Profession, Ride, Scry, Search, Spellcraft, Spot, Tumble,

0Ŭk seviyede skill puanlar1ĺ (4 + int bonusu) x 4
0Ŭk seviyeden sonraki her seviye için: 4 + int bonusu

Silahlar ve z1Ųhlar

Sava_Ġbüyücüleri bütün simple melee, ranged ve light armorlar1Ġkullanabilir. Bunun d1şıŮda seviyeleri artt1ūça kendi seçimleri olan ba_ūa silahlar ve z1Ųhlardada yetenek kazanabilirler.


Seviye.......Sald1Ų1Ġbonusu.......Fort save.....Ref save....Will save
1............+1........................+1................+0...............+1
2............+2........................+2................+0...............+2
3............+2........................+2...........
......+1...............+2
4............+3........................+3................+1...............+3
5............+4........................+3................+1...............+3
6............+5/+1...................+4................+2...............+4
7............+5/+1...................+4................+2...............+4
8.....
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Evet BonePARTın dediğin gibi ben bu kiti savaşta silah ve zırh kullanmaya aşina olmak isteyen büyücüleri düşünerek yazdım. Bir örnek gelse aklıma....[signature][hline][b]''Nindyn vel'uss malar xuil phindaren zhal'la lor ulu uk uktan 'udtila naut doera natha phindar. Ka dos l'inya verve wund l' rendan l' rendan mziln l'inyan wund dos.''
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ardeth yazını izninle web siteme koymak istiyorum
arkadaşlar böyle yazılarınızı siteye bekliyorum
www.ardenia.gen.tr/frp[signature][hline]We are following the will of the one
Through the dark age
And in to the storm
Lord I'm mean
www.ardenia.gen.tr


[Bu mesaj Bivrip tarafından 25 January 2004 22:00 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Altına adımıda yazarsan olur :p aslında daha çok çalışmalarım var ama hepsini yazın bir araya topluycam[signature][hline][b]''Nindyn vel'uss malar xuil phindaren zhal'la lor ulu uk uktan 'udtila naut doera natha phindar. Ka dos l'inya verve wund l' rendan l' rendan mziln l'inyan wund dos.''
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tch...
tek bi level fighter alınarak alınabilecek bisürü feat'i bu kadar levela yaymak yanlış.

complete warriordaki spellsword'a bakmanı öneririm...[signature][hline]You figure a sword and a
bunch of spells make you
tough? It ain't
what you got
that counts, berk.
It's
what you know.
-Fairven, a cipher
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Olmamış diyoruz maalesef kevgire takıldın..
Ama kesinlikle çabanı takdir ediyorum çok iyi bi çalışma olmuş ama bu karakter oyunun zewkini öldürür tam power play karakteri
ne anladım ben zorlanmadan oynanan oyunu. bööle tam büyü atarken dibime geleninde beynini yariim falan gibi bişey olmuş. bi kere hem büyücü hem fighter olacaksa d8 nedir? D6 olması lazım birde tam bir büyücü kadar iyi büyü atıp tam bir savaşçı gibi iyi savaşmanın bir mantığı yok. böyle bir kit yapana kadar 10.level fighter/10.level wizard falan gibi bişey yarat daha kolay olur senin için[signature][hline]Gitar,Kadın,Para.......Sorusu olan??
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Undyinge ithafen

Bilmem okudunmu hepsini yada okuduktan sonra durup düşündünmü ne yazsam diye yoksa direkmi yazdın?

Eğer 10 level fighter 10 level wizard olursan bir kere bir 20 level battlemagein yapabilceği büyüleri yapamazsın ve ayrıca attack rolların olsa olsa battlemageinki kadar olru ve bu yüzden battlemagein yanında çok güçsüz ve saçma durur. Bunun dışında diyelim ilk 10 level fighter gidicen ama statlerini sonraki mage haline göre ayarlaman lazım onun için şöyle bi intelligence 14-5 civarı tutman lazım ama bu senin 10 level fighterlık kariyerin boyunca hiç bir işine yaramayacak ve zorluk çekeceksin. Onun dışında battlemagein aldığı diğer özellikleri saymıyorum bile.

Devamımda Bendekar arkadaşımızdıda ekliyoruz powerplay olduğunu söylediniz, eğer statları bol keseden dağıtan bir dmin elindeyseniz tabiki powerplay olur int 18 str 18 cons 16 vs ama öyle bir dmin elinde her karakter powerplay olur. Ama onun dışında 3d6 ve ya 4d6(birini at) sistemiyle yazılan statlerde dengeyi çok iyi kurmanız gerekir çünkü bir tarafa kayarsanız diğer tarafın anlamı ve gücü kalmaz bunun için battlemageden bahsederken hem fighter hemde mage özelliğinden tamamen yararlanma gibi bir olay söz konusu olamaz bu dengeli geliştirilmesi gereken bir karakterdir. Güçlü olmayışının bir nedenininde wizard spell per dayle battlemageinkini karşılaştırırsanız görürsünüz. Şöyle bir şey diyebilirim yani ilk 6 levelda fighter battlemageden battle magede normal mageden güçlüdür. 6-10 kadar fighter hala öndedir ama büyücü yavaş yavaş arayı kapatır 10uncu leveldan sonra kaptırır gider bu durumlarda battlemagel fighter eşitlenmeye başlar. 20 seviyelerine geldiğimizde ise bence hem fighterın hemde magein çok iyi bir karışımı olur. Ona bakarsanız 20. level her büyücü powerplaydir ve battlemage kendisini güçlü yapacak olan özeeliklerin büyük bir çoğunluğunu 10uncu leveldan sonra almakta.


Grudgea gelince evet, bütün weapon profları armor profları ve shield profları sayarsan bunların hepsini fighterla hatta büyük bir çoğunluğunu clericle rangerla paladinle vs ilk levelda alabilirsin. Ee? Sonuçta bu karakterin gücü aldığı silkah weapon shield vs proflardan gelmemekte onlar küçük bir parçası sadece. Ama eğer çok acelesi olan bir oyuncu isen fighterla hepsini alırsın ve açıkçası battlemagedan kaybetceğin pek fazla bişey olmaz belki %10 gibi bir bölümü.


d8'e gelince haklı olabilirsiniz tabi 20levela yaklaştıkça hpsi çok güçlü kılabilir elemanı ama başlarda d6 ile ne adam gibi savaşabilen nede adam gibi büyü yapabilen bir karakterde çok zayıf olur, sadece eline ranged weapon falan alıp uzaktan katılır savaşlara ama genede düşünülebilir bir yorum...[signature][hline][b]''Nindyn vel'uss malar xuil phindaren zhal'la lor ulu uk uktan 'udtila naut doera natha phindar. Ka dos l'inya verve wund l' rendan l' rendan mziln l'inyan wund dos.''
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

weapon proflar. çıkarıldığında geriye sadece arcane spell failure oranının düşmesi ve in-game pek bi faydası olmayan bikaç özellik kalıyo.

quick-draw: herhangi bir fighter-mage quick draw'u bonus feat olarak alabilir çok rahat

iron concentracion: combat casting gibi güzel bi featimiz var.

single handed casting: still spell. çok daha efektif. ayrıca arcane spell failure olayını da ortadan kaldırıyo.

Gain Apprentice: leadership. çok daha faydalı ve etkili. tek bir apprentice yerine kendi levelınıza yakın bir yardımcı+ bisürü cohortlar alabiliyosunuz yanınıza.

Mind to body/body to mind: bu biraz orjinal görünüyor.

Instantenous Casting: bu da güzel. yalnız quicken spell'in 4 level yukardan yapıldığını ve günde 3 kere quicken spell yaptırmanın baya can yakacağını göz önünde tutmuşsundur heralde...

durum şu. bi prestige class hazırlarken, göz önünde bulundurulması gereken husus, D&D de iki karakteri birbirinden ayıran özelliğin featler olduğudur. dolayısıyla featlerle elde edilebilecek yetenekleri class abilitysi olarak bir karaktere verirsen, karakterin gelişim çizgisini son derece kısıtlamış olursun. prestige classlar çok daha orjinal olmalı.

üstüne üstlük core class olmuş bu. core class yapılmaz diil, çok da güzel yapılır. ama core class haline getirilecek class'ın özelliklerinin buna değmesi lazım. açıkçası bu karakter yerine ftr1/wiz4/eldritch knight 8/spellsword 7 şeklinde bi karakter hazırlamayı tercih ederim. (15. seviye wizard gibi caster, +18/+13/+8/+3 base attack bonus, saveleri de fena diil, -%25 arcane spell failure, bütün martial weapon ve armor proficiencyler, günde 4 kere channel spell 3 tane fighter bonus feati (1. level fighter, 1. level eldritch knight, 2. level spellsword))

ps: abi sakın çalışmanı taktir etmiyorum sanma. eğer öyle olsa zaten buraya mesaj atmaya uğraşmazdım. sadece yapılmış olan bişeyin geliştirilmesine yardımcı olmaya çalışıyorum. zaten sen de bu yüzden buraya koydun bunu heralde?...[signature][hline]You figure a sword and a
bunch of spells make you
tough? It ain't
what you got
that counts, berk.
It's
what you know.
-Fairven, a cipher
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence attack bonuslarını da cleric'in ki gibi yapın daha mantıklı olur hem fighter gibi attack bonusa sahip oalcak hem arcane büyü yapacak bari en azından cleriğin arcane büyü atanından yapın.
Ben arkadaşlarıma oyun oynatacam ve bir arkadaşım aynen böyle bir karakter istiyordu bende böyle birşey düşünüyordum ki bu başlığı gördüm. Şöle düzgün bir şey çıkartsanız da bende uygulasam. :)[signature][hline]NO PAIN NO GAIN ® ©
icq:108382340
oxxx[==============>

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eh tabiki en iyi haline gelmesini isterim neden olsa yazın kullanıcam :)

Şimdi

single handed cast. yerine still spell kullanılabilir demişinde, benim bildiğim bir büyüyü still spell yapmak için onu ya 1 yada 2 level daha yüksek bir büyüymüş gibi ezberlemek lazım değilmi? Eh buda single handed castingi still spell feati yanında çok daha güçlü kılmazmı? Birde tabi armored arcana diye bir feat var ama normal 3rd edition kurallarına göre sadece bir kere alınabilir %5 bu açıdanda iyi bir yönü var.

Inst. castingi zaten 20i levelda aldığı için bana sorun olmaz gibi geldi neden olsa 20inci levela gelen bir karakter hakeder gibi geldi zaten max 4ncü seviye büyülere kadar onun üstündeki seviyelere uygulanabilen bir özellik değil.


Iron Concentrationı değiştirebiliriz sadece skill bonus vermesi pek özellikli değilse mesala, 5inci levelın altında büyü yaparken concentration yüzünden hiç birzaman casting failure olmaz gibi bir şey desek?

Gain apprentice sadece olaya biraz roleplay katmak için yapılmış bir enterasanlık :)

Başka böyle bir classe yakışcak aklınıza gelen özellikler varmı?

yıkıcı değil yapıcı eleştiri yaparsanız güzel güzel konuşuruz

[signature][hline][b]''Nindyn vel'uss malar xuil phindaren zhal'la lor ulu uk uktan 'udtila naut doera natha phindar. Ka dos l'inya verve wund l' rendan l' rendan mziln l'inyan wund dos.''

[Bu mesaj Ardeth tarafından 28 January 2004 21:28 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

düşüncenin güzel olduğu belli ama yine de bi kaç play-test yaparak dengeler sağlanmalı diye düşünüyorum...official olmadığı sürece prestige classlar bana biraz itici geliyor :([signature][hline]Trust hurts, betrayel kills...
İn the Name of God, impure souls of The Living Dead shall be Banished into eternal Damnation. Amen.

Aket-Atum, 18 August 2003 16:54 tarihinde demiş ki:
ayrıca benim adım thomas disease bana komaz
Bonus 18 August 2003 18:36 tarihinde demiş ki:
İleriki levıllarda summon maganda, summon yeniçeri gibi büyülerde geliyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...