arcane Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 2-3 saate tamamen görülebilecek bir oyun değil. Farklı ırklarla 10 saat daha oynayınca ne demek istediğimi anlarsınız. Patchsiz oynadığınızı tahmin ediyorum. Nasıl patchlersiniz bilmiyorum ama bir yolunu bulursanız kesinlikle patchleyin, oyun çok değişiyor, mesela sadece gameplay bazında olanları yazayım: 1.02 Patch Notes-Tutorials moving into bad states at random fixed. -Siege frigate survivability decreased. -Pirate raid frequency decreased slightly. -Later stage missions to destroy ships and structures have had their expiry times increased. -Clairvoyance: duration increased from 30, 45 60 seconds per level to 50, 100, 150 seconds. -Guidance: cooldown changed from 20, 15, 10 seconds per level to 20 seconds at all levels. -Guidance: ability cooldown rate changed from +20%, +35%, +50% per level to +40% at all levels. -Guidance: duration changed 20 seconds at all levels to 15, 30, 45 seconds per level. -Reverie: friendly units will no longer auto-acquire enemies under the effects of reverie as attack targets. -Reverie: duration increased from 15, 20, 25 seconds per level to 20, 30, 40 seconds. -Gravity Warhead: range decreased from 7000 to 6000 at all levels. -Gravity Warhead: cooldown increased from 18, 16, 14 seconds per level to 25 seconds at all levels . -Gravity Warhead: antimatter cost raised from 80 to 100 at all levels. -Gravity Warhead: duration changed from 12 seconds at all levels to 12, 15, 18 seconds per level. -Gravity Warhead: Speed reduction changed from 15%, 30%, 45% per level to 30%, 45%, 60% . -Gravity Warhead: Acceleration reduction changed from 20%, 40%, 60% per level to 60%, 80%, 120%. -Nano-Disassember: range increased from 4500 to 6000 at all levels. -Nano-Disassember: antimatter cost decreased from 85 to 75 at all levels. -Ion Bolt: antimatter cost increased from 65 to 85 at all levels. -Ion Bolt: cooldown from 9, 11, 13 seconds per level to 10, 12, 14 seconds. -Shield Projection: radius of effect increased from 2500 to 5000. -Game update rate change hooked to - and = buttons (singleplayer only). -Two new pirate-less maps. -First tutorial now handles players spending their ability point before they were intended to and thus not being able to spend it when instructed. -Phasic Transmissions research is now effective even at max fleet supply research. -Reduced Phasic Transmissions supply bonus from 20% down to 15%. -Stopgap fix for market exploit until new market dynamics are fully tested. Diplomasi yalan. Olmamış malesef, fail olunca düşmesi bayağı saçma belki patch ile adam ederler. Siege rush ise daha önce yazdığım gibi, deneyim kazanınca nasıl engelleyeceğinizi biliyorsunuz. Mesela savunamadım denmiş, saldırı da bir savunmadır onu hatırlatırım. Siz de siege rush yapabilirsiniz. Culture, allegiance falan bunların hepsi tutorialda var, oynamanızı tavsiye ederim. Tam manasıyla FFA olabilmesi için locked game şart. Bir yerden sonra kredi metal ve kristalden daha önemli hale geliyor çünkü ikisine de çevirebiliyorsunuz. Trade Portlar çok değil çok çok çok önemli çünkü upkeep inanılmaz geçiriyor, upkeepe rağmen yeterli kredi gelirine sahip olmak (mesela saniyede 30 kredi) sağlam bir trade network istemekte. Advent capital shiplerin shieldı şahane (mesela Progenitor, favorim). Genel olarak benim gördüğüm kadarıyla en kuvvetli race, özellikle kültürde bayağı avantajlılar. Broadcast olayını düşmana yakın sistemlere kurmak lazım ki onların cultureını counter edebilsin. Buna ilave olarak kurduğun sistemden yayıldığı için kurduğun sistem ne kadar komşu sisteme sahipse o kadar iyi. Mümkün olduğunda fazla yapmaya çalışın çünkü geliriniz üstünde sağlam bir etkisi var. Buna ilave olarak Vasari'de sağlam damage bonus var, TEC'de de isyancı olayı var, Advent'de ne var unutttum :) Resmi forumunda How to beat AI diye güzel bir başlık var. Pirate Trick: Siz + 3 comp var diyelim. Comp 1 ile Comp 2 üzerine bounty koyarsanız yani şöyle olursa Siz 0 Comp 1 250 Comp 2 250 Comp 3 0 bounty arttırımları Comp 1 ve 2'den devam edecektir. Böylece hem Compların ekonomisini zorlamış olup hem de raiderları onlara yönlendirmiş olursunuz. Bir başka taktik ise krediniz çok azken bidlemek. Bidler 250den ama paranız yokken ne kadar varsa o kadar bidler. Çok lame bir taktik, bilgi olsun diye yazdım tahmin ediyorum ki bir sonraki patchte fixlenir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sovereign Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 Sam said: easy strateji oynayacağım gün RL charımı silerim, aha buraya yazdım. bone gibi bükemediğim eli /noclip yapamam. (:P) ya locked bir başladım da o oyunu toparlayamayınca yeni bir ffa oyun açtım. neyse tam toparladım derken şimdi de gezegen infilak etti allegiance düşünce. broadcast center olayını başkente mi kurmak lazım işe yaraması için? 2-3 jumpta bir tane comm tower yaparsan yetiyo. easy strateji sadece oyunu öğrenmek amaçlı. Ben easy oynarım ilk başta üniteleri oyunun tarzını görmek için.. ondan sonra hard'a geçerim ve hardı yenmeye uğraşırım. Bu arada contested / capturable metal extractorlar falan nasıl ele geçiriliyo bilen var mı? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sovereign Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 koloni gemisiylemiş. Bu arada Advent oyun sonuna doğru unstoppable bir güç oluyor. Kesinlikle tavsiye ederim. Şöyle dile getirim ne kadar güçlü olduklarını, oyunun sonunda pirate base'ine 100 gemi ile girdim.. basede 200+ pirate var. 2 veya 3 gemi bile kaybetmedim. Tamamen temizledim ortalığı. Shield regeneration, üzerine guardian gemilerin shield recharge'ı üstüne mothershiplerin shield recharge'ı falan derken damage almıyorsunuz. Halycron carrier'ın fully upgraded aura'sı bütün gemilere %22 rate of fire ekliyor falan yani oyun boyunca bir savaş bile kaybetmedim diyebilirim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 heh yok, daha oyunu çalıştırmadan yükledim 1.02'yi. yamasız oyun oynamam. :) 2-3 saat daha oynadım o mesajı attıktan sonra, iyi kötü biraz düzelttim. kültür olayında broadcast hedeleri yetmedi bütün ilgili tech'leri araştırana ve capital değiştirene kadar gerçi. neyse toparladım biraz, bounty dert değil zaten devamlı bana saldıranlara koyuyorum 500-1000 filan gidip hatırlarını soruyorlar heh tec'le oynadığım için sanırım para dert olmadı, şimdi büyük filo kurmaya başladım bakalım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 komedi ya. biriktirdim filoyu, hadi dedim gidip vurayım bana saldıran adama. jump bittiği anda diğer iki komşu aynı anda saldırdı. hadi gerisin geri bilmemkaç sektör, adam ben vardığım anda geri kaçıyor ve bir gemi bile patlatamıyorsun. neyse gezegenimi patlatmış hemen kendi gezegenini dikmiş. onu patlatayım derken öbür gezegende de savaş devam ediyor. neyse kurdum gezegeni hadi öbürüne gideyim. bir taraftan da 20 tane gauss kurulu bu gezegenlerde zırh, silah filan bütün upgradeleri yapılmış, planetary shield kurdum ama çalışıyor mu anlamış değilim. ne şekilde dizersen diz bu gaussların menzili komedi, 20 tane varsa eşit şekilde dizilmiş, aynı anda azami 5 tanesi filan çalışıyor. adam patlatıyor öbürüne geçiyor aynen. aynı anda da siege'ler aynen devam çalışmaya nasılsa. o patlattıkça ben kenara dizmeye çalışıyorum, öyle 20-30 tane patlattılar ben gene diziyorum. team fortress 2'de enginarmışım gibi hissetim kendimi. bütün bu sürede warp babam warp benim filo. neyse, öbür sisteme doğru warpladığım anda herifler aynen geri geldi. tekrar patlattılar. beğenmedim doğrusu. haa bir de gezegenimi patlatan şerefsiz siegeleri üzerime yollarken aynı anda "benim için şunu yap yoksa bozuşuruz" diyor. bir oyunda gördüğüm en komik olaylardan biriydi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 2-3 jumpta bir broadcast her zaman yetmeyebilir. Multide oyun kilitlendiğinde kültür savaşına dönüyor, mecburen sınırdaki her sisteme dikiyorsun. contested / capturable metal extractorları ele geçirme yolları ırka göre. Vasari'de Jikara Navigator (bildiğin basit explorer), TEC'de de colony ship yapıyor diye hatırlıyorum, Advent'i unuttum :) Bence end game'de Vasari Advent'den daha güçlü. Dark Armada limitsiz zerg sağlıyor. Sam, bilgisayara karşı oynamışsın, insanla oynayınca adam Gauss'un etrafından dolaşıyor, yaptığın masrafla kalıyorsun ehueh. Yine bir başka bilgisayara karşı oynamanın avantajı, builderlara ve yeni yapılmakta olan yapılara çok yakında değilse saldırmıyor. 1.03'de kesinlikle planet HPlerin katlanması lazım, aynı şekilde defans platformları da iki misli range olmalı. Ha bir de oyunun en büyük eksisi olan inanılmaz yavaş olmasını halletmeliler. Zaten onu halletmezlerse yakında oynayan kalmayacak zira WoW'dan fazla zaman isteyen RTS olmamalı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Venator Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 Aslında gezegenlere dalan AI cok buyuk hata yapıyor bence cunku olay gezegenlerin kendisinde deil etrafındaki binalarda. 2 Hangar + frigate bay ile eger dusman'ın geldigini onceden gorebiliyosanız ve ona hazırlıklı olarak bol frigate basabilirseniz ( scout gemileri koyun ona baglı sistemlerde ) cok hazırlıklı bi sekilde adamların filolarını oyalayabilirsiniz. 20 siege frigate ile gelen adamı daha gezenei alamadan 10 frigate'a indirmek mumkun bu sekilde, ki o zaman rakibinizin kaybı sizden fazla oluyor mineral/kredi/kristal olarak. Devamlı saldırı halinde olun tek bi ırka karsı, ki ondan gıcık kapan baska bi ırk ile iliskileriniz duzelsin onunla cease fire yapın rakip sayınız azalsın rahatlayın. Bu ustte yazdıklarım bile aslında oyunda cok buyuk hataların oldugunu gosteriyor. Devamlı saldırmak daha avantajlı herseyden, sana 20 siege frigate yollayan adamın filosu senin onun ana gezegenine yolladıgın filonu karsılayamaz ve gezegen etrafındaki extractor ve gemi uretme binalarını indirdigin anda adamın ordusu cokuyor (ozellikle capitol ise). Sadece ordusu degil research, culture, trade butun olayı gidiyor o binalar gidince sadece gezegenlerden gelen saf kredi geliri kalıyor ama o da metal/kristal olmadan degersiz. İsin guzel kısmı onları her gemi alabiliyor siege engine bile basmak bence sacma onun yerine javelin class basıyorsunuz bol bol ve rakip ekonomi cokuyor. Yani buyuk bi donanma yapıp da dusmanlarınızın uzaydaki binalarını devamları patlatırsanız oyun sizin. Bi de saglam savunma dikmeniz (2-3 Hangar + frigate bay gerekince bol bol frigate basacak) lazım sınır kolonilerinize o zaman is tamamdır. 4-5 seferdir oyunu boyle bitirince sıkıldım bıraktım. Bence olmamıs, oyunun yarısı cok yalan diplomasi, culture'a ihtiyacınız bile yok. Evet broadcast tower basmayın/basmadım frigate bay basın daha iyi cunku AI gelince cok daha hızlı bir sekilde karsılık verebiliyorsunuz o zaman. Kaybettiginiz/kaybetme riskiniz olan bi sehir icin culture basmanız cok sacma. Ya da arastırma binaları dikin teknolojik ustunlugu ele gecirdiniz mi cok buyuk avantaj yine ( mesela advent'ların onceden gelen filoları gorebilme olayı saldırılara hazırlıklı olmanızı saglıyor ). Gamespot ile genelde fikirlerim ortusur ama bu oyunda olmamıs gibi. Bi defa campaign'i yok, ve Civ gibi de degil yani bir ırkı bastan sona yonetmiyorsunuz. Starcraft'ın uzayda gecen bol gemili versiyonu gibi olmus ne yalan soyliym. Diplomasi falan yok cunku, korsan olayını manipule etmek cok kolay, kara borsa oyun ilerledikce iyice sisiyo zaten. Cok isi var yani bence oyunun; belki bi gun patchlerle iyi olur ama simdilik ı ııh. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 multisini oynamam ki bunun zaten. dediğin gibi insanın etrafından dolaşabileceği gayet apaçık belli. focus fire yapmaktan da acizler zaten iki saatte bir frigate patlatamıyorlar. daha oynadım, milyon tane gemi yaptım neyse bir asteroide saldırdım gezegen bile değil. bir milyon gemi + bir milyon gemi iki ayrı bilgisayar gönderdi bana karşı. geri çekildim zar zor, aynı anda başka ai filoya en uzaktaki gezegene bir milyon gemi yolladı. hadi oraya warpladım herif anında geri kaçtı, aynı anda tamamen alakasız iki ai (ilk baştakiler bile değil) gene filoya en uzaktaki gezegene 1 milyon + 1 milyon gemi yolladı. zar zor bir ittifak kurmuştum hasbelkader, o da bozuldu mission filan yapamıyorsun ki bunları kovalamaktan. gezegenlerde de 28 gauss + 1 hangar + 1 planetary shield var hepsinin upgrade'i köklenmiş. filo hayvan gibi ama upkeep tavana vurunca yıkılan gaussları yerine koyamaz oldum. benim filo yetişene kadar yıkıyorlar herşeyi, gelince kaçıyorlar, ayrılınca tekrar geliyorlar. tiny haritada 1vs1 yapmakla ilgilenmediğimden bana oyunun sistemi süper saçma geldi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sovereign Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 abi yanlış oynuyorsunuz oyunu ondan sonra yok ben beğenmedim olmamış bu, e bunu yaptım imkansız böyle oyun olmaz falan. Sam bi kere senin gezegen savunma anlayışın yanlış. Gauss gun'lar bok gibi damage'ları var. Menzilleri bile rezalet. Gauss gun koyucaksan karşı takımın oraya saldırmasından caydırmak için koyucaksın. Düzgün bir savunma yapmak istiyorsan gezegene olabildiğince hangar koyucaksın. Benim tipik bir gezegen savunmam: 5-6 tane hangar 3-4 tane repair binası. Repair binalarını birbirlerinin etki alanlarının içine kurunca birbirlerini repair edebiliyorlar. Ayrıcana kapladıkları başka binaları da heal edebildikleri gibi acayip işe yarıyorlar. 15 tane falan küçük fighter/bomber hakkından 10 tane fighter 5 tane de bomber yapıyorum. Araya 2-3 tane gauss gun dediğin defense platformdan yerleştiriyorum, gezegenin emergency shelter upgrade'lerini yapıyorum. Bunlar bitince abi benim fleet yardıma gelsin gelmesin, adam 2-3 kere capital shipli fleetiyle saldırdı ve alamadı gezegenei.. 3 saat repair binalarını ve fighter binalarını almak için uğraştı, repair binaları da onları repair ederken bomber ve fighterlarım bütün filosunu bitirdi. E o siege fighterları napıyosun diceksin, eğer yoksa defansta fleetin ve saldıran adam pirate/düşman siege frigate'ları da varsa bütün defansını o siege frigate'ları patlatmaya yönelticeksin.. 20sn içinde patlatıyorlar. Ben filomu kendi gezegenimden çıkarırken gelip saldıracağı kesin olan yerlere böyle anlattığım gibi defans kurdum. Ne pirate'lar geçebildi ne düşman. 2 tane de hard düşman vardı karşımda vasari ve TEC. Adamın gezegeninin oraya atladım, adamın defans fleet hemen kaçtı tabi. Dedim bırak kaçsın şerefsiz. Fleetiyle ilgilenmiyorum ben, gezegenleriyle ilgileniyorum. Adam kaçarsa direk alıyorum bütün gezgenlerini, patlatıyorum binalarını. Bol bol para geliyo ohh. Adamların filolarını takip etmeyeceksiniz. Gauss gun ve benzer defans platformlarını büyütmeyiniz. Hiçbir işe yaramıyorlar. Sizin gezegenlerinize girip saldırabileceği yolları inceleyip choke point dediğimiz, saldırmaları için geçmeleri kesinlikle zorunlu olan gezegen veya sistemleri bulup buraya filonuzu ve defansınızı yığacaksınız. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sovereign Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 ha bütün bunları da %50 upkeeple yaptım, hiçbir düşman fleetimi yenemedi. Asıl olay burda az gemi yapıp, her gemiden düzgün sayıda gemi yapmak. Guardianlarım var her fleette 4er tane. Kalkanlar inmeye başladımı anında mass shield recharge olayıyla bütün fleetin kalkanlarını tekrar dolduruyor. Bu arada patchi nasıl indiricem biri yardım edebilirse link falan verebilrse güzel olur. Ana sayfalrında cd-key falan istiyor. Arcane'in dediklerine göre patchte eşşek gibi buff gelmiş Adventlere, TEC ile Vasari nerflenmiş. :D tam bana göre bi patch. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
LethE Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 broadcast towerların etkisi 1.5 jump ilerliyor , wormhole lardan felan geçemiyor. bu arada venator o phase jump yapan gemileri görebilme olayı her ırkda var ve culture ile gelen (advent için) %4-6 felan bi shield mitigation var (bildigiğin damage reduction) ki kısaca %4-6 hp ekliyor gemilerine kaybetme ihtimalin olan yerden o ihtimali kaldırıyor. sam sen red alert oynar gibi bütün uniteleri aynı gruba alıp yolluyorsu ngaliba ondan kaynaklanıyor sorunun 2-3 filo yapmayı dene hatta tek ordu içinde de 2 -3 filo olsun carrierler vsvs boşuna sıcak savaşa girmesin, long range uniteler boşuna içerde kalmasın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 meramımı anlatamadım ben herhalde diyerek oynadığım oyunun setting'ini yazıyorum çünkü 2-3 ai ile oynadığınız oyundan örnek veriyorsunuz devamlı: 107 gezegen random map 9 tane yapay zeka oyuncusu (normal) aynı anda 3 değişik yerde saldırı vardı 4 tane full filolar tarafından. birer, hatta ikişer de gelseler hallediliyor sorun değil. 4 ayrı adam saldırıyor ffa oyunda, hiçbirinin de gücü benimle teketekte uğraşacak halde değil ama nasıl bir işbirliği, nasıl bir istihbaratları varsa ya saatlerce saldırmıyor ya da hepsi aynı anda saldırıyorlar. haliyle abuk sabuk bir iş, bunların hepsi ayrı takımda güya. choke point olayı yalan, adamların arkadaki gezegenlere saldırdığını en az iki defa gördüm. sistemi atlayana kadar nasılsa kayıp vermiyorlar. repair binası öyle diyorsan onu da denerim bir ara. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 ilk defa, evet ilk defa bir strateji oyununda research'ün oyuncuyu cezalandırdığını gördüm. normalde research denen olay trade-off bile yapmaz çünkü doğrudan ilerlemeyi teşvik eden bir mekaniktir. burada ise %75 HERŞEYİN gelirini düşüren, GERİ ALINAMAYAN şahane bir research dalı var. cidden tebrik ediyorum bunu düşünen tasarımcıyı, herhalde daha önce hiç strateji oyunu oynamamış olsa gerek. 'red alert gibi tek grup' yapmamam halinde adamlar kaçmıyor ve yeniyor doğal olarak, aynı anda iki ayrı filoyla filan çarpışıyorum çünkü. tiny haritada 1vs1 yapmadığım için 'oynamayı bilmiyorum' belki de. yapay zekanın "yenebileceksen kal, yenemeyeceksen kaç" mantığı da belki RL leet oyuncuları başarılı şekilde taklit ediyor olabilir ama ben oyunda vaadedilen "epik ölçekte galaksi savaşları" kısmını göremedim bir türlü çünkü devamlı gerilla savaşı şeklinde sürüyor. hayli rötuş atılması lazım oyunun birşeye benzemesi için. iflas etme tech, pardon supply tech'ten ve bana kazık atan adama kristal vermem üzerine kurulu 'diplomasi'den başlayarak. ha bu arada repair binalarım disabled halde duruyordu en son baktığımda. kaç sn sürüyorsa lockdown abilityleri artık.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sovereign Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 repair binasının disabled olmasını anlamadım valla. Bu arada ben hiç large mapte 9 adama karşı oynamadım o yüzden haklı olabilirsin belki. Benim sana tavsiyem locked teams yap.. diplomasi falan yalan bu oyunda yani büyük ihtimalle son anda koymaya karar vermişler falan. Locked Teams yap hayatını yaşa. 9 tane enemy olsa da en azından etrafındaki 5 gezegene falan yerleşip onlara saldırmak için geçecekleri kilit sistemlere düzgün defans kurarsan sorunun kalmıyo, 9 düşmanlı mapte denemedim daha ama onu da denerim bu akşam. Dediğim gibi işte süper defans kur, filolarını da orda tut, ki zaten o kadar büyük bir güç olduktan sonra orda saldırcak kadar cesur olamıyorlar. Aynı anda saldırdıklarını görmedim ama bana yaptıkları en akıllıca saldırma taktiği tam saldırırken başımdaki bounty'yi de makslayıp hem pirate'ları da üstüme salmayı denediler. Ama şunu unutmaki 9 tane falan enemy varsa pirate'ların sana gelmesi çok zor. O countdown bitmeye yakın 2 tane adamın üstüne birer bounty çak.. 250-250.. adamlar birbirlerini yesinler orda. Sen kurul oraya oh. Ben genel olarak turtling taktiği ile gidiyorum. Kendi 5-6 gezegenimi secure edip, choke pointları ele geçirdikten sonra kuruluyorum oraya ve yeteri kadar fleet yaptıktan sonra research'e abanıyorum. Bu arada o dediğin kötü research hangisi? Söyle de bakim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sovereign Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 ha bi de filolarını yaparken yeteri kadar capital ship de yapmıyor olabilirsin.. Capital shiplerin o özel ability'leri acayip işe yarıyor.. Mesela Advent'taki Revelation class capitalların bi lockdown gibi özelliği var, karşıdaki adam 2 tane capitalla geldiyse birini kilitliyosun ne ability kullanabiliyo ne saldırabiliyo ne kaçabiliyo.. o sırada bütün filoyu öbürünün üstüne yolluyosun. Kimi capitallar filona ACAYİP yardımcı oluyo. Ben bir filo başına oyunun ilerleyen saatlerinde en az 3-4 capital koymaya çlışıyorum. Rapture'un bi özelliği var, karşı gemilerin rate of fire'larını %33 düşürürken miss etmelerini de sağlıyor. Halycon Carrier'ın özelliği de kendi filonun enerji silahlarının rate of fire'ını %22 arttırıyor. Daha ne :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 bana pirate gelmedi zaten hep saldıranlara yöneltiyorum. ama şimdi forumuna baktım başkaları da yazmış benim yaşadığımı. normalde durduk yerde saldırmıyorlar zaten, ben filomu rakip bir sisteme yolladığım anda en uzak yerlere saldırıyorlar aynı anda. baştan geri püskürttüm böyle ama büyüyünce sınırlar filo yetişememeye başladı. dediğim research supply limit arttıran işte. ona hiç dokunmamıştım uzun süre ama maxladım filoyu büyüteceğim diye, nasıl olsa yazan %75 ancak bütün limiti kullanırsam geçerli olur diyerek. bu kadar gerizekalıca tasarlanmış olabileceğine inanmak istemedim çünkü. 16 tane capital ship var hepsi lvl 3 en azından, üstüne tonla da kruvazör var ama ya savaştıramıyorum ya da adamlar iki filoyla birden dalıyor. upkeep %75 olunca patlayan gemi ve binaları da yerine koyamaz oldum metal yetmeyince ve bıraktım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Sam said: ilk defa, evet ilk defa bir strateji oyununda research'ün oyuncuyu cezalandırdığını gördüm. normalde research denen olay trade-off bile yapmaz çünkü doğrudan ilerlemeyi teşvik eden bir mekaniktir. burada ise %75 HERŞEYİN gelirini düşüren, GERİ ALINAMAYAN şahane bir research dalı var. cidden tebrik ediyorum bunu düşünen tasarımcıyı, herhalde daha önce hiç strateji oyunu oynamamış olsa gerek. komiksin yanı, illa senın kabul ettiğin mantıktamı ilerlemek zorunda rtsler hani gerekte yok baska bi oyunda "geri" research dediğin şeyin olmasına, ama age of empires 3 warchiefs=revolution, age of mythology ragnarok, şu anda aklıma gelen iki örnek, civ tede var alpha century dede senın bu "yanlış tasarlanmış research" dediğin durum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 benim kabul ettiğim mantık değil, stratejilerde research olayı ilerlemeyi temsil eder. trade-off seçimler ise ayrı bir mekaniğe yüklenir, faction policy vs gibi. verdiğin örnekler istisnai durumlar ki warchiefs'i bilemeyeceğim ama ragnarok geriye alınabilen bir durum, sadece ability veriyor. kullanıp kullanmamak sana kalmış. oyunu oynayınca söylersin bana ship supply limiti arttırmak için DEVAMLI AKTİF HALDE, GERİ ALINAMAYAN, YÜZDE YETMİŞBEŞ resource geliri düşüşü mantıklı mı ayrıca. upkeep denilen olay tech'e bağlanmaz, o anda sahip olduğun birim üzerinden hesaplanır ki bu son derece basit mantık 20 yıl önceki oyunlarda bile vardı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 sen böle bi kabulde bulunuyosun sam neden sadece ilerlemeyi temsil etmek zorunda olsun researchler böle bi anlayış yok. al başka bi örnek, rome total war, oyunda romalılar proegreslserinin bi noktasında triarilerini kaybediyorduki pek hoş bi durum olmuyodu bu. ek: acıklama olarakda, filonun bütün personeli gemileri destekliyicek altyapıpyı yaratmak için researh yaptığını, endüstrinin büyük bi kısmını savaşa yönlendirildiğini düşün oyunda. böle bi durumda tabiki gelirinin büyük bi kısmını kaybederken ordunu destekliycek muhimmatı daha rahat üretebilirsin. bu gerilememidir? olmak zorunda değil senın oyun anlayışına göre değişir. ayrıca sözü gece researh oyunun kırılma noktalarından biri, öle fortress age'e gectim, horce archerlara +1 range upg bastım gibi bi research değil. ek2: hanı halada "UPKEEDP RESEARHE BAKMAZ!!!" kim demiş hangi dinin hangi tanrısı böyle buyurmuş, komik olmıyalım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 böyle bir anlayış gayet var, research dediğin olaya kaynak ve zaman akıtmanın karşılığını belli alanlarda ilerleme ve gelişme olarak alıyorsun. mekaniğin maksadı o. burada ise özellikle yapmaktan kaçınacağın bir research sözkonusu ki sovereign yukarıda demiş "onu yapmıyorum" diye. triarii'lerin yerine auxiliary'ler geliyordu ille spearmen lazımsa ki düz legionary zaten daha iyiydi. istisna olmasını geçiyorum research kategorisine bile girmeyen bir durum, yukarıda dediğim policy shift gibi bir olay. işte o dediğin alakası yok, oyundaki diğer hiçbir research penalty koymuyor hiçbirşeye. supply limit teknolojisi düzinelerce, çoğu da daha uzun süren research'lerden sadece birisi. research lab filan işgal olmuyor, mantığı yok. kötü oyun tasarımı diyoruz biz buna. başlığın yukarılarında bakarsan oyunu hayli öven arcane ve diğer bazı arkadaşlar bile eleştirmiş. ha bu arada, upkeep'in reserach'e bağlı olduğu strateji oyunlarını yaz buraya madem bu kadar iddialısın. belli ki elle tutulur örneklerin var.. ayrıca zahmet olacak ama bir ricam, oyunu oynayıp sonra düşüncelerini tekrar yazsan. bu research'i sonuna kadar yapmayı mı tercih ettin yoksa yapmaktan kaçındın mı sovereign gibi mesela? kendisi tecrübe eden birisine oynamamış halde durup dururken bu kadar agresif cevaplar vermen biraz havada kalıyor, haksız mıyım? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Venator Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Sam'in dedigi dogru, yani ben de supply limitimi cok zorlanmadikca arttirmamaya calistim. Genelde 50% supply limit yetiyor zaten, yetmiyosa da uzun vadede daha avantajlı cunku 75%te falan ekonomi coker. Eger maximum olarak oyle hesaplansa iyi olmus derim zira upkeep'den gecirmesi oyunun iyi bisey. Ama statik olarak o kadar upkeep yiyo. Mesela ben dev gibi bi donanma yaptım, epic 1-2 savasla 2-3 medeniyeti yıktım diyelim ama ekonomik olarak o donanmayı yerine koymakta zorlanıyorum donanmamı kaybetsem. Gereginden fazla geciriyo upkeep bence ozellikle ilerki seviyelerde. Boyle de guya devasa donanmaların kapıstıgı bi oyunda da devamlı micro kasıyosunuz unitelerimi kaybetmiym diye. Hadi buna iyi dedik de ben butun savas boyunca capitol gemilerimi microlayacaksam zaten oyunun cinematic modu falan yalan. Starcraft oynarım daha iyi bana sorarsanız. Ya da en guzeli Homeworld 2 acarım valla daha iyiydi =) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Masticore Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Sins of a Solar Empire'ın büyük satış başarıs trgamer Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Sam bunu oynamış olup olmamakla ilgisi yok kesinlikle. Benım sorunum sadece "research böledir bitti" yaklaşımın, hayır bu oyundada böyle, kötü tasarımdır odur budur ona bişey demem, ama kötü tasarım olmasının sebebi "rtslerde research sadece ileri götürür" mantığını bozması değildir. ve evet rome total warda teknolojik ilerleme kurduğun binalarla orantılıdır bu noktada aynı kefeye cok rahat konulabilinir. tekrar sölüyorum başka bi örnek vermeme gerek yok bu konuda bu oyunla aynı secimi yapmış olan. oyunlar yeni fikirlerle gelirler, ama sen gruntların armorı nasıl olurda heavy olur kulelerinki mediumken!!! mantığıyla olaya yaklaşıyosun. başka bir nokta, upkeep'in üstüne özellikle durulmuş, geniş alanların savunulması gereken bir oyunda, max pop'unu arttırmak cok ciddi bir avantajdır böle bi avantajın elbet ciddi bi götürüsü olmalıdır. üstelik yapmak zorunda olduğun bi secimde değil. Venator acıkcası hiç yakıştıramadım bi oyunda micro yapmak zorunda olmanın kötü bişeymiş gibi sunuyo olmanı. edit: merak ediyorum dungeon keeper ilk cıktığında "elimle alıp kacırabiliyosam ölücek adamı ne anlamı kaldıki" mi dedin mesela? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 kötü tasarım ve evet, research gibi geri alınamayan bir olaya KOL GİBİ YÜZDE YETMİŞBEŞ upkeep'i bağlarsan bunu en basit bir strateji oyunu mantığına bile oturtamazsın. marian reforms policy shift mekaniğidir, research mekaniği değil. en basitinden örnek vermek gerekirse paradox oyunlarındaki slider'lar ile research tree'ler arasındaki farkı hatırlatırım. elle tutulur bir örneğin bile olmadan, hatta oyunu oynayıp nasıl işlediğini bile görmeden bu kadar agresif yaklaşman da hoş değil. warcraft 3'te armor mekaniğini eleştirdim. frozen throne ile TÜMÜYLE değiştirdiler işleyişini. bana çıkışan fanboylar görmezden geldi. tabii sonradan yamalarla gene saçmaladılar ama blizzard'ın ne güzel 'dengelediğini' biliyoruz oyunlarını. fotm ftl.. max pop arttırmak avantaj filan değil, gemilerin ölümsüz değil. patlıyorlar ve yerine yenisini koyamıyorsun. oyunu oyna önce lütfen, sonra gel yaz ki bir dayanağı olsun sözünün. oyun micro yapılmaya pek uygun bir oyun değil, yüzlerce ayrı gemi geziyor aynı anda. onlarca gezegen olan haritalar. blizzard'ın "10 ünite çıkardım upkeep doldu" kıvamında bir oyunu değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sovereign Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Sam haklısın sinir bozucu birşey bu upkeep olayı. O yüzden oyunda mümkün olduğunca geç basmaya çalışıyorum.. Gerek olmadıkça basmıyorum ama gezegen üstüne gezegen alınca daha fazla gerek oluyor. Cuce'nin saydığı oyunlara Warcraft 3'ü de eklemek istiyorum. İlk upkeep sistemini orda görmüştüm. Hometown olayından tech olayını arttırdın mı upkeep geliyodu. Senin dediğin 9 düşmanlı large random map açtım dün. Sabaha kadar oynadım ama bitmedi bugün devam edicem. Oyunda 3 tane star system var. Benimkinde 4 ırk başladık. 1'ini domine ettim şu anda 3 kişi kaldık ve sistemin yarısını ele geçirdim. Bana çok saldırıyorlar demişsin, Vasari olan yan düşman bana 4 kere saldırdı. O 4 kere saldırışının sonunda toplam 10 tane falan capital ship kaybetti. Ben 2-4 frigate falan ancak kaybettim. Hala anlamıyorum abi nasıl bu kadar kaybediyosun savaşları. Oyunu başlatırken düşmanı Normal Random olarak başlattın belki de onun 3 versyonu var: Normal Economist Normal Researcher Normal Aggresor Senin sistemdekilerin hepsi sana aggresor çıkmış olabilir balına. Da ona rağmen dağatırdım ortalığı. Bu arada lütfen biri bana şu patch linkini bi versn. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar