Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Sins of a Solar Empire


arcane

Öne çıkan mesajlar

diye bir oyun var. Bu mesajı okumadan önce indirmeye başlayın, sonra bana teşekkür edersiniz. Ne ekran görüntüsü ne de videolar fikir edinmek adına yeterliymiş, oynayınca bunu anladım.

Uzayda geçen bir RTS olan bu oyun, ayın 4'ünde çıktı. Çıkışını beklerken içimde bir kuşku hakimdi zira üstünde Stardock damgası olan bir oyunda mutlaka beni soğutacak birşey bulunabileceğini düşünüyordum. Bu sefer durum farklı oldu. Oyun öbür oyunların güzel özelliklerini almış.

Grafik ve sesler yeterli ama öyle vooaa ne iyi uzay atmosferi diye coşturmuyor, kötü değiller ama rekabeti üst seviyeye çıkarma gibi bir kaygı yok. Müziklerden bazısını sevmedim ama kimisi de gerçekten iyi. Oyun eksikliklerini konsept ve oynanışla fazlasıyla kapatıyor, gerisine kafa yormuyorsunuz.

En çok benzediği oyun Empire At War. Oradaki ana harita ile space combatın karışımı bir yapıya sahip. Yalnız Supreme Commanderdaki stratejik zoom olayı var, yıldız haritasından zoom yaparak sistem haritasına geçebiliyorsunuz. Sistemler arası gezme olayı aynen oradaki gibi, bir sistemden bir sisteme atlıyorsunuz ve her sistemde üs inşa edebiliyorsunuz. Ondan farkı ise herhangi bir şekilde land battle olmaması.

Oyunda mikro var ama oynanış gereği bir yerden sonra sırf makro takılıyorsunuz. Oynanabilirlik yüksek, kontroller kolay. Uzun oyunlarda bunun faydasını görüyorsunuz. Kaynaklar kredi, metal, kristal olmak üzere üç tane. Üç tane de birbirinden farklı ırk var. Ben sadece birini oynadım, yetti.

Haritalarda korsanlar mevcut. Öbür oyuncuların kafasına ödül koyabiliyorsunuz, kafasında en çok ödül olana aralıklarla raid düzenliyorlar. Bunun dışında karaborsa'dan kaynak alım/satım yapabiliyorsunuz. Öbür oyunculara da satabildiğiniz düşünülürse multide bayağı keyifli olacağı belli zira defans/ticaret ağırlıklı oynamak da mümkün.

Çünkü tech tree var. Sivil, Askeri, Filo olmak üzere üç kısım var. Filo kısmında filoyu yani supply olayını genişletecek, upkeepi düşürecek upgradeler var, pek tree denemez. Öte yandan sivil ve askeri bölümler bayağı çeşitli, kendi aralarında üçe ayrılıyorlar. Çıkardığınız metal miktarını arttırmak, scoutlarınızın sensor drone bırakması, yeni bir gemi prototipi veya ticari gücünüzle komşu sistemlerdeki üretimi yavaşlatabilmek gibi 316126315 tane upgrade mevcut. Çok iyi yapılmış olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Ünitelerde klasik armor, hull, damage mantığı var. Buna ilave olarak mana işlevi gören antimatter var. Bu abilitylerini kullanmalarına yarıyor. Mesela bahsetmek istediğim bir ünite capital ship. 3 Irk başı 5'er capital ship seçeneğiniz var ve bunların her birinin 4 tane abilitysi var. Abilityleri level aldıkça seçiyor/geliştiriyorsunuz. Öbür gemiler XP almıyor ve hepsinin abilitysi yok.

Bina olayı sade. Sistemdeki gezegene kuracağınız yerleşim kredi gelirinizi belirliyor. Metal ve kristali ise extractor ile otomatik çıkarıyorsunuz. Gemiler içinse tech upgrade yeterli oluyor, normal ve capital olmak üzere iki yapım binası var.

Multiplayer var, online play var. Senaryo var, random map var. Key mapping var. Campaign de var. Bu mesajda anlatmadığım tonla şey var. Tek cümlede özetlemek gerekirse derin ama akıcı, detaylar arttıkça oynanabilirliğinden kaybetmeyen bir oyun.

sitesi



Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Campaign yok, yanlış yazmışım.

Demo da yok malesef. Torrentte var indirin oynayın beğenirseniz orjinal alırsınız :) 45 dolar, digital download olarak da satılıyor.

ekran görüntüleri ama dediğim gibi ekran görüntülerini videoları boşverin. hiçbiri oyunu anlatmakta yeterli değil. üşenmesem ben ss alıp koyucam eheh.

sistem gereksinimleri:
said:
System Requirements:
Minimum - Windows XP SP2/Vista, 1.8 GHz Single-Core Processor, 512 MB RAM (1 GB for Windows Vista), 128 MB DirectX 9 3D Video Card (Radeon 9600 / GeForce FX 6600 and above), DirectX 9.0c Compatible Sound Card, DVD-ROM Drive, 3 GB Hard Drive Space, Keyboard and Mouse, DirectX 9.0c

Recommended - 2.2 GHz Dual- or Quad-Core Processor, 1 GB RAM (2 GB for Windows Vista), 256 MB DirectX 9 3D Video Card (Radeon X1600 / GeForce 7600 and above)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

çizgi falan yok o benim başarısızlığım, hemencecik 2 tane ss koyayım dedim ondan böyle oldu. o bakış açısı nadiren kullanılan birşey.

ha bir de oyuna şöyle birşey var. empire at war'da cinematic mode vardı bilirsiniz, basınca gemileri değişik açılardan gösterirlerdi, film gibi izlerdik. bunda benzer birşey var. kamerayı değiştirmiyor ama basınca görselliği bozan bütün çizgiler, oklar yani oynanışla alakalı şeyler kalkıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Takım seçme ekranında en sağdaki ikondan bilgisayar oyuncularının zorluğunu değiştirebiliyorsunuz. Varsayılan ayar Medium, yeni başlayan biri için bayağı zor olacaktır.

Piratelarla baş etmenin iki yolu var:

1- Başkasının üstüne sizden fazla Bounty olması. En çok kimde Bounty varsa ona gidiyorlar.

2- Savaşmak. Platformlar tank vazifesi görüyor. Hangarlar (fighter) teker teker korsan gemilerini patlatıyor. Dikkat etmeniz gereken nokta raiderlar arasında pillager varsa önce onları öldürmek çünkü defansınızı es geçip gezegene saldırıyorlar.


Kendinize güveniyorsanız sağlam bir filoyla (2 capital ship + 30'dan fazla gemi veya dengi ile) korsan sektörünü temizleyebilirsiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de beğendim fakat savaşlarda taktik anlamda yapabilecek fazla şey olmaması kötü olmuş. Yani kanattan saldırıyım, etraflarını çeviriyim gibi şeylerin pek anlamı yok. Böyle olunca savaş stratejisi daha çok üretim ve teknolojiye bağlı kalıyor.

Bilgisayara gelince oynadıklarım içinde en iyi yapay zekaya sahip oyunlardan biri diyebilirim. Genelde kaybedeceğini anladığı anda hemen geri çekiliyor. Hatta geri çekilmiş gibi yapıp ordunuzu peşinden yollarsanız, siege frigate gibi gemilerini saldırıya yollayıp kalanlarla savunma yaptığını bile gördüm.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Taktik adına birşeyler yapabilmek için baya bir military research yapmış olmak, prototype ve upgradeleri yapmış olmak lazım. Saldırı yönünün hiçbir etkisi yok ama yine de tonla taktik var. Asteroid field veya gas cloud yani savaş ortamı savaşın kaderini belirleyebiliyor. Ben Vasari ağırlıklı oynuyorum, ona göre birkaç örnek vereyim: Subverter ile capital shipleri kilitleyebilirim, En dandik gemilerim bile ismini unuttuğum hull regen upgrade ile baya bir tanklık yapabiliyor. Yine aynı gemiler adını unuttuğum öbür ability ile capital shiplerin etkinliğini azaltabiliyor. Phase jump inhibitor, overseer prototype, deathstarımsı tactical silah vb. taksiksel çeşitlilik bence gayet yeterli. Tonla örneği yazılabilir ancak şu da bir gerçek: micro az, sanırım bahsettiğin şey de buydu. Şimdi bunun nedenleri şunlar, öncelikle oyun klasik bir 4x (explore expand exterminate exploit) oyunu yaklaşımına sahip olduğundan makro ağırlıklı olması. Max fleet'e 10 capital shiple ulaştığınızda 200 tane geminiz oluyor. Kaç tane sistemi yönettiğiniz de cabası. Bayağı fazla şeyi aynı anda yönetmek zorunda kalıyorsunuz. Buna ilave olarak oyunda ne terrain var, ne line of sight. Üniteler de gemi mantığında manevra kabiliyetine sahip hatta bunu limitleyebilen özellikler bile var. Bu da klasik RTSlerdeki ünitelerin micro esnekliğine ulaşamalarına sebep oluyor. Zaten bu oyunu ne RTS ne de turnbased tam manasıyla sokabilmek mümkün değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hakkaten guzelmis bayagı begendim, de oyunun diplomasi kısmı sıcmıs bence. Quest sistemini sevmedim ne yalan soyliym, uc tarafımdan saldırı altındayken "ok git sunun planet'ini dov" tipi questleri yapamaya yapamaya galaksinin en nefret edilen adamı oldum herhalde hehe. Relation'ların sıfırdan baslaması da cabası, herkesle savastayım dur daha dakka bir gol bir. 50'de baslasaymıs da en azından direk savasa girmseymisiz daha iyi olurdu bence. Civ ya da galactic civilizations tarzı diplomasi koysalarmıs keske, techleri verip karsılıgında kendimizi sevdirmektir ticaret oldukca iliskiler artmasıdır vs vs.

Taktik acıdan hos olmus bence, yeteri kadar opsiyon var. Cinematic olayı zaten oyunun kreması. Biraz daha fazla tip gemi koyabilirlermis, hos olurmus da o kadar yani bi tek diplomasi eksik diyorum 10 üzerinden 8 veriyorum :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...