Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Kudurucam nedir bu 4x4 düşmanlığı!


MrMarvelous

Öne çıkan mesajlar

Bilim ve Teknik bölümünde epeydir bir çevrecilik furyası var. Ben bu yanlış demiyorum. Ancak çevreci insanların neden hepsi 4x4 lere düşmandır?

Bir jip in aynı motor hacimli bir arabayla hemen hemen aynı miktarca co2 ürettiğini bilmiyorlar mı?

Dünyada 1000 araba varsa sadece 10 jip olduğunu bilmiyorlar mı?

Küresel ısınmaya sebep olan sera gazlarının otomobillerden çok sanayilerden ve enerji üretiminden çıktığını bilmiyolar mı?


Avrupa Birliği, co2 emisyonları için belli normlar hazırlıyor otomobil üreticilerine. Ve bu normlar o kadar katı hale gelmeye başladı ki. Avrupalı otomobil üreticilerinin durumu çok zorlaşmaya başladı.

Dünyanın en iyi otomobillerini üreten Almanlarla uğraşacaklarına, petrolü ağaçtan toplarmışçasına savuran amerikalılarla uğraşsalar ya.


Bu gibi adaletsizlikler beni çok sinirlendiriyor. Dünyadaki büyük kirlilik faktörleri yok olmadan küçüklere çemkirilmesi yanlış bence. Çevreciler gibi buna karşı bir hareket düzenleyemez miyiz biz otomobil severler? :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

30km yolu ben (çevreci) 1.0lt araba ile alırken, sen (zengin) neden 4.5lt jip ile alıyorsun mantığı. Seni görgüsüzlükle suçlayan inceden servet düşmanlığı olarak yorumluyorum ben.

Avrupalı bilhassa dizel 4x4'lerin ABD'de ki sıradan bir Golf'ten daha az yakıt tükettiğini düşünemiyorlar mı? Bilemiyorum..

Volvo'nun bu sebeple XC90 projesini sonlandıracağından bahsediliyordu geçenlerde. Üreticiler üzerindeki baskı gerçekten büyük. Ferrari'nin daha düşük tüketimli motorlara yöneleceği açıklandı. Ayrıca Detroit'te Ethanol ile çalışan bir Ferrari sergilendi.

Çevreci arkadaşları bende merak ediyorum. Acaba gidip marketten bir kek aldıklarında onun naylon paketi sebebiyle çevrenin ne derece kirlendiğinin farkındalar mı? Yoksa kolay olan egzozdan çıkan gaz ile uğraşmak mı.. Greenpeace üyeleri gemilere tırmanırken üzerlerine giydikleri zamazingo mesela naylon.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Vodan a katiliyorum. Çevre kirliligi acisindan sadece 4x4 lere saldirilmasi servet düşmanligini gösterir. An Inconvenient Truth filminde zaten tüm bilgiler mevcut. Araclardan kaynaklanan toplam co2 emisyonunun kaçta kaçı 4x4 lerden kaynaklaniyor bunu araştırmak lazim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Sonradan olma ve bilinçsiz çevrecilik. Ben ne kadar yakıt tükettiğine değil, emisyon oranlarına bakarım şahsen. O kadar çevreyi düşünüyorlarsa LPG ve diesel kullanımı özendirilsin :)

Amerika pazarında test edilen bir A5;

said:

Thanks in part to the use of bio-derived fuel in the ethanol A5, the first coupe was good for 75% better CO2 emissions than a typical A5 road car. Even more applicable in daily use, the start-stop equipped A5 with its regenerative brake system is good for 40 mpg. Sources at Audi say the ethanol variant was more a show of what can be done, but hardware such as the regenerative braking and start-stop technology are more likely to see near-term production.

The most powerful of the two EA 888 2.0T-FSI A5s on hand was rated at 210 hp – likely not far from a production number and not terribly groundbreaking. Where the next-gen 2.0T really shatters the schema of the outgoing motor is torque. At 236 lb/ft, the Ethanol-powered A5 was closest to production numbers that sources have told us will be on the up side of 250 – impressive, and enough to easily rival the current 3.2 V6’s 243 lb/ft.

Due to the short test circuits, gauging real world fuel economy was also impossible. Materials provided by Audi say the Ethanol-based car, differing mainly in ECU programming from what we’ll first see, gets an estimated combined fuel consumption of 31 mpg when mated with our car’s manual 6-speed transmission. That car will also knock out a 0-60 run in 6.7 seconds with this more-frugal-than-fast programming. Interestingly, the lower reported power levels (210 hp, 207 lb/ft) of the start-stop high efficiency A5 supposedly net a faster 6.6 seconds to 60 mph and 40 mpg combined consumption.


Bitkisel kökenli yakıtların, temel alındığı bitkiye bağlı olarak, normal bir fosil yakıttan çok daha fazla zararlı gazı atmosfere saldığı biliniyor.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bir kimyager olarak şunu belirtmek istiyorum,Bush cok bastiriyor Ethanol için ama, çevreye uzun vadede daha zararli olacak.

wiki said:
Etanol, yaygın olarak şeker kamışı ve mısırdan elde edilmektedir. Ancak etanol elde etmek için, bugün kullanılan teknolojiler, etanolden elde edilen enerjinin yaklaşık %70 fazlasını harcamayı gerektirdiğinden, hala fosil yakıtlar karşısında yeterince rekabet edici değilidir.


Etanol ün dünyaya yetecek seviyede üretilmesi zor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
hardware such as the regenerative braking and start-stop technology are more likely to see near-term production.


ben zaten var sanıyordum tüm audi lerde bu teknoloji, özellikle fren geri kazanımı. gerci hacmine oranla az yakan motorlarda gereklı gorulmemis olabilir simdiye kadar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Vodan
valla abicim ben greenpeace Turkiye'de calistim, daha iyisi olmasi icin calisiyor adamlar.Denizde kullandiklari madde naylon degil diye biliyorum ancak yinede zararsiz bi madde diye idda edemem:)..Sokakta su icmek yasak calisanlara, plastik sise kullaniliyor diye, bu adam susuz mu kalsin?(Gp YuzYuze bolumu 6 saat sokakta destekci yapiyor.)

ama GP Turkiye icin soliyebilirim ki, para tuzagindan baska bisi degil.Anca kounsurlar.Misal, Turkiye'ye girisini onledik diye ovundukleri bi gemi vardi, asiri miktarda aspest iceren, bu gemiyi bizzat benim en yakin arkadaslarimdan birinin tersanesinde parcaladilar, milyonlarca dolara.Gp nerdeydi bu sirada :)..

Neyse konu GP degil.. CO2 emisyonundan fazla anlamam ben :)..
Banada servet dusmanligindan baska bisey degilmis gibi geldi.Cevre kirliligine neden olan onca sey varken, 4x4 e bulasmak komik biraz sanki :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sorun ucaklarda arabalarda degil..

said:
OTOMOBİL KM DE KİŞİ BAŞINA 133-200,OTOBÜS 35-62,TREN 39-78,UÇAK 160-465 GR CO2 EMİSYONU ÇIKARMAKTADIR.UÇAKLAR KÜRESEL CO2 MİKTARININ %12 SİNİ OLUŞTURUR.


said:
CO2 emisyonları dikkate alındığında 350 litrelik yakıttan yaklaşık olarak 1 ton CO2 oluşmaktadır..

edit:ucaklarin kac litre yakit tasidigini tartismamiz gerekmiyor heralde :P
kaynak: google a ucak co2 emisyonu yazin yeter :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Pajero Mini (0.66 litre turbo motor 64 bg)
Suzuki Jimny, Samurai (1.3 litre)
Pajero Pinin (1.8 gdi 125 bg)
vb.

Düşük emisyonlu 4x4 ler de var.

Ama yapacağınız en büyük çevrecilik, aldığınız arabayı parçalanana kadar kullanmaktır. Çünkü yeni arabanın yapılması sırasında salınan emisyon, öyle böyle değildir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fistan said:
said:
Avrupalı bilhassa dizel 4x4'lerin ABD'de ki sıradan bir Golf'ten daha az yakıt tükettiğini düşünemiyorlar mı? Bilemiyorum..

ABD'deki sıradan bir jipin avrupadaki 5 tane golf kadar yakıt tükettiğini biliyor olabilirler.


Zaten bende onu diyorum. Avrupalı üreticilere yapılan baskı yersiz. Avrupada kullanılan araçlar genellikle küçük motor hacimlerinden daha verimli güç elde etme prensibindeler. Dünya üzerinde en çok yakıt tüketimine sebep olan ülke ABD. Ürettiği araçlar ve kullandıkları en basitinden Golf bile 2.5lt motor hacminde ve hacmine göre verimsiz motorlar. Bu yüzden çevreciler gelip ingilterede jip kullananları protesto edeceklerine bi zahmet gitsinler ABD'de yapsınlar protestolarını.

Greenpeace konusunda da benim de duyduğum kadarıyla daha çok yardım toplama amaçlı çalışılıyor Türkiye'de.

Niva'nın motor teknolojisi çok dandirik olduğundan tüketimi ve emisyonu fazladır diye düşünüyorum bende :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...