Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dünya Savaşlarının kullanılamayan silahları


SturmVogel

Öne çıkan mesajlar

http://www.youtube.com/watch?v=RACSnJDrfgA

ME 262 "SCHWALBE" / "STURMVOGEL"

me-262 "schwalbe" (kırlangıç) hava muharebesine giren ilk jet uçağıdır. proje prof. willy messerschmitt’in b.m.w tarafından geliştirilmekte olan jet motorlarından ikisini kullanacak yeni bir av uçağı projesini yapmak üzere çağırılmasıyla başlamıştır. seçilen konfigürasyon ince aerodinamik yapılı bir gövdeye ve kanat altındaki podlara yerleştirilmiş iki jet motoru olan bir uçaktı.

30larin sonunda kendisini tasiyacak motordan bagimsiz olarak bir prototip olarak ele alinmis ve gelistirilmistir. hatta gövdeyi test etmek için yapilan test uçuslari jet motorlari ile degil jumo 210g pervaneli motorlari ile gerçeklestirilmistir. kendisi için biçilmis bmw 003 motorlari hiçbirzaman beklenen performansi verememis ve imdada junkersin jumo 003 ve akabinde 004 motorlari yetismistir. haddizatinda türünün ilk örnekleri olmasi itibari ile bu jet motorlari çok kisa ömürlü üçüslarda yanma patlama gibi riskler tasiyan, ve uçagi özellikle kalkis ve tirmanmada cok kolay avlanabilir yapan cok yavas hizlanma gibi eksilere sahip motorlardi.

18 mart 1945 de 37 me 262 lik bir kol 1221 bombardiman ve 632 eskort avci uçagindan olusan bir filoya dalarak 12 bombardiman uçagi ve 1 avci düsürmüs, kendileri ise 3 kayip vermislerdir. ki bu me 262 nin en parlak operasyonu kabul edilir.

baslangiçta sadece en elit luftwaffe pilotlarinin kullanmasina izin verilen bu uçaklarin hitler'in güngeçtikçe daha umutsuz hale gelmesiyle yeterli uçus tecrübesine sahip olmayan genc pilotlara teslim edilmis, uçagin tek avantaji olan hizini kullanmayi bilmeyen ,ve dönüsler ve it dalasi manevralariyla uçagin hizini kesmenin müttefik avci uçaklarinca kolayca avlanmak anlamina geldigini bilmeyen pilotlar ise bircok 262 nin kaybina sebep olmuslardir.

gövde 1941’de uçmaya hazır olmasına rağmen b.m.w. devamlı uzayan gelişim gecikmeleriyle boğuşuyordu. projenin gecikmesinde luftwaffe komuta kademesini ilgisizliği ile adolf hitler’in bombardıman versiyonundaki israrı ( me 262a-2a "sturmvogel" (fırtına kuşu) kadar motorda yaşanan sorunlar da neden olmuştur. 1943 yılında junkers gerekli güç ve dayanılıklıktaki motoru üretince uçağı yapmak olası hale gelebilmiştir.

luftwaffe me 262a'yı 1944 ortalarından itibaren cephede kullanmaya başlamıştır. 30-mm toplar, havadan havaya roketlerle çok iyi donatılmış olmasına rağmen savaşın kaderini almanya’nın lehine dönüştürmek için çok geç kalmıştı.

me 262’ler müttefikler tarafından sayısal olarak dışlanmışlardı. 18 mart 1944’de bir müttefik hava saldırısına 1221 bombardıman ve 632 eskort uçağı katılmış ancak almanlar bu uçaklara karşılık 37 me 262 gönderebilmiştir. bu saldırıda 12 bombardıman ve 1 av uçağı düşürmüşler, kendileri de 3 kayıp vermiştir. bir sonraki olayda da yine kendilerinden 4 kayıba karşılık 16 müttefik uçağını düşürmüşlerdir. bu 1’e karşı 4 gibi çok iyi bir orandır ancak düşürdükleri uçak miktarı %1’i bile oluşturamamaktadır.

büyük endüstri merkezlerine devam eden hava saldırıları nedeniyle üretimi devam ettirmek de çok güçleşmişti, birçok uçak yüzeydeyken imha ediliyordu. bazıları da kötü pilot eğitimi ve müttefik uçaklarının çok sayıda ve iyi manevra yetenekli olmaları nedeniyle düşürülmüştü.

yaklaşık 1,433 uçak üretilmiştir ancak bunlardan yalnız 300 kadarı göreve çıkabilmiştir. 500’den fazlası daha yerde iken tahrip edilmiştir. kalanlar da yakıt ve parça yokluğu nedeniyle uçamamıştır. sağlam kalan birçok uçak zaferin sahipleri tarafından henüz gelişmekte olan jet çağına atlayış yapabilmek için kullanılmışlardır. özellikle sovyetler tarafından çok benimsenmiş ve savaş sonrası yaptıkları tasarımlarda uzun süre yararlanılmıştır.

hitler'in jet motorlu bu uçağın bombardıman uçağı haline getirilmesini emretmesi (ki hitler o dönemde akli dengesini kaybetmektedir)tasarımda değişikliklere neden olmuş, 1942'de operasyonel olabilecekken ancak 1944 sonlarına doğru göklerde yerini almıştır. me-262 o güne dek yapılmış en hızlı uçaktı. amerikan p-51 mustang'i bile onu yakalayamıyordu. ancak yüksek hızından ötürü manevra kabiliyeti sınırlıydı ve hızlanma süreci çok yavaştı. bu durum onu dog fight tabir edilen hava savaşlarında manevra kabiliyeti yüksek düşman avcı uçakları karşısında devzavantajlı yapıyordu. ancak 20mm'lik 4 topunun sağladığı ateş gücüyle uçan kaleler olarak bilinen amerikan ağır bombardıman uçaklarına (b-17, b-24) karşı çok etkiliydi. yüksek hızı sayesinde uzak mesafelerden kalkıp zamanında düşman uçaklarını yakalayabiliyordu. ilk görüldüğü zaman müteffikler paniğe kapıldıysa da zamanla bu uçağın zayıf noktalarını tespit ettiler. örneğin bu uçak kalkış ve inişlerde çok yavaş ve hantaldı. bu uçaklar savaşın gidişatını değiştiremediler çünkü çok geç ve az sayıda savaşa katılabilmişlerdi.

savasin sonunda iyi durumda pek cok me 262 ele geçirilmis ve bunlarin üzerinde yapilan çalismalar hem amerikan hem de sovyet tarafinin jet uçagi imal programlarina paha biçilemez bir kaynak olusturmustur.

tu 144 ve tupolev 4 örneklerinde gördügümüz üzere eline düseni ya da casuslari sayesinde elde ettigi teknik bilgiyi vidasina kadar kopyalamayi pek seven ruslar bu uçagin sukhoi su 9 ve su 11 adi altinda iki adet klonunu yapmayi ihmal etmemislerdir. ancak seklen aynen kopyalanmis uçaklara yine teknolojisi orijinalini uçuran jumo-004 motorlarinin aynisi olmak üzere, bu sefer kendi imal ettikleri rd-10 ve lyulka tr-1 motorlarini monte etmislerdir.

me 262 ile en cok ucak du$urmu$ luftwaffe pilotlari:

kurt welter - 29
georg-peter eder - 24
heinz bär, rudi rademacher, franz schall - 16
erich rudorffer, hermann buchner - 12
karl schnörrer - 11
heinz lennartz, fritz müller - 9

(sözlükmetre'den alıntıdır)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SturmVogel said:


18 mart 1945 de 37 me 262 lik bir kol 1221 bombardiman ve 632 eskort avci uçagindan olusan bir filoya dalarak 12 bombardiman uçagi ve 1 avci düsürmüs, kendileri ise 3 kayip vermislerdir. ki bu me 262 nin en parlak operasyonu kabul edilir.



bu ne biçim bir şeydir ya. toplamda 1800 den fazla ucak mı aynı anda ucuyo? zaten oyle bi yere makinalıyla ates etsen sadece 3-5 ucak duser
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu aletler hızlı ve başarılı fakat! Motor ömürleri çok kısa yane o dönem için kullanılsa bile bir kaç ay sonra havalanıcak jet kalmıyabilir savaş dönemi kaynaklarını düşünerekten. Yane bu durumda savaşın kaderine çokta büyük bir etki yapabileceğini düşünmüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şayet bu uçaklar 42 gibi çıksa idi savaşın gidişatını baya bir değiştirirdi. Hatırlatırım Normandiye 44'de gerçekleşti. 44'de mutlak hava üstünlüğü sayesinde o çıkartmayı gerçekleştirebildiler. En sonunda tek başına tabii ki almanlara savaşı kazandırmazdı ama baya da bir sıkıntı doğurur ve savaşı ciddi oranda uzatırdı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

uçağın çok üretilmemesinin en önemli sebeplerinden biride bu uçağın motorunda kullanılan özel metallerin bulunmasının zorluğuydu,prototip aşamasından seri üretime geçildiğinde almanya avrupa üzerindeki hakimyetini kaybettmişti hammade sıkıntısı çektiğ dönemlerdi ve bir uçak motoru en fazla 20 sefer kullanılabiliyormuş, youtube wideosu da varmı bilmiyorum ama bir çok motor hatta iniş sırasında bildiğin yanıyormuş, belgeselde izlemiştim, dolayısı ile ekonomikte değilmiş.. gerçi bir tigerın maliyti 3 4 tane bf 109 parsına ve emeğine eşdeğermiş oda ayrı konu,
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1433 tane üretilmiş, gayet iyi bi rakam. Uçamamış o ayrı.

Kullanılamayan silahlardan önemli bir tanesi de u-boot tyoe XXI'dır. İlk gerçek denizaltı kabul edilir. Su altında çok daha uzun süre kalabilir, çok daha hızlı gidebilir, sonar sinyallerini emen kaplama sayesinde tespit edilmesi daha zordur, üretim süresi de daha önceki modellere göre 90 gün kısadır. Ama sadece 1 tanesi operasyonel olabilmiştir. Amerika ele geçirdiği typeXXIları 1980lere kadar operasyonel kullanmıştır, o kadar iyidir yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş



KOMET

Messerschmitt Me-163 tek kişilik roket motorlu önleme uçağıdır; 1944’den 1945’e kadar görev yapmıştır. Savaşın en hızlı ve en radikal uçağıdır. 1937 yılında Prof Alexander Lippish’in başlattığı “Project X” ile roket deney uçağı olan DFS 194 üretilmiş, bu uçak ta Me-163’ün öncüsü olmuştur. Lippisch’in 1939’da Messerschmitt’e geçmesiyle bu proje de aynı şekilde el-firma değiştirmiştir. İlk Me-163 deney uçuşları 1941’de yapılmış ancak geliştirilmiş olan Me-163B’nin deneme uçuşları, yakıt ve motor problemleri nedeniyle 1943 Ağustos’una bırakılmıştır. Ağustos 1943’de “Komet” 16,65 kN itiş gücüne sahip Walter HWK 109-509 roket motoru ile donatılmıştı.

Me-163B küçük, kuyruksuz, bir troleyin üstünden kalkış yapabilen, iniş ise yaylı kızaklar üzerinde gerçekleştiren bir uçaktı. Basınçlandırılmış kabinde oturan pilot kanat diplerinde bulunan iki 30mm MK 208 topu kullanabiliyordu. Daha sonraları bu uçaklara her biri bir B-17’yi düşürebilecek kapasitede 24 adet R4/M roket takılmıştır.

Üretilen Me-163B’ler hizmete girmeye ancak 1944’de başladı. Luftwaffe bu uçaklar küçük üniteler kurmayı ve bunları müttefik bombardıman uçaklarını avlamak üzere değişik yerlere dağıtmayı planlıyordu ancak savaş sonuna kadar yalnız 279 Me-163B teslim edilebilmiştir. Komet’lerle uçan tek grup JG400’dü. Bu grup 9 düşman uçağı düşürmüş ancak 14 uçağını da kazalar sonucu kaybetmiştir.

Me-163’ün beklenmeyen bir performansı vardı. Kalkıştan 2.5 dakika sonra 9000 metrenin üzerine çıkabiliyordu. Bu irtifada ya düşman bombardıman uçağını avlıyor veya planör gibi süzülerek bir süre düşman filolarının gelmesini bekliyordu. Yakalanması çok zor bir uçaktı. Ancak havada patlamalar veya inişteki çarpmalar neticesi ağır kayıplara uğradı. Kullanılan aşırı yanıcı ve patlayıcı yakıt uçağın iniş anında kızaklar üzerinde sürüklenmesinden meydana gelen titreme ile karışıp patlıyordu.

(Tayyareci.com 'dan alıntılanmıştır çok daha ayrıntılı hali http://www.milscint.com/yazar.asp?yid=10&id=33 adresinden okunabilir)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yani o yılda roket motorlu uçak yapmışlar ama iniş takımı yapamamışlar.
Sadece 5 dakikalık falan yakıtı var full throttle da kendi kanatlarını koparacak kadar hızlanabiliyor inanılmaz tırmanıyor. Motoru aşırı güçlü, zaten devamlı değil ara sıra çalışmak üzere yapılmış, szülebiliyor alet. Silah yükü güçlü olsa da mermi sayısı çok az. İnterceptor olarak çok iyi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Savaş bitene kadar XXI tipi 118 denizaltı üretilmiştir. Bunlardan sadece ikisi U-2511 ve U-3008 operasyonel hale getirilebilmiş ve savaşa bir şekilde girmiştir. Tek bir torpido atmadan savaşı sonlandırmışlardır. Bu kadar çok üretilip savaşa girmemeleri komple teorileri ile vs. alakalı değildir. Bilgisayar oyunlarının aksine gerçek hayatta bu tip yeni modellerin mürettebatının eğitimi 6 aydan uzun sürmektedir. Hem denizaltıyı tanıyacaklar, hem yeni cihazları öğrenecekler, bu iki günde biten bir iş değildir. Standart prosedür olarak eski bir tip bile olsa Alman Donanmasında yeni personelin eğitim süresi 6 aydır. Kısa bir süre için Hitler'in doğrudan emri ile 3 aya düşürülmüş ama korkunç sonuçları görülerek geri 6 aya çıkartılmıştır. Hele bu işin yep yeni modeller ile yapıldığı düşünülünce 6 ay bile kısa bir süredir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş



PANZERWAGEN VIII "MAUS"

Boyutlar: 10,09 m*3,67 m*3,63 m
Ağırlık: 188 ton
Yakıt kap.: 2650 lt
Max hız: 13 km/h
Menzil: Yol 160 km, arazi 62 km
Mürettebat: 6 kişi
Silah: 12,5 cm Kw.K L/55, 7,5 cm Kw.K L/36,5, 7,92 mm MG34
Cephane: Ana 55 adet, ikincil 200 adet
Motor: 44,5 litre V12 sıvı soğutmalı Daimler-Benz 1080 hp MB 509 benzin, 1200 hp MB 517 Diesel

Maus savaş sonrasında bir mite dönüşen ve bizzat Hitler tarafından Ferdinand Porsche a dizayn ettirilen 180 tonluk devasa bir tanktır.

Almanyanın süper ağır tank çalışmaları 1941 de başlamasına rağmen, Porsche un çalışmaları mayıs 1942 de başlayabilmiştir. İlk çalışmalar 100 tonluk bir araç için olmasına rağmen, sonuç 180 tonluk maus olmuştur.

Savaşın sonuna kadar sadece 2 deneme aşamasında gövde üretilebilecek ve sadece bir tane taret tam olarak bitirilebilecektir. Bu devasa aletin tareti 12,5 cm Kw.K L/55 topun yanında daha ufak bir başka top olan 7,5 cm Kw.K L/36,5 ve 7,92 mm lik MG34 otomatik tüfekle donatılmıştı.

Zamanın Alman üretiminde alışılageldiği üzere Maus unda adı bir kaç kere değişerek (Nisan 1942 de Porsche tip 205 - Mammoth ve VK10001, Aralık 1942 Maeuschen) 1943 şubatında son halini almıştır.

Zırh Krupp tarafından üretilirken, parçaların birleştirilmesi Alkett tarafından yapılmıştır. İlk gövde planlanandan 7 ay sonra bitirilebilmiş ve sonradan bu devasa aracın yapımından tamamen vazgeçilmiştir.

İlk prototip 2 adet MB 509 olarakta bilinen geliştirilmiş Daimler-Benz DB 603 uçak motoru ile desteklenmesine rağmen dizaynda planlanan 20 km/h hıza ulaşamayarak 13 km/h hızla yol alabilmiştir. Denemeler taret olmadan başlamış ve daha sonra taretin üretimi sonrası montaj yapılarak tank tam fonksiyon denenebilmiştir.

İkinci prototip ise motor ve taret olmadan bitirilmesine rağmen daha sonra diesel motorlar monte edilmiştir.

İlk prototip Ruslara karşı savaşıp kendi mürettabatı tarafından imha edilmiştir. Ruslar tankın taretini çıkarıp daha sonra bulacakları ikinci prototipe taktıktan sonra Rusya'ya incelenmeye göndermişlerdir.



LANDKREUZER P1000 "RATTE"

Landkreuzer P. 1000 Ratte (Rat) II. Dünya Savaşı sırasında Nazi Almanyası ordusu Wehrmacht tarafından kullanılmak üzere tasarlanan tamamiyle çok büyük bir tanktı. 1942 yılında Adolf Hitlerin onayı ile Krupp firması ile tasarlanan tank projesi 1943 yılında Albert Speer tarafından iptal edildi ve bir daha tamamlanamadı. Toplamda 1800 (bin sekiz yüz) ton olması düşünüle tank Almanlar tarafından üretilen en ağır tank olan Panzer VIII Maus'dan on kez daha ağır bir tanktı. Üretilseydi dünya tarihinin en ağır tankı olacaktı. (Tasvir resmi için yukarıya bakınız)

Ana silah olarak tarette kullanılacak iki adet 280 mmlik top Gneisenau sınıfı savaş gemilerinde kullanılıyordu. Proje iptal edilmeden üretilen büyük taret daha sonra Norveçte bulunan sahil koruma tabyasına takıldı. Ancak nerede olduğu bulunamadı. Diğer silahları bir adet 128 mmlik top, 8 adet 20 mmlik Flak 38 uçaksavar silahı ve iki adet 15 mmlik Mauser makineli tüfek 151/15 olacaktı.

Tank hareketini tanesi 8,500 beygir güç üretebilen iki adet MAN V12Z32/44 24 silindirli dizel deniz motorundan veya tanesi 2,000 beygirlik güç üretebilen 8 adet Daimler-Benz MB501 20 silindirli dizel deniz motorundan alacaktı. İki seçenekte toplamda 16,000 beygirlik bir güç sağlayacaktı.

Bundan da ağır P. 1500 “Monster” kundağı motorlu top projesi ile birlikte iki projede çok erken safhalarda iptal edildi. Ama tehlikeli Schwerer Gustav (ya da Dora) 800 mmlik top imal edildi.

Her ne kadar boyutları ile korkunç görünse de bu tankın birçok olumsuz yanı vardı. Örneği bu büyüklükteki bir tankın geçebileceği köprü bulunmuyordu. Ona uygun yol da yoktu. Ağırlığında ötürü arazide ilerlemesi çok zor olacaktı. Hızı çok düşüktü. Arazi şartlarında örneğin bir nehri geçebilmek için doğal bir yol bulmalı idi. Bu da araç için vakit kaybıydı. Bu büyüklükteki bir araç ne kadar kamufle edilse de düşman uçakları için kolay bir hedef olacaktı. O yüzden korunak yapılmalıydı. Ayrıca düşman piyadesine karşı yeterli koruması yoktu.



DORA / GUSTAV

hareket için demiryoluna ihtiyaç duyan, ikinci dünya savaşında kullanışmış 1400 tonluk alman topu. 12 günlük görev süresi boyunca atılmış 48 adet 80cm çaplı mermi dahil olmak üzere, toplamda 300 mermi atmıştır. menzili ise patlayıcı mermilerle 47km, patlamadan önce 80m betonu delebilen mermilerle ise 37kmdir. hitlerin gerçekleştirdiği fantazilerinden biridir, saygı duyulmalıdır.

700, 800 ve 1000mm olmak üzere 3 farklı kalibre kullanabilen, demir yolu üstünden taşınan, döndürülmesi imkansız olduğu için doğru noktaya nişan alınması için demir yolu üstünde bir kavise dek itilmesi zorunlu olan savaş titanı... aşağı yukarı 4 katlı bir apartman kadar yüksek olan bu topun tek bir mermisi bile 7 tondan fazla çekmekteymiş...

bilinen: 3 modeli

80 cm "schwerer gustav" - mart 1942'de sivastopol'a kar$i kurulmu$ ve kullanilmi$tir.
80 cm "dora" - 1942 eylul'de stalingrad'a kar$i kurulmu$ ancak hic kullanilamadigi soylenmektedir.
52 cm "langer gustav" - yapimina ba$lanmi$ ancak bitirilememi$tir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Neden üretilmedi deken ki kastım, bilenler bilir ayrıntı veremiyorum şu an, deniz altı yapımı için gerekli kaynağı ayırmayan ve onun potansiyelini göremiyen alman hükümetitir.

aynı me262 yi jet bombardıman yapma girişiminde olduğu gibi niha sonuç alımı süresi gereksiz işlerle uzatılmıştır.

örnek: ingiltere hava savaşı takındısı, bence lüzümsuz v1 ve v2 roketleri...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Denizaltılara yeterli kaynağı ayırmayan deniz kuvvetleri komutanı istifa edince kaynak ayrılmış, ayda 30 denizltı üretilmeye başlanmış ama geç olmuş tabi. Bu rakamı happy times'da üretebilseler, İngiltere gerçekten kaynak alamamaktan ölebilirdi bile.

p1000 ve p1500 denen tankları da yanılmıyosam savaş bakanı "alay mı ediyonuz lan? oyun oynamıyoruz burda, savaşıyoruz" diyerek iptal etmiştir. Zira pek işe yarayacaklarını tahmin etmiyorum, belki psikolojik etkisi olurdu düşmanda.


Almanya'nın Battle of britain de bile 1000 civarı avcı uçağı olduğu düşünülürse, 1433 iyi rakam. Onları bi şekilde kullanamamak luftwaffe komutasının başarısızlığı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Burda type xxi ile ilgili bir sürü fotoraf var.

http://uboat.net/types/xxi.htm'in type xxi sayfası

This was the boat that perhaps could have won the war in the Atlantic for the Germans had she been in the water maybe 2 years earlier. She was the first real combat submarine that was meant to dwell in the deep and not just retreat to it once in danger.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şöyle söyliyim o uçakların tamamı kullanılabilseydi müttefik bombardumanu durabilirdi. Hatta me163 Komet, do335 pfeil, he162 spatz, ta183 gibi son dönem uçaklarda kullanılaiblseler avrupa asya ve britanyada müttefik sinek bile uçamazdı :) fw190d Doraların bf109ların esamesi okunmaz yani bunların yanında. Adolf Galland'ın analttığına göre doralar sadece schwalbeleri iniş kalkışta korumak amacıyla kullanılıyormuş, anla artık. 1433 gayet iyi rakam, fighter versiyonundan sadece 200 adedi operasyonel olabilmiş bi uçak. Bu rakamın 3-4 katı pekala korurdu reichı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi almanya paso tech up basmış hiç birim basmamış...

hayır t34'te hatta t34/85 te bile cok bilidnik hatalar var cözülebilicek, ama ruslar production line'ı değiştirip üretimi kesmemek için değişiklik yapmıyolar modellerde,

evet belki askerler mükemmel olmıyan tanklara biniyo ama yanlarında 5 değil 100 tankla gidiyolar savaşa.

abuks abuk bi ton bişi üretmişler almanlar 3er 5er, yok yanı gecen bi belgeselde sölüyodu her v2 parasına 4 tiger üretebiliyolarmış teoride, hadi deki 4 değil 2 ürettin, üstüne araştırma oaraya giden beyin göcü kaynaklar, tecrubeli personel falan filan, cok mantıksız şeyler yapmışalar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yalnız me 262'deki esas sorun o ucakları kullanabilecek yeterli tecrubeli pilotun olmaması. Malum jet ocagı oldugu icin normalden farklı, her yeni yetme pilot beceriyle kullanamıyomus.

Tabi bunda 1940'da battle of britain'da Göring'in yakıtı kanalı gecip donunce biticek ucakları londra semalarına yollaması da var. Operasyonlardan sonra fransaya donerken surunen yakıt seviyelerinde manevra yapamayan ucakları ingilizler resmen yemisler. Polonya ve Fransa seferlerinin basarılı bir suru pilotu, ozellikle avcı pilotları, boylece yalan olmus.

Almanlar biraz daha pratik dusunebilselermis o zaman yuksek ihtimalle 40da ingiliz hava sanayisi cokmus olurdu, 41de moskova alınırdı, 42de stalingrad ve baku isgal edilirdi SSCB cokerdi, 42-43de kaynak yetersizliginden ingilizler iyice sıkıntıya girerlerdi ve seelöwe yapılırdı. Daha amerika yeni oyuncaklarını test ededemeden bitirebilirlerdi savası. Ama iste Hitler ve Göring'in fantazileri adamları batırdı, iyi ki batırdı =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...