Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Türban siyasi simge olsa da serbest kalmalı


eldar

Öne çıkan mesajlar

BonePART said:
1. otun yasaklanmasi rastafarian dinine ir hakarettir hemen legallestirilmeli

2. sikhlerde kilicin keskin olmasi sart kurallar kanunlar degistirilsin madem dini semboller serbest buda serbest olsun. (bu arada ingilterede cok buyuk bi dava vard bu konuda okula kiliciyla giremeyen bir sikh acmisti)

3. ciplaklikda birinci madeyle ozetlenebilir


Eger dünya hukukunun H sinden anlıyorsan bu isteklerinin olamıyacagını,

bir ihtimal otun yasaklanmasının kaldırılabilecegini,
fakat otu yasaklarsan bundan ölen insanların,ot yüzünden diger maddelerede başlayıp ölen insanları,
bunun paralarıyla dönen pis işleri,
kurtlar vadisi, narkoterör gibi dizilerden hiç olmazsa bir görmeni diliyorum :)

mantıklı fikirlerle gelirsen yardımcı olabilirim.


ayrıca 2. madde, FF olan hukuk bilgimle söylüyorum,
kesici bir maddeyi belli alanlara sokamassın çünkü insan hayatını tehdit ediyorsun.
başka bu tür mesaj atmassin inşallah, komik oluyor çünkü.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

komiklik olsun diye sölemedim,

sen basma kalıp sözlerle konuşmaya devam ediceksen zaten bastan konuşmıalım. Naısl cıpalaklığı toplum ahlakı ve düzeni adına yasaklamışlarsa zamanında aynı sebeplerden dolayı universitelerde dini ve siyasi simgeleride yasaklamışlar. anladınmı demek istediğimi şimdi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dagilinuleyn said:
burtonesk said:
bilerek fikir sahibiyim. al ne diyor işte memeni poponu kapa, ben de aynısını dedim. saçları kapa yazmıyor dedim.


edit: ikinci koyduğun "kanıt" için puhaha diyorum. bu da benim inancım ve görüşüm. özgür bir ülkede olduğumuzdan puhahaha diyorum. okuluma da kendi simgelerimle gireceğim.sfdsdf.


memeni,poponu kapa yazan kısmı gösterirmisin? eger kendin anlamaya çalışmıcaksan sana iyilik edip ben anlatıcam.

şimdi "ziynetlerini (süslerini) açıkta kalanlar dışında göstermesinler. "
kısmı var gördügün gibi.

bir kadın saçlarını süsü olarak algılayabilir ki,saç gerçekten kadının süsüdür.

2.kanıt için ise "puhahah"deme hakkına tabiki sahipsin ama sonuçta böyle bir hadis var.
bu yüzden inananlar inanıyor,
inanmayanlar inanmıyor.

benim fikrimi sorarsan ne kız kardeşimin ne kız arkadaşımın nede karımın başını kapamasını isterim fakat bu tercih meselesi ve insan hakkıdır.
inanlarada saygı duymak gerek.
okuluna istedigin simgelerle gitmenede saygı duyarım.

Bu konuda baya baya ahkam kesiyorsun.
o ziynetlerinizi koruyun kısmının Hz .Ayşe ye iftira vs olayından sonra emredildiğini bilmiyormusun?Bunu yorumlayamayacak kadar razien misin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yo cüce haklı, hatta o felsefe tarihinde en söylenesi konulardan biri. Bilmeden yorum yapmak böyle birşey olsa gerek ama ahlak felsefesi antik çağdan beri felsefecilerin ve toplum bilimcilerin en çok üzerine kafa yorduğu meselelerden biri. Eğer objektif bir doğru yoksu referans olarak toplumsal normları ele alacağız, çıplaklığın da bir suç/ayıp olduğunu belirleyen yine toplumsal normlardır.

Herşey sonuçta toplumun önemli bir kısmını ikna etmeye iniyor en temelde. Bir 50 sene sonra okulda türban takmak da ayıp olabilir ve o zamana kadar insanlar bunu çok fazla içselleştirdiği için bunu ayıp yapacak olan sebepler o insanlara çok doğal gelebilir. Buarada 50 sene böyle bir değişikliği içselleştirmek için az olabilir ama çıplaklık konusunda afrika kabilelerini düşünebilirsiniz. Orda kimsenin "benim bacımın memelerini görüyo" tarzı bir düşünceye sahip olmadığı açık (doğru ya da yanlışlığı yine toplumdan topluma göre değişiyor işte...).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Din ve siyaset


BAŞBAKAN Tayyip Erdoğan’ın Madrid’de kendisine "Türkiye ilerici bir İslam devleti olamaz mı?" şeklindeki bir soruya verdiği yanıtı dinleyenler, "laik" rejime böylesine bağlı bir Başbakanımız olduğu için herhalde bize gıpta etmişlerdir.

Öyle ya "din üzerinden siyaset yapmayı asla kabul etmediklerini" açık açık ilan eden bir Başbakan hakkında başka ne düşünebilirlerdi?

Ne var ki din üzerinden siyaset yapmadığını söyleyen Başbakan Tayyip Erdoğan İspanya gezisine çıkmadan bir gün önce sözde bir "iftar yemeğine katılmak" suretiyle, aslında "din üzerinden siyaset yapma"nın pek de ince sayılmayacak bir örneğini vermişti.

Hatta daha da ileri gitmiş, özetle "Mahkemenin cemevlerinin ’mabet’ sayılmayacağına ilişkin kararına siz bakmayın. Gerekirse ben yasayla/masayla o işi çözerim" demişti.

Beş yılı aşkın süredir iktidarda olan bir siyasi partinin lideri, yerel seçimlere 13-14 ay kala birdenbire coşup kendisini "tüm dini inançlara eşit mesafede" ilan eder, daha önce kapısından geçmediği bir dini inanç töreninde arz-ı endam ederse bunun "din üzerinden siyaset yapmak" anlamına gelmediğini savunabilir misiniz?

Din üzerinden siyaset yapmadığını söyleyen Sayın Başbakan’ın, yine "din üzerinden siyaset yapmayışının" (!) ikinci örneğini "türban" tartışmalarıyla ilgili sözlerinde görüyoruz. Erdoğan’ın;

"Semboller dediniz. Nasıl benim partimin içinde başörtülüler varsa diğer siyasi partiler içinde de başörtülü vatandaşlarım var. Yani bunlar CHP içinde de var, ne bileyim diğer partiler içinde de var. İsimlerini tek tek saymama gerek yok. Hepsinin içinde var, hepsinin siyasi tercihidir bu. Onların bu siyasi tercihlerine, onların dininin bir gereği olarak başını örttüğüne inanan ve bunu bu şekilde uygulayana, zorla şu söyleniyor: ’Hayır sen bunu siyasi bir simge olarak takıyorsun"; ’Hayır’ diyor, ’Ben siyasi bir simge olarak takmıyorum, ben bunu dinimin bir gereği olarak takıyorum’ diyor.

Velev ki, bir siyasi simge olarak taktığını düşünün. Bir siyasi simge olarak takmayı da suç kabul edebilir misiniz? Simgelere bir yasak getirebilir misiniz, sembollere bir yasak getirebilir misiniz? Özgürlükler noktasında dünyanın neresinde böyle bir yasak var?" dediği bildiriliyor.

Sayın Başbakan bunları söylüyor da, tartışmanın milyonlarca kadınımızın taktığı "başörtüsü" ile değil, "türban" ile ilgili olduğunu söylemiyor. Hatta kendisinin şikáyet ettiği "türban"la ilgili yasakları, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi dahil tüm mahkemelerin, "laik demokrasiyi koruma amacıyla alınmış makul bir önlem" olarak gördüğünü ve karara bağladığını saklıyor.

En vahimi de, "Velev ki, bir siyasi simge olarak taktığını düşünün. Bir siyasi simge olarak takmayı da suç kabul edebilir misiniz?" diyor.

Mussolini’nin "Kara Gömleklileri" ile Hitler’in "Gamalı Hac"lıları da suç sayılan bir şey yapmıyorlardı.

Zaten kimse "türban takmak suçtur" demiyor ama Sayın Başbakan’a örneğin "bıçağın" da kendi başına masum bir alet olduğunu ama toplum huzurunu bozacak bir eylemde kullanıldığı zaman suç aleti haline geldiğini nasıl anlatacağız?


Oktay EKŞİ, Hürriyet
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:
komiklik olsun diye sölemedim,

sen basma kalıp sözlerle konuşmaya devam ediceksen zaten bastan konuşmıalım. Naısl cıpalaklığı toplum ahlakı ve düzeni adına yasaklamışlarsa zamanında aynı sebeplerden dolayı universitelerde dini ve siyasi simgeleride yasaklamışlar. anladınmı demek istediğimi şimdi?


Türbanın dini ve siyasi simge oldugunu nasıl kanıtlayabilirsin?
kanıtlayamazsın ben bu yüzden söylüyorum.
Çünkü biri ben bunu inanışım nedeniyle takıyorum der,ve toplum ahlak ve düzenini etkilemez,ha şapka takmışssın ha türban ne farkeder?


Ardeth said:
O değil de ben o zaman üzerinde helm sembolü olan tuniğim ve pelerinimle okula gelebilcem demektir bu. yaşasın.


yasalara uygunsa ve cesaretin varsa neden olmasın?


Sparkcaster said:
Bu konuda baya baya ahkam kesiyorsun.
o ziynetlerinizi koruyun kısmının Hz .Ayşe ye iftira vs olayından sonra emredildiğini bilmiyormusun?Bunu yorumlayamayacak kadar razien misin


dedigim gibi.bende bunu senin gibi yorumluyorum.Fakat adı üstünde " Yorum".
bu yüzden diger insanlar bu ayeti ve diger Hz.Muhammed hadislerini türban takmalıyız diye yorumlayabilir.


Bu konuda baya baya ahkam kesmiyorum,www.google.com.tr
sende bakıp sende copy+paste yapabilirsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dagğılınulany, dini bir simge olduğunu kanıtlamama gerek varmı sence? hatta siyasi bir simge olduğunu.

bunu gectim az önce simge olduğunu bir sürü mesajında sen belirttin, ama topmlumun kabul ettiği gercekleri baz alıcaksak istiyorsan 10000 kişiye sorarız ülkenın ceşitli yerlerinden, başında türbanlı bir kızın hangi dine inandığını cevabını alırız.
sorna turbansız bır kızın hangı dıne inandığını sorarız.

ilk 10000 muslimanlıkken, son 10000 bilmiyorum olucaktır
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben saphta icmek istiyorum okulda, ateşimlede dans etmek sitiyorum mesela üstüne cubugumuda öttürdümmü benden şamanı yok, kanıtlıyamazsın dini simge olduğunu,

dünyada bi süü isnana alkol içiyo oda kafa yapıyo, aynı şekidle otta iciyolar, kır düğünündede gece ateşin etrafında dans ediyolar mesela
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Spirit_Healer said:
dagilinuleyn said:

kurtlar vadisi,


hangi kültüre ait olduğun belli oldu senin


canımın içi,"hiç olmassa kurtlar vadisinden bir gör dedim,yani madem bilmiyorsun,Tv den bakmak kolaydır anlatıyorlar" baya dedim.tabi sen bunu anlıyamadın.

@cüce
Cüce said:

Dagğılınulany, dini bir simge olduğunu kanıtlamama gerek varmı sence? hatta siyasi bir simge olduğunu.


evet var.
çünkü sen türban takan birisine sorarsan,
Türbanı siyasi yada dini simge için mi takıyorsun diye,
Oda hayır dinimde kitabimda böyle yazıyor,yada yazmasın inanışım için takıyorum derse ne yapabilirsin?
Demokrasi bu degildir.Keyfine göre kullanamazsın.



Cüce said:
ben saphta icmek istiyorum okulda, ateşimlede dans etmek sitiyorum mesela üstüne cubugumuda öttürdümmü benden şamanı yok, kanıtlıyamazsın dini simge olduğunu,

dünyada bi süü isnana alkol içiyo oda kafa yapıyo, aynı şekidle otta iciyolar, kır düğünündede gece ateşin etrafında dans ediyolar mesela


arkadaşım ,jackass ci biriysen bunları yap tabi videoya çek egleniriz bizde.

istersen sokakta mastürbasyon yap,istersen hayvan taklidi yap,daha neler yazıcaksın?

şöyle bir okuyunda sayfayı, ne kadar saçmalamaya başladıgınızı görmüyormusunuz?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yani bunun hepsi şöyle bir sonuca geliyor,


Devlet insanların toplumsal hayatında inançlarına karışmıyor değil mi? Yani devlet dini inancı hergün yemekle beraber şarap içmek olan bir insanı inancından dolayı yargılıyamaz.

Eğer okul gibi mekanlara din'in serbestçe girmesini kabul edecekse bu uygulamayı bir üstte belirttiğim görüş içersinde yapmalıdır. Yoksa din olarak sadece 3 büyük dini kabul etmiş olur ki bu da devlet işlerine din ve ayrımcılık girdiğin gösterir. Dolayısıyla devlet o zaman yukarda bahsettiğim tarzda inanca sahip bir insanın okulda alkol içmesini yasaklayamaz. Yasaklarsa, dinin kişisel bir inanç olduğu fikrini reddederek dinsel meselere kendi yorumunu getirerek devlet gücüyle din işlerine karışmış olur ve ayrımcılık yapmış olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:
işte bende cok basit bişey wsölüyorum ama sen cidiye almak istemiyorsun nedense, bende inancımada cıplak gezmek uygun geliyo, insan olduğumu doğaya ait olduğumu bu şekilde hissedebiliyorum.

ama yasak ne yazıkki.


arkadaşım çıplak gezmek toplumun ahlakını bozar.Hiçbir aklı yerinde olan insan da çıplak gezmez.
fakat türban takmanın topluma nasıl zarar verebilecegini söyleyebilirmisin?karşına türbanlı biri çıkınca senin hangi haklarına tecavüz ediyor?neyinden rahatsız oluyorsun?

sakın görüntü güzelligimi bozuyor deme.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dagilinuleyn said:
Cuce said:
işte bende cok basit bişey wsölüyorum ama sen cidiye almak istemiyorsun nedense, bende inancımada cıplak gezmek uygun geliyo, insan olduğumu doğaya ait olduğumu bu şekilde hissedebiliyorum.

ama yasak ne yazıkki.


arkadaşım çıplak gezmek toplumun ahlakını bozar.Hiçbir aklı yerinde olan insan da çıplak gezmez.
fakat türban takmanın topluma nasıl zarar verebilecegini söyleyebilirmisin?karşına türbanlı biri çıkınca senin hangi haklarına tecavüz ediyor?neyinden rahatsız oluyorsun?

sakın görüntü güzelligimi bozuyor deme.



dunyadaki milyonlrca nudist ve naturiste sen nasil akli yerinde deil dersin ki
ha unutmadan milyonlarca afrika ve avustralya yerliside war
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

birincisi benı aşğalıyor budnan rahatsız oluyorum, lakin onun bu tercihini benım rahatsızlığımdan önde tutuyorum sorun etmiyorum.
ikincisi düzeni bozmayacağıjnı universitelerde idda etmek bile komik, dön bi arkana bak lütfen.

3. hayır aklı başında insan cıplak gezer, yanlış olan toplumun dayatmaları altında fikirlerinizi kısıtlamak için üstünüze gereksiz giysi yığınlarıyla dolduran baskıcı zihnietin esiri olmaktır. karşındakiyle fikirlerimi paylaşmak isterken ben onun giysilerimin ne derece düzneli oluğuna göre bana değer vermesi son derece büük bir haksızlıktır
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...