Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Kendi kendine giden BMW


MrMarvelous

Öne çıkan mesajlar

Selam,

@Tyrael


4 Ekim 2006 tarihli video. Kum pistte yapılmış sanırım test. Pilottan iyi süre yaptığı test asfalt pistteydi.

Ayrıca VW'nin bu konudaki diğer çalışması:
2005's DARPA Challenge winner, the VW Touareg called Stanley, is coming to South Africa. said:
Volkswagen's "robot car", the autonomous Touareg called "Stanley", is on an exhibition tour around the world and will be on display at the Sci-Bono Discovery Centre in Johannesburg from September 22 to October 31, 2007.

The car won the 2005 American Grand Challenge, a contest sponsored by the US government’s Defence Advanced Research Projects Agency (Darpa). The objective was to design a vehicle that could complete a 212km course through southern California's Mojave desert without human control or intervention.

"Stanley" was the first of only five contestants to finish out of 23 starters.
kaynak


Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valla Mercedes E serisinden itibaren radar var zaten diye biliyorum? Cruise Control zaten var, açar gidersin, önüne bir şey çıkınca yavaşlayıp durabiliyor. Bunun dışında GPS (düzgün güncellenen, hatasız) ile Park Assist gibi kullanılabilir sanki? Sonuçta Park Assist'le şerit değiştirme yapılıyor. Bence çok yakın bir gelecekte olabilecek şeyler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BMW'nin teknolojisi ASIMO kadar. O da standdaki sensörlere göre yürüyor :) BMW sensör okutarak yaptıysa yine başarı çünkü direkt olarak pisti de programlamış olabilirler.

VW'nin teknolojisi ise daha iyi gibi görünüyor çünkü standart kukalardan oluşturulmuş custom bir pisti önce track ediyor sonra dönmeye başlıyor. Ancaaaak yine bize standart kukalar gibi yutturulan bu kukalarda sensör varsa bu işte bi katakulli olduğunu anlayabiliriz. Ha bu dandik bi teknoloji olduğu anlamına gelmez tabiki güzel birşey yinede ancak henüz videolarda gördüğümüz uygulamalar bu teknolojiyi günlük hayatta kullanabilmemiz için yeterli görünmüyor. Önüne bir insan çıksa ne olacak mesela bu arabaların?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Golf'ünkini görmemiştim. Ama videoda adam 57sn de yapıyor, bilgisayar 58 saniyede yapıyor? Nası daha hızlı anlamadım? 2. turda 2 adam var arabanın içinde diye mi öyle dediniz?

Vw'in sistemi önündeki lazer tarayıcıların hunileri görerek onları takip etmesiyle kendine bir parkur kaydediyor. BMW'deki sistem farkı olarak sadece GPS sistemini kullanıyor. Uydudan aldığı bilgiler ve koordinatlar doğrultusunda pistte hareket ediyor.

Ayrıca bence gayet günlük kullanıma yakın görünüyorlar. Önüne çıkan bi adamı fark etmesi için çeşitli radar ve sensörler kullanılabilir. Mercedesin adaptif cruise control ü 0-200 km arasında çalışabiliyor, bunun benzeri bir sistem aracın 4 bir yanına entegre edilebilir mesela.

Benim merak ettiğim trafik ışıklarını nasıl algılayacakları. Asıl problem bu olmalı günlük kullanım için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Önündeki durursa arabada durur. Korna çalınınca da ilerlemeye başlar :)

Yalnız ışıkta en önde kalırsan otobüsün altına fln girebilirsin :p

Kısa zamanda olabilecek şeyler değil bunlar. Çok yaygınlaşırsa trafik lambalarına da sensörler ve vericiler konularak ışık bilgisi ulaştırılabilir. O zamanda sinyalin hangi 4 yönden gelen arabalara nasıl doğru ulaşacağı sorun tabi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...