Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

nerede pati dayanışması?


paramecium

Öne çıkan mesajlar

Selam,

İçimizden bir arkadaşımız emek ortaya koyup, bir platform oluşturdu; Vodan ve otokritik.com.

Ben de dahil olmak üzere birçok kişi başarılar ve tebriklerden öteye geçen bir çaba içersine girip, bunu oluşturan patimize gereken hassasiyeti ve yardımı gösteremedik.

Sizden istirhamım, bu konuda harekete geçerek, aşağıda başlıkları belirtilen mevzularda kullanmakta olduğunuz aracınıza ait yorumlarınızı bu konu altında yazmanızdır. Vodan arkadaşımız da bu yorumları otokritik.com adresine sahibinin adı ile giriş yapıp, 'acaba bu araç nasıl' sorusu ile sanal ortamda dolaşan kişilere -bizlerin desteği ve yardımıyla- deneyimlerimizi aktarabilir.

Eğer bu desteği pati olarak Vodan'a biz gösteremiyorsak dışardan birilerinin mi gelip göstermesini bekleyeceğiz? O halde, pamuk parmaklar klavyelere diyorum :)

Marka: (misâl Audi)
Model: (yine misâl A4)
Kasa: (örneğin B5 sedan)
Model Uzantısı: (meselâ 1.8T quattro)
Model Yılı: (ne olsun; 1997)
Satın Alım Yılı: (1996 olabilir)
Kaçıncı Sahibisiniz: (ilk diyebiliriz)
Vites: (örnek Düz 5 kademe)
Yakıt: (Benzin / LPG gibi)
km: (287.000 olabilir)
Eklemek İstedikleriniz:
Ayna resistansını iptal edemediğimden resistanslar yandı.
Teyp DIN harici bir yapıda olduğu için farklı bir teyp takmak dert.
Balataların ıslanmasını önleyen parça TR pazarında sunulmadığı için yağmurda dikkatli kullanım gerekiyor.
Arka kısımda diz mesafesi dar.
Sürücü tarafında pencere kontrolleri biraz geride kalıyor.
Ön koltuklarda bel desteği yok.
Ön ve arka görüş rahat, uygun sürüş pozisyonu kolay yakalanıyor.
Sislerin ön farlarla beraber olması seken taşlarla kırılmayı engelliyor.
Görseller:
Vodan'a mail ile yollayacağız.


Ben örnekledim. Gerisi size kalıyor patiler :)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gunlerdır kıvranıyorum bısıler yazabılmek ıcın oraya ama aktıvasyona takıldım :) bır turlu kurtaramadım.

otokritik kullanıcı adım da Namessar

Marka: BMW
Model: 1 serisi
Kasa: E87 sportshatch
Model Uzantısı: 1.18iA
Model Yılı: 2008
Satın Alım Yılı: 2007 Ağustos
Kaçıncı Sahibisiniz: ilk
Vites: streptronic
Yakıt: benzin
km: 6500
Eklemek İstedikleriniz:
-Araç premium paket ve ön ve arka facelift yapılmış seri
-Kısa boylu sürücüler icin ideal, uzun boylu sürücü iseniz arka koltuk alanı daralıyor.
-Idrive opsiyonu Türkiye de bulunmuyor.
-Arka cam dar, geri geri gitmek deneyim istiyor.
- 2000 motor, orjinal motor 145 beygir, türkiye deki modeller 136 beygir
- DS modda manual kullanımda çok performanslı bir araç
- Araçta modifikasyon yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Marka: Opel
Model: Astra H
Kasa: Hatchback
Model Uzantısı: 1.6 twinport MTA
Model Yılı: 2007
Satın Alım Yılı: 2006 Aralik
Kaçıncı Sahibisiniz: ilk
Vites: 5 ileri easytronic
Yakıt: Benzinli
km: 8500
Eklemek İstedikleriniz:
boyunuz uzunsa arkaniza orta boylu bi insan zor sigiyor.
suspansiyonlari biraz sert oldugu icin yol tutusu cok iyi yalniz biraz konfordan odun veriyor.
105hplik motor bazi noktalarda yetersiz kaliyor.
twinport motor hic bir motor modifikasyonuna izin vermiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Marka: Opel
Model: Vectra
Kasa: C1
Model Uzantısı: 1.6
Model Yılı: 2004
Satın Alım Yılı: 2004 Temmuz
Kaçıncı Sahibisiniz: ilk
Vites: 5 ileri duz
Yakıt: Benzin
km: 23000
Eklemek İstedikleriniz:
Sessiz ve konforlu.
100hplik motor sehir disi harici kmde 30kr civari yakiyor.
Xenon harici modellerde bile mercekli far mevcut ve gece gorus kolayligi sagliyor.
Aracin ici gayet genis ve ferah
Gorus problemi asla yasatmiyor
Bagaji yeterli derecede buyuk
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arkadaşlar öncelikle paramecium'a bu işe önayak olduğu için ayrı bir teşekkür etmeliyim.

Biliyorsunuz bir çok kez şu araba nasıldır bu araba nasıldır şeklinde konular açtık bilgilerimizi paylaştık. Ama sadece birbirimizle paylaşabildik. Paticik.com'un arama motoru optimizasyonu olmadığından dolayı bu bilgiler kendi çevremizle kısıtlı kaldı ve bizim dışımızdaki kimselere ulaşamadı.

Bir otomobil alırken kişilerin en çok ihtiyaç duyduğu bilgi, satın alacağı marka ve model araç hakkında acımasızca yapılan eleştirilerden ziyade o aracı kullanan, bilen kişilerin araç hakkındaki görüşleridir. Otokritik'i kurma fikri bizim düldülü alacağımız zamanlarda kayda değer bir kullanıcı yorumu bulamayıp "Astra kötü Golf iyi" gibi forum yazılarından sıkılmam sonucunda oluşmuştu. Siteyi hazırlarken de mümkün olduğunca çok insana ulaşabilmesi için olabildiğince iyi bir arama motoru optimizasyonuna sahip olmasına özellikle dikkat ettim.

Bugün 3 aylık bir site olmasına rağmen günlük 600-800 arasında kişi içeriğinden faydalanmak üzere siteye erişiyor.

27 Nov, Tue, 18:08:55 Google: fiesta kullananlar
27 Nov, Tue, 18:10:54 Google: chevrolet kullanıcı yorumları

İstatistiklere göre yukarıdaki gibi aramalar sonucu siteye ulaşan kişiler olduğunu görmek ise sitenin aslında amacına ulaşmaya meyilli olduğunu gösteriyor. Ancak malesef bu kişiler arama sonucu siteye ulaşmasına rağmen o model araç için kullanıcısının ağzından yazılmış içerik bulamadığından sağ üst köşedeki X'ya basıp ekranı kapatıyorlar :) Herkes aynı şekilde davrandıkça da internet ortamında otomobiller için kullanıcılarının yorumlarından oluşan bir kaynak oluşamıyor.

Bu yüzden paramecium'un desteğiyle açılan bu konuya katılan herkese tekrar teşekkür etmek istiyorum.

Yazdığınız yorumlarınızı ben manuel olarak buradaki kullanıcı isimleriniz ile Otokritik'te üye hesapları oluşturup sizin adınıza sisteme gireceğim ve şifrelerinizi özel mesaj ile göndereceğim. Kolaylık olsun diye sitedeki aktivasyon opsiyonunu iptal ettim sadece Üye kayıt formunu submit ederek 30 saniyede üyeliğinizi tamamlayıp dilerseniz yorumlarınızı siteye kendinizde girebilirsiniz.

Garaj bölümünde araçlarınızın fotoğraflarıda olsun isterseniz yine siteye girip eklemek istemeyen arkadaşlar buradaki yorumlarına ekleyebilir veya [email protected] adresine mail ile gönderebilirler.

Bunun ardından bende kendi aracım için sitede bulunan yorumumu örnek teşkil etmesi amacıyla aşağıya yazıyorum.

said:
Marka: Opel
Model: Astra
Kasa: H (Opsiyonel)
Model Uzantısı: 1.3 CDTI Enjoy + Spor Paket
Model Yılı: 2005
Satın Alım Yılı: 2005
Kaçıncı Sahibisiniz: 1
Vites: Düz
Yakıt: Dizel
Km: 24.000
Eklemek İstedikleriniz:

Merhaba.

Aracımı alalı yaklaşık 27 ay zaman oldu. Geride bıraktığımız bu süre zarfında 23 bin km yol katettim. Aracımın mekanik aksamından son derece memnunum ve rahatlıkla beni hiç üzmediğini söyleyebilirim. Elektronik olarak bazı sorunlar yaşadım ve yaşamaya devam ediyorum. Bunlara yazının ilerleyen bölümlerinde değineceğim. Öncelikle Astra H ile ilgili bazı kısa bilgiler vermemde fayda var.

Aracımı ilk otomobilim olarak 31 Mayıs 2005 tarihinde satın aldık. Aracı İstanbul’un tarihinin en çileli trafiğinin olduğu dönemde Bahçelievler-Haliç sahil yolu-Unkapanı güzergahında kullandım ve o dönemlerde çok uzun süre tüketimini 7.0lt/100 km’nin altına düşüremedim. Aracın 17 bin km dolaylarına gelmesiyle tüketimi ciddi anlamda düştü ve şu an şehir içi maksimum 6.0lt-6.5lt/100km arasında geziyor.

Astra H sert süspansiyona sahip bir otomobil. Bu yüzden konforuna aşırı düşkün kişiler tümseklerden hızlı geçerlerse rahatsız olabilirler. Fakat sert süspansiyonun avantajı ise gerçekten çok iyi yol tutuyor olması. Araba virajlarda bazı rakiplerine oranla çok daha az yatıyor ve yola iyi oturmasıyla kullanıcısına güven veriyor.

Aracı baştan aşağı orjinal olarak kullanıyorum. Sade otomobiller bana daha çok hitap ettiğinden jantı da müzik sistemi de aldığım günki ile aynı.

İleride Astra H almayı düşünerek bu yazıyı okuyanlar için araç ile ilgili yaşadıklarımdan bahsedeyim.

Öncelikle aracın 1.300cc’lik motoru ufak gibi görünse de yüksek basınçlı turbosunun etkisi ve doğru devir bandında kullanmayı pratik etmenizle birlikte akıcı bir performans sağlıyor. Turbo 1750-4000 devir arasında devrede olduğundan aracınızı sürekli bu devir bandında kullandığınızda performans açısından sorun yaşamayacağınızı belirteyim.

Ancak bilhassa klima açıkken ve rampa yukarı kalkışlarda alışana kadar bolca stop ettireceğinizi söyleyebilirim. Bu yüzden kalkış yaparken biraz fazla gaz vererek kalkmanız gerekiyor.

Aracım henüz 1 aylık bile değilken ileride bana yaşatacaklarının ipucunu vermiş fakat ben anlayamamışım. Bir gün stop ettikten sonra aracı kontağı çevirmeme rağmen araç çalışmadı. Bu sırada marşa basmadan önce sönmesi gereken elektronik arıza ışığının sönmediğini farkettim. Bir kaç denemeden sonra yine çalışmayınca anahtarı kontaktan çıkarıp biraz bekledim ve tekrar takıp çalıştırdım. Bu olaydan sonra servis ile irtibata geçtim ve servis yetkilileri bana anahtarımın değiştirileceğini söyledi. Anahtarım değişti ve bir süre bu konuda sorun yaşamadım.

İlerleyen dönemlerde farlarım açıkken direksiyon üzerindeki müzik sistemi kontrollerinin çalışmadığını veya yanlış çalıştığını, kornaya basınca kornanın çalması yerine müzik sesinin açıldığını farkettim. Bu arıza ile servise ilk başvurduğumda arıza kodları silindi ve araç teslim edildi. Kısa süre sonra yeniden tekrarlayınca ayrıntılı bir inceleme yapıldı ve araca Opel’in gönderdiği yama uygulandı. Bu uygulamayı takip eden 5 6 ay süresince tekrar sorun yaşamadım. Yaklaşık 6 ay sonra arıza tekrarlamaya başladığında yeniden servise başvurdum ve bu sefer aynı arızadan 3. gidişim olduğundan CIM olarak adlandırılan direksiyon kolon modülü’nün değiştirilmesine karar verildi ve değiştirildi. CIM değişeli yaklaşık 5 ay kadar bir zaman geçti ve şu an çok nadirende olsa farlarım yanarken kornamın çalmamasıyla karşılaşabiliyorum.

CIM arızasının dışında yaşadığım ufak sorunlardan birisi gösterge panelinden ses gelmesiydi. Bu ses serviste aynı gün içerisinde giderildi.

Direksiyon çevrildiğinde tıkırtı veya saat kurar gibi ses yapıyordu, servis aynı gün içerisinde sesi giderdi. Bu ses direksiyondaki bir civatadan kaynaklanıyormuş ve yağlanarak gideriliyormuş.

Aracı yeni aldığım zamanlarda koltuğumdan gıcırtı gibi bir ses geliyordu, bu da serviste düzeltildi ve tekrar karşılaşmadım.

Kısaca, aracımda biri elektronik olmak üzere bazı ufak tefek arızalar yaşadığımı fakat CIM arızası dışındakilerin Opel servislerinde aynı gün içerisinde giderildiğini söyleyebilirim.

Aracımdan genel olarak memnunum. Yeni Opeller gerçekten çok teknolojik olarak üretilmiş otomobiller ve fren lambası, silecek suyu, radyatör suyu gibi bir çok aksamında, sınıfındaki diğer otomobillerde olmayan sensörleri var. Bu kadar sensör ve kablo ağıyla sarılı olan bir araçta bazı elektronik sorunlar yaşanabiliyor. Bir elektronik mühendisi olarak bu sorunlara şahsen toleranslı yaklaşıyorum. Küçücük bir devrede bile büyük sorunlar yaşanabilirken bu denli büyük elektronik ağlarda da bazı sorunlar yaşanması çok yadırganacak bir durum değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Marka: Opel
Model: Astra
Kasa: G
Model Uzantısı: 1.6 16v
Model Yılı: 2001
Satın Alım Yılı: 2000 aralık
Kaçıncı Sahibisiniz: ilk
Vites: otomatik(4 ileri)
Yakıt: Benzin
km: 69000
Eklemek İstedikleriniz:
kullanması keyifli.
yol tutuşu sağlam.
vites geçişleri çok güzel, hızlı ve tam yerinde.
çok benzin yakıyor.
çok arıza çıkartan bir otomobil(özellikle motor ve elektronik aksam).
izmirdeki yetkili servisleri kötü(yavaşlar ve beceriksizler).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aslında forumu da oturup kodlamamın sebebi tüm alanları entegre çalıştırabilmekten geçiyordu.

Otokritik > Opel > Astra

Şeklinde menüden adımladığımızda Astra için yazılan yorumlar puanlama kriterine göre en yüksekten en düşüğe doğru sıralanıyor. Yani bu sayfadan bütün Astra yorumlarına ulaşabilecek kullanıcılar. Ayrıca forumda kullanıcıların isimlerinin altında nasıl bizde madalyalar varsa doğrudan yorumlarına linkler olacak ama şu an forum pek işlek olmadığından sonraya ertelemiştim.

Otomobil yorumu işini forum tekelinden kurtarıp artık site içeriği şeklinde sunmayı amaçlamıştım ben. Böylece sadece kullanıcı yorumu olacak ve buna diğer üyeler yorum yapıp araya "hikmet abi istanbula ne zaman geliyoğn" gibi şeyler sıkıştıramayacaklar :)

Siteye giriş yaptıktan sonra Kontrol Panel'den "Oto Kritik İşlemleri" bağlantısına basıp yorum girebiliyorsunuz. Tabi önce yorum yapacağınız otomobili tanımlamak gerekiyor ardından Kritik Et'e basıp yazı yazılıyor. Araç eklendikten sonra aynı araç için Garaj bölümünde görüntülenmek üzere fotoğraf flnda ekleyebiliyorsunuz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Marka: Honda
Model: City
Kasa: City işte =)
Model Uzantısı: 1.4 elite cvt
Model Yılı: 2006
Satın Alım Yılı: 2006
Kaçıncı Sahibisiniz: İlk
Vites: Otomatik - cvt
Yakıt: Benzin
km: 19.000
Eklemek İstedikleriniz:
Yakıt tüketimi az, trafikte 6.8 e kadar düşebiliyor.
Manevra kabiliyeti yüksek, zaten ufak araba kesinlikle park sorunu çekmiyorsunuz.
Döşemeler olması gerekenin üstünde kalitede ancak silecekleri kötü.
İç mekan yeterince geniş ve Jazz'da olduğu gibi ordan burdan çıkan gözler var.
Uzun süreli yolculuklarda koltuk biraz rahatsız edebiliyor
Manuel seçeneği direksiyondan, benim için hiç kullanışlı değil.
Çekiş gücü, tork yetersiz, yokuşluşlar yakıt tüketimi inanılmaz artıyor, 9-10 a varabiliyor.
Kliması fabrikasyon hatası yüzünden nedense bazen kapatıyor kendini. Uzun yollarda gösteriyor bunu araba, kanıtlayamıyoruz servise bu çok kötü bir durum.
Yormayan bir kullanımı var, sadece koltuk rahatsız edebiliyor uzun yollarda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

MrMarvelous'a hitaben

MrMarvelous said:
oooo ne güzelmiş bu paticik dayanışması...

Bende açayım motokritik.com u sizde doldurun, bende kazanayım google reklamlarından para


İmalı konuşmaya gerek yok. Eğer bu konuda bir fikrin/yorumun varsa bunu açık sözlülükle beyan edebilecek yürekliliğe sahip olduğunu düşünüyorum.

Eğer girdiğim entryler neticesinde bir para kazanıyorsa, varsın kazansın. Bunun böyle biçimsiz bir şekilde anılmasını gerektirecek ne mahsur var? tomshardware.com sitesinden yararlanıyorum ben ve hiç mi reklam geliri yok? Veya darkhardware.com veya facebook.com reklamdan para kazanmıyor mu? Yapılan işin altında kötü niyet aramaya ne gerek var onu anlayamadım.

Bana istediğimi verdikten ve bunu benden bir ücret almadan yaptıktan sonra bunlardan para kazanabilir olması normal.

Vodan bu otokritik.com platformunu oluştururken herkes fikirler beyan etti. Ortaya netice çıkınca geri çekildik ve durduk. Eğer içimizden biri yardımcı olabileceğimiz konuda bize ihtiyaç duyarsa, ona el uzatmamız bize yakışan davranıştır diye düşünüyorum.

Örneğin, bir arkadaşım gidip cafe tarzı bir işletme açsa, gidip onun mekanında kahvemi, çayımı içerim. Sonuçta benden para almayacak mı; alacak. Ama benim ona destek olmam gerektiğini ve elimden gelenin bu olduğunu düşünürüm.

Bukadar kötü niyetli düşünmenin kimseye faydası yok diye düşünüyorum.




Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...