Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

nerede pati dayanışması?


paramecium

Öne çıkan mesajlar

Bu kadar mı kötü anlaşılmaz bi tasarım yapmışım yahu :)

Gelen eleştiriler üzerine Otomobil Ekleme, Kritik ve Garaj işlemlerini tek bir sayfaya topluyorum. Şimdilik Garaj İşlemleri bölümünden otomobilin yanındaki Fotoğraf Ekle/Sil bağlanısından ekleyebilirsin para.

Ayrıca sitenin asıl amacı karne gibi sorun yaşadıkça otomobille ilgili ayrıntıları girip yeni bir kritik olarak eklemekten geçiyor. Başınıza şikayet edecek birşeyler geldiğinde yeni Kritik olarak ekleyebilirsiniz ;)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

:) Mouse ile değiştiriliyordu ama o 1 2 3 4 ... 10'un ne olduğunu anlayamayan arkadaşlara hitaben otomatik rotasyon yapan bi kod ekledim. Javascript konusunda da yetersiz olduğumdan üzerine gelince rotasyon'u durdurmayı beceremedim haliyle.. Bu yüzden haberler arası rotasyon'u 10 saniye olarak atamıştım. Senin hatrına 15 saniye yapayım onu ;)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bizim konuda tırt olacak gibi ama yinede cevap yazayım, standart otomatik şanzımanlarda kayma olmaz hatta ağır ağır ilerler araba. Bu debriyaj olmadığından dolayı gazı ayarlamanın zorluğundan kaynaklanır. Park manevralarında gaz fren yapmak zor olacağından dolayı ayak frendeyken park edilir.

Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlarda ise araba ilerlemez. Hillholder sistemide yoksa yokuşta geri kayabilir. Fakat öte yandan iyi yanı, otomatik şanzımanlardaki ekstra yakıt tüketimi yoktur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
Marka: Honda
Model: Yeni Civic 1.6 Elegance
Kasa: 2008 Sedan
Model Uzantısı: 1.6 Elegance
Model Yılı: 2008
Satın Alım Yılı: 2007
Kaçıncı Sahibisiniz: İlk
Vites: 5 ileri düz
Yakıt: Benzin
km: 5000
Eklemek İstedikleriniz:
Yakıt tüketimi makul düzeyde şehir içinde kış şartlarındaki soğuk havalarda 8 lt / 100 km gibi bir yakıt tüketimi var. Performansı ise rakiplerinin çoğundan daha iyi. Ancak 125 hp lik motora aldanmamak lazım zira 125 hp yi çok yüksek bir devirde veriyor motor yani sadece performanslı kullanımda bu güce ulaşıyoruz yinede şehir içinde kullanıcısını üzmeyen bir motoru var. Düşük devirlerde bile gaz tepkileri gayet yerinde. Bunda yeni nesil i-vtec sisteminin katkısı büyük tabiki. i-vtec sistemi sadece süpap zamanlamasını değiştirmekle kalmıyor aynı zamanda kasnak ayarlarınıda değişitiyor. Ayrıca düşük devirlerde ve araç zorlanmadığında her silindeki emme süpaplarından bir tanesini kapatarak aracın 12 valve olarak çalışmasını sağlıyor ve yakıt tüketimine faydada bulunuyor. ESP ve TC sayesinde iyi bir yol tutuşa sahip bir önceki aracım olan Opel Astra G den daha iyi bir yol tutuşa sahip. Arka tarafta ise tam düz zemin olduğundan arkada ortada oturan yolcu bile gayet rahat bir şekilde yolculuk yapabiliyor. Ayrıca aracın içi çok ferah. Ön cam oldukça büyük tutulmuş. Elegance versiyonunda standart olarak sunulan sunroofun da ferahlıh hissinde katkısı olduğunu söylemem gerekir. Bu arada unutmadan sunroof tek dokunuşla açılıp kapanabiliyor açılana kadar düğmesine basmak gerekmiyor. Müzik sistemi ana ünitesi ise sorunsuz çalışıyor ancak hoparlörler özellikle benim gibi yüksek seste müzik dinleyenler için daha iyi olabilirdi diyorum.
Dezavantaj olarak bagajının küçüklüğünü ilk sırada sayabilirim. Aile arabası olabilecek bir aracın bagajının 389 litre olması düşündürücü. Hatta bu hacim aynı modelin HB versionundan bile küçük ve Honda Jazz dan yanlızca 20 litre büyük. Bunun dışında bütün camların tek dokunuşla açılıp kapanmaması da hoş değil. Sadece sürücü tarafı bu şekilde çalışıyor. Ayrıca ön konsolda ortadaki havalandırma kanallarının kapatma düğmesi yok bunlar devamlı açık kalıyor eğer hava yukarı verilirse. Son zamanlarda dikkatimi çeken başka bir eksikliği ise arka cam rezistansının otomatik olarak kapanmaması en azından benim kullandığım sürelerde kapanmıyor. Yol bilgisayarının olmamasınında büyük bir dezavantaj olduğunu söylemeliyim. Ayrıca araçta sinir eden bir şeyde kemerin ses yapması. Kemeri bağladığınızda alt bağlantı noktasındaki toka koltuğa değiyor ve bu araç sarsıldığı zaman tık tık diye ses yapıyor. Üstüne bir keçe yapıştırarak bunun önüne geçmek mümkün ancak bunu benden önce Honda düşünmeliydi.

Marka: Toyota
Model: Avensis
Kasa: 2004 Sedan
Model Uzantısı: 1.6 Comfort
Model Yılı: 2004
Satın Alım Yılı: 2004
Kaçıncı Sahibisiniz: İlk
Vites: 5 ileri düz
Yakıt: Benzin
km: 60.000
Eklemek İstedikleriniz:
İlk olarak Avensis rakiplerinin çoğundan daha ucuz bir araç. Ancak bu ucuzluk asla kaliteye veya donanıma yansımıyor. 2004 modeller için baz model olan comfortta bile oldukça yüksek bir donanım mevcut bunun yanında işçilik ve plastik kalitesi gerçekten tatmin edici düzeyde. Araç Toyota'nın sorunsuzluk imajını pekiştiriyor. 60.000 km ve 3.5 sene sonrasında daha araç olağan bakımlar dışında servise gitmedi. Bunun yanında halen aracın herhangi bir yerinden herhangi bir tıkırtı veya gıcırtı gelmiyor. Motorununda oldukça sessiz olduğunu söylemeliyim. 520 litre olan bagajı gene sınıfındaki çoğu rakibinden daha büyük ve bir ailenin seyahatinde her türlü ihtiyacını karşılayabiliyor. 520 litre bagaj BMW 5 serisiyle aynı büyüklükte. Aracın içi çok geniş. Özellikle arka kısım makam aracı konforunda. Benim bindiğim arkası en geniş araç diyebilirim(tabiki mercedes s serisi bmw 7 serisi gibi araçlar dışında). İdeal bir aile arabası. 1.6 110hp motorunun performansı kendisinden beklenmeyecek kadar iyi. 1300 kiloluk aracı hareket ettirmekte hiç zorlanmayan motor yokuşlardada gayet istikrarlı bir şekilde devam ediyor. Şehir içinde soğuk kış şartlarında 100 km de ortalama 9 litre tüketiyor. Aracın tek dezavantajının içeriye yol sesini rakiplerinden çok alması ve yüksek yapısından dolayı otoyollarda yüksek süratlerde yan rüzgarlardan etkilenmesini söyleyebilirim.

Marka: Opel
Model: Astra
Kasa: G Sedan
Model Uzantısı: 1.6 Comfort
Model Yılı: 2002
Satın Alım Yılı: 2002
Kaçıncı Sahibisiniz: ilk diyebiliriz ancak artık sahibi değilim
Vites: 5 ileri düz
Yakıt: Benzin
km: 55.000
Eklemek İstedikleriniz:
Astra G piyasada çok fazla bulunabilecek bir araç. Konfor olarak yeterli düzeyde. Comfort modelinde çok fazla bir donanım yok ancak baz donanımları(klima abs 2hy sisfarı vs.) yeterli. Yol tutuşu çok iyidir. Motoru opelin yıllarca kullandığı 1.6 ecotec motor ve genel olarak sorunsuz. Bu motorlarda en çok karşılaşılan sorun EGR arızasıdır. EGR valfi tıkanır ve temizlenir ancak bir noktadan sonra değişmesi gerekir. Bunun yerine iptalde edilebiliyor. 55.000 km boyunca kullandığım aracımda 1 kere sorunla karşılaştım buda beyinin arıza yapmasından dolayı ateşleme bobininin kısa devre yapması ve 1. ve 4. silindirlerin iptal olması oldu. Motor kapağı açılarak kurum temizliği yapıldı beyin arızası tamir edildi ve ateşleme bobini değiştirildi. Aracımın tek büyük masraflı arızası bu oldu. Şehir içinde standart haliyle 100 km de ortalama 9.5 litre benzin yakıyor. Bu değer biraz yüksek. Ayrıca Astra G nin çeşitli yerlerinden gelecek seslere pek kafayı takmamak lazım. Makul fiyatlı bir aile arabası olabilecek bir araç.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Marka: VW
Model: Golf
Kasa: 4
Model Uzantısı: 1.6 variant
Model Yılı: 2000
Satın Alım Yılı: 2003
Kaçıncı Sahibisiniz: 2.
Vites: otomatik
Yakıt: Benzin
km: 82k
Eklemek İstedikleriniz:

Golf4te görülen klasik sorunu yaşadım. Elektrikli on cam in teli sardi ve cam düştü.

Motor soğutma sistemininin birkaç elemanında sorun yaşadım. Devirdaim pompasinin başındaki pervane çatladi. Y borusunda çatlama sonucu araç devamlı şekilde radyatör sıvısı kaçırdı.

Şuanda servisten sebebini söylediler fakat unuttum, arabam her ay yaklaşık 1 litre yağ yakıyor( haftada ort. 300km yapilirsa). Yakında arabayı satacagım için motoru açıp kapamaktansa idare ediyorum.

Acemiligimi bu araçta attigim için biraz sert kullandim bundan ötürü ön takimlardan gacur gucur sesler gelir çukur ve tümseklerde.

Herşeye rağgmen memnunum arabamdan:)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...