Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

amfi satın alma rehberi


Donita

Öne çıkan mesajlar

roland cube iyidir.ayrica ne olursa olsun marshall su an hala kaliteli amfiler üretmekte cleanlerinden bi laney kadar güzel ton alınmasada analog bi disstortion pedalıyla fdd ozelligi olan marshallar güzeldir.ama hem uygun hem güzel bişe almak istiorasn laney nin lx serisi ibanezinde tbx serisi fiyatina gore gayet iyi performans verir.ayricam cort x6 almaya gidip ibanez rg 370 alan arkadası ayakta alkıslıyorum:p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

GERGE said:
Ancak 30 Watt'lık lambalı bir comboyu çok yüksek volume seviyelerine çıkmaya gerek olmadan rahatlıkla ısıtıp, sürebilir ve doğal distortion elde edebilirsiniz.


Çok yüksek ses seviyesi nedir burda? Belki barda çalarken falan olabilir bu. Onda bile şüpheliyim. 5 Watt'lık lambalı amfinin ses bile doğal distortion alınacak şekilde açılmıyor evde. Açılıyor da, komşular memnun kalmıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gerge,eline sağlık muhteşem bir yazı olmuş :) ama öyle şeylere geldiki konu,açıklayabilmek için biraz live pa sistemlerinden bahsetmem gerekicek. Tabi asıl olayınız combo amfiler ise o zaman hiç okumadan atlayabilirsiniz, çünkü hayatınızda önemli değişikliklere sebep olacak detaylar olmayacak yazdıklarım. ;)

kabinlerin ebatlarının 4x12 ile sınırlandırılmış olması sadece taşıma kolaylığı sağladığından değil,kullanılan malzemelerin akustik tepkileriyle de ilgili bir olay. Yani dış kasaların oluşturduğu vibrasyon oranı,malzeme uzunluklarıyla doğrudan orantılı ki bu sese ciddi hacim veren ve modelleyici ünitelerin hala eksik kalmalarının en temel nedenidir belkide. Farklı yollarla üretilen/malzeme kullanılan daha büyük kabinler de mevcut ama endüstri standartı olmuş şeyler değiller. Bir örnek vermek gerekirse, live Pa sistemlerinde vinçle taşınacak ebatlarda olan dev kabinlere rastlamak mümkün. Zira sahne içinde performer olan kişinin arkasında duvar gibi duran 20-30 ayrı kabini dışarı ses göndermek için kullanmak teknik olarak mümkün değil. Bunlar daha çok sahne şovu ve reklam için kullanılan şeyler. Çünkü bunların tamamının üreteceği ses treshold of pain'in o kadar üstündeki, 2 ya da 3 dakika içinde duyum kaybına, bir süre sonra kalıcı duyum problemlerine hatta sağırlığa kadar götürecek hasarlar bırakması mümkün. Eee bir müzisyen için en değerli şeyinin de kulakları olduğunu tahmin edersiniz eminimki :)Tek bir 4x12'nin önünde çalmak bile mümkün değil çünkü 100watt veya üzeri bir power amp kullanıyorsanız, başka hiç bir şeyi duyamaz hale geliyorsunuz. Ya arkada çok uzakta durmalı ya da önünde olmayacağınız bir noktada. Bu bahsettiğim olay da sahnenin, asıl konser alanına ses veren kolonların arkasında kalma nedenidir. Source olan kabin ya da combo ampinizde olduğu gibi mikrofonlanıyor ve asıl büyük kabinler bu yolla besleniyor. bu sayede treshold of paine kimse maruz kalmıyor.
Lambalı amp wattajı da normal transistörlü ampler gibi değildir. Hakikaten çok daha gürültülüdür ve dolgundur sound olarak. Sesi zorlayıp çatlatmak ve o sıcak/kirli tonu almak için de 2 ayrı yol kullanılabilir. Ya bir booster pedalı ile gitardan amp'e giden sinyal seviyesi arttırılarak, digital distortion benzeri bir his yaratılabilir, ya da daha sağlıklı bir yol olarak daha düşük wattlı power ampler ya da combo ampler kullanılabilir. Şundan da emin olun, ben elimdeki marshall el84 20/20 power ampi sonuna kadar açamıyorum. Sahnede durmak mümkün olmuyor.

Peki dışarıya giden sesi anladık,kendimizi ve grup arkadaşlarımızı nasıl duyuyoruz?
Bunun için asıl kullanılan şey in ear monitörlerdir. Bildiğiniz kulaklıktır temelinde. Buna yönelik bir sistem yoksa o zaman referans monitörleridir. Bunlar da önünüzde duran (konumlandırılmalarına ve ya adetlerine hiç girmiyorum) hopörlörlerdir kabaca.. Türkiye de en yaygın olan yol sahne içindeki referans monitörleridir. ancak bu olay,müzisyenler için in ear monitörlere göre daha zor olan bir yoldur.. Konser alanı büyüdükçe,dışarı giden sesin geri dönüşünde ciddi bir delay time olur ve yapılan bir şeyi 1-2 saniye sonra duyarsınız. Hiç dışarıyı dinlemeden sahne içindeki referance monitörlerine odaklanmanızı gerektirir.. Bu da hem çalım hem de duyum kalitesini bariz bir şekilde düşürür. Hoş değildir.. :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...