Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

A5 denen güzel, bizzat denendi :D


paramecium

Öne çıkan mesajlar

Selam,

Pazartesi günü davetiye elime geçti; gelin A5 zevkini birlikte yaşayalım diyorlardı. Davetiye için kız arkadaşıma ne kadar teşekkür etsem az :)

Cumartesi günü için planmıştım ama iş sebebiyle iptal oldu ama bu sabah gidip şansımızı denedik. Sabah 9,5 gibi Kemer Country'de kapılarına dayanınca hayır diyemediler :D

Ne kullanmak istersiniz diye sordular ve saf gibi 'aa beeeeşşşş' diyiverdim. Adam listeye baktı, 'A5 modellerine saat 10 için isim yazmışız. İsterseniz size S5 verelim?' dedi, dedi ve beni benden aldı =) İçerde çay içerken 'gelin araç hazır' dediler ve kız arkadaşım ile kardeşimi alıp sürüşe geçtik. İnanılmazdı!!! Yeni yol denen yere çıkıp hız yapmamıza izin verildi. Çok çabuk 230km/h ibresini görebiliyor insan ve benim gibi yüksek performanslı otomobil acemisi bir insan için düşük hızlardaki zor kullanım yüksek hızda sürüş zevkine bırakıyordu yerini. Direksiyon benim A4'e oranla daha sertti ve insana daha çok güven veriyor. MMI gerçekten kullanım bakımından çok güzel, zorlanmadım açıkcası. Kardeşim arka koltukta yanımdaki satış görevlisini aktif/pasif güvenlik sorularıyla bunaltırken ben zevkine vardım aracın. LED gündüz farları karizma duruş veriyor. 3 kollu direksiyonun panjura benzeyen göbeği açıkcası pek sportif durmuyor. Göstergeler süper, sürücü bilgilendirme ekranı size vites değiştirmenizi haber veriyor. Vİtesler arası inanılmaz kısa, vites kolunu ittirip duruyordum ben hala :) Arka koltukların çok dar olmadığını belirtmek isterim. Hele o ses sistemi, grup olarak dibimiz düştü. Bang&Olufsen iyi iş çıkarmış ve 14 kolon bence yeterli o hacim için :)

Sonrasında ise A5 3.0TDI quattro (6-ileri manuel) s-line modeli denedim. Açıkcası diesel olan daha kullanılabilir geldi bana :)

Bu arada 4.2 V8 sesi gerçekten güzel :D

Audi Şenyıldız'dan Ecmel Apaydın'a konukseverliği için ayrıca teşekkürler ;)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

@Aykan:
Etkinlik konusunda telefonla haber veriyorlar ve 'uygundur' dersen sana davetiyeni yolluyorlar.

@matama:
Benim şansım daha yüksek; 1.87 boy ve 75kg.
Anladım ki yüksek beygir otomobilleri test etmek için İstanbul Park şart :) Yoksa binip 2 tur atıp gelmekten öte olmuyor denemeler.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben bir BMW yi bir AUDI'ye her zaman tercih eder(d)im. A5'i görene kadar...

Hele bi de 1.8 TFSI motor seçeneğiyle gelmiş ya, 57.000 eurodan başlıyor. Harika! İç mekan kalitesi olarakta BMW den çok daha iyi olmuş...

Yinede daha üst motor seçeneklerine çıkma şansım olursa gene BMW ye dönerim. Audi S5 50 beygir güçlü olmasına ve quattrosuna rağmen 335i performansı gösteremiyor pistte. Bunun bir de yeni M3'ü var daha :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Hayır, RS4'ün pist zamanı daha iyi çünkü quattro çekiş sistemi sahibi. Bu fark da çok muazzam bir fark değildir. Ayrıca ıslak zeminde de seramik fren avantajından bahsedilemez. Freni kuru tutan teknoloji için çelik/seramik disk ayrımı yoktur.

Ayrıca seramik frenler sizi yoktan süper araç haline getirmez. Eğer Porsche için yapılmış olan karşılaştırmayı incelemiş olsaydınız, seramik frenin Porsche'ye fren mesafesi konusunda çok birşey katmadığını, sadece çok daha uzun kullanım ömrüyle beraber sık yapılan frenlerde daha az ısınma getirdiğini görecektiniz. Ne M3, ne de RS4 dandik piyasa tipi fren sahibi araçlardır. Bu sebeple seramik fren bu araçlara kuş kondurup fark yaratmayacaktır.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hayır hayır yanılıyorsun.

Öncelikle bu nurburgring denemeleri kuru zeminde yapılıyor en iyi zamanı elde edebilmek için. Yağmur ıslak kısmını geçelim.

Kuru zeminde de arkadan itişli araçlar 4 çekerli araçlara kıyasla her zaman daha üstündür. 4 tekerlekten değişken güçlü çekiş sistemi kulağa daha teknolojik ve avantajlı gelse de en üst limitlerde yapılan pist sürüşlerinde aracın arkadan itişli versiyonuna kıyasla 1 saniye kadar yavaş olmasına sebep oluyor. çünkü aracı daha da ağırlaştırıyor ve tekerler arası güç dağıtımı sırasında arkadan itişe kıyasla daha fazla güç kayıpları gerçekleşiyor. Ayrıca 0km den kalkışlarda da arkadan itişli araçlar hep 4 tekerlekten çekiş sistemli versiyonlarına göre daha hızlıdır. Quattronun avantajı ıslak zeminlerde ortaya çıkar sadece...

Bütün olay karbon seramik frenlerde. Normal fren diskleri ısındıkça fren kuvvetinden kaybeder. Karbon seramik frenlerde bu söz konusu değil. Pistin sonuna kadar aynı performansta çalıştıklarından her viraj girişine daha geç fren yaparak girmek ve fren mesafesinin daha kısa olması büyük avantajdır.

Bunu ben söylemiyorum. İstediğin otoriteye sorabilir, istediğin verileri karşılaştırabilirsin..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Eğer quattro sadece ıslak zemin için diyorsan yanılıyorsun;



Burada araçların virajdaki durumlarını görebilirsin. Hangisi daha kolay kontrolünü kaybediyor?

Not: uzun uzadıya yazı yazmıştım ama firefox hatası sonucu yitirdim yazıklarımı :( İşlerimi halledip tekrar toparlamaya çalışacağım.

330i ile 330xi'den hangisi daha iyi viraj alır? Sorumuz bu olsun.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...