Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

ı ve v farkı nedir?


Suark

Öne çıkan mesajlar

valla avantaj dezavantaj olarak tam bilmiyorum ama boyutları farkediyor, mesela v tipi motorlar küpe yakın oluyor, inline lar daha uzun oluyor boxer var mesela onların pistonlar yere paralel olduğu için basık oluyor.

genel olarak boxerlar daha ufak ama daha çok benzin tüketiyor, ayrıca aracın ağırlık merkezini daha aşşağıya çekerek yol tutuşunu arttırıyor, düşündüğüm kadarıyla da pistonlar yatay durduğu için piston yatakları yerçekimine karşı da aşınıyor, yani aşınma daha fazla.

i ve v arasındaki farkı pek bilmiyorum.

w zaten 2 tane v nin birleşimi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

güç, şekil vs. farkı var.
I olanlar sıralı dizilmiş, halay çeker gibi oynayan pistonlara sahip.
V'ler de v şeklinde. 8 pistonu V motora yerleştirmek I'ya göre daha kolay ve düzgün olur misal. bence öle olur yani.
bide W olanlar var. bugattinin 1000bg'lik araçlarında mevcut. gayet güzeller. olsa bi tane iyi olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş


there would be a number of differences between the engines in use. Here are several of them to give you a taste:

-An inline engine is long and narrow. In small cars in particular, a long, narrow engine mounted transversely can allow a very short hood. In an air-cooled engine, the inline configuration is sometimes harder to cool.
-A flat engine is wide and flat. This gives it a low center of gravity.
-A V engine is a compromise between the two. It tends to be more cubical in shape.
-The inline shape needs only half as many camshafts as a V configuration (if using overhead cams), which can lighten things slightly.
-There can be differences in the amount of metal required in the block, meaning that one type might be lighter than the other.
-There can also be cost differences during manufacture.

3ünün arasındaki fark budur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Motorun gücü, motor hacmi orantılıdır. Atmosferik motorlarda bu denge çok daha rahat görülebileceği için bu motor tipinden anlatmaya devam ediyorum.

4 silindirli ve 2000cc bir motorumuz var diyelim. Sıralı -yani I tipi- motordur bu. Silindir başına yaklaşık 500cc hacim düşer. Şimdi motorun hacmini arttırmak istedik diyelim; 4000cc yapacağız misal. Eğer bunu 4 silindir ile yapmak istersek silindir başına hacim 1000cc olacak demektir. Bu da pistonun kütlesinin artacağı anlamına gelir. Dolaylı olarak da size daha güçlü biyel kolları ve krank gereklidir. Ayrıca oluşan silindir kuvvetine dayanması için daha yüksek güvenlik katsayıları ile dizayn edilmiş motor gövdesi gerekli. Bunu engellemek için silindir sayısını arttıralım. 6 silindir yapalım. Silindir hacmi 667cc gibi bir değer olacak. 1000cc değerine göre çok daha uygun bir değer. Fakat bu sefer de silindirleri sıralı koyacağımız için motorun boyu uzayacak. Bu da her otomobilin ön tarafına uygun olmayacak anlamı taşır. Bir diğer dezavantaj ise oluşan dinamik kuvvetlerin dengelenmesindeki zorluk ve oluşacak titreşimlerdir. Ama bu motoru 3V3 şeklinde yaparsak çok daha kısa motor tasarımı yapmana imkân verir. V motorun en önemli avantajı ise açılı tasarım sayesinde oluşan kuvvetlerin dengelenmesidir. Bu sebeple çok daha az titreşim meydana gelir. Yüksek devirlere çıkan motorlar için V motor tipi bu sebeple tercih edilir. V motorlarda silindirler arası açı üretici firmanın insiyatifindedir.

Ayrıca H, Y, Yıldız tipi motorlarda mevcuttur.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

RX-7 motoru Wankel tipidir.
İşte silindirin içi:


Wankel motor ilk olarak NSU tarafından 1951 yılında bulundu. NSU Audi'yi oluşturan markalardan da biridir ;)

Yıldız motor ise otomobillerde değil, uçaklarda kullanılmıştır.


Burada çalışma mantığını görebilirsin:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ab/Radial_engine.gif

Bu da wankel motor:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fc/Wankel_Cycle_anim_en.gif

Saygılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Rotary motor aslında radyal motorun özel bir durumu. İlk uçak motorlarında kullanılıyordu. Krank sabit kalıyor, silindir bloğu dönüyordu. Radyal motorda ise silindir bloğu sabit, krank dönüyor.

Wankel pistonsuz rotary motor olarak geçiyor. Daha sonraları ise sadece rotary motor olarak anılmaya başladı.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Wankel motoru veya döner pistonlu motor. Bu motorlarda diğer içten yanmalı motorlardan farklı olarak, kenarları yayvanlaştırılmış üçgen şeklinde döner pistonlar kullanılır. Güç iletiminin doğrudan piston üzerine bağlı mil yardımı ile gerçekleştirilmesi sayesinde yapıları diğer motorlara göre daha az karmaşıktır. Genelde Mazda modellerinde bu motoru kullanmıştır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

İyi de Wankel motor içten yanmalı bir motordur?!? Ben mi yanlış biliyorum yoksa?

said:
The Wankel rotary engine is a type of internal combustion engine, invented by German engineer Felix Wankel, which uses a rotor instead of reciprocating pistons. This design delivers smooth high-rpm power from a compact, lightweight engine.


Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...